E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 01 Фев 2019, 12:40

Първо за маслото, не знам дали е добро или лошо, но карам с бардал 5w40 + фюлерин.

М57 масло не трябва харчи... с(ъс) или без даване на газ! Проблема обикновено е теч от турбото за това е хубаво да се правят тия турбини, защото не са първа младост. Ако изчезнат 0.5 до 1 литър на 10,000км съм съгласен, всичко над това говори за сериозни проблеми, които е задължително да се отстранят...

п.с. карането извънградско е предпоставка за разход на масло (много стопля) :yes:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от racing_team_vidin » 01 Фев 2019, 12:47

vicho написа:Първо за маслото, не знам дали е добро или лошо, но карам с бардал 5w40 + фюлерин.

М57 масло не трябва харчи... с(ъс) или без даване на газ! Проблема обикновено е теч от турбото за това е хубаво да се правят тия турбини, защото не са първа младост. Ако изчезнат 0.5 до 1 литър на 10,000км съм съгласен, всичко над това говори за сериозни проблеми, които е задължително да се отстранят...

п.с. карането извънградско е предпоставка за разход на масло (много стопля) :yes:


за фюлерина чувам само добри отзиви- ще го пробвам, не съм фен на добавките, но тази ще я пробвам.

теч от турбото не е, а и смених достатъчно турбини, докато се сетя, че проблема не е в тях.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от astrapower » 01 Фев 2019, 14:08

vicho написа:Първо за маслото, не знам дали е добро или лошо, но карам с бардал 5w40 + фюлерин.

М57 масло не трябва харчи... с(ъс) или без даване на газ! Проблема обикновено е теч от турбото за това е хубаво да се правят тия турбини, защото не са първа младост. Ако изчезнат 0.5 до 1 литър на 10,000км съм съгласен, всичко над това говори за сериозни проблеми, които е задължително да се отстранят...

п.с. карането извънградско е предпоставка за разход на масло (много стопля) :yes:


Аз също карам с 5w40, за проткола :) И според мен не трябва да харчи повече от 500 гр. максимално на 10к км. Преди години карах А4-от 2000 г., с култовия тракалник 1.9 тди, със сменени разпръсквачи и ремап. Тъй като беше супер скопена- заводски 90кс. колата беше със къси скорости и на 5-та с 3к об/мин беше на 140. От тук е ясно, че не е много трудно да потдържаш тези обороти за по-дълъг период. За справка Х3-ката при тези обороти е на 170 км/час... а при вас с е60-ките предполагам е поне на 180, ако не и повече...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 09 Фев 2019, 12:45

chris_barnes написа:Ако ДПФа ти е здрав и работи си го свали и го прибери в мазето за зор заман, а си поръчай на някой стругар да ти направи vband фланец и го дай на човек да ти направи даунпайп от него :)


Чак сега прочитам отговора и препоръката :), а вече я бях изпълнил. :) Само дето аз съм стругаря и заварчика, и всичко, само дето мапер трябва да стана, че за софтуерното премахване на ДПФ, като на приятел от 150 ми взе 100лв. Не очаквах такава цена за 15мин работа, но както и да е, явно са си картелни цените.

Преди дни правих айляшки тестове нула-2ОО на една писта и ми показва 25сек грубо плюс минус 1сек, щото държа телефона на хронометър в ръката, с която превключвам. Това когато си имаше ДПФ. И все ме дразнеше, че тъкмо развия всички благоприятни температури и вземе, че ми влезе в регенерация и почвам да въртя докато премине, за да не ми влияе на теста. Ако съм знаел какъв ще е резултата щях да сложа един разпробит ДПФ намерих за тест (но не беше мой все пак), а аз взех та му отрязах фланците и сума време загубих докато го преобразя в тръба с двата фланеца в краищата... Ходих пак на тест, без ДПФ-а вече, очаквах че колата ще литне и някак субективното ми усещане беше такова. Но вместо това си показа същите резултати, странно. Пак 25 сек. Негативното е, че вече тръбата отвътре е черна, а преди си беше лъскава. Засега няма отзад по капака чернилка. Ще покарам така да видим какво ще стане. То, като го гледаш ДПФ-а тапа, та тапа, ама ето...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от (h)aman » 09 Фев 2019, 17:32

The_Bear написа:
chris_barnes написа:Ако ДПФа ти е здрав и работи си го свали и го прибери в мазето за зор заман, а си поръчай на някой стругар да ти направи vband фланец и го дай на човек да ти направи даунпайп от него :)

Само дето аз съм стругаря и заварчика, и всичко, само дето мапер трябва да стана, че за софтуерното премахване на ДПФ, като на приятел от 150 ми взе 100лв. Не очаквах такава цена за 15мин работа, но както и да е, явно са си картелни цените.


Зад тези 15мин знаеш ли колко месеци четене и учене се крият? В България всеки от всичко разбира, никой не уважава труда на другия. Само ще ти кажа, че един от най-добрите мапери в България, който за съжаление вече не е сред нас, за такава процедура вземаше 600лв.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Dextuar » 09 Фев 2019, 19:59

(h)aman написа:
The_Bear написа:
chris_barnes написа:Ако ДПФа ти е здрав и работи си го свали и го прибери в мазето за зор заман, а си поръчай на някой стругар да ти направи vband фланец и го дай на човек да ти направи даунпайп от него :)

Само дето аз съм стругаря и заварчика, и всичко, само дето мапер трябва да стана, че за софтуерното премахване на ДПФ, като на приятел от 150 ми взе 100лв. Не очаквах такава цена за 15мин работа, но както и да е, явно са си картелни цените.


Зад тези 15мин знаеш ли колко месеци четене и учене се крият? В България всеки от всичко разбира, никой не уважава труда на другия. Само ще ти кажа, че един от най-добрите мапери в България, който за съжаление вече не е сред нас, за такава процедура вземаше 600лв.
Мен по-скоро ми е любопитно каква цена е очаквал за подобна услуга, иначе е прав, тази услуга върви по 150лв, така че наистина е минал на промоция ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от klintan66 » 09 Фев 2019, 20:16

Конкретно някой занимава ли се с изработката на downpipe в България?
На мястото на дпф ме интересува какъвто е правил колегата The_Bear .
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 09 Фев 2019, 21:15

Ангел Узунов кошмара. Е, и много други де, ама повечето пишещи в темата сме с негова изработка.

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 10 Фев 2019, 16:32

klintan66 написа:Конкретно някой занимава ли се с изработката на downpipe в България?
На мястото на дпф ме интересува какъвто е правил колегата The_Bear .


+1 за Кошмара... заварките с аргон ги прави, като нарисувани!!! :bowdown:

Изображение

Изображение
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 11 Фев 2019, 1:39

dextuar написа:
(h)aman написа:Зад тези 15мин знаеш ли колко месеци четене и учене се крият? В България всеки от всичко разбира, никой не уважава труда на другия. Само ще ти кажа, че един от най-добрите мапери в България, който за съжаление вече не е сред нас, за такава процедура вземаше 600лв.
Мен по-скоро ми е любопитно каква цена е очаквал за подобна услуга, иначе е прав, тази услуга върви по 150лв, така че наистина е минал на промоция ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk


При положение, че за ремапа със софтуерно премахване на ЕГР, с въртене на колата на дино 4-5 пъти ми взе преди 400лв, тази цена ми се видя ненормална. Очаквах 50-60лв максимум. Аз толкова бих му взел, ако бяха разменени ролите. На мен ми се мръщат много хората, като им смятам по 30лв/час, не знам вие къде живеете, или явно аз не съм в час... Ще взема, като ми поръча някой зъбен блок или нещо по-така, вместо 250-300лв да взема да казвам 1500. То за това не трябва месеци четене и учене, не трябват машини, само го "врътнеш" за 5 мин и готово. :mhihi:

Както и да е, щом по толкова върви услугата, добре. Има обаче други проблеми:
Нормално ли е след като е премахнат софтуерно ДПФ-а да ми отчита обратно налягане някакви стойности си се променят там. Също си покачва и си намаля soot-а докато карам, според зависи как карам. Явно Този ЕГТ сензор на тръбата преди ДПФ-а (който вече го няма) си работи и си приказва нещо с компютъра. Като му е по-топло, ми сваля soot-а, като карам леко или градско ми го вдига. Също постоянно ми набива грешка 4166 Partikelfiltersystem, отделно от тези, за abgastemperatur и едно друго, ще сложа снимки да го видите, които пък се появяват само когато карам по-рЕзко. И взе, че ми изкара и Regeneration requested, добре поне, че засега поне не видях и Regeneration active, че щях съвсем да подлудна.
Моля споделете при вас как е.

Отделно, един път само ми се случи, но натисках наистина докрай за Vmax да видя и след 5-6 минути вече при нормално каране все едно някой беше дръпнал маркуча на турбото, нямаше сила, не можеше да набира, както си беше в движение изтрих 4-5 грешки беше натрупало (тези обичайните от снимката и накрая имаше едно *laden*, явно беше нещо за турбото, ама нали се бях паникьосал и не го запомних, камо ли да му правя скрийн шот) и се оправи и пак почна да си набира както преди. Това досега не се беше случвало никога. После пак го натисках, но по нормално до 85-90% от Vmax и нямаше този проблем.

И да, трябва и от това да взема да разбирам, щото явно никой не иска да си свърши качествено работата. На въпросите ми се отговаря с "не бой се" или "това няма значение", "всичко е наред".

1.jpg

5.jpg

3.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Dextuar » 11 Фев 2019, 7:39

Не е нормално да имаш каквато и да е грешка свързана с DPF-а след коректно изключване.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vld » 11 Фев 2019, 8:56

Абсолютно не е редно да има грешки, да качва соот и да изписва че регенерацията е рекустната, единственото което трябва да се мести от параметрите е изминатото разтояние от последната регенерация.
Не е добре направена маниполацията според мен и според това което съм видял като резултат на Е91цата ми след спирането.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 11 Фев 2019, 9:07

Благодаря за бързите отговори! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от drago9205 » 11 Фев 2019, 10:57

The_Bear написа:Ще взема, като ми поръча някой зъбен блок или нещо по-така, вместо 250-300лв да взема да казвам 1500. То за това не трябва месеци четене и учене, не трябват машини, само го "врътнеш" за 5 мин и готово. :mhihi:


За това съм съгласен с колегата.... 150 лева (редно е да отбележим, че в 99% от случаите това са пари от джоб в джоб и цялата сума е в сивият сектор) не са малко пари, било то и за час работа, било то и по-високо технологична... особено с резултатите, които сподели по-горе (очевидно не добре свършена работа). Моето мнение също е, че промяната на карти за ДПФ/ЕГР не е единствената работа, която изисква човек да е добре подготвен и доста да е почел... има много други също толкова сложни занаяти и услуги, които са много далеч като заплащане от 150-200лв/час.

П.П. Май и с достатъчна инвестиция има и инструменти, които почти 100% изолират каквато и да било мисловна работа при стандартните процедури като спиране на ДПФ/ЕГР (тук може да ме поправите ако греша, но при KESS до колкото съм вижда - голяма част от картите са на готово).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Dextuar » 11 Фев 2019, 11:06

drago9205 написа:
The_Bear написа:Ще взема, като ми поръча някой зъбен блок или нещо по-така, вместо 250-300лв да взема да казвам 1500. То за това не трябва месеци четене и учене, не трябват машини, само го "врътнеш" за 5 мин и готово. :mhihi:


За това съм съгласен с колегата.... 150 лева (редно е да отбележим, че в 99% от случаите това са пари от джоб в джоб и цялата сума е в сивият сектор) не са малко пари, било то и за час работа, било то и по-високо технологична... особено с резултатите, които сподели по-горе (очевидно не добре свършена работа). Моето мнение също е, че промяната на карти за ДПФ/ЕГР не е единствената работа, която изисква човек да е добре подготвен и доста да е почел... има много други също толкова сложни занаяти и услуги, които са много далеч като заплащане от 150-200лв/час.

П.П. Май и с достатъчна инвестиция има и инструменти, които почти 100% изолират каквато и да било мисловна работа при стандартните процедури като спиране на ДПФ/ЕГР (тук може да ме поправите ако греша, но при KESS до колкото съм вижда - голяма част от картите са на готово).
Тези готовите неща лично аз не бих експериментирал да сложа на моя кола, камо ли на нечия чужда. Помниш как го направихме при теб ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook