E9x M57 информация и тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
Първо за маслото, не знам дали е добро или лошо, но карам с бардал 5w40 + фюлерин.
М57 масло не трябва харчи... с(ъс) или без даване на газ! Проблема обикновено е теч от турбото за това е хубаво да се правят тия турбини, защото не са първа младост. Ако изчезнат 0.5 до 1 литър на 10,000км съм съгласен, всичко над това говори за сериозни проблеми, които е задължително да се отстранят...
п.с. карането извънградско е предпоставка за разход на масло (много стопля)
М57 масло не трябва харчи... с(ъс) или без даване на газ! Проблема обикновено е теч от турбото за това е хубаво да се правят тия турбини, защото не са първа младост. Ако изчезнат 0.5 до 1 литър на 10,000км съм съгласен, всичко над това говори за сериозни проблеми, които е задължително да се отстранят...
п.с. карането извънградско е предпоставка за разход на масло (много стопля)
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: E9x M57 информация и тунинг
vicho написа:Първо за маслото, не знам дали е добро или лошо, но карам с бардал 5w40 + фюлерин.
М57 масло не трябва харчи... с(ъс) или без даване на газ! Проблема обикновено е теч от турбото за това е хубаво да се правят тия турбини, защото не са първа младост. Ако изчезнат 0.5 до 1 литър на 10,000км съм съгласен, всичко над това говори за сериозни проблеми, които е задължително да се отстранят...
п.с. карането извънградско е предпоставка за разход на масло (много стопля)
за фюлерина чувам само добри отзиви- ще го пробвам, не съм фен на добавките, но тази ще я пробвам.
теч от турбото не е, а и смених достатъчно турбини, докато се сетя, че проблема не е в тях.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: E9x M57 информация и тунинг
vicho написа:Първо за маслото, не знам дали е добро или лошо, но карам с бардал 5w40 + фюлерин.
М57 масло не трябва харчи... с(ъс) или без даване на газ! Проблема обикновено е теч от турбото за това е хубаво да се правят тия турбини, защото не са първа младост. Ако изчезнат 0.5 до 1 литър на 10,000км съм съгласен, всичко над това говори за сериозни проблеми, които е задължително да се отстранят...
п.с. карането извънградско е предпоставка за разход на масло (много стопля)
Аз също карам с 5w40, за проткола И според мен не трябва да харчи повече от 500 гр. максимално на 10к км. Преди години карах А4-от 2000 г., с култовия тракалник 1.9 тди, със сменени разпръсквачи и ремап. Тъй като беше супер скопена- заводски 90кс. колата беше със къси скорости и на 5-та с 3к об/мин беше на 140. От тук е ясно, че не е много трудно да потдържаш тези обороти за по-дълъг период. За справка Х3-ката при тези обороти е на 170 км/час... а при вас с е60-ките предполагам е поне на 180, ако не и повече...
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: E9x M57 информация и тунинг
chris_barnes написа:Ако ДПФа ти е здрав и работи си го свали и го прибери в мазето за зор заман, а си поръчай на някой стругар да ти направи vband фланец и го дай на човек да ти направи даунпайп от него
Чак сега прочитам отговора и препоръката , а вече я бях изпълнил. Само дето аз съм стругаря и заварчика, и всичко, само дето мапер трябва да стана, че за софтуерното премахване на ДПФ, като на приятел от 150 ми взе 100лв. Не очаквах такава цена за 15мин работа, но както и да е, явно са си картелни цените.
Преди дни правих айляшки тестове нула-2ОО на една писта и ми показва 25сек грубо плюс минус 1сек, щото държа телефона на хронометър в ръката, с която превключвам. Това когато си имаше ДПФ. И все ме дразнеше, че тъкмо развия всички благоприятни температури и вземе, че ми влезе в регенерация и почвам да въртя докато премине, за да не ми влияе на теста. Ако съм знаел какъв ще е резултата щях да сложа един разпробит ДПФ намерих за тест (но не беше мой все пак), а аз взех та му отрязах фланците и сума време загубих докато го преобразя в тръба с двата фланеца в краищата... Ходих пак на тест, без ДПФ-а вече, очаквах че колата ще литне и някак субективното ми усещане беше такова. Но вместо това си показа същите резултати, странно. Пак 25 сек. Негативното е, че вече тръбата отвътре е черна, а преди си беше лъскава. Засега няма отзад по капака чернилка. Ще покарам така да видим какво ще стане. То, като го гледаш ДПФ-а тапа, та тапа, ама ето...
Re: E9x M57 информация и тунинг
The_Bear написа:chris_barnes написа:Ако ДПФа ти е здрав и работи си го свали и го прибери в мазето за зор заман, а си поръчай на някой стругар да ти направи vband фланец и го дай на човек да ти направи даунпайп от него
Само дето аз съм стругаря и заварчика, и всичко, само дето мапер трябва да стана, че за софтуерното премахване на ДПФ, като на приятел от 150 ми взе 100лв. Не очаквах такава цена за 15мин работа, но както и да е, явно са си картелни цените.
Зад тези 15мин знаеш ли колко месеци четене и учене се крият? В България всеки от всичко разбира, никой не уважава труда на другия. Само ще ти кажа, че един от най-добрите мапери в България, който за съжаление вече не е сред нас, за такава процедура вземаше 600лв.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
E9x M57 информация и тунинг
Мен по-скоро ми е любопитно каква цена е очаквал за подобна услуга, иначе е прав, тази услуга върви по 150лв, така че наистина е минал на промоция(h)aman написа:The_Bear написа:chris_barnes написа:Ако ДПФа ти е здрав и работи си го свали и го прибери в мазето за зор заман, а си поръчай на някой стругар да ти направи vband фланец и го дай на човек да ти направи даунпайп от него
Само дето аз съм стругаря и заварчика, и всичко, само дето мапер трябва да стана, че за софтуерното премахване на ДПФ, като на приятел от 150 ми взе 100лв. Не очаквах такава цена за 15мин работа, но както и да е, явно са си картелни цените.
Зад тези 15мин знаеш ли колко месеци четене и учене се крият? В България всеки от всичко разбира, никой не уважава труда на другия. Само ще ти кажа, че един от най-добрите мапери в България, който за съжаление вече не е сред нас, за такава процедура вземаше 600лв.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- klintan66
- старши ентусиаст
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: E9x M57 информация и тунинг
Конкретно някой занимава ли се с изработката на downpipe в България?
На мястото на дпф ме интересува какъвто е правил колегата The_Bear .
На мястото на дпф ме интересува какъвто е правил колегата The_Bear .
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
Ангел Узунов кошмара. Е, и много други де, ама повечето пишещи в темата сме с негова изработка.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
klintan66 написа:Конкретно някой занимава ли се с изработката на downpipe в България?
На мястото на дпф ме интересува какъвто е правил колегата The_Bear .
+1 за Кошмара... заварките с аргон ги прави, като нарисувани!!!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: E9x M57 информация и тунинг
dextuar написа:Мен по-скоро ми е любопитно каква цена е очаквал за подобна услуга, иначе е прав, тази услуга върви по 150лв, така че наистина е минал на промоция(h)aman написа:Зад тези 15мин знаеш ли колко месеци четене и учене се крият? В България всеки от всичко разбира, никой не уважава труда на другия. Само ще ти кажа, че един от най-добрите мапери в България, който за съжаление вече не е сред нас, за такава процедура вземаше 600лв.
Sent from my iPhone using Tapatalk
При положение, че за ремапа със софтуерно премахване на ЕГР, с въртене на колата на дино 4-5 пъти ми взе преди 400лв, тази цена ми се видя ненормална. Очаквах 50-60лв максимум. Аз толкова бих му взел, ако бяха разменени ролите. На мен ми се мръщат много хората, като им смятам по 30лв/час, не знам вие къде живеете, или явно аз не съм в час... Ще взема, като ми поръча някой зъбен блок или нещо по-така, вместо 250-300лв да взема да казвам 1500. То за това не трябва месеци четене и учене, не трябват машини, само го "врътнеш" за 5 мин и готово.
Както и да е, щом по толкова върви услугата, добре. Има обаче други проблеми:
Нормално ли е след като е премахнат софтуерно ДПФ-а да ми отчита обратно налягане някакви стойности си се променят там. Също си покачва и си намаля soot-а докато карам, според зависи как карам. Явно Този ЕГТ сензор на тръбата преди ДПФ-а (който вече го няма) си работи и си приказва нещо с компютъра. Като му е по-топло, ми сваля soot-а, като карам леко или градско ми го вдига. Също постоянно ми набива грешка 4166 Partikelfiltersystem, отделно от тези, за abgastemperatur и едно друго, ще сложа снимки да го видите, които пък се появяват само когато карам по-рЕзко. И взе, че ми изкара и Regeneration requested, добре поне, че засега поне не видях и Regeneration active, че щях съвсем да подлудна.
Моля споделете при вас как е.
Отделно, един път само ми се случи, но натисках наистина докрай за Vmax да видя и след 5-6 минути вече при нормално каране все едно някой беше дръпнал маркуча на турбото, нямаше сила, не можеше да набира, както си беше в движение изтрих 4-5 грешки беше натрупало (тези обичайните от снимката и накрая имаше едно *laden*, явно беше нещо за турбото, ама нали се бях паникьосал и не го запомних, камо ли да му правя скрийн шот) и се оправи и пак почна да си набира както преди. Това досега не се беше случвало никога. После пак го натисках, но по нормално до 85-90% от Vmax и нямаше този проблем.
И да, трябва и от това да взема да разбирам, щото явно никой не иска да си свърши качествено работата. На въпросите ми се отговаря с "не бой се" или "това няма значение", "всичко е наред".
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: E9x M57 информация и тунинг
Не е нормално да имаш каквато и да е грешка свързана с DPF-а след коректно изключване.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x M57 информация и тунинг
Абсолютно не е редно да има грешки, да качва соот и да изписва че регенерацията е рекустната, единственото което трябва да се мести от параметрите е изминатото разтояние от последната регенерация.
Не е добре направена маниполацията според мен и според това което съм видял като резултат на Е91цата ми след спирането.
Не е добре направена маниполацията според мен и според това което съм видял като резултат на Е91цата ми след спирането.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: E9x M57 информация и тунинг
Благодаря за бързите отговори!
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: E9x M57 информация и тунинг
The_Bear написа:Ще взема, като ми поръча някой зъбен блок или нещо по-така, вместо 250-300лв да взема да казвам 1500. То за това не трябва месеци четене и учене, не трябват машини, само го "врътнеш" за 5 мин и готово.
За това съм съгласен с колегата.... 150 лева (редно е да отбележим, че в 99% от случаите това са пари от джоб в джоб и цялата сума е в сивият сектор) не са малко пари, било то и за час работа, било то и по-високо технологична... особено с резултатите, които сподели по-горе (очевидно не добре свършена работа). Моето мнение също е, че промяната на карти за ДПФ/ЕГР не е единствената работа, която изисква човек да е добре подготвен и доста да е почел... има много други също толкова сложни занаяти и услуги, които са много далеч като заплащане от 150-200лв/час.
П.П. Май и с достатъчна инвестиция има и инструменти, които почти 100% изолират каквато и да било мисловна работа при стандартните процедури като спиране на ДПФ/ЕГР (тук може да ме поправите ако греша, но при KESS до колкото съм вижда - голяма част от картите са на готово).
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: E9x M57 информация и тунинг
Тези готовите неща лично аз не бих експериментирал да сложа на моя кола, камо ли на нечия чужда. Помниш как го направихме при тебdrago9205 написа:The_Bear написа:Ще взема, като ми поръча някой зъбен блок или нещо по-така, вместо 250-300лв да взема да казвам 1500. То за това не трябва месеци четене и учене, не трябват машини, само го "врътнеш" за 5 мин и готово.
За това съм съгласен с колегата.... 150 лева (редно е да отбележим, че в 99% от случаите това са пари от джоб в джоб и цялата сума е в сивият сектор) не са малко пари, било то и за час работа, било то и по-високо технологична... особено с резултатите, които сподели по-горе (очевидно не добре свършена работа). Моето мнение също е, че промяната на карти за ДПФ/ЕГР не е единствената работа, която изисква човек да е добре подготвен и доста да е почел... има много други също толкова сложни занаяти и услуги, които са много далеч като заплащане от 150-200лв/час.
П.П. Май и с достатъчна инвестиция има и инструменти, които почти 100% изолират каквато и да било мисловна работа при стандартните процедури като спиране на ДПФ/ЕГР (тук може да ме поправите ако греша, но при KESS до колкото съм вижда - голяма част от картите са на готово).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани