E9x M57 информация и тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: E9x M57 информация и тунинг
chris_barnes написа:Потърси в ибей Англия, доста е вероятно да има. Няма да го чакаш месеци, няма да мислиш мита и тн.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Заръчах ей това, пък ще видим какво ще дойде: https://www.aliexpress.com/item/MERTOP-Race-B-535D-E60-E61-Bar-and-Plate-type-Intercooler-2004-2010-25HP/32970742698.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.59984c4dDZ0sQT
В ибейците намерих приемливи, но не доставят до БГ. Другото е само Вагнер на 2х цена.
Re: E9x M57 информация и тунинг
[album][/album]
Има фирми, които доставят от Англия за 2лв/килограм. Освен това избягваш мито и ДДС.
The_Bear написа:chris_barnes написа:Потърси в ибей Англия, доста е вероятно да има. Няма да го чакаш месеци, няма да мислиш мита и тн.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Заръчах ей това, пък ще видим какво ще дойде: https://www.aliexpress.com/item/MERTOP-Race-B-535D-E60-E61-Bar-and-Plate-type-Intercooler-2004-2010-25HP/32970742698.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.59984c4dDZ0sQT
В ибейците намерих приемливи, но не доставят до БГ. Другото е само Вагнер на 2х цена.
Има фирми, които доставят от Англия за 2лв/килограм. Освен това избягваш мито и ДДС.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: E9x M57 информация и тунинг
Китайския кулер пристигна и онзи ден го монтирах. Цената платена за самия него и транспорта по DHL от Китай беше 656лв. Всички разходи около митницата - 204лв. Общо взето за два часа се оправих с митницата. Тотал: 860лв. Китайците го бяха опаковали доста надеждно, но все пак се е намерил някой да го изпусне. Едното ухо беше пробило опаковката и лееко беше кривнато; нагрях и изправих.
Отворих документа за монтаж на Wagner, четох. Няма как да мине без рязане, поне на моя модел 530D, 218к. Позачудих се дали да си съсипвам колата, и реших да я съсипвам. С флексче и лист ножовка. После без проблем можело да се върне оригиналния кулер, да ама не. Освен ако не се закупят отново срязаните пластмасови детайли. Най-фрапиращото и солидно носещо парче, което трябва да се премахне е оребрената шина под самия оригинален кулер. Отворите в ушите на новия кулер точно пасват към едни отвори Ф6 в пластмасовата рама за радиаторите (на която отрязах долната част, оребрената). Съединих с дълги болтчета ~40мм М5 и гайки.
Следващ проблем се яви - каналите за телените осигурители на фланците за маркучите нещо се оказаха по тясни, по китайскому. Почти такива, каквито трябва да са, но не съвсем... С малка пиличка за половин час достигат нужния размер. Следващия проблем: маркуча, който идва от ЕГР-а идва с около 30мм по къс. Първоначално отрязах оригиналната неподлежаща на демонтаж скоба за маркуча и леко го посмъкнах и така сглобих "на мамец" по нощите. Вчера си взех от тези сините маркучи едно коляно, улучи се точно толкова по-дълго, колкото ми трябваше. Размера му е 55мм. Странното е, че оригиналния фланец (накрайника на маркуча с пружинната скоба) за изхода на кулера е 62мм, май беше, а алуминиевата тръба към ЕГР-а е 55мм. При това доста трудно се монтира коляното (Ф55) върху по-големия размер. Оригиналното гумено коляно също изглежда доста разтегнато и надянато със сила. Идеален вариант би бил да се намери такова коляно с различни диаметри 55/62.
Кулера тежи над 10кг, стария е 2.8кг. Това като минус.
Правих тестове, засега си е на колата, не се е разпаднало нищо, те и маркучите го държат като осигуровка, ако не дай си боже нещо се почупи по пластмасите, при все че те са доста здрави и еластични. Кората отпред се подпъхва доста плътно между кулера и бронята и даже ми харесва повече, че е така. Преди имаше едно хлопане от 20-30мм като я бутам в предния край нагоре с ръка. Долната част на рамката с вентилаторната перка трябва да се прихване с нещо за тези две "Г"- образни пластини, които се виждат на новия кулер, но не е фатално, засега не съм ги прихванал още.
Теста не ми показа някакво подобрение във времената за ускорение до еди колко си км/ч. Общо взето не мога да хвана разлика никаква във вървежа, нито положителна, нито отрицателна. Може би в жегите ще има някаква разлика и ефект. Другото е, един приятел тук само ми врънка да вдигам още мощността, че тая е малко, и сега нямало смисъл от тоя кулер. Той вдигал едно 218коньово до 320к.с. и то с оригиналния кулер, та сега му било интересно с тоя кулер колко би станало. Но казва да махна и катализатора. Ама на мен на този етап не ми се иска пак да влизам при мапери. Ще карам известно време така, колкото и карам де, че нищо не карам.
То май в заглавието на темата трябва да се добави едно " (Е6х)", иначе не съм за тук въобще.
Отворих документа за монтаж на Wagner, четох. Няма как да мине без рязане, поне на моя модел 530D, 218к. Позачудих се дали да си съсипвам колата, и реших да я съсипвам. С флексче и лист ножовка. После без проблем можело да се върне оригиналния кулер, да ама не. Освен ако не се закупят отново срязаните пластмасови детайли. Най-фрапиращото и солидно носещо парче, което трябва да се премахне е оребрената шина под самия оригинален кулер. Отворите в ушите на новия кулер точно пасват към едни отвори Ф6 в пластмасовата рама за радиаторите (на която отрязах долната част, оребрената). Съединих с дълги болтчета ~40мм М5 и гайки.
Следващ проблем се яви - каналите за телените осигурители на фланците за маркучите нещо се оказаха по тясни, по китайскому. Почти такива, каквито трябва да са, но не съвсем... С малка пиличка за половин час достигат нужния размер. Следващия проблем: маркуча, който идва от ЕГР-а идва с около 30мм по къс. Първоначално отрязах оригиналната неподлежаща на демонтаж скоба за маркуча и леко го посмъкнах и така сглобих "на мамец" по нощите. Вчера си взех от тези сините маркучи едно коляно, улучи се точно толкова по-дълго, колкото ми трябваше. Размера му е 55мм. Странното е, че оригиналния фланец (накрайника на маркуча с пружинната скоба) за изхода на кулера е 62мм, май беше, а алуминиевата тръба към ЕГР-а е 55мм. При това доста трудно се монтира коляното (Ф55) върху по-големия размер. Оригиналното гумено коляно също изглежда доста разтегнато и надянато със сила. Идеален вариант би бил да се намери такова коляно с различни диаметри 55/62.
Кулера тежи над 10кг, стария е 2.8кг. Това като минус.
Правих тестове, засега си е на колата, не се е разпаднало нищо, те и маркучите го държат като осигуровка, ако не дай си боже нещо се почупи по пластмасите, при все че те са доста здрави и еластични. Кората отпред се подпъхва доста плътно между кулера и бронята и даже ми харесва повече, че е така. Преди имаше едно хлопане от 20-30мм като я бутам в предния край нагоре с ръка. Долната част на рамката с вентилаторната перка трябва да се прихване с нещо за тези две "Г"- образни пластини, които се виждат на новия кулер, но не е фатално, засега не съм ги прихванал още.
Теста не ми показа някакво подобрение във времената за ускорение до еди колко си км/ч. Общо взето не мога да хвана разлика никаква във вървежа, нито положителна, нито отрицателна. Може би в жегите ще има някаква разлика и ефект. Другото е, един приятел тук само ми врънка да вдигам още мощността, че тая е малко, и сега нямало смисъл от тоя кулер. Той вдигал едно 218коньово до 320к.с. и то с оригиналния кулер, та сега му било интересно с тоя кулер колко би станало. Но казва да махна и катализатора. Ама на мен на този етап не ми се иска пак да влизам при мапери. Ще карам известно време така, колкото и карам де, че нищо не карам.
То май в заглавието на темата трябва да се добави едно " (Е6х)", иначе не съм за тук въобще.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: E9x M57 информация и тунинг
Напротив, по темата е!
Re: E9x M57 информация и тунинг
Каква е логиката на кола само с ремап да и се вдигне мощността, като сложите по-голям кулер?
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8323
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
доста по-студен въздух, който влиза в горивната камера... имай предвид, че турбото го смачква и той се загрява доста
разлики от 40 градуса с по-голяма кулер са напълно в кръга на реалното
разлики от 40 градуса с по-голяма кулер са напълно в кръга на реалното
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: E9x M57 информация и тунинг
Логиката, е в по-охладения въздух във входящия колектор. Особено се проявява в летните месеци, когато температурата е висока и кулера не успява да охлади достатъчно и започва да пропушва при яката газ. По студен въздух, повече кислород, възможност за повече гориво в оптимална пропроция и от там по-висока относителна мощност.
Re: E9x M57 информация и тунинг
vicho написа:доста по-студен въздух, който влиза в горивната камера... имай предвид, че турбото го смачква и той се загрява доста
разлики от 40 градуса с по-голяма кулер са напълно в кръга на реалното
При хибридно турбо със сигурност е така както казваш. Даже си е задължително да се сложи, защото при продължително натискане може да прегрее мотора, ако кулера не успява да охлажда достатъчно. Интересно ми е обаче дали някой е правил съпоставка на температурите на сток кола + ремап с кулер и без. Според мен разликата ще е само лятото в големите жеги.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: E9x M57 информация и тунинг
Според мен разликата ще е само лятото в големите жеги.
Не е малко, само лятото...особено ако се понатиска.
Факт е, че се усеща в големите жеги. Имам 3 лета с ремпнато TDI, и имам наблюдения. В студения период, никакви пушеци, ама в жегите...при сериозна газ се усеща.
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
haman, моето турбо уж е хибрид ама реално не е стъргано, само billet перка има. При монтажа на кулера усетих веднага разлика. Колата започна да върви по-плавно и стана по-силна във високите. Това е най-смисления и най-подценяван мод, който може да се направи. От завода не слагат голям оптимизиран кулер, не щото не е добре за колата, а заради coat savings.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E9x M57 информация и тунинг
Да ви кажя колеги и аз съм с китайски кулер, но като правя логове от 50 до 200 км/ч. температурата след кулера се покачва от 30 до към 60-65 градуса може би над 200 ще се вдигне още! Според мен не са качествени тези кулери. Трябва си оригинален марков.
За милиони-няма закони.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: E9x M57 информация и тунинг
don't be написа:Да ви кажя колеги и аз съм с китайски кулер, но като правя логове от 50 до 200 км/ч. температурата след кулера се покачва от 30 до към 60-65 градуса може би над 200 ще се вдигне още! Според мен не са качествени тези кулери. Трябва си оригинален марков.
Е нормално е да се качва температурата.
Въпросът е да ги сравниш с оригиналния кулер и с афтърмаркета и да видиш каква е разликата при еднакви натоварвания.
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E9x M57 информация и тунинг
datchko написа:don't be написа:Да ви кажя колеги и аз съм с китайски кулер, но като правя логове от 50 до 200 км/ч. температурата след кулера се покачва от 30 до към 60-65 градуса може би над 200 ще се вдигне още! Според мен не са качествени тези кулери. Трябва си оригинален марков.
Е нормално е да се качва температурата.
Въпросът е да ги сравниш с оригиналния кулер и с афтърмаркета и да видиш каква е разликата при еднакви натоварвания.
С оригиналния съм стигал 85, но явно си малее китайския вагнер говорим за 3.5 дизел. С другите модели до 330д. явно си върши работата. По нагоре няма къде да го тествам. Миналите дни на Калояново колата загряваше което хич не ми хареса, сега ще се мисли в тази насока. Конете са около 420-430. На драг дисциплина няма никакъв проблем там натоварването не е постоянно.
За милиони-няма закони.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: E9x M57 информация и тунинг
Като спра и пипам питата, отляво е топла, отдясно - студена. Значи кулерчето работи. Дори и горната тънка част на питата работи добре.
Има едно ребро отвътре на отливката на входящата част, което насочва част от въздуха нагоре към тънката пита. Мисля си, че ако е супер имитация, това ребро въобще нямаше да го има. Разлика с оригинален Wagner сигурно има, но при положение че са с еднакво тегло и размери, не вярвам да е осезаема. Но, този тест би бил интересен.
Има едно ребро отвътре на отливката на входящата част, което насочва част от въздуха нагоре към тънката пита. Мисля си, че ако е супер имитация, това ребро въобще нямаше да го има. Разлика с оригинален Wagner сигурно има, но при положение че са с еднакво тегло и размери, не вярвам да е осезаема. Но, този тест би бил интересен.
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E9x M57 информация и тунинг
The_Bear написа:Като спра и пипам питата, отляво е топла, отдясно - студена. Значи кулерчето работи. Дори и горната тънка част на питата работи добре.
Има едно ребро отвътре на отливката на входящата част, което насочва част от въздуха нагоре към тънката пита. Мисля си, че ако е супер имитация, това ребро въобще нямаше да го има. Разлика с оригинален Wagner сигурно има, но при положение че са с еднакво тегло и размери, не вярвам да е осезаема. Но, този тест би бил интересен.
Колега ти съвсем друг клас и мощност, аз говоря за 3.5 напомпано на 2.5 бара.
За милиони-няма закони.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани