E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 14 Мар 2019, 4:25

chris_barnes написа:Потърси в ибей Англия, доста е вероятно да има. Няма да го чакаш месеци, няма да мислиш мита и тн.

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk


Заръчах ей това, пък ще видим какво ще дойде: https://www.aliexpress.com/item/MERTOP-Race-B-535D-E60-E61-Bar-and-Plate-type-Intercooler-2004-2010-25HP/32970742698.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.59984c4dDZ0sQT

В ибейците намерих приемливи, но не доставят до БГ. Другото е само Вагнер на 2х цена.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от (h)aman » 14 Мар 2019, 9:00

[album][/album]
The_Bear написа:
chris_barnes написа:Потърси в ибей Англия, доста е вероятно да има. Няма да го чакаш месеци, няма да мислиш мита и тн.

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk


Заръчах ей това, пък ще видим какво ще дойде: https://www.aliexpress.com/item/MERTOP-Race-B-535D-E60-E61-Bar-and-Plate-type-Intercooler-2004-2010-25HP/32970742698.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.59984c4dDZ0sQT

В ибейците намерих приемливи, но не доставят до БГ. Другото е само Вагнер на 2х цена.


Има фирми, които доставят от Англия за 2лв/килограм. Освен това избягваш мито и ДДС.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 24 Мар 2019, 9:33

Китайския кулер пристигна и онзи ден го монтирах. Цената платена за самия него и транспорта по DHL от Китай беше 656лв. Всички разходи около митницата - 204лв. Общо взето за два часа се оправих с митницата. Тотал: 860лв. Китайците го бяха опаковали доста надеждно, но все пак се е намерил някой да го изпусне. Едното ухо беше пробило опаковката и лееко беше кривнато; нагрях и изправих.
Отворих документа за монтаж на Wagner, четох. Няма как да мине без рязане, поне на моя модел 530D, 218к. Позачудих се дали да си съсипвам колата, и реших да я съсипвам. С флексче и лист ножовка. После без проблем можело да се върне оригиналния кулер, да ама не. Освен ако не се закупят отново срязаните пластмасови детайли. Най-фрапиращото и солидно носещо парче, което трябва да се премахне е оребрената шина под самия оригинален кулер. Отворите в ушите на новия кулер точно пасват към едни отвори Ф6 в пластмасовата рама за радиаторите (на която отрязах долната част, оребрената). Съединих с дълги болтчета ~40мм М5 и гайки.
Следващ проблем се яви - каналите за телените осигурители на фланците за маркучите нещо се оказаха по тясни, по китайскому. Почти такива, каквито трябва да са, но не съвсем... С малка пиличка за половин час достигат нужния размер. Следващия проблем: маркуча, който идва от ЕГР-а идва с около 30мм по къс. Първоначално отрязах оригиналната неподлежаща на демонтаж скоба за маркуча и леко го посмъкнах и така сглобих "на мамец" по нощите. Вчера си взех от тези сините маркучи едно коляно, улучи се точно толкова по-дълго, колкото ми трябваше. Размера му е 55мм. Странното е, че оригиналния фланец (накрайника на маркуча с пружинната скоба) за изхода на кулера е 62мм, май беше, а алуминиевата тръба към ЕГР-а е 55мм. При това доста трудно се монтира коляното (Ф55) върху по-големия размер. Оригиналното гумено коляно също изглежда доста разтегнато и надянато със сила. Идеален вариант би бил да се намери такова коляно с различни диаметри 55/62.
Кулера тежи над 10кг, стария е 2.8кг. Това като минус.
Правих тестове, засега си е на колата, не се е разпаднало нищо, те и маркучите го държат като осигуровка, ако не дай си боже нещо се почупи по пластмасите, при все че те са доста здрави и еластични. Кората отпред се подпъхва доста плътно между кулера и бронята и даже ми харесва повече, че е така. Преди имаше едно хлопане от 20-30мм като я бутам в предния край нагоре с ръка. Долната част на рамката с вентилаторната перка трябва да се прихване с нещо за тези две "Г"- образни пластини, които се виждат на новия кулер, но не е фатално, засега не съм ги прихванал още.
Теста не ми показа някакво подобрение във времената за ускорение до еди колко си км/ч. Общо взето не мога да хвана разлика никаква във вървежа, нито положителна, нито отрицателна. Може би в жегите ще има някаква разлика и ефект. Другото е, един приятел тук само ми врънка да вдигам още мощността, че тая е малко, и сега нямало смисъл от тоя кулер. Той вдигал едно 218коньово до 320к.с. и то с оригиналния кулер, та сега му било интересно с тоя кулер колко би станало. Но казва да махна и катализатора. Ама на мен на този етап не ми се иска пак да влизам при мапери. Ще карам известно време така, колкото и карам де, че нищо не карам.

То май в заглавието на темата трябва да се добави едно " (Е6х)", иначе не съм за тук въобще. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от astrapower » 25 Мар 2019, 14:11

Напротив, по темата е! :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от (h)aman » 25 Мар 2019, 20:01

Каква е логиката на кола само с ремап да и се вдигне мощността, като сложите по-голям кулер?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8323
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 25 Мар 2019, 21:17

доста по-студен въздух, който влиза в горивната камера... имай предвид, че турбото го смачква и той се загрява доста

разлики от 40 градуса с по-голяма кулер са напълно в кръга на реалното :yes:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от astrapower » 25 Мар 2019, 21:27

Логиката, е в по-охладения въздух във входящия колектор. Особено се проявява в летните месеци, когато температурата е висока и кулера не успява да охлади достатъчно и започва да пропушва при яката газ. По студен въздух, повече кислород, възможност за повече гориво в оптимална пропроция и от там по-висока относителна мощност.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от (h)aman » 25 Мар 2019, 22:40

vicho написа:доста по-студен въздух, който влиза в горивната камера... имай предвид, че турбото го смачква и той се загрява доста

разлики от 40 градуса с по-голяма кулер са напълно в кръга на реалното :yes:


При хибридно турбо със сигурност е така както казваш. Даже си е задължително да се сложи, защото при продължително натискане може да прегрее мотора, ако кулера не успява да охлажда достатъчно. Интересно ми е обаче дали някой е правил съпоставка на температурите на сток кола + ремап с кулер и без. Според мен разликата ще е само лятото в големите жеги.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от astrapower » 25 Мар 2019, 22:43

Според мен разликата ще е само лятото в големите жеги.

Не е малко, само лятото...особено ако се понатиска. :yes:
Факт е, че се усеща в големите жеги. Имам 3 лета с ремпнато TDI, и имам наблюдения. В студения период, никакви пушеци, ама в жегите...при сериозна газ се усеща.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 25 Мар 2019, 23:06

haman, моето турбо уж е хибрид ама реално не е стъргано, само billet перка има. При монтажа на кулера усетих веднага разлика. Колата започна да върви по-плавно и стана по-силна във високите. Това е най-смисления и най-подценяван мод, който може да се направи. От завода не слагат голям оптимизиран кулер, не щото не е добре за колата, а заради coat savings.

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от don't be » 26 Мар 2019, 13:40

Да ви кажя колеги и аз съм с китайски кулер, но като правя логове от 50 до 200 км/ч. температурата след кулера се покачва от 30 до към 60-65 градуса може би над 200 ще се вдигне още! Според мен не са качествени тези кулери. Трябва си оригинален марков.
За милиони-няма закони.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от datchko » 26 Мар 2019, 13:49

don't be написа:Да ви кажя колеги и аз съм с китайски кулер, но като правя логове от 50 до 200 км/ч. температурата след кулера се покачва от 30 до към 60-65 градуса може би над 200 ще се вдигне още! Според мен не са качествени тези кулери. Трябва си оригинален марков.

Е нормално е да се качва температурата.
Въпросът е да ги сравниш с оригиналния кулер и с афтърмаркета и да видиш каква е разликата при еднакви натоварвания.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от don't be » 26 Мар 2019, 13:54

datchko написа:
don't be написа:Да ви кажя колеги и аз съм с китайски кулер, но като правя логове от 50 до 200 км/ч. температурата след кулера се покачва от 30 до към 60-65 градуса може би над 200 ще се вдигне още! Според мен не са качествени тези кулери. Трябва си оригинален марков.

Е нормално е да се качва температурата.
Въпросът е да ги сравниш с оригиналния кулер и с афтърмаркета и да видиш каква е разликата при еднакви натоварвания.


С оригиналния съм стигал 85, но явно си малее китайския вагнер говорим за 3.5 дизел. С другите модели до 330д. явно си върши работата. По нагоре няма къде да го тествам. Миналите дни на Калояново колата загряваше което хич не ми хареса, сега ще се мисли в тази насока. Конете са около 420-430. На драг дисциплина няма никакъв проблем там натоварването не е постоянно.
За милиони-няма закони.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 26 Мар 2019, 14:24

Като спра и пипам питата, отляво е топла, отдясно - студена. Значи кулерчето работи. :ok: Дори и горната тънка част на питата работи добре.
Има едно ребро отвътре на отливката на входящата част, което насочва част от въздуха нагоре към тънката пита. Мисля си, че ако е супер имитация, това ребро въобще нямаше да го има. Разлика с оригинален Wagner сигурно има, но при положение че са с еднакво тегло и размери, не вярвам да е осезаема. Но, този тест би бил интересен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от don't be » 26 Мар 2019, 14:37

The_Bear написа:Като спра и пипам питата, отляво е топла, отдясно - студена. Значи кулерчето работи. :ok: Дори и горната тънка част на питата работи добре.
Има едно ребро отвътре на отливката на входящата част, което насочва част от въздуха нагоре към тънката пита. Мисля си, че ако е супер имитация, това ребро въобще нямаше да го има. Разлика с оригинален Wagner сигурно има, но при положение че са с еднакво тегло и размери, не вярвам да е осезаема. Но, този тест би бил интересен.


Колега ти съвсем друг клас и мощност, аз говоря за 3.5 напомпано на 2.5 бара.
За милиони-няма закони.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook