E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от krika » 21 Дек 2018, 3:31

chris_barnes написа:С любезното спомоществователство на vicho и Мартин Стоименов (забравих му ника тук) изровихме номера на клапаните на M57 моторите. Не знам защо, ама тия кавали от realoem не показват на диаграмите пружинки/клапани на главата (или аз съм тъп и не знам как да търся)

Не са кавали хората, а верно не знаеш как да търсиш :mhihi: :arrow: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3654 Освен номерата на клапани, пружини и др има и размерите - Intake/exhaust valve
25,9/5,92MM

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от datchko » 19 Яну 2019, 18:40

Много информативна тема, браво! :wave:

Имам страничен въпрос - търся кулер Wagner за мойта, но тия 706£ с доставката малко ми идват повече. И понеже се заговори за реплики, какво бихте препоръчали като заместител на Wagner-а със същите параметри и доказано качество, но на по-достъпна цена?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 19 Яну 2019, 18:58

90% от дизелите карат с такъв

https://proparts.bg/product/2357/front- ... 5d.en.html

има 335-ца 493 коня на 3.2 бара надута, няма проблем :yes:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от datchko » 21 Яну 2019, 7:35

vicho написа:90% от дизелите карат с такъв

https://proparts.bg/product/2357/front- ... 5d.en.html

има 335-ца 493 коня на 3.2 бара надута, няма проблем :yes:

А за 535д дали ще стане? Е61 :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 21 Яну 2019, 10:26

datchko написа:А за 535д дали ще стане? Е61 :mhihi:


нямам е61 за да кажа със сигурност... :dunno:

дори не знам какъв е захвата на кулера на е61-цата, откъде минават маркучите и т.н.

обади се на тунингистите от Пловдив :wave:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от datchko » 21 Яну 2019, 11:36

vicho написа:
datchko написа:А за 535д дали ще стане? Е61 :mhihi:


нямам е61 за да кажа със сигурност... :dunno:

дори не знам какъв е захвата на кулера на е61-цата, откъде минават маркучите и т.н.

обади се на тунингистите от Пловдив :wave:

Сега ги сравних този на Wagner за 535д и този за 335д от proparts - различни са захватите, размерите са приблизително същите, но захватът е различен.
Благодаря ти все пак :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от k.milanov » 21 Яну 2019, 18:48

Като сте заговорили за proparts, какво ще кажете за предлагания от тях downpipe ?

https://proparts.bg/product/2360/downpi ... -335d.html

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от andy » 22 Яну 2019, 9:09

Мой познат сложи на 535д. Много добра изработка, но шума се вдига осезаемо, за разлика ако само отвориш и изпразниш ДПФ-а.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 22 Яну 2019, 10:42

k.milanov написа:Като сте заговорили за proparts, какво ще кажете за предлагания от тях downpipe ?

https://proparts.bg/product/2360/downpi ... -335d.html


даунпайпа не става за 25-30d, а само за 335d (вероятно и 535 след като колегата е слагал)

това беше първото нещо, което си купих за колата, но го върнах и ходих при Кошмара да ми направи (неговата изработка е по-хубава, но е малко по-скъп) :wave:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от k.milanov » 22 Яну 2019, 18:40

vicho написа: даунпайпа не става за 25-30d


Полезно да се знае

:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от don't be » 26 Яну 2019, 19:39

datchko написа:Много информативна тема, браво! :wave:

Имам страничен въпрос - търся кулер Wagner за мойта, но тия 706£ с доставката малко ми идват повече. И понеже се заговори за реплики, какво бихте препоръчали като заместител на Wagner-а със същите параметри и доказано качество, но на по-достъпна цена?



Колега, карам с кулер Вагнер и да ти кажя сега в студа няма разлика със стоковия. Явно ще се усети на 20 + градуса външна. А кулерите за 5-та и 3-та серия са различни.
За милиони-няма закони.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vld » 29 Яну 2019, 17:01

The_Bear написа:
vld написа:Е сега вече съм още по склонен да го изключа :mhihi: 99,9%
Остава само някой с М57 да се разпише че кара с ДПФ без ЕГР и съм готов :D


Случайно попаднах на темата. Сериозно.
Случайно до преди 30 мин четях из мрежата, за ползите и вредите от EGR-а. Повече от час и половина- два часа може би чета.
Защото също толкова случайно и спонтанно днес следобяд реших да разглобя EGR-а на един VAG (PASSAT B5 имам), че нещо не ми харесва напоследък как пали и върви. Откачих го, саждици и натрупвания имаше, но свалих и колектора да почистя. Бръкнах с отвертката - наполовина задръстен... И звъннах на един приятел с въпроса има ли някакъв лесен и ефективен начин за почистване. Той каза: "С горелката и после с компресора го издухваш, става като турбо...". Аз, разбрал недоразбрал за турбото, му викам: "Е значи може и с резака..." И като го подхванах, разбрах какво е имал предвид. С резака от по-далече в отворите го подгрявам/продухвам и по някое време вътре гняста се запалва и започва да гори и бумти като от турбо. По едно време се усетих, че няма нужда и от пропан, а само подавам кислород вътре на вече разпаленото, и бумти, и изгаря, всичко изхвърча. Почисти се идеално, като нов. Не съм си представял, че може да се изчисти така за няма и 15мин! А се чудех в какво да го кисна, как да го чегъртам и т.н. Изхвърлих EGR-а.
И веднага се зачетох, защото следващия изхвърлен ще е този от БМВ-то. Чистих един път ЕГР-а и чегъртах малко и колектора, ама сега не си спомням, той дали не беше някаква черна пластмаса...?!
Та, в резюме, това което прочетох/разбрах (не претендирам да е 100% коректно) одеве е, че този ЕГР намаля емисиите на NO2, но пък генерира сажди и твърди частици и затова са измислили DPF-а, да лови тези частици и сажди, и изгарят впоследствие. За вредите, които ЕГР-а нанася на двигателя, мисля всички сме наясно. Единствено за температуата нещо попрочетох, че щяла да бъде по-голяма, ама това и вие сте го коментирали.
Поне за себе си съм решил това да го махам и да изчистя системата от тия сажди. А ДПФ-а да си остане, засега. И това пишеше, че слагаме въздушен филтър и следим за редовната му подмяна, а след него ЕГР-а осир@ всичко така глобално, че никакъв филтър не е в състояние да бъде пригоден за след ЕГР-а, защото би бил запушен почти веднага... И още, ЕГР-а (пък и ДПФ-а) повишава разхода, това означава повече емисии, защото е изгорено повече гориво, пък той после намаля от тези емисии... Някакъв омагьосан кръг се получава, май без ефект кой знае какъв. Ами колко километри съм навъртял, само за да ми загрее колата, за да регенерира скапания ДПФ? И после докато протече регенерацията, пак километри напразно и с нови емисии, които нямаше да мина, ако нямах ДПФ...


От две седмици и близо 1000км съм с махнат ЕГР, махнат охладител барабар с термостата и изключен софтуерно. :D
Резултата за мен е отличен, ДПФ-а регенерира по на рядко и SOOT се покачва значително по бавно в сравнение с пуснат ЕГР.
Ако някой се чуди дали да си направи тоя мод, определено има смисъл.
А защо го направих, ами просто така не, че не е работил или е създавал проблеми, просто много цапа мотора, по специално колектора и маслото..., все гадни работи.
Комплекта за премахване включва абсолютно всичко необходимо болтове скоби гарнитури всичко, прави ги едно момче в Рудозем, изработката е с перфектно качество и цената е наистина ТОП в сравнение с това което се предлага дори от китайците по ибей.

П.С. Колата не загрява по бавно от преди.

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от drago9205 » 29 Яну 2019, 17:06

От две седмици и близо 1000км съм с махнат ЕГР, махнат охладител барабар с термостата и изключен софтуерно. :D

Благодаря за споделената информация, колега. От много време се чудех дали практиката ще срещне теорията конкретно в този казус и се оказва, че е така.
:OT: Дълго време се мъдреше темата дали ЕГР-ът влияе зле или добре на ДПФ-а (уви, масово се твърдеше, че спрян EGR ще прецака DPF-а, а теретично и на практика е точно обратното). Радвам се, че има няколко колеги, които вече карате така и от 1-во лице може да се споделите, че регенерациите си минават.

По темата - този сетъп (със спреният ЕГР) е доста благоприятен за стейдж 1 ремап при запазвне на DPF, при условие, че картите са добре оптимизирани. Разбира се това е за непретенциозните хора, който гони високите коне ще търси по-отворена генерация, но за повечето колеги - това ще е златната среда откъм екология(чиста съвест)/вървеж/надеждност :D
Последна промяна drago9205 на 29 Яну 2019, 17:11, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от bai_ILIA » 29 Яну 2019, 17:07

Точно така. Моя го гледах скоро и ситуацията е същата. ДПФ никога не се е чувствал по-добре :mhihi: Всеки път като кажа, че съм го махнал и реакцията е - значи си махал и ПДФ-а...
"Чемодан, вокзал, Москва"

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vld » 29 Яну 2019, 17:11

Аз съм със стейдж 3 на кутията и за момента ми е идеално.
По някое време ще и мапна и мотора но вероятно първо ще си взема по голям кулер :D
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook