Поддържащо зарядно

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от nikola59 » 06 Дек 2018, 2:43

Ivo III написа:това си взех

в комплекта има още едни накрайници тези долу в дясно
закачат се директно на клемите на акумулатора и се извеждат някъде под корите в багажника

така не е нужно да стои колата с вдигнат преден капак :) и да се човърка при двигателя

и така ще се зарежда директно акумулатора, а не пред 20 метра кабели


ПП: продават се и отделно, за такива които имат повече от една кола

Както вече казаха колегите, а и аз го споменах накрайника се закачва за терминала в двигателният отсег. От там зареждаш. :yes: Все пак избра "правилното" зарядно, защото оригиналното е същото с надпис: BMW.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от TheFreeRider » 06 Дек 2018, 9:25

Ctek-овете са намалени в немския амазон в момента, гледам има и кабелен адаптер за запалка -> https://www.amazon.de/gp/aw/s/ref=nb_sb ... QKROMG981J

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от stocky » 06 Дек 2018, 16:35

Някой може ли да даде препоръка кой CTEK да си взема? MXS5, MXS7 или MXS10? Акумулатор над 102AH нямам за момента. Имам и AGM, и обикновени.

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от MadChicken » 06 Дек 2018, 16:55

Нали знаеш за мечо Пух - колкото повече, толкова повече :ok:
Only dead fish follow the stream...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10430
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от Leon » 08 Дек 2018, 9:52

b00st написа:Кво ще им се скапе на "контролерите", каквото и да значи това, да не са от кашкавал? Като отидете да ви сменят акумулатора нали свалят стария и качват новия, колата остава без ток, голяма работа, модулите няма да умрат спокойно :mhihi:

Ами всъщност умират - най-често FRM-a (но не само той, блутут, усилватели). Питай ме защо знам. Питай и oci колко е ремонтирал заради смяна на акумулатор без външно захранване. ;)
Never mistake motion for action...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от b00st » 09 Дек 2018, 22:02

Умират като ги флашнеш, от смяна на акумулатор (правилна, без да хвърляме клемите да правят искри по купето) няма да изгори модул, ако е наред. Друг въпрос е, че са на години вече и някои модули са кекави, те така или иначе ще умрат и без да сменяш акумулатора. Отделно по-добре така от колкото да почне да ти точи батерията.

Ето и как се прави според BMW TIS смяната, никъде не пише нищо за слагане на външно захранване: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... y/ASvwVcCY
Отделно има много сервизни процедури, които започват винаги с махането на едната клема, ако отидеш да ти сменят airbag, алтернатор, стартер и т.н примерно да не мислиш, че колата седи с вързан акумулатор? И ако седи определено не е правилно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от nikola59 » 09 Дек 2018, 23:39

Нека да допълня, че никъде и в ISTA не е написано че акумулатор като се сменява се закачва външно захранване. Който желае да направи справка - там е описано всичко подробно как се сменява и разкача, включително и тези коли с два акумулатора :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от Infinity_bg » 10 Дек 2018, 12:15

Според мен, ако акумулатора се оставя на поддържащо зареждане си е задължително да се разкачи поне плюса на колата. Че не се знае, знае ли се до колко компютъра спи и какъв ток на утечка може да има в загасено положение. :idea: А и при положение, че караме стари коли си е опасно да зареждаш автомобил с неразкачен акумулатор, не се знае електрониката в какво състояние е, кабели и прочие. Казвам го от личен опит... преди години баща ми така си запали колата с едно зарядно, защото го домързяло да свали акумулатора от колата. Зарядното дало на късо, и ни бушони, ни нищо не го спря да се запали. И общо взето от тогава сме малко или много предубедени относно това да оставяш акумулатор да се зарежда без надзор. Сега новите устройства, уж имат защити, микропроцесорно управление и прочие, ама пак си трябва да го проверяваш от време на време.

Аз наскоро си купих нови зарядни, едното е на БОШ, това което се води средния вариант, те имат 3 варианта. Имам и на СТЕК това, което е дадено тук, добро е, даже много добро. Проблем може да имате само с времето на зареждане на големи акумулатори над 80 Ah, защото тока с който зареждат БОШ и Стек, е по спомени до 3 А, което си е малко и ще ви трябва поне ден, че и повече, за да зареди до 100% от напълно изтощен голям акумулатор! Наскоро, когато имаше промоция си купих е едно зарядно от ЛИДЪЛ, (ама не онова малкото по спомени беше нещо от рода на 20-30 лв мисля, с микропроцесорно управление подобно на вид като СТЕК), а голямото, което си е бая тежко и голямо с дебели кабели, микропроцесорно управление, заряд, разряд функция, и не на последно място бързо зареждане с до 16 ампера ток...което понякога си е нужно и не на последно място, функция за стартиране на двигателя при изтощен акумулатор. Като за цената си бе направо супер, че и немско.
BMW 325i M3 look.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от Ivo III » 11 Дек 2018, 16:44

stocky написа:Някой може ли да даде препоръка кой CTEK да си взема? MXS5, MXS7 или MXS10? Акумулатор над 102AH нямам за момента. Имам и AGM, и обикновени.


посред мен 5.0 е подходящо теб
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от Ivo III » 11 Дек 2018, 16:46

Infinity_bg написа:Според мен, ако акумулатора се оставя на поддържащо зареждане си е задължително да се разкачи поне плюса на колата. Че не се знае, знае ли се до колко компютъра спи и какъв ток на утечка може да има в загасено положение. :idea: А и при положение, че караме стари коли си е опасно да зареждаш автомобил с неразкачен акумулатор, не се знае електрониката в какво състояние е, кабели и прочие. Казвам го от личен опит... преди години баща ми така си запали колата с едно зарядно, защото го домързяло да свали акумулатора от колата. Зарядното дало на късо, и ни бушони, ни нищо не го спря да се запали. И общо взето от тогава сме малко или много предубедени относно това да оставяш акумулатор да се зарежда без надзор. Сега новите устройства, уж имат защити, микропроцесорно управление и прочие, ама пак си трябва да го проверяваш от време на време.

Аз наскоро си купих нови зарядни, едното е на БОШ, това което се води средния вариант, те имат 3 варианта. Имам и на СТЕК това, което е дадено тук, добро е, даже много добро. Проблем може да имате само с времето на зареждане на големи акумулатори над 80 Ah, защото тока с който зареждат БОШ и Стек, е по спомени до 3 А, което си е малко и ще ви трябва поне ден, че и повече, за да зареди до 100% от напълно изтощен голям акумулатор! Наскоро, когато имаше промоция си купих е едно зарядно от ЛИДЪЛ, (ама не онова малкото по спомени беше нещо от рода на 20-30 лв мисля, с микропроцесорно управление подобно на вид като СТЕК), а голямото, което си е бая тежко и голямо с дебели кабели, микропроцесорно управление, заряд, разряд функция, и не на последно място бързо зареждане с до 16 ампера ток...което понякога си е нужно и не на последно място, функция за стартиране на двигателя при изтощен акумулатор. Като за цената си бе направо супер, че и немско.


СТЕК като гледаме какви фирми го брандират .. мазарати, ролс ройс и разни други все скъпи марки .. едва ли ще си позволят да продават нещо което да им запали колите в гаража :)
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от Ivo III » 11 Дек 2018, 23:59

Evgeni написа:Ако имаш IBS сензор от БМВ препоръчват да зареждаш от терминалите в двигателния отсег.
"On vehicles with IBS, recharging the battery directly at the battery terminals could lead to a misinterpretation of the battery condition and even unwanted Check-Control messages or fault memory entries.


как да разбера, дали имам

Е91/330хD/N57/2011
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от nikola59 » 12 Дек 2018, 2:06

Ivo III написа:
Evgeni написа:Ако имаш IBS сензор от БМВ препоръчват да зареждаш от терминалите в двигателния отсег.
"On vehicles with IBS, recharging the battery directly at the battery terminals could lead to a misinterpretation of the battery condition and even unwanted Check-Control messages or fault memory entries.


как да разбера, дали имам

Е91/330хD/N57/2011

Като си погледнеш минусовата клема на акумулатора и имаш това като на картинката. :mrgreen:
ibs-e1405300596847.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 13.10.2009
Местоположение: Чирпан / Синеморец
Пол: Мъж
Кара: квоту има
Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от c7aH4eB » 30 Сеп 2021, 14:14

Колеги да попитам относно зарядно Bosch C3
Ако акумулатора е тотално паднал, като го включа стои в "Режим на готовност" (свети синьо) и да натискам Моуд копчето, нищо не се случва.
В описанието на зарядното пише:

Процес на регенериране > 7 часа
Процес на зареждане > 41 часа
Напрежение на акумулатора < 7,5 V (12 V акумулатор)
Напрежение на акумулатора < 4 V (6 V акумулатор)


Да разбирам ли, че ако постои известно време от прочетеното 7 часа, ще ми даде опция за избор на режим или просто с него няма да мога да го съживя умрелия акумулатор?
Мерси :dunno: :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от ildivvy » 30 Сеп 2021, 15:42

Ако е паднал тотално, както пишеш, с това зарядно няма да можеш да го възстановиш! Трябва да е с някакво по-високо напрежение... Пробвай го първо с някакво старо зарядно (от старите видове имам предвид), да вдигне поне някакво напрежение, и след това го прехвърли на това зарядно за дозареждане!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Поддържащо зарядно

Мнение от TheFreeRider » 30 Сеп 2021, 18:03

c7aH4eB написа:Колеги да попитам относно зарядно Bosch C3
Ако акумулатора е тотално паднал, като го включа стои в "Режим на готовност" (свети синьо) и да натискам Моуд копчето, нищо не се случва.
В описанието на зарядното пише:

Процес на регенериране > 7 часа
Процес на зареждане > 41 часа
Напрежение на акумулатора < 7,5 V (12 V акумулатор)
Напрежение на акумулатора < 4 V (6 V акумулатор)


Да разбирам ли, че ако постои известно време от прочетеното 7 часа, ще ми даде опция за избор на режим или просто с него няма да мога да го съживя умрелия акумулатор?
Мерси :dunno: :bchug:

Измери все пак с мултицет колко е напрежението на въпросния акумулатор. Ако е поне 7-8V има шанс и проблемът да е в зарядното. Понеже имам същото зарядно и постепенно ставаше все по-трудно да го пусна в режим на зареждане (пробвано на различни акумулатори) - нищо не се случва като натискаш бутона, се поразрових за информация и се оказа, че имат честосрещан проблем с дефектиране на бутона. Т.е. зарядното е ОК, но бутонът не работи и все едно не го натискаш. При мен беше толкова зле, че и с половин час цъкане не успявах да го включа. Разглобих го, видях какъв е бутона, купих няколко нови (да има за резерва) и го смених. Сега е като ново и включва абсолютно всеки път. Та мисълта ми е да провериш самото зарядно дали е читаво като го закачиш за някой добър акумулатор.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook