xDelete от разработчиците на xHP
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: xDelete от разработчиците на xHP
Кола на задно стандартно я дават 15%, при x-drive колко се приема? 20%? Т.е. да падне на 17% с делийта ли?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Re: xDelete от разработчиците на xHP
На задно е около но не повече от 12%, а x-drive е около но не повече от 20%
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: xDelete от разработчиците на xHP
vld написа:Аз знам как работи раздатката, но това да кажеш че няма значение как ще бъде предадена мощността на колелата е несериозно.
Всеки допълнителен сегмент в дадена система за предаване на въртящ момент добавя допълнително съпротивление от което се генерират загуби.
Като елиминираш от уравнението раздатка и преден диференциял определено загубите ще са по малко.
Със сигурност загубите няма да стигнат до стойностите на кола само на задно заради тежестта и необходимостта на въртене на предния диф и полуоските от гумите, но ще се доближат.
Особенно при доускорения от 80км нагоре няма как да не е чувствителна раликата
Там е работата, че нищо не елеминираш, единствено пакета съединители в раздатката приплъзва постоянно. Предни полуоиски се въртят, преден диф също се върти, раздатката също, защото движението механически е на задно и прехвъркля с пакета съединители въртящия момент. Всичко се "върти и си тежи" на мястото, не разбирам кое точно казваш, че се елиминира, разликата е единствено, че с апа казваш на съединителя да приплъзва постоянно, колко ще спестиш от него, помисли си хубаво
Последна промяна b00st на 30 Яну 2019, 13:02, променена общо 1 път
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: xDelete от разработчиците на xHP
А най-лесно е, ако колегата @kapitanat може да замери времето от 100-200 на еднаква права, са вярно, че условията няма да се перфектни, но едва ли му се ходи на дино.
Re: xDelete от разработчиците на xHP
Синхронизирано дино не са на път и през път. единични бройки са в БГ.
Само торсен може да се качва на несинхронизирано дино. Всички други задължително на синхр. дино иначе мори раздатката. Много хоро тук и по други форуми не го знаят.
И тогава пак не е като реални условия, защото се "движи" 50 на 50.
Само торсен може да се качва на несинхронизирано дино. Всички други задължително на синхр. дино иначе мори раздатката. Много хоро тук и по други форуми не го знаят.
И тогава пак не е като реални условия, защото се "движи" 50 на 50.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: xDelete от разработчиците на xHP
Нямам идея как работи Xdrive, но ми стана любопитно... Самата раздатка опитва ли се да върти предния кардан изобщо или изобщо не го върти при xDelete..?
ПП: Мисля, че някои тук бъркате "загуби от триене" и "инерционни загуби", като последните не са загуби, но засъжаление се чувстват като такива на пътя...
ПП: Мисля, че някои тук бъркате "загуби от триене" и "инерционни загуби", като последните не са загуби, но засъжаление се чувстват като такива на пътя...
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: xDelete от разработчиците на xHP
Nickelback написа:Нямам идея как работи Xdrive, но ми стана любопитно... Самата раздатка опитва ли се да върти предния кардан изобщо или изобщо не го върти при xDelete..?
ПП: Мисля, че някои тук бъркате "загуби от триене" и "инерционни загуби", като последните не са загуби, но засъжаление се чувстват като такива на пътя...
Кардана предния се върти винаги, когато колата е в движение, защото е зацепен за полуоските и дифа, дори и да е отцепен от пакета съединители в раздатката.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: xDelete от разработчиците на xHP
b00st написа:Nickelback написа:Нямам идея как работи Xdrive, но ми стана любопитно... Самата раздатка опитва ли се да върти предния кардан изобщо или изобщо не го върти при xDelete..?
ПП: Мисля, че някои тук бъркате "загуби от триене" и "инерционни загуби", като последните не са загуби, но засъжаление се чувстват като такива на пътя...
Кардана предния се върти винаги, когато колата е в движение, защото е зацепен за полуоските и дифа, дори и да е отцепен от пакета съединители в раздатката.
Точно така! Тия въртящи се "тегоби" вече двигателя не ги върти пряко през раздатката, а косвено, защото движението се предава през асфалта. Тънкия момент е, че зъбчатките по цялата верига ще ползват неизносената си ("задна") част на зъбците си, за да предават въртящия момент, което не знам дали е добре или зле откъм ефективност и по принцип
Та да, както и ти каза май, елиминираме единствено загубите от триене към предния мост с xDelete (който не са малки, де, когото колата е под товар) Тегобите са си там, тежат на купето, п'а и се въртят отгоре на всичко
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12763
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: xDelete от разработчиците на xHP
Именно затова според мен загубите няма да са същите като ако колата няма преден диф и полуоски с карета, но със сигурност ще са по малки.
Тук става въпрос за мощност кс. предадени от мотора на гумите останали задвижващи.
Тук става въпрос за мощност кс. предадени от мотора на гумите останали задвижващи.
- kapitanat
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 1.04.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 335i LCI Xdrive
- Мечтае да кара: каквото кара
- Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd
Re: xDelete от разработчиците на xHP
Здравейте,
Когато xDelete излезе след 20мин. вече го бях инсталирал (беше студено, мокро и лигаво (вижте темата на 335и за повече подробности)), но при подобно време на задно дори и при движение с 90км/ч при кикдаун, тракшъна сработваше (чисто нови зимни гуми), така че при всички случай х драйва ще даде по-добри времена (това е при леко надута 335и при други двигатели вероятно този ''недостатък'' няма да го има). При шофиране в сухо време, не съм усетил разлика, но това е нормално при положение, че загубите на 4х4 са около 30к.с (ако вярваме на xDelete то това са 7.8% в моя случай) и то на дино, на пътя разликата ще е около 4% защото елементите се движат и се избягват само фрикционните загуби, това означава че ще сложа 15к.с в повече на пътя, което при кола с 390к.с е капка в морето и никога няма да се забележи (няколко поредни старта, ще ме забавят повече заради повишената Т на кулера). Аз лично съм с xDelete, защото си взех Шпер, усещането е по автентично (разликата е много голяма в планинско с завой), не е по-бързо, а по-радващо и не на последно място плановете ми за 2018/2019 са колата да стане над 500к.с (нови турбини и още доста закачки), при което предния диференциал обикновенно дефектира, докато задния държи много повече, естествено стартове ще са зле, но това се оправя за 90сек с превключване на 4х4.
Апликацията направи х драйва, много по смислен избор от колкото беше и вече компромиса между динамика и всекидневна пригоднсот, не е толкова голям (все още го има, защото полуоските са си там), но за мен е разумен избор.
Големия пробем е дали съединителите буксуват и дали шофирането на чисто задно няма да донесе негативи (който за мен лично са минимални, защото раздатката е относително проста и смяната на съединителния пакет е лесна, а и те не са скъпи (това си е мое мнение!)) - тука отговорите са два xDelete - са убедени, че съединителите не докосват пакета и няма триене, но това е половин истина, защото в минималните хлабини между тях се получава завихряне на маслото и Т на раздатката се повишава. Аз сложих безжичен термо датчик на раздатката и разликата при включено и изключено 4х4 е 5.7 градуса и седи постоянна, до около 160км/ч, след това 4х4 също вдига Т с точно 5.7 градуса, аз си го обяснявам с това че ''уж 4х4 се изключва след 160'', но нямам нищо черно на бяло по този въпрос (най-вероятно е така, защото Т се увеличава точно с 5.7 градуса), от тука и идва извода, че щом от БМВ са предвидили тази кола да се движи само на задно след определена скорост риск няма! Имайте в предвид, че въртене на гуми и дрифтене с х драйв на задно, е салабо изследвана територия (която аз в момента почвам да изучавам).
В момента съм в чужбина, но когато се прибера ще се опитам да напиша нещо по техническо обосновано... на база измервания.
На въпроса дали колата ви ще стане по-бърза с xDelete - отговора е: неусезаемо, защото загубите са процент от мощтността и при положение, че аз не го усещам няма логика, по-силни или слаби коли да го усещат различно.
Когато xDelete излезе след 20мин. вече го бях инсталирал (беше студено, мокро и лигаво (вижте темата на 335и за повече подробности)), но при подобно време на задно дори и при движение с 90км/ч при кикдаун, тракшъна сработваше (чисто нови зимни гуми), така че при всички случай х драйва ще даде по-добри времена (това е при леко надута 335и при други двигатели вероятно този ''недостатък'' няма да го има). При шофиране в сухо време, не съм усетил разлика, но това е нормално при положение, че загубите на 4х4 са около 30к.с (ако вярваме на xDelete то това са 7.8% в моя случай) и то на дино, на пътя разликата ще е около 4% защото елементите се движат и се избягват само фрикционните загуби, това означава че ще сложа 15к.с в повече на пътя, което при кола с 390к.с е капка в морето и никога няма да се забележи (няколко поредни старта, ще ме забавят повече заради повишената Т на кулера). Аз лично съм с xDelete, защото си взех Шпер, усещането е по автентично (разликата е много голяма в планинско с завой), не е по-бързо, а по-радващо и не на последно място плановете ми за 2018/2019 са колата да стане над 500к.с (нови турбини и още доста закачки), при което предния диференциал обикновенно дефектира, докато задния държи много повече, естествено стартове ще са зле, но това се оправя за 90сек с превключване на 4х4.
Апликацията направи х драйва, много по смислен избор от колкото беше и вече компромиса между динамика и всекидневна пригоднсот, не е толкова голям (все още го има, защото полуоските са си там), но за мен е разумен избор.
Големия пробем е дали съединителите буксуват и дали шофирането на чисто задно няма да донесе негативи (който за мен лично са минимални, защото раздатката е относително проста и смяната на съединителния пакет е лесна, а и те не са скъпи (това си е мое мнение!)) - тука отговорите са два xDelete - са убедени, че съединителите не докосват пакета и няма триене, но това е половин истина, защото в минималните хлабини между тях се получава завихряне на маслото и Т на раздатката се повишава. Аз сложих безжичен термо датчик на раздатката и разликата при включено и изключено 4х4 е 5.7 градуса и седи постоянна, до около 160км/ч, след това 4х4 също вдига Т с точно 5.7 градуса, аз си го обяснявам с това че ''уж 4х4 се изключва след 160'', но нямам нищо черно на бяло по този въпрос (най-вероятно е така, защото Т се увеличава точно с 5.7 градуса), от тука и идва извода, че щом от БМВ са предвидили тази кола да се движи само на задно след определена скорост риск няма! Имайте в предвид, че въртене на гуми и дрифтене с х драйв на задно, е салабо изследвана територия (която аз в момента почвам да изучавам).
В момента съм в чужбина, но когато се прибера ще се опитам да напиша нещо по техническо обосновано... на база измервания.
На въпроса дали колата ви ще стане по-бърза с xDelete - отговора е: неусезаемо, защото загубите са процент от мощтността и при положение, че аз не го усещам няма логика, по-силни или слаби коли да го усещат различно.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: xDelete от разработчиците на xHP
kapitanat написа:Здравейте,
Когато xDelete излезе след 20мин. вече го бях инсталирал (беше студено, мокро и лигаво (вижте темата на 335и за повече подробности)), но при подобно време на задно дори и при движение с 90км/ч при кикдаун, тракшъна сработваше (чисто нови зимни гуми), така че при всички случай х драйва ще даде по-добри времена (това е при леко надута 335и при други двигатели вероятно този ''недостатък'' няма да го има). При шофиране в сухо време, не съм усетил разлика, но това е нормално при положение, че загубите на 4х4 са около 30к.с (ако вярваме на xDelete то това са 7.8% в моя случай) и то на дино, на пътя разликата ще е около 4% защото елементите се движат и се избягват само фрикционните загуби, това означава че ще сложа 15к.с в повече на пътя, което при кола с 390к.с е капка в морето и никога няма да се забележи (няколко поредни старта, ще ме забавят повече заради повишената Т на кулера). Аз лично съм с xDelete, защото си взех Шпер, усещането е по автентично (разликата е много голяма в планинско с завой), не е по-бързо, а по-радващо и не на последно място плановете ми за 2018/2019 са колата да стане над 500к.с (нови турбини и още доста закачки), при което предния диференциал обикновенно дефектира, докато задния държи много повече, естествено стартове ще са зле, но това се оправя за 90сек с превключване на 4х4.
Апликацията направи х драйва, много по смислен избор от колкото беше и вече компромиса между динамика и всекидневна пригоднсот, не е толкова голям (все още го има, защото полуоските са си там), но за мен е разумен избор.
Големия пробем е дали съединителите буксуват и дали шофирането на чисто задно няма да донесе негативи (който за мен лично са минимални, защото раздатката е относително проста и смяната на съединителния пакет е лесна, а и те не са скъпи (това си е мое мнение!)) - тука отговорите са два xDelete - са убедени, че съединителите не докосват пакета и няма триене, но това е половин истина, защото в минималните хлабини между тях се получава завихряне на маслото и Т на раздатката се повишава. Аз сложих безжичен термо датчик на раздатката и разликата при включено и изключено 4х4 е 5.7 градуса и седи постоянна, до около 160км/ч, след това 4х4 също вдига Т с точно 5.7 градуса, аз си го обяснявам с това че ''уж 4х4 се изключва след 160'', но нямам нищо черно на бяло по този въпрос (най-вероятно е така, защото Т се увеличава точно с 5.7 градуса), от тука и идва извода, че щом от БМВ са предвидили тази кола да се движи само на задно след определена скорост риск няма! Имайте в предвид, че въртене на гуми и дрифтене с х драйв на задно, е салабо изследвана територия (която аз в момента почвам да изучавам).
В момента съм в чужбина, но когато се прибера ще се опитам да напиша нещо по техническо обосновано... на база измервания.
На въпроса дали колата ви ще стане по-бърза с xDelete - отговора е: неусезаемо, защото загубите са процент от мощтността и при положение, че аз не го усещам няма логика, по-силни или слаби коли да го усещат различно.
Най-накрая едно истинско мнение по темата, подкрепено от истински тест, отделно има няколко коментара с такива по-мощни коли във фейса на поста им, тестовете им 150-250 (да се избегне боксуването от 100) са идентични с включено и изккючено 4x4.
Сега по темата има и още нещо, логично е че ако премахнеш подаването на въртящ момент на предния мост, той ще отиде целия отзад, съответно и натоварването изцяло отива там, докато иначе е "балансиран" между двете оси и техните компоненти на задвижване. Дори и да запазваш раздатката по този начин, ако напълно отлепя съединителите, което лично аз се съмнявам, че няма никакво приплъзване в пакета съединители, цялото натоварване отива в задния диф, който на някои модели е с малко по-малко предавателно число от същия модел само със задно, ако и това играе някаква роля. Идеята ми е, че ако му пазите страх и тоя апп ви е само за да удължите евентуално живота на раздатката, то е за сметка на задния диф, защото и дифовете и полуоските се трошат в xDrive при различните модели, не само раздатките. Затова най-добре да не се залага, че се пази нещо по този начин, като колата се кара само на задно, да няма после неприятни изненади.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: xDelete от разработчиците на xHP
Мен ми е интересно на новата М5-цата дали са им написали в книжката да не я карат само на заден мост, че ще пре*бат задния диф
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: xDelete от разработчиците на xHP
dextuar написа:Мен ми е интересно на новата М5-цата дали са им написали в книжката да не я карат само на заден мост, че ще пре*бат задния диф
Sent from my iPhone using Tapatalk
Наистина е несериозно да се пише по горе че задния диф ще му се скъси живота.
Най-отговорно заявявам че кутията и дифа ще им се удължи живота. Всичките Нютони от мотора навън ги усеща най-много кутията и раздатката и дифа защото не приплъзват гумите.На задно при много по малко нютони приплъзват гумите и по тоз начин се разтоварва всичко.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: xDelete от разработчиците на xHP
Да добавя и това понеже си мисля, че може да интересно.
Would this allow xDrive cars to safely run different sized tires front and rear when in RWD mode?
We did our best to ensure running a staggered setup in RWD mode has no negative effects whatsoever on the transfer case. We ran the car on the dyno for extended time in 2WD mode, did multiple 120 mph+ runs (while front tires were standing still) on it and monitored the transfer case wear calculation and temperatures. All was perfectly in check. So overall we think it is 100% safe to run such a setup. You just have to make sure you have the right tires on, once you switch back to AWD. Otherwise you can run into troubles quickly.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: xDelete от разработчиците на xHP
dextuar написа:Мен ми е интересно на новата М5-цата дали са им написали в книжката да не я карат само на заден мост, че ще пре*бат задния диф
Sent from my iPhone using Tapatalk
М5 xDrive няма нищо общо с тоя xDrive. Всичко си е сметнато там. Tука темата беше за друго нещо, къде вече разбрахме, че е не съществуващо с допълнителната мощност и по-малкия разход от 1 приложение за телефон.
andy написа:dextuar написа:Мен ми е интересно на новата М5-цата дали са им написали в книжката да не я карат само на заден мост, че ще пре*бат задния диф
Sent from my iPhone using Tapatalk
Наистина е несериозно да се пише по горе че задния диф ще му се скъси живота.
Най-отговорно заявявам че кутията и дифа ще им се удължи живота. Всичките Нютони от мотора навън ги усеща най-много кутията и раздатката и дифа защото не приплъзват гумите.На задно при много по малко нютони приплъзват гумите и по тоз начин се разтоварва всичко.
В Е90 с тая лека задница проблем може никога да няма, ама направи 5-10 старта на некой 2.2 тона X на задно само на кикдаун къде дифа му е на 300 000км и да видим дали си слагаш главата у торбата, че задния диф е безсмъртен
Да не говорим за полуоските също на F10 колко слабо место са.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани