По-студен термостат има ли начин?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
48 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: По-студен термостат има ли начин?
Почти правилно си разбрал, с разликата, че се отваря принудително неговия си, обичаен процеп. Няма допълнителен отвор или клапан. Поне така е при н42 46. Имам на схема термостата на н52 и ако греша довечера ще се коригирам. Но не толкова архитектурното изпълнение е важно, колкото условието, че двете "системи", термо-механичната и електронната да могат да отварят независимо. И по-специално - нито една от двете не може да затвори друата, но всякя една може да отвори притока, бидейки другата затворена. Малко сложно се изразих, дано ме разбра
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: По-студен термостат има ли начин?
Разбрах те много добре! Тук възникават обаче въпроси ! Термо-елемента отваря,като се нагрява от водата (класически термостат)! Когато той се отвори напълно при 90 и няколко градуса,какъв е смисъла да го 'стоплям' и с нагревателя,ако той няма да се отвори повече? Смисъл от нагревателя има ако ще го отварям преди да се е стоплил от водата,но то това принципно е безсмислено! Аз очаквах,че термостата отваря до някъде (нещо като '1-ва степен') само от температурата на водата,което е достатъчно за повечето режими! Ако обаче ЕКУ-то реши,че се налага,то може,чрез нагревателя, да отвори още повече този 'отвор'! Останалото се постига с промяна на дебита на ел.водна помпа!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: По-студен термостат има ли начин?
ildivvy написа:Разбрах те много добре! Тук възникават обаче въпроси ! Термо-елемента отваря,като се нагрява от водата (класически термостат)! Когато той се отвори напълно при 90 и няколко градуса,какъв е смисъла да го 'стоплям' и с нагревателя,ако той няма да се отвори повече? Смисъл от нагревателя има ако ще го отварям преди да се е стоплил от водата,но то това принципно е безсмислено! Аз очаквах,че термостата отваря до някъде (нещо като '1-ва степен') само от температурата на водата,което е достатъчно за повечето режими! Ако обаче ЕКУ-то реши,че се налага,то може,чрез нагревателя, да отвори още повече този 'отвор'! Останалото се постига с промяна на дебита на ел.водна помпа!
ЕКУ-то го отваря ако види, че му раздаваш цялата газ, и дава газ на помпата + перката ако е нужно. Нали като охалдителната течност падне под 90 например на 85, термостата ще е затворен или полу там затворен, ако не е нагревателя да го държи отворен. А ти ако искаш да даваш газ някъде лятото надали ще искаш да е на затворен термостат
Иначе ми се е случвало да си взема някакви решения собственоръчно да охлажда, примерно 1 път в Румъния бях в задръстване на климатик и навънка 35 градуса лятото, вместо да качва нагоре свали чак температурата на маслото на 90. Така че има много фактори, които си следи за да играе с температурата.
И тоя мотор не гори масло от гумичките като 4 цилиндровите, ами от маслоубирателните сегменти, понеже беше писано по-рано за маслото.
48 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани