По-студен термостат има ли начин?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

По-студен термостат има ли начин?

Мнение от Infinity_bg » 24 Окт 2018, 11:38

Здравейте,

Чета из нета, че имало варианти за другите модели двигатели да се модифицира термостата или просто да се сложи друг, но при N52 нещата са усложнени заради ел. помпата и електронното и управление. Също така става ясно че при по-ниски температури на двигателя има и по-малък харч на масло (има няколко теми и наблюдения в които е отбелязано), което в този случай си е плюс. Като отбележим и че по-ниската температура е супер за всички гумени и пластмасови части нещата стават още по-добре.

Та на въпроса има ли вариант да се смени термостата на N52 с такъв работещ на по-ниска температура - примерно на 90 градуса? Някой пробвал ли се е с това?
BMW 325i M3 look.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ivoaudi » 24 Окт 2018, 12:09

Аз съм мислил по въпроса, ама не съм го правил. Колкото и да го премислям, не мога да измисля негатив, защо да не се сложи по-хладен термостат. Предстои ми да купя н52 и едно от първите неща ще е да изхвърля таз глупост, повреждаща масово сума ти двигатели и ще пиша.

ПС Към плюсовете мовеш да добавиш и малко по-дълъг живот на помпата.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от Infinity_bg » 25 Окт 2018, 9:41

ivoaudi написа:Аз съм мислил по въпроса, ама не съм го правил. Колкото и да го премислям, не мога да измисля негатив, защо да не се сложи по-хладен термостат. Предстои ми да купя н52 и едно от първите неща ще е да изхвърля таз глупост, повреждаща масово сума ти двигатели и ще пиша.

ПС Към плюсовете мовеш да добавиш и малко по-дълъг живот на помпата.


Четох в английския форум, че се слагал термостат от Рено 5, ама беше на друг модел двигател не помня кой точно. Проблема при нас е наличието на електронно управляема ел. помпа. Ако има начин да се пипа нещо по нейната карта, само с нея може да се постигне много.
BMW 325i M3 look.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ivoaudi » 25 Окт 2018, 10:09

А защо трябва изобщо да се пипа картата? Помпата просто ще върти по-бавно и толкова. Аз естествено не знам точния алгоритъм на управлението и, но логично би трябвало при незагрял мотор да върти по-бавно. Проблем не виждам да се направи.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от b00st » 25 Окт 2018, 10:25

Вече сме писали по въпроса в оная голямата тема за тия двигатели, ама никой явно не ползва търсачката. Общо взето нищо не може да направиш сам, като смениш само термостата, щото това не е Е30, колкото и да ви се иска да е, ами е от малко по-умните коли с ел. водна помпа, мапнат термостат и заложен софтуер в ЕКУ-то за динамична смяна на температурата спрямо натоварването на двигателя с 3 карти. И единственото дето ще направиш с някъв термостат хоум мейд е да си играеш няколко дена и при първото подкарване като не достигне работната температура по карта, еку-то ще ти покаже 1 среден пръст като ти намали дебита на водната помпа и двигателя пак ще цъфне на 105 градуса, когато си поиска.
Принципно не нужно да се вталявате с глупости, че ще се изпече нещо при този мотор, защото в режима на висока температура (ECO) влиза много рядко, например трябва да я забуташ в някакво неистово задръстване и да висиш 25 минути, за да вкара двигателя в него. На мен за 3 години ми се е случвало точно 1 или 2 пъти. Тия коли са работили вече 10г+ и са на по над 200к, 250 К км по тоя начин, така че не е нещо, къде да е проблемно за този двигател и да си заслужава да се бута според мен.
Ако имаш обаче огромното желание да му променяш картите търсиш някой мапер, да ти махне ЕКО картата или да сложи пърформанс картата на мястото на другите 2, всичко се прави само и единствено софтуерно и не се пипа нищо по охладителната система.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ivoaudi » 25 Окт 2018, 10:49

b00st написа:като не достигне работната температура по карта, еку-то ще ти покаже 1 среден пръст като ти намали дебита на водната помпа и двигателя пак ще цъфне на 105 градуса, когато си поиска.


Чел съм онази голямата тема, а и други със запетайките и съм съгласен с всичко, което си написал, с изключение на цитираното тук. Аз не мисля, че това ще ти се случи, но нямам време сега да обяснявам. Та, набързо:
Помисли какво ще се случи ако "мапнатия" термостат се повреди и остане леко отворен? Което си е същото да сложиш по-хладен. По цитираната логика ДВГ трябва да прегрее?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от b00st » 25 Окт 2018, 11:47

ivoaudi написа:
b00st написа:като не достигне работната температура по карта, еку-то ще ти покаже 1 среден пръст като ти намали дебита на водната помпа и двигателя пак ще цъфне на 105 градуса, когато си поиска.


Чел съм онази голямата тема, а и други със запетайките и съм съгласен с всичко, което си написал, с изключение на цитираното тук. Аз не мисля, че това ще ти се случи, но нямам време сега да обяснявам. Та, набързо:
Помисли какво ще се случи ако "мапнатия" термостат се повреди и остане леко отворен? Което си е същото да сложиш по-хладен. По цитираната логика ДВГ трябва да прегрее?

Няма да прегрее, точно като остане отворен, на първото извънградско или околовръстно ще ти падне под 70 градуса, ама колата ще ти е записала грешка в DME, че термостата ти е чао чао и еку-то си влиза в няква предварително зададена карта и тия режими тогава отпадат.

p.s. А замислял ли си се, че като туриш по-хладен термостат дори и всичко да работи както очакваш, в което дълбоко се съмнявам, да ти ще му свалиш темепратурата от 100 на 90 на нормалната карта, ама като превключи на пърформанс картата при товар (85 градуса сток) и тогава ще си постоянно с недозагрял мотор на 70 градуса, а в тоя режим се предполага, че ще даваме гас и кво правим така - двойно по голяма поразия :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ivoaudi » 25 Окт 2018, 11:54

p.s. А замислял ли си се, че като туриш по-хладен термостат дори и всичко да работи както очакваш ти ще му свлаиш темепратурата от 100 на 90 на нормалната карта, ама като превключи на пърформанс картата при товар (85 градуса сток) и тогава ще си постоянно с недозагрял мотор 70 градуса? :winky:[/quote]

От тебе съм свикнал да чета предимно смислени мнения, не ме разочаровай, бре!!:)
В този режим просто никога вече няма да влезе колата. За да влезе в пеформънс, Екуто взема предвид детонационни датчици, обороти, положение педала на газта и....температура. Помисли пак.
На другото ще отговоря довечера сиг
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от b00st » 25 Окт 2018, 12:10

Не ми се спори повече, отделно самичък си сложи точката на спора с последното мнение. Следвам твоята логика, да разбираме се лишаваш от пърформанс картата на ЕКУ-то на двигателя, щото си бутал термостата и не вдига търсената Т. Т.е. язък за 218те (не че са кой знае много) кончета. Лично ще ти кажа от опит, че разликата между 3те режима може и малко дете да я намери само в тротър риспосна :yes:
Успех от мен, вземи такъв мотор, покарай малко, мини някой друг километър и тогава ще си обясниш, що за ненужна глупост бистриме тук :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от Infinity_bg » 25 Окт 2018, 12:33

Идеята не беше да става спора, ами в това дали има особен смисъл да се охлади двигателя. Дали би имало повече плюсове. Защото освен всичко това че, повечето пластмасови и гумени части няма да са натоварени термично, вероятно ще се елиминира до някаква степен и харча на масло. Все пак има писано, че при по-ниска температура харча на масло е по-малък. Но както и да е, явно такова нещо ако е възможно ще е трудоемко така...
BMW 325i M3 look.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ivoaudi » 25 Окт 2018, 13:18

b00st написа:Не ми се спори повече, отделно самичък си сложи точката на спора с последното мнение. Следвам твоята логика, да разбираме се лишаваш от пърформанс картата на ЕКУ-то на двигателя, щото си бутал термостата и не вдига търсената Т. Т.е. язък за 218те (не че са кой знае много) кончета. Лично ще ти кажа от опит, че разликата между 3те режима може и малко дете да я намери само в тротър риспосна :yes:
Успех от мен, вземи такъв мотор, покарай малко, мини някой друг километър и тогава ще си обясниш, що за ненужна глупост бистриме тук :yes:


Не си ме разбрал, а си мислех, че е ясно и няма нужда да се обяснявам за излишни неща. Всичките си 218 коня ще ги имаш до последния с хладния термостат и абсолютно нищо няма да се промени по отношение на мощност. Единствено и само, забележи - частта от перформънс режима, отговаряща за рязкото охлаждане при нужда вече няма да го имаш, но много важно, той ДВГ си е вече охладен и опастност от прегряване няма никаква. По отношение на респонса пък грешиш още повече, респонса ти ще се подобри! Обяснявам защо - защото няма да ти се включва вече еко режима, много важно. Ще гориш около 100мл повече, това като гледам ще е едиствения и само единствен минус от цялата гимнастика. Ако искаш да ти го кажа по още по-абсурден за теб начин - Екуто вече ще бъде ПРИНУДЕНО да работи с новата температура и вече няма да бъде в състояние да я повиши или понижи драстично от "зададената" от механичния термостат. Не държа непременно да съм прав и е възможно да допускам грешка, но дотук не прочетох нищо логично в нито една тема по въпроса. Ако някой реши да се включи с нещо умно и конструктивно ще се радвам, споровете са хубаво нещо и в тях обичайно се ражда истината. Аз поне нямам нищо против тях.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от b00st » 25 Окт 2018, 14:11

Колега елементарни работи пропускаш, в Siemens MSD 80 - ЕКУ-то превключва цяла работна карта от общо 4 възможни, освен управлението на охладителната система, това променя горивната смес и риспонса, съответно е чувствително различен. Т.е. това не ти е само едно кухо управление на охладителната система на колко градуса мотора ще работи, както си мислиш изолирано ти :kuku:
Това е кардинално управление на сместа + работната температура на главата, според условията и стила на шофиране. Затова се нарича карта. Мотора като мине в ЕКО режим, той освен че отива на 110 градуса за да намали съпротивлението при триене, СМЕСТА ОБЕДНЯВА значително, това е заложена като идеята на режима е да пести гориво, като висиш в задръстване например и нямаш натоварване на двг, съответно риспонса става страшно куц на колата, тя не върви грам, все едно караш 318. Докато в пърформанс е съвсем обратното нещо. Пишете врели некипели, обясних какъв е правилния начин, ако искаш да сваляш температурата се пипа ЕДИНСТВЕНО софтуерно, пък който иска да си набива термостат от рено 19 в БМВ-то :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от Kurtov » 25 Окт 2018, 17:33

ivoaudi написа:А защо трябва изобщо да се пипа картата? Помпата просто ще върти по-бавно и толкова. Аз естествено не знам точния алгоритъм на управлението и, но логично би трябвало при незагрял мотор да върти по-бавно. Проблем не виждам да се направи.


Ако върти по-бавно няма ли да загрее много, въпреки студения термостат ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от zaharia » 25 Окт 2018, 17:39

Високата температура по-бързо окислява маслото и затова то трябва да се сменя по-често отколкото при дизелите. Затова най-добре сменяйте маслото на време и не се занимавайте с глупости. По смислена идея ми се струва е да се сложи охладител на маслото, ако това е възможно при тоя двигател. Темературата на двигателя рядко минава 105°, обаче маслото много често е на 110° и дори до 115° ако си в задръстване или се качва баир и това съм го няблюдавал през последния месец, при по-ниски външни температури, щото отскоро започнах да следя тоя показател. През лятото числата сигурно ще отидат още нагоре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ivoaudi » 25 Окт 2018, 18:07

Kurtov написа:
ivoaudi написа:А защо трябва изобщо да се пипа картата? Помпата просто ще върти по-бавно и толкова. Аз естествено не знам точния алгоритъм на управлението и, но логично би трябвало при незагрял мотор да върти по-бавно. Проблем не виждам да се направи.


Ако върти по-бавно няма ли да загрее много, въпреки студения термостат ?


То това всъщност е първото смислено нещо, казано по въпроса до тук. Умишлено не съм го споменавал, щото си е някакъв риск, но има въпросителни, на които така бързо не мога да отговоря. Казано по друг начин, като цяло двигателя няма опастност да загрее, но има някакъв риск от локални зони в главата с рискова температура.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook