Мистериозно загряване

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Мистериозно загряване

Мнение от expl0de » 21 Окт 2018, 0:26

Моята кола е с този двигател и на 116 не е изхвърляла нищо и нямаше симптоми, един колега ме посъветва да сменя термостата. Има скрито меню от където да си гледаш температурата на антифриза, най-добре го пускай при всяко палене на първо време и наблюдавай.
Температурите сме ги дискутирали вече в друга тема, пускам извадки. N52 e на същия принцип като н43.
"П.П: Лампа за прегряване ще ти се появи на 120 градуса(на антифриза), а на 125 градуса лампата ще е вече червена, притока на гориво ще бъде спрян и колата ще огасне сама, да знаеш, че малко ти остава до Limp mode-а."
"Н52
This means that four different temperature ranges can be implemented:
• 112°C ECO mode (economy)
• 105°C Normal mode
• 95°C High mode
• 80°C High + mapped thermostat mode
The coolant control sets a higher cylinder head temperature (112°C) if the engine control
unit determines ECO mode based on the current operating conditions.
The engine is operated with relatively low fuel consumption in this temperature range as
the internal friction is reduced.
An increase in temperature therefore favors lower fuel consumption in the low load range.
In HIGH and mapped thermostat mode, the driver wishes to utilize the optimum power
development of the engine. The cylinder head temperature is therefore reduced to 80° C"
тоест като стигне 112-113 градуса антифриза термостатът трябва да отвори и скоро да падне до 110 и така си варира. Електрическите помпи не са толкова зле ако се кара с оригинален БМВ антифриз, дори си имат предимства. Моята е на 250к км и няма грешка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 27.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каручки

Re: Мистериозно загряване

Мнение от horhef » 21 Окт 2018, 7:20

ivoaudi написа:Първи възможен заподозрян си е помпа и управлението и. Нищо че е нова, то тея електрически "безпроблемни" помпи си се дънят. После е капачката. Няма как ако тя е наред, при 115гр да ти изхвърли вода! Дори и при 130 няма да се случи! Освен това тестовете за изгорели газове са ала-бала. А тъй като си с метална гарнитура задължително се правят два - съответно на студен и топъл мотор. Та:

-твърди ли са ти маркучите, или мекици?
-губи ли антифриз?
-сутрешни мисфайъри при палене?
-случайно да чуваш бълбукане в парното, когато е пуснато на топло?
-по периферията на казанчето има един канал. Да намираш засъхнал антифриз по него?

ПС Не температурата е притеснителна, колкото внезапното изхвърляне на течност :?:


Маркучите не са на камък, мога да ги определя ня средно твърди.
Губи антифриза при 115 градуса го изхвърля
Сутрин си работи перфектно
Това бълбукане се чува и на топло и на студено. Обясниха ми, че това е от въздух в системата и това се получавало когато изхвърли водата :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Мистериозно загряване

Мнение от ivoaudi » 21 Окт 2018, 12:04

Така е доста по-ясно и сега ще е простичко да си установиш проблема. На първо време си обезвъздуши хубаво, ама хубаво системата и сподели дали пак чуваш проклетото бълбукане. Ако не хубаво, главния заподозрян си остава пак помпата. Ако обаче пак си бълбука, трябва да повториш проверката за изгорели газове, при това както ти казах отделно, на студен и топъл двигател. Можеш да направиш и друг, съвсем елементарен тест:
Отвиваш капачката и набиваш там отгоре прозрачна фуния, може от изрязано пластмасово шише. Поуплътняваш гърловината с някой парцал и пълниш системата с вода, да прелее, че да я виждаш и палиш. Ако на празен ход и ниски обороти до 1500 виждаш бълбукане.....лошо. Не форсирай, щото от кавитацията така и така ще се появят балончета и ще те подведат. Форсирай леко, ДО 1500, не повече. Ако има пропуск, балончетата трябва да се появят малко след като си форсирал. Около 1-2 секунди след.

Все пак повтарям, най-напред си тествай хубаво помпата. На различни температури, нищо че е нова.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Мистериозно загряване

Мнение от ivoaudi » 21 Окт 2018, 12:09

ПС Допуснал съм груба грешка. Забравих, че говорим за мотор с ел. помпа. Та ако правиш теста с шишето можеш да си форсираш. А ако за всеки случай я откачиш по време на теста, още по-добре. Забравих и да спомена, че капачката ти отпада като заподозрян.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Мистериозно загряване

Мнение от Infinity_bg » 24 Окт 2018, 11:00

Тя ел. помпата лесно се тества дали върти, дори на спрян двигател може да се тества. Отвива се капачката и ако хвърля, значи върти и не е изгоряла. Но колко в работен режим на колко точно процента работи, е това вече трябва диагностика, защото ако примерно върти на 70% в някой режим, а то примерно трябва да работи на 90% със сигурност е заминала и ще трябва нова.
BMW 325i M3 look.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 27.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каручки

Re: Мистериозно загряване

Мнение от horhef » 24 Окт 2018, 11:53

Нещата се изясниха с повторен тест за изгорели газове в друг сервиз. И за съжаление от там е проблема. Майсторите са правили тест с лакмус на студена и не е показало а сега на загрят химически с някакви колби, някой запознат ли е с тези тестове и колко са надеждни?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Мистериозно загряване

Мнение от ivoaudi » 24 Окт 2018, 12:01

Колбите могат да те излъжат, когато НЕ СЕ оцветят. В твоя случай можеш да им повярваш, след като са се оцветили. То и без това си имаше само двама заподозрени - помпата ти и гарнитура. Вече е ясно, кофти, ама това е.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 27.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каручки

Re: Мистериозно загряване

Мнение от horhef » 24 Окт 2018, 12:27

ivoaudi написа:Колбите могат да те излъжат, когато НЕ СЕ оцветят. В твоя случай можеш да им повярваш, след като са се оцветили. То и без това си имаше само двама заподозрени - помпата ти и гарнитура. Вече е ясно, кофти, ама това е.


Да ти кажа не ми е толкова кофти, по добре да има ясна причина и да се отстранява от колкото 3 месеца да има чудене, какво, как и защо :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Мистериозно загряване

Мнение от ivoaudi » 24 Окт 2018, 13:25

И ти си прав. А ако искаш повече да нямаш продължение с подобни тримесечия, внимателно огледай де-що има водни съединения и при микро съмнения, сменяй! Гумичките на клапаните и тях непременно, като мисля, че ако си вземеш оригинални от БМВ ще сгрешиш. Елринговите по магазините си държат наистина, за разлика от оригиналните и са по-евтини.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook