320i N46 Тресене празен ход update
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- street_fighter
- Потребител
- Мнения: 38
- Регистриран на: 27.03.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d ; Е39 540i M62B44TU;
320i N46 Тресене празен ход update
Здравейте колеги!
Наскоро закупихме Е91 320i 150 p.s. (N46)
Колата е на 200 000 км ( реални)
Изчетох доста мнения по темата за тези мотори и общо взето доста противоречиви. Някой са доволни от този мотор,други го намират за боклук.
Според мен е чудесен и много динамичен.
Към момента има един малък ,но дразнещ проблем.
Колата тресе леко на празен ход и стрелката играе малко.Има си тяга,върви си чудесно, няма чудене в оборотите,просто на празен ход тресе.
До момента са сменени:
масло
филтри
маслен сепаратор
свещи
Предстои да се направи диагностика тези дни.
Също така колата дава две грешки от време на време ( P1250 Early Fuel Evaporation Heater Circuit и P0430/P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1/Bank 2)
Не съм забелязал да пуши след смяната на сепаратора.
Някой дали е имал подобен проблем?
Възможни проблемни компоненти?
Благодаря предварително.
Наскоро закупихме Е91 320i 150 p.s. (N46)
Колата е на 200 000 км ( реални)
Изчетох доста мнения по темата за тези мотори и общо взето доста противоречиви. Някой са доволни от този мотор,други го намират за боклук.
Според мен е чудесен и много динамичен.
Към момента има един малък ,но дразнещ проблем.
Колата тресе леко на празен ход и стрелката играе малко.Има си тяга,върви си чудесно, няма чудене в оборотите,просто на празен ход тресе.
До момента са сменени:
масло
филтри
маслен сепаратор
свещи
Предстои да се направи диагностика тези дни.
Също така колата дава две грешки от време на време ( P1250 Early Fuel Evaporation Heater Circuit и P0430/P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1/Bank 2)
Не съм забелязал да пуши след смяната на сепаратора.
Някой дали е имал подобен проблем?
Възможни проблемни компоненти?
Благодаря предварително.
Последна промяна street_fighter на 26 Сеп 2018, 8:43, променена общо 3 пъти
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: 320i N46 Тресене празен ход
Може и от бобините да е или от втората грешка, която ти дава.
Диагностиката ще покаже дали е от бобини или нещо друго.
Диагностиката ще покаже дали е от бобини или нещо друго.
- FE LIPE
- младши ентусиаст
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: 320i N46 Тресене празен ход
И за мен двигателя е чудесен и динамичен...бих го преживял това леко тресене.Втората грешка ми я даваше преди да сменя гумичките на клапаните и гореше масло.
- street_fighter
- Потребител
- Мнения: 38
- Регистриран на: 27.03.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d ; Е39 540i M62B44TU;
Re: 320i N46 Тресене празен ход
Оказа се,че бубини на 1-ви и 4 ти цилиндър са заминали.Сега идва следващият момент...много висок разход на масло.Говоря за нещо около 500 мл за около 1000 км и по-малко.Масленият сепаратор е сменен.Мисля да пробвам с гумички.Някой който го е правил да ме ориентира колка излиза работата като време и пари?
- merx
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 20.08.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 N46B20
- Мечтае да кара: M4 CS
Re: 320i N46 Тресене празен ход - оправена!
Те горят и по 1л на 1000км, не е нещо необичайно. Има форумен сервиз в Пловдив, колегата FE LIPE е сменял, той е от твоя край.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: 320i N46 Тресене празен ход - оправена!
Гумички, гумички и пак гумички! А ако пък някой специалист започне да те облъчва с идеята за смяна на сегменти точно на тоя мотор, директно вади големия кухненски нож и стреляй на поразия!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: 320i N46 Тресене празен ход - оправена!
на мен ми смениха гумички, но като видях как изпуши още в сервиза го върнах за сегменти / на първите 3 цилиндъра са били сменяни гумичките преди да ми я продадат/. Гореше 1 литър на 2500 км.
1200 лв излезе всичко гумички, сегменти, шлайф глава, след това моторче валветроник, бобина и нови свещи, масло и филтри.
Половината работа от мен.
В един много известен сервиз в Пловдив ми искаха 800лв само за смяната на моторчето и гарнитурата на капака, та реших да се поизцапам пред блока за тази интервенция.
Сега я следя да видим има ли файда от всичко.
1200 лв излезе всичко гумички, сегменти, шлайф глава, след това моторче валветроник, бобина и нови свещи, масло и филтри.
Половината работа от мен.
В един много известен сервиз в Пловдив ми искаха 800лв само за смяната на моторчето и гарнитурата на капака, та реших да се поизцапам пред блока за тази интервенция.
Сега я следя да видим има ли файда от всичко.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: 320i N46 Тресене празен ход - оправена!
Изключение, не принцип. Мотора ти може да е бил с проблем и да е преживял нещо - лощо мазане, прегряване и тн. А и след ремонт двигателите си пушат известно време, причини колкото щеш. Според мен е било крайно нелогично да го връщаш за ремонт преди да го покараш, даже странно. Гледам, че си имал и проблемни бобини, свещи и тн.
Въпросните сегменти, противно на форумните легенди са повече от качествени и носят. Това, че "специалисти" ги сменят на поразия поради интереси и незнание не означава, че са кофти. Повтарям - в твоя случай може и да е било оправдано, не съм бил там по време на ремонта и не мога да съдя, но определено е било изключение, не принцип.
Въпросните сегменти, противно на форумните легенди са повече от качествени и носят. Това, че "специалисти" ги сменят на поразия поради интереси и незнание не означава, че са кофти. Повтарям - в твоя случай може и да е било оправдано, не съм бил там по време на ремонта и не мога да съдя, но определено е било изключение, не принцип.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- FE LIPE
- младши ентусиаст
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: 320i N46 Тресене празен ход - оправена!
Моята преди смяна на гумички гореше по 2л на 8 000 км,въпреки всичко даваше грешка Catalyst System Efficiency Below Threshold Bank 1/Bank 2 и светваше чек енджин лампата ,също и изпушваше като дам рязко газ.След смяна на гумичките,в момента е на 5 000 км от смяната и маслото не е мръднало,седи си на максимума.Колата я взех на 66 000 км обаче,значи по-принцип около тези километри започва да гори масло,като това горене прогресивно се увеличава.Моите гумички като ги свалиха ми ги показаха и бяха кокал,това на 79 000 км,сега е на 84 000... като гледам не мога да направя по 5000 на година.Въпреки всичко съм много доволен понеже нищо друго не се е обадило,нямал съм по безпроблемна кола.
И все пак не ми се мисли какво ще представлява този мотор на примерно 200 000 км,не бих взел никога такава кола,което е жалко де,говорим за BMW.
И все пак не ми се мисли какво ще представлява този мотор на примерно 200 000 км,не бих взел никога такава кола,което е жалко де,говорим за BMW.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: 320i N46 Тресене празен ход - оправена!
FE LIPE написа:Колата я взех на 66 000 км обаче,значи по-принцип около тези километри започва да гори масло,като това горене прогресивно се увеличавa.
Съжалявам, ама и теб ще трябва да опонирам, но само в това, което съм цитирал. Оказва се че алусила се разбира повече от чудесно с високовъглеродните стомани. И аз като теб мислех когато я взех, че ще покарам малко и ще почне да се износва, да гори масло, да губи компресия, да тракат лагери и тн. Оказа се, че туй нещо няма износване, буквално. Аз наближавам 600х и доливам литър масло на около 8000, точно толкова, колкото доливах още като я взех. Чакам да се поизноси туй малкото лайно и скачам на някой N52 в е92. Така обаче както се очертава ще има да си чакам заветното износване.....
В е46 си имаме чудесно разплетена тема за N42, който не е много различен от N46. Вече 55 страници му разплитаме всички дреболии. Няма износване тоя мотор, буквално. Периферията му обаче се оказва абсолютен леш и в крайна сметка ефекта от якия мотор все пак отива на майната си Кофти работа, хем много як, хем мега чуплив.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: 320i N46 Тресене празен ход - оправена!
Гледах старите сегменти като взех колата, ми те бяха доста меки огъваха се без усилие, а гумичките си бяха еластични, очевидно бяха нови. Не знам дали е нормално. Говорих с други майстори след ремонта те твърдят, че колата ще продължи да губи масло. Остава да видим какво ще стане, след ремонта съм минал около 1000км за сега държи. Като цяло лошото, е че не мога да попадна на стабилен човек майстор, който да каже как стоят нещата и да взима нормални цени, но това е друга тема.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: 320i N46 Тресене празен ход - оправена!
НЕ Е еластичността, това което уплътнява при сегментите! Всъщност дори еластичността им играе пренебрежима роля при уплътнението.
Колкото за майстори и специалисти по-добре да не коментирам, че положението е майка плаче, грамофон свири. С всяка следваща година стават все повече и дори имам чувството, че специалистите от догодина са вече тук
Потретвам се, но аз не знам кое как защо е било при твоя мотор, твърдя само по принцип, че въпросните сегменти са повече от качествени, ризите още повече!
Колкото за майстори и специалисти по-добре да не коментирам, че положението е майка плаче, грамофон свири. С всяка следваща година стават все повече и дори имам чувството, че специалистите от догодина са вече тук
Потретвам се, но аз не знам кое как защо е било при твоя мотор, твърдя само по принцип, че въпросните сегменти са повече от качествени, ризите още повече!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- street_fighter
- Потребител
- Мнения: 38
- Регистриран на: 27.03.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d ; Е39 540i M62B44TU;
Re: 320i N46 Тресене празен ход
Update: след смяна на въпросните бубини имаше съвсем леко подобрение,но отново тресе. Тук според мен лечението е живи данни.До момента е четена и няма грешки за нищо освен датчика за ниво на масло....
Относно разхода на масло за сега смятам да сменя първо датчика за нивото на маслото,защото то е сменено преди около 500 км и показва минимум.Колата нито пуши,нито има течове.Чета ,че доста от тези датчици са дефектни.
Благодаря за мненията,колеги.Доста полезни неща научавам.
Оборотите са по-притеснителни за момента... Може да е от много неща.Ще Ви държа в течение с прогреса.
Относно разхода на масло за сега смятам да сменя първо датчика за нивото на маслото,защото то е сменено преди около 500 км и показва минимум.Колата нито пуши,нито има течове.Чета ,че доста от тези датчици са дефектни.
Благодаря за мненията,колеги.Доста полезни неща научавам.
Оборотите са по-притеснителни за момента... Може да е от много неща.Ще Ви държа в течение с прогреса.
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: 320i N46 Тресене празен ход update
Иначе смяна на гумички само без да се сваля главата + работата, обикновено взимат около 500 - 550 лв в зависимост от това дали е сменил гарнитурата на капака /elring - 80 лв реална цена, за крайни клиенти е 120лв/.
Re: 320i N46 Тресене празен ход update
По принцип на N46 дават слабо място гумички, на N52B25 до 2007 - сегментите. Това лято смених гумички без сваляне на главата(при майсторите на колегата FE LIPE), така и така ги бях купил вече и се надявах ако не изчезне горенето, то поне да намалее. На предишните тестове за проблем с гумички - работа на място на двигателя за около 5-10мин докато загрее и после подаване на газ до 5-6 хил оборота - такъв не беше открит. След смяната на гумичките горенето си продължи на същото ниво - около 1л на 3К км. Така, че преди да се сменят гумичките задължително да се провери с горният тест дали от тях идва горенето! Моите на 170К км бяха все още наред.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани