Избор на нов акумулатор E9x

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от ildivvy » 21 Авг 2018, 9:49

Ако пътуването е било 3-4 часа,а акумулатора е бил доста разреден,времето няма да му стигне,за да се зареди добре! 'Сложи' го на едно хубаво зарядно за една нощ/ден и тогава пак да се види,какво е положението.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320d
Мечтае да кара: Ferrari
Детайли за колата: M47D20 6MT

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от NeRoX » 21 Авг 2018, 9:55

dextuar написа:Алтернатора гледал ли си на живи данни как се държи? IBS сензора работи ли, кодиран ли е правилно акумулатора?
Направо ме заби. Колата си я правя в сервиз и не съм пипал много по нея. След като я купих мина обстоен преглед и диагностика в сервиза и нямаше други заключения освен заминал акумулатор. Тези всичките неща, които си описал, могат ли да се проверят без диагностика? IBS сензора голямата платка над акумулатора ли е? Как може да се провери дали работи? Не знам как е кодиран. Купих колата с него. Алтернатора и той ли само на диагностика може да се види? И той, ако не е наред, ще зарежда ли изобщо?

ildivvy написа:Ако пътуването е било 3-4 часа,а акумулатора е бил доста разреден,времето няма да му стигне,за да се зареди добре! 'Сложи' го на едно хубаво зарядно за една нощ/ден и тогава пак да се види,какво е положението.

Всъщност около 2ч и 30мин. Тръгнахме от Пловдив. Преди около 2 седмици го зареждах и на зарядно, но от клемите при двигателния отсек за около 7 часа. Резултат също нямаше. Иначе колата си пали и няма проблеми, все пак е топло в момента. Но постои ли с включени системи и загасен двигател, почти веднага изписва грешката за ниско напрежение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от Dextuar » 21 Авг 2018, 11:25

NeRoX написа:
dextuar написа:Алтернатора гледал ли си на живи данни как се държи? IBS сензора работи ли, кодиран ли е правилно акумулатора?
Направо ме заби. Колата си я правя в сервиз и не съм пипал много по нея. След като я купих мина обстоен преглед и диагностика в сервиза и нямаше други заключения освен заминал акумулатор. Тези всичките неща, които си описал, могат ли да се проверят без диагностика? IBS сензора голямата платка над акумулатора ли е? Как може да се провери дали работи? Не знам как е кодиран. Купих колата с него. Алтернатора и той ли само на диагностика може да се види? И той, ако не е наред, ще зарежда ли изобщо?
Всичко се гледа само на диагностика, разбира се може и един мултицет да ти закачат, но при тази кола не виждам смисъл. Аз карам същата конфигурация като теб, но седан, и съм с обикновен 77aH акумулатор вече 3г и си слушам редовно музика по повече от 10 мин на загасен двигател. IBS-а е това червенето над акумулатора. В сервиза при смяната трябва да са ти поне ресетнали IBS-а.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от nikola59 » 21 Авг 2018, 16:38

NeRoX написа:
dextuar написа:Алтернатора гледал ли си на живи данни как се държи? IBS сензора работи ли, кодиран ли е правилно акумулатора?
Направо ме заби. Колата си я правя в сервиз и не съм пипал много по нея. След като я купих мина обстоен преглед и диагностика в сервиза и нямаше други заключения освен заминал акумулатор. Тези всичките неща, които си описал, могат ли да се проверят без диагностика? IBS сензора голямата платка над акумулатора ли е? Как може да се провери дали работи? Не знам как е кодиран. Купих колата с него. Алтернатора и той ли само на диагностика може да се види? И той, ако не е наред, ще зарежда ли изобщо?

ildivvy написа:Ако пътуването е било 3-4 часа,а акумулатора е бил доста разреден,времето няма да му стигне,за да се зареди добре! 'Сложи' го на едно хубаво зарядно за една нощ/ден и тогава пак да се види,какво е положението.

Всъщност около 2ч и 30мин. Тръгнахме от Пловдив. Преди около 2 седмици го зареждах и на зарядно, но от клемите при двигателния отсек за около 7 часа. Резултат също нямаше. Иначе колата си пали и няма проблеми, все пак е топло в момента. Но постои ли с включени системи и загасен двигател, почти веднага изписва грешката за ниско напрежение.

И как в този сервиз дадоха заключение заминал акумулатор? Диагностика правиха ли? Прочетоха ли хистограмите? Може и акумулатора вече да ти е пътник, но се увери дали ти "заспива" колата и нямаш утечки. Убеди се че акумулатора ти е зареден, убеди се, че колата "заспива" и нямаш утечка - ако отново ти излезне грешката сменявай акумулатора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от ildivvy » 22 Авг 2018, 10:37

Може за проба,преди да купи друг акумулатор,да вземе някой друг и да види какво става....Ако се оправи,тогава да купува!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320d
Мечтае да кара: Ferrari
Детайли за колата: M47D20 6MT

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от NeRoX » 22 Авг 2018, 15:45

Здравейте! Благодаря за информацията първо. Колата мина пълна диагностика след закупуването й и "заминал акумулатор" беше диагнозата на майстора. Заключението беше на база записаните стари грешки за ниско напрежение в него и трудното палене първите няколко дни след като започнах да я карам. Все пак е стояла по автокъщите. За съжаление нямам кабел за диагностика, а и познанията, за да извърша сам самата процедура, но пък май няма да е зле да се запозная малко повече с материята за напред. Нямам под ръка акумулатор, с който да мога да направя тестове, а и разбрах, че на тези коли не е удачно да им се изключва батерията, просто ей така. Губили настройки и записвали грешки. Батерията в момента е италианска, а колата идва от Италия. Бързата ни сметка също показа, че за 11 години на колкото е колата е съвсем нормално да са заминали два акумулатора - първия оригинален и сега този. В края на краищата ще инвестирам в един нов, за да ми е спокойна главата, все пак е дизел с доста електроника, а и имаме тежки зими в България. Ако проблема се окаже другаде може и да се набутам, но ще го търсим тогава.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 14.02.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20 330i xDrive F31 330d xDrive
Мечтае да кара: Нещо нечупливо

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от GlavanizeR » 22 Авг 2018, 17:00

NeRoX написа:Здравейте! Благодаря за информацията първо. Колата мина пълна диагностика след закупуването й и "заминал акумулатор" беше диагнозата на майстора. Заключението беше на база записаните стари грешки за ниско напрежение в него и трудното палене първите няколко дни след като започнах да я карам. Все пак е стояла по автокъщите. За съжаление нямам кабел за диагностика, а и познанията, за да извърша сам самата процедура, но пък май няма да е зле да се запозная малко повече с материята за напред. Нямам под ръка акумулатор, с който да мога да направя тестове, а и разбрах, че на тези коли не е удачно да им се изключва батерията, просто ей така. Губили настройки и записвали грешки. Батерията в момента е италианска, а колата идва от Италия. Бързата ни сметка също показа, че за 11 години на колкото е колата е съвсем нормално да са заминали два акумулатора - първия оригинален и сега този. В края на краищата ще инвестирам в един нов, за да ми е спокойна главата, все пак е дизел с доста електроника, а и имаме тежки зими в България. Ако проблема се окаже другаде може и да се набутам, но ще го търсим тогава.


Какви зими имаме в България ? Миналата година в Южна България имаше сняг 3-4 дни за цялата година, изключая планинските райони.
Записват грешки, ама принципно се трият. Не знам какво се кодира и какво не, ама по автокъщите, с акумулаторите е пълен цирк. Купуват се акумулатори втора ръка, зареждат се умрели акумулатори, слагат се такива с много по-малък ампераж и прочие. Отделно масово колите са с паднали акумулатори по салоните. Не съм виждал да възникне някой нерешим проблем от некодиране на акумулатор или слагане на китайски. Най-вероятно и твоят е някакъв такъв зареждан, събуждан и върнат от ония свят. Купи си нов и най-вероятно ще ти се реши проблема. Ако не се реши, значи алтернатор или пие ток, а ако пийва ток става страшно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91
Детайли за колата: '11

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от steppenwolfbg » 23 Авг 2018, 8:15

Ами то човека точно това каза-ще си купи нов!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320d
Мечтае да кара: Ferrari
Детайли за колата: M47D20 6MT

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от NeRoX » 31 Авг 2018, 17:07

Звънях днес на телефона на akumulatori.bg да направя една консултация. Човека по телефона беше много любезен. За моя автомобил препоръча 80Ah AGM акумулатор и по конкретно VARTA Silver Dynamic. Произвеждали ги само Германия и били много качествени. Алтернативите на BOSCH и EXIDE препоръча също. Казах му, че по информация нямам нужда от AGM акумулатор. Той каза, че не е задължително, но при тези автомобили след 2006г електрониката била много, съответно и консумацията на електричество и тези акумулатори се препоръчвали силно. Щели да изкарат много по-дълго време. Мисля, че спомена 5-6 години. 80Ah, защото е 2.0 дизел. Ако автомобил бил с 3 литров двигател - 95Ah или 100Ah. Ако не ми се давали пари за AGM - 95Ah или 100Ah варианти на същите марки. Нищо, че е 2.0 дизел, ако не е AGM - било добре да е по-мощен. Тъй като съм от Пловдив ми каза, че може да ми изпрати акумулатор на цените за "върнат стар акумулатор", които важат само за София, уж. Доставката от мен, разбира се... Попитах за марката Gigawatt, която ми препоръчаха от няколко места и те също предлагат. Той каза, че не ми ги препоръчва. Дъщерна фирма на BOSCH с по-ниско качество на производство съответно. BMW били капризни, с голяма консумация на електричество и много модули и съм трябвало да заложа на нещо качествено, за да издържи повече време и да нямам проблеми. Gigawatt-а бил само с две години гаранция, а AGM вариантите щели да изкарат много. Като цяло искаше да ми продаде най-скъпото според мен. Не твърдя нищо - просто реших да споделя една консултация. Може на някой да му е полезно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от nikola59 » 31 Авг 2018, 17:31

NeRoX написа:Звънях днес на телефона на akumulatori.bg да направя една консултация. Човека по телефона беше много любезен. За моя автомобил препоръча 80Ah AGM акумулатор и по конкретно VARTA Silver Dynamic. Произвеждали ги само Германия и били много качествени. Алтернативите на BOSCH и EXIDE препоръча също. Казах му, че по информация нямам нужда от AGM акумулатор. Той каза, че не е задължително, но при тези автомобили след 2006г електрониката била много, съответно и консумацията на електричество и тези акумулатори се препоръчвали силно. Щели да изкарат много по-дълго време. Мисля, че спомена 5-6 години. 80Ah, защото е 2.0 дизел. Ако автомобил бил с 3 литров двигател - 95Ah или 100Ah. Ако не ми се давали пари за AGM - 95Ah или 100Ah варианти на същите марки. Нищо, че е 2.0 дизел, ако не е AGM - било добре да е по-мощен. Тъй като съм от Пловдив ми каза, че може да ми изпрати акумулатор на цените за "върнат стар акумулатор", които важат само за София, уж. Доставката от мен, разбира се... Попитах за марката Gigawatt, която ми препоръчаха от няколко места и те също предлагат. Той каза, че не ми ги препоръчва. Дъщерна фирма на BOSCH с по-ниско качество на производство съответно. BMW били капризни, с голяма консумация на електричество и много модули и съм трябвало да заложа на нещо качествено, за да издържи повече време и да нямам проблеми. Gigawatt-а бил само с две години гаранция, а AGM вариантите щели да изкарат много. Като цяло искаше да ми продаде най-скъпото според мен. Не твърдя нищо - просто реших да споделя една консултация. Може на някой да му е полезно.

Точно пък тези са най-голямите "скъпари". Няма лошо от консултация и я е направил правилно, но цените са им високи. Писал съм някъде в темите специално за BOSCH/VARTA/Gigawatt по кодовете как се разчита държавата (заводите са няколко) и година на производство. Моят оригиналният е AGM 90Ah. Смених го с VARTA Silver Dynamic 95Ah (произведен в Германия според маркировката) , за твоята някои слагат и 80 и 95 и 100Ah - обикновени или AGM. Цената естествено е различна...Определено AGM е по-добре, а и ако се кара на къси разстояния зимно време поради по-бързото достигане на максималният капацитет и ред други предимства... а пък вече изборът си е твой :) Според това какво ще вземеш при регистрацията укажи типа или виж как е регистриран старият, че при обикновените и AGM "нещата" са различни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от Dextuar » 31 Авг 2018, 17:43

Добра консултация ти е направил и ти е казал много верни неща. Досега съм бил доволен от всичко, купено оттам. Аз съм със 77Ah Varta Silver Dynamic обикновен и вече 3-та година ще му направя. На всеки 3 месеца го дозареждам понеже карам предимно градско. Не ми светка акумулатора, правя го, защото знам, че е добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от drago9205 » 01 Сеп 2018, 10:41

А какви цени ти каза за акумулаторите? Сравнено с първият друг сайт за акумулатори, който отворих - цените на akumulatori.bg са по-високи.
Аз мисля, че до към 200 лева е доста добър бюджет за акумулатор за 320-ка - гледам Silver Dynamic се намира на такива цени дори 85 амперовите. Също и Banner-и има, в другите теми и тях ги препоръчваха. Каквото и да вземеш ще изкара поне 4години, та няма какво толкова да го мислиш.

П.С. На фона на това колко по-оборудвани превозни средства има ми е смешно продавачите като кажат нещо заучено като "при тези автомобили електрониката e много, съответно и консумацията на електричество, препоръчвам 100mAh акумулатор". Интересно какво ще кажат ако е 740d с 2-3 пъти повече модули.
Да, наистина си има консуматори, но си има и съответните оптимизации на консумацията, а и затова не се кара и с 45 или 55 mAh (не че моята, като я взимах зимно време, джамбазите не и бяха забили един обикновен Shock 55mAh, а пак си палеше на студа). Ето, колегата кара със стандартен 77 и няма драми, та малко те е "позасилил" човекът от магазина ми се струва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320d
Мечтае да кара: Ferrari
Детайли за колата: M47D20 6MT

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от NeRoX » 12 Сеп 2018, 18:56

Моята сага с акумулатора продължава. Аз така или иначе не бързам кой знае колко и си разглеждам и разпитвам. Ходих в един магазин, който ми препоръчаха, направих и там една консултация. Търговеца ме попита каква е колата и дали ще я карам или е за продаване. Казах му, че точно съм купил колата и искам нещо читаво. Силно ми препоръча MUTLU, марка "доказана с годините и опита". Нямало смисъл да се плащат етикетите само за марки като VARTA и BOSCH. Качеството им било на светлинни години от това, което продавали директно на автомобилните производители за оригинално вграждане. Афтъмаркет вариантите им не стрували едва ли не. MUTLU били много по-надеждни, щели да изкарат много повече и т.н... Цената на MUTLU? Ами повече от VARTA! :shock: Чак ми стана смешно... :mhihi: След още малко коментари се склони да ми бутне цената колкото на VARTA-та - малко повече от 200лв за 85Ah. Реших да си помисля още...

Помислих си аз и днес реших да ходя да си купя вече. Цените на maxcar.bg ми се сториха най-добри при връщане на акумулатор, а и видях, че са отворили обект в Пловдив. Разпитах всичките си познати и приятели, които имт връзки и отстъпки в магазини за авточасти и се оказа, че никой не може да даде толкова добри цени за акумулатор. Всички бяха с по 20, 30, 40лв отгоре дори и след големите отстъпки. Отивам днес в магазина, казвам на човека данните на колата и той стреля директно. 95Ah AGM се давало по каталог и ми отказа да даде гаранция на какъвто и да е друг акумулатор с различни характеристики от тези. Можел съм да избирам между три марки - VARTA, BOSCH и Banner. Цените им бях подобни, VARTA-а е 320лв, като е в някаква промоция въпросния в момента, даже. Казах, че съм си направил проучване и смятам, че колата ми няма нужда от AGM акумулатор. Дори се съмнявам оригиналния, който са сложили от BMW, 2007-а година, да е бил AGM. Той ми каза, че може да ми продаде каквото искам, но не може да ми даде нито 1 ден гаранция. Всяка една от марките и официалните им вносители имали тези изисквания, за да дават гаранция. Ако те, като дилър, не спазили тези условия, трябвало да дават гаранция от тях, което нямало как да стане... Чак ме замисли с тази гаранция... От няколко места ми казаха, че по каталог на тая кола й дават AGM акумулатор. А 120лв отгоре хич не ми се дават, честно казано. То и 200лв не са малко... Ще ходя да питам на още едно, две места, дали ще ми дадат гаранция за нормален акумулатор и ще помисля.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от koziak » 12 Сеп 2018, 21:30

Същата работа стана и при мен в макскар. Аз даже си бях с оригиналният акумулатор на колата който не е АГМ. Споделих им този факт, но според тях нямало значение. В сайта на варта ми илиза че ми препоръчват обикновен 80ач блу динамик, което също им споделих, но сперед тях и това нямало значение. Също така трябвало и да плащам за кодиране към АГМ. Теглих ин една майна, влязох в магазина до тях на Акумулатори БГ, купих си варта блу 80ач с гаранция и на същата цена, въпреки че на сайта им беше по скъп и затова отидох първо в макскар.


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от Dextuar » 12 Сеп 2018, 21:40

Ебаси драмата за един акумулатор. Като се има предвид, че докато колата е твоя, най-вероятно повече никога няма да го мислиш. За съжаление, без да целя да обида някого, не разбирам от стискане ли или от други съобръжения, но явно не сте за тези коли колкото и стари да станаха последните вече. Та то едно хубаво зарядно за тези коли е към 150лв, то затова й имаше километричната тема с хвалби на лидълското...

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook