Избор на нов акумулатор E9x

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 17.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530I
Мечтае да кара: E39 520I
Детайли за колата: Бавна

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от Lumornistar » 31 Дек 2018, 10:44

NeRoX написа:Здравейте! Моята акумулаторна сага приключи и колата си има новичка батерия. :bchug: По препоръка на колегата @ildivvy ходих в магазина на abt2001 в гр. Пловдив. Новичко, чисто магазинче с любезен търговец. Направих една консултация и там. Разбира се, най-гореща препоръка получих за
Bosch S5 AGM 95Ah. Колата била нова, с купища електроника, 15 минути след като се заключила, продължавала да издава звуци, да й работят компютрите и т.н. От там нататък като препоръка в низходящ ред следваха обикновен Bosch S5 95Ah, Bosch S4 95Ah и накрая FORSE 100Ah (Украйна). Това били акумулаторите, които щели да ми вършат работа за този автомобил. Всичко останало било непрепоръчително. Bosch S5 с предимство пред S4, заради по-новата технология на работа и изработка. Цената - около 230лв с отстъпките. Осъзнах, че в края на краищата най-много ме интересува гаранцията, която ще ми дадат и това ще ми осигури спокойствието, което търся. Когато повдигнах въпроса за гаранцията, отговора беше следния - Гаранцията е само за производствен дефект при самия акумулатор. Ако има осезаем проблем с батерията в къс срок след като е закупен и той бъде доказан - самата тя може да бъде подменена. Веднага ми изкочи въпроса - А какво правим, ако се скапе след година, да кажем? Колата започне да пали трудно и започна да изпитвам същите проблеми, които имам в момента. Отговора беше, че това се счита за неправилна експлоатация на самия акумулатор и това НЕ се покрива от гаранцията. А какъв е смисъла от 3-годишната такава, аз така и нямам отговор... Не ми хареса отговора, който получих и си тръгнах. По път за вкъщи минах отново през "Акумулатор център" на ул. Найчо Цанов. Заговорих се с момчето там. Той беше младичък на около 20 и нещо години и веднага ми "влезе във филма", така да се каже. Разказах му на две, три, каква консултация са ми направили в "Макскар" и се посмяхме дружно. Изкоментирахме нещата и отзивите му бяха същите, както на повече от вас тук, разбира се. Типичен търговски трик, за да се продаде най-скъпото от продуктовата гама. Те също предлагат Varta и той каза, че няма абсолютно никакви подобни ограничения, поставени от директния вносител на Varta за България. Любезно предложи с уред да ми замери настоящия акумулатор. Оказа се, че е потресаващо зле. Извинявам се, но не мога да се подкрепя с цифри, защото не помня. С две думи заключението беше, че най-вероятно някоя от плочките вътре е счупена и той беше потресен, как изобщо ми пали колата с този акумулатор. :mhihi: Обсъдихме гаранцията на по-високия клас акумулатори - 3 години и той каза, че при тях гаранцията важи за всякакъв тип неизправност на батерията и най-вече отслабване на характеристиките му с времето. Всичко може да се измери и види на място с техниката с която разполагат и стига проблема да не е в динамото на автомобила - акумулатора се демонтира, заменя с оборотен такъв и твоя се изпраща за ремонт или директна подмяна. Издават сервизна книжка на акумулатора и препоръча на всеки 6 месеца или поне година да се ходи, за да се направи измерване на текущото му състояние и въпросната проверка се вписва. Всичко това - напълно безплатно. Точно това исках да чуя! Харесах си една Varta Blue Dynamic 95Ah и реших направо да я взимам. Монтаж и демонтаж на момента - отново напълно безплатно. Точно преди да я сложим обаче, той реши да я земери с уреда и тя имаше по-нисък стартов ток от препоръчания. Около 690А при предписани 800A по етикет. Каза, че по принцип ще се зареди, но не ми препоръчва да си взема батерия с по-ниски стойности от предписаните. Насочи ме към MUTLU. Опита им сочел, че имат много по-добър живот и качества от Varta/Bosch, които се произвеждат за вторичния пазар, а не за автопроизводителите. Наистина като се погледнат кутиите на Bosch и Varta - те са напълно еднакви. Само стикера е сменен. Кутията на MUTLU-то изглеждаше наистина доооста по Premium. Убеди ме и реших да се спра на него. Стартов ток - 900А или със 100 повече от конкуренцията на Varta/Bosch, като го замери и беше даже леко отгоре според уреда - 920А. Пусна ми още отстъпка даже и ми предложи 100Ah за 200лв точно. Е, стиснахме си ръцете. :yes: Смени ми го на място и си тръгнах доволен, като оставих стария там. Колата пали по съвсем различен начин вече, моментално след натискане на бутона. Грешката изчезна и музиката вече продължава да си свири на загасен двигател, докато сама не се изключи. Явно има някакъв защитен механизъм и не може да се слуша музика безкрайно, както при по-старите автомобили.



Не се обиждай Колега, но ти си типична риба на въдица, този който ти е продал акумулатора е просто по-добър търговец от тия от макскар, макар, че тия там са ти казали истината, докато втория те е пуснал по пързалката, точно това което си искал да чуеш. Нито той, нито макскар са вносители на акумулатори, затова и ако има проблем, вносителя от който са взели стоката трябва да одобри рекламацията, пробвай да го изтощи новия акумулатор и го върни на пича дето си го взел, бас ловя, че ще донесе от 100 кладенеца вода, но няма да ти го смени, дал ти е първо някаква залежала Варта, дето и е паднал стартовия ток, за да те лъзне и да ти пробута Мотлу, дето има повече печалба, да ти кажа, барнер 100АН в макскара ще ти дойде под 200 лева и стартовия ток, ако го премериш на всичките вади над 1100А. По въпроса за АГМ акумулаторите, да не е задължителен, но е препоръчителен, пак човек трябва да си прецени как употребава автомобила, ако е предимно градско, на къси разтояния, много по-добре е АГМ вариянта, заслужава си инвестицията, дори да няма старт-стоп колата, ако се ползва предимно извън града, стои в гараж, тогава наистина няма голям смисъл, но все пак разликата е под 100 лева, даваме ги за джанти, волани, м-пакети, пък за важно нещо като акумулатор не ни се дават...малко ни е крива логиката. Коментара ми не с цел заяждане, най-вероятно избрания акумулатор ще върши работа, но все пак темата е за какво най-добро и подходящо да си вземем, а не с какво да замажем положението, всеки който се занимава с ремап, ъпдейт на модули или ретрофит знае при е90 каква е консумацията на ток.....
п.п. Живи и Здрави и Весело посрещане на Новата Година! :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: 056
Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43

Re: Избор на нов акумулатор E9x

Мнение от apexs » 05 Яну 2019, 13:43

Мнението ми не е много свързано с избора на акумулатор, но може да е от полза на някой ... Понеже при мен все изписваше "battery discharge" съвсесм случайно попаднах на видео, което споменават да се изключат всички консуматори от колата - зарядни за телефон, усб, запалки и т.н и т.н . Е реших да пробвам ... имах включено флашка, аух кабел и запалката сякаш беше на вътре. Вече 5 дена няма нито грешки, нито нищо всичко функционира, както трябва. Потърсих из google и има хиляди теми за флашки източващи акумулатори ...

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook