DPF въпрос

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 22.08.2017
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 320D
Мечтае да кара: E92 M3, E60 M5
Детайли за колата: 2007 M47TU2 163к.с. Manual DPF Stock

Re: DPF въпрос

Мнение от tengambg » 29 Юни 2018, 16:40

Това, което аз разбрах от проучване, когато моят се задръсти е, че обикновено има някаква друга причина и сам по себе си DPF-a много трудно издава багажа. За най-добре е да я закачат на ISTA някъде и да проверят другите грешки. Да отстраните евентуални проблеми, да изчистите грешките и след това да пробваш да я вкараш в регенерация и да я "отпушиш".

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 10.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E90 325D

Re: DPF въпрос

Мнение от Stanislav83 » 05 Юли 2018, 14:41

Здравейте отново. Устройството от първия линк на колегата пристигна днес, изтеглих btool expert, но не мога да го свържа с телефона. Тела намира мрежата wifi obd2 ,но колкото и да се мъчи излиза съобщение- неуспешно получаване на ip адрес. Пробвах и от самата програма различни настройки но не става. Колата и на контакт и запалена...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 10.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E90 325D

Re: DPF въпрос

Мнение от Stanislav83 » 06 Юли 2018, 0:52

Така , ето и сутуацията към момента. B tool Expert не успях да подкарам по никакъв начин - свързох го (посредством игра с IP адреса) ,но не отчита данни.Пробвах с 2 телефона - същото - дава грешка "Error dpfAshMass Incorrect ECU response id" и въпреки,че е свръзан не отчита нищо. Свалих "Car scanner" безплатната версия и ще дам тук данните от него,макар да ми се струва , че въобще не са от полза.
На работещ мотор от място (след около 10 пъти палене и гасене в опити да подкарам Btool-a ,тоест не съвсем студен мотор) дава следните данни:
Calculated engine load value: 29.8%
Engine coolant temoerature 78 градуса
Intake manifold absolute pressure 104kpa
Intake air temperature 51 градуса
MAF air flow rate 14.97 гр/сек
calculated boost 1.68kpa

След това изминах около 20км със включена програма спрях и:
Calculated engine load value: 28.24%
Engine coolant temoerature 78 градуса (докато ровех из телефона,на място стана 80 градуса,след още малко време 87)
Intake manifold absolute pressure 103kpa
Intake air temperature 21 градуса
MAF air flow rate 12.44 гр/сек
calculated boost 2.68kpa

Като грешка тази програма показва само P14A7

Предполагам,че всичко това изобщо не помага за диагностициране на проблема,но все пак реших да го напиша. Четох доста из немските форуми и след смяна на термостати и скъпи процедути по почистване хората продължават да се оплакват от същия проблем. Само нещо мернах за откачане на някъкв датчик за налягане на обратните газове??? и за това ,че номера е да се откачи и да се кара известно време така , но съм далеч от мисълта , че съм разбрал всичко правилно.
П.С. Както се казваше в съобщението от първата картинка , която постнах - колата е с осезаемо намалена мошност...
П.С.2 ако има друг добър апп на сносна цена склонен съм да сваля и него

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: DPF въпрос

Мнение от vld » 06 Юли 2018, 10:11

Колега пиши ЛС на Evgeni да ти напише как се прави връзката с Wifi адаптера.
От тези данни които си постнал се вижда, че колата ти не загрява, температура под 88 градуса след 20 км. каране означава, че термостатите ти са за смяна.
Важно е да видим какво е обратното налягане на филтъра към момента.
Междувременно си вземи една такава добавка:
https://www.ebay.de/itm/Redex-Professio ... Sw5cNYc8KP
За да почне да се чисти филтъра докато караш.
Купи си и два оригинални термостата от БМВ и ги смени, не е трудно.
Междувременно ще си подкарал връзката между адаптера и телефона и нещата ще се изяснят.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 10.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E90 325D

Re: DPF въпрос

Мнение от Stanislav83 » 07 Юли 2018, 15:22

Добре значи мога да разчитам на тази програма и да започна от термостатите? Звъннах в бмв-този на охладителната течност е 82 евро-около 3 пъти по-скъп от алтернативните-заслужава ли си разликата? Агр термостата е 50 евро оригинален. Писах на колегата ,но не ми е отговорил към този момент. Свалих друга програма Deep obd for bmw and vag свързва се към адаптера но и тя не чете...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: DPF въпрос

Мнение от awful » 08 Юли 2018, 8:33

Stanislav83 написа:Добре значи мога да разчитам на тази програма и да започна от термостатите? Звъннах в бмв-този на охладителната течност е 82 евро-около 3 пъти по-скъп от алтернативните-заслужава ли си разликата? Агр термостата е 50 евро оригинален. Писах на колегата ,но не ми е отговорил към този момент. Свалих друга програма Deep obd for bmw and vag свързва се към адаптера но и тя не чете...


Щом цените ти ги дават във евро значи не си във бг или се лъжа. Ако си във Италия мога да помогна.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 10.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E90 325D

Re: DPF въпрос

Мнение от Stanislav83 » 08 Юли 2018, 9:36

Благодаря колега,но съм в Германия.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: DPF въпрос

Мнение от vld » 08 Юли 2018, 17:45

Колега научи се да си вадиш сам парт номерата на частите ако не знаеш как става.
Влизаш в този сайти:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/select
Пишеш си последните 7 символа от рамата и после си намираш частта която ти трябва.
После влизаш за справка да видиш каква е цената в левове тук:
http://darucar.bg/proverka-na-nalichnost
Просто за да се ориентираш.
Щом като си в чужбина ще трябва да си намериш някой онлайн търговец на ОЕМ части, в Ebay също има, търсиш по номер на частта и пазаруваш.
Афтърмаркет термостатите много бързо здават багажа.
Нормалната цена без отстъпка беше 200лв. последно, можеш да ги намериш за около 160лв. двата с малко повече търсене.
Тук във форума има доста хора които продават оригинални части, попитай ги имат ли опция да ти ги пращат.
Така или иначе всички те пазаруват от Германия, просто трябва да си намериш пътеката.

П.С. аз не разбрах защо не си се оправил с настройките на B tool expert, по принцип са елементарни, можеш и на поляка да му пишеш доста е отзивчив и ще ти върне отговор.
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: DPF въпрос

Мнение от b00st » 09 Юли 2018, 9:21

Колата няма да регенерира дпф, ако:

-Двигателя не достига над 75 градуса и не ги държи 20 минути.
-Има записани грешки в DME, дори и самите грешки за DPF.
-Имаш под 20 литра в резервоара.

Затова смени си термостатите, изчисти грешките, слагаш добавката, пълниш резервоара и бягаш на магистралата да покараш 30 минути.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: DPF въпрос

Мнение от vld » 09 Юли 2018, 11:44

Това няма да сатне точно така, защото като тръгне и даде малко повечко газ един два пъти, в момента вкойто мине 250 милибара забива грешка и е до там с регенерацията.
Трябва си каране и триене на грешката известно време докато захапе.
Въпроса е първо да си оправи софтуера с който да може да гледа реално какво се случва с мотора иначе само си гадаем.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 10.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E90 325D

Re: DPF въпрос

Мнение от Stanislav83 » 09 Юли 2018, 21:14

Здравейте отново колеги. Първо искам сърдечно да благодаря на всички писали в темата и особено на vld ,който отдели толкова много време и усилия да помогне на човек , който дори не познава!!! Днес бях да говоря с човека , който мислех да ми сменя частите - ентусиаст, който някога е учил за автомеханик , а сега поправя някой неща по колите на приятели. Опитах се да му обясня всичко,което ми писахте тук ( което съвпада и с това , което пишат в немските форуми) , но той много,много не прие тази "версия" на нещата. Според него ако не работел термостата,колата щяла да прегрява и най-малкото да излиза някакво съобщение,ако не и по-лошо... Според него трябвало да изпратя ДПФ-а за "миене" - струва около 300 евро без труда за разкачане и закачане (той ще е поне още 100 евро). А и че на тия километри със сигурност е заминала керамиката вътре и едва ли не е за нов. Но той в никакъв случай не е и наполовина толкова запознат с конкретния автомобил , както сте вие тук.Бях и на един сервиз - за да тестват колата и да прочетат грешките-разбирайте да я покарат и да засекат какво излиза и нищо повече ми поискаха 110 евро.. не ги дадох.Казаха , че за 20км (които описах тук,че съм карал и не особено подробния апп засече около 75 градуса) колата вероятно не така или иначе да достигне температура.Предложиха ми да пробвам да я "издухам" на магистралата или.. имало някаква фирма,на която изпращаш твоя дпф а те ти връщат друг, химически почистен.Сумите за тази замяна започвали от 460евро и вече според модела-нагоре! Писах на поляка с приложението - предложи ми да ми върне парите. Писах му отново , че не искам парите а ми трябва работещ апп - да видим дали ще отговори. През това време търся алтернативи - склонен съм да купя и да пробвам и друг адаптер. А друго приложение не успях да открия освен тъпото Карли на не съвсем изгодна цена.Колегата Evgeni , също не успя да се сети къде може да е проблема със свръзката.

П.С. Направих още един тест със позиция 07 от скритото меню.Изминах общо около 60км като първите 30тина на ръчна настройка на скоростната кутия - карайки на 3-та основно със скорости между 50и95км/ч - температурата не надвиши 76 градуса.Когато спрях пред къщи на все още запален мотор за 4-5 мин. температурата достигна 87 градуса??? И на всичкото отгоре , като слязох чух някакво равномерно глухо "тупкане" от под капака... явно и нещо по-страшно започва да се обажда...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: DPF въпрос

Мнение от Satanism » 10 Юли 2018, 6:17

Смени си термостатите и не се обяснявай много с майстори.След като ги смениш, ще видим, дали щем можеш сам да си оправиш ДПФа.
А тоя майстор, който ти говори подобни неща за термостатите, по-добре го забрави.И петокласниците знаят повече от него.
Аз лично ти предлагам, да не се занимаваш с приложенийца и тем подобни фейк програмки, а да си купиш един най-прост кабел, предполагам имаш лаптоп?Сваляш си ИСТА и започваш с нея.
Това, че на място колата ти загрява е нормално, дори с развалени термостати.И спри да я караш тая кола, преди да смениш термостатите и да си оправиш ДПФ-а.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: DPF въпрос

Мнение от vld » 10 Юли 2018, 9:00

Точно така за да се реши проблема просто направи нещата в следния ред:
1.Купуваш си два термостата.
2.Сменяваш ги сам без да се притесняваш, че ще развалиш нещо защото е толкова елементарно, че повече няма на къде.
3. Сипи добавка в нафтата за почистване на ДПФ. Колкото и да не ти се вярва тези добавки имат ефект и позволяват чистенето на филтъра дори без регенерация.
Ето ти описание как се сменяват:
https://www.e90post.com/forums/attachme ... 1325956009
http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1405023251

Ето и видео:
https://www.youtube.com/watch?v=U2HWXOdv2fk
Нищо, че колата е Е60, всичко е същото с изключение на пластмасата над водния радиятор и ваденето на самата перка, на Е90 има един пластмасов палец който се натиска за да се освободи перката и да може да излезне нагоре, както и един винт който се развива.
Ако чак толкова мислиш че неможеш да се оправиш, хвани го професора да ги смени без да се обяснява.
Казваш му да сменява и това е, сменя сглобява после пълните антифриз, мотора се обезвъздушава сам, прочети как се сменя антифриз на М57 писано е 1000 пъти.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 10.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E90 325D

Re: DPF въпрос

Мнение от Stanislav83 » 10 Юли 2018, 15:13

Така, поляка каза ,че проблема е в адаптера и в това ,че чипа му бил не какъвто трябва. Ще поръчам друг. Реших да Ви послушам и ще купя отигиналните термостати. Интересно ми е че в сайт,който продава отигинални части (надявам се) leebman24-агр термостата е 42 евро на марка не пише нищо само,че е бмв. А с търсене в ebay.de по номера на частта от realoem излизат няколко търговеца които предлагат ОЕМ такъв,но пише behr/mahle на него и цената е около 22 евро... Антифриз g12+ ако правилно съм се ориентирал,но колко литра?
П.С. оказва се ,че в дару частите са по-евтини отколкото в немските представителства на бмв!
П.С.2 колега vld тази добавка на редекс не я намирам в Германия ,а от uk от линка ти ми дава 10 дни за доставка... отказвам се от нея

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: DPF въпрос

Мнение от vld » 11 Юли 2018, 8:30

Тази на редекс гарантирано работи, тествана е от мен и от други колеги и върши чудесна работа.
10 дена ми се виждат много за доставка от англия, може би това им е максимален срок за доставка и са го написали за да се подсигурят.
Термостатите само ОЕМ, трябва да има партномера на него и да има щампа БМВ, всичко останало е на късмет :yes:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook