Проблем: Корекция на дюзи в ISTA-D е91 320D 163кс
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- tengambg
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 22.08.2017
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320D
- Мечтае да кара: E92 M3, E60 M5
- Детайли за колата: 2007 M47TU2 163к.с. Manual DPF Stock
Проблем: Корекция на дюзи в ISTA-D е91 320D 163кс
Здравейте колеги,
Ето че дойде и време за моята първа тема с проблем във форума.
Става дума за E91 320D M47 163к.с. ръчна с DPF.
Имам колата от 10 месеца и след първоначалното обслужване не съм имал сериозни проблеми с колата. Зимата чистих DPF-a, защото новият термостат дефектира и не регенерираше заради ниската температура.
Към момента колата върви и харчи нормално по мое субективно мнение. Снощи най-после подкарах на лаптопа ISTA-D и слязох да проверя колата, излязоха 4 свещи изгорели (смених ги при обслужването), като предполагам е релето, което не е сменено и също така притеснително - 004B10 DDE: Smooth running controller.
Пуснах тест на корекцията на дюзите и резултата е следния:
Cylinder 1: -1.9 | 0.0
Cylinder 3: -1.4 | 0.1
Cylinder 4: 0.0 | 4.6
Cylinder 1: -1.4 | 0.0
Сега въпроса е какви биха били най-адекватните стъпки?
Взех добавка Bardahl за почистване на дюзи (тази дето се слага на 20 литра гориво) да видя, дали ще има подобрение.
Колата видимо няма никакви проблеми към момента, нито с пушек, нито с работа на мотора, нито с разход на гориво.
В предивд началото на летния сезон се очертават много пътувания и никакъв остатъчен бюджет за ремонти, за това искам да попитам смятате ли, че е фатално да отложа евентуална профилактика на дюзите с няколко месеца?
Ето че дойде и време за моята първа тема с проблем във форума.
Става дума за E91 320D M47 163к.с. ръчна с DPF.
Имам колата от 10 месеца и след първоначалното обслужване не съм имал сериозни проблеми с колата. Зимата чистих DPF-a, защото новият термостат дефектира и не регенерираше заради ниската температура.
Към момента колата върви и харчи нормално по мое субективно мнение. Снощи най-после подкарах на лаптопа ISTA-D и слязох да проверя колата, излязоха 4 свещи изгорели (смених ги при обслужването), като предполагам е релето, което не е сменено и също така притеснително - 004B10 DDE: Smooth running controller.
Пуснах тест на корекцията на дюзите и резултата е следния:
Cylinder 1: -1.9 | 0.0
Cylinder 3: -1.4 | 0.1
Cylinder 4: 0.0 | 4.6
Cylinder 1: -1.4 | 0.0
Сега въпроса е какви биха били най-адекватните стъпки?
Взех добавка Bardahl за почистване на дюзи (тази дето се слага на 20 литра гориво) да видя, дали ще има подобрение.
Колата видимо няма никакви проблеми към момента, нито с пушек, нито с работа на мотора, нито с разход на гориво.
В предивд началото на летния сезон се очертават много пътувания и никакъв остатъчен бюджет за ремонти, за това искам да попитам смятате ли, че е фатално да отложа евентуална профилактика на дюзите с няколко месеца?
- julyan10
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 27.12.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535 D 272 hp 2005 г.
- Мечтае да кара: X5M5 5.0D
Re: Проблем: Корекция на дюзи в ISTA-D е91 320D 163кс
tengambg написа:Здравейте колеги,
Ето че дойде и време за моята първа тема с проблем във форума.
Става дума за E91 320D M47 163к.с. ръчна с DPF.
Имам колата от 10 месеца и след първоначалното обслужване не съм имал сериозни проблеми с колата. Зимата чистих DPF-a, защото новият термостат дефектира и не регенерираше заради ниската температура.
Към момента колата върви и харчи нормално по мое субективно мнение. Снощи най-после подкарах на лаптопа ISTA-D и слязох да проверя колата, излязоха 4 свещи изгорели (смених ги при обслужването), като предполагам е релето, което не е сменено и също така притеснително - 004B10 DDE: Smooth running controller.
Пуснах тест на корекцията на дюзите и резултата е следния:
Cylinder 1: -1.9 | 0.0
Cylinder 3: -1.4 | 0.1
Cylinder 4: 0.0 | 4.6
Cylinder 1: -1.4 | 0.0
Сега въпроса е какви биха били най-адекватните стъпки?
Взех добавка Bardahl за почистване на дюзи (тази дето се слага на 20 литра гориво) да видя, дали ще има подобрение.
Колата видимо няма никакви проблеми към момента, нито с пушек, нито с работа на мотора, нито с разход на гориво.
В предивд началото на летния сезон се очертават много пътувания и никакъв остатъчен бюджет за ремонти, за това искам да попитам смятате ли, че е фатално да отложа евентуална профилактика на дюзите с няколко месеца?
Има подобна тема в Е60 от 41 страници. В ISTA+ е написано ОК: -5.0 то 4.0 Critical Rate <-5.0 or >4.0 Мое лично впечатление от Бардала 6 в 1 е, че не върши работа. Пробвах с PRO-TEC и останах доста доволен от резултата. От теста се вижда, че дюзата на 4-ти цилиндър ти е в критичните стойности с положителна стойност, което говори, че е запушена. Това е по-малкото зло. Слагай PRO-TEC една опаковка на 20 л. и на магистралата здраво газ и пак тест, това ти е най-лекия вариант. Ако няма подобрение отиваш на тежкия вариант всички дюзи долу и на стенд. В твоя случай пак си добре, че имаш само 4 и най-вероятно са електромагнитните, на които ремонта е доста по-евтин. Иначе можеш да си караш и за теста да пробваш колко ще издържи дюзата преди да гръмне, а това стане ли, оставаш на място. Успех. Аз минах през ремонт на 6 бр. дюзи
viewtopic.php?f=116&t=288904 за инфо
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем: Корекция на дюзи в ISTA-D е91 320D 163кс
Запушена дюза също значи детонации в цилиндъра, което може да доведе до нужда от ремонт на мотора. Колата вероятно не пуши, понеже има работещ дпф. Според мен първо размени местата на дюзите, за да се ориентираш коя е проблемна със сигурност. След това вземи една втора ръка, провери я на стенд за 10-20 лева и ако е ок, слагай и отивай на море...
- tengambg
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 22.08.2017
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320D
- Мечтае да кара: E92 M3, E60 M5
- Детайли за колата: 2007 M47TU2 163к.с. Manual DPF Stock
Re: Проблем: Корекция на дюзи в ISTA-D е91 320D 163кс
Колеги, благодаря за отговорите. Към момента карам с добавката и в събота ще я проверя дали има разлика и евентуално подобрение.
Колата не пуши (възможно е и заради ДПФ-а да не си личи), не тресе, върви и харчи нормално, празния ход е стабилен и пали от раз.
Тези стойности ги открих случайно, като се заиграх с ISTA-та, не защото съм забелязал нещо нередно.
https://youtu.be/lM9BYf7bJDc
Колата не пуши (възможно е и заради ДПФ-а да не си личи), не тресе, върви и харчи нормално, празния ход е стабилен и пали от раз.
Тези стойности ги открих случайно, като се заиграх с ISTA-та, не защото съм забелязал нещо нередно.
https://youtu.be/lM9BYf7bJDc
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани