Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от batkoto » 29 Май 2018, 9:39

Колеги, въпреки, че съм от е60 форума реших да пиша тук директно. Мой приятел с е92, М57 мотор, 3.0D (с чип) се видя в чудо. Колата държи високи градуси. Между 100-105-6-7 при нормално каране (напр. 120км/ч.). Дебелия висок маркуч, който излиза от радиатора в посока двигателя е твърд като камък. Интересното е, че малкия долу вляво, който влиза в радиатора по някое време и той се втвърдява. Моя познат смени водна помпа, термостати, няколко капачки на разширителния съд смени, стигна се до там да смени главата, която нямаше проблем като я свали, но въпреки това я смени с друга. Проблема си продължава и работата отива към блока... Губи антифриз и по неговите думи той не е забелязъл да има някъде локвички отдолу, а да речем долива по половин литър на месец-два. Възможно ли е също от некачествено обезвъздушаване да се е получило това? Направи и промивка на радиатора, като не е хич сигурно дали са му я направили както трябва, поне той каза, че леко съмнително му се сторило и не е убеден, че е качествено промит. Дайте някакви идеи какво още да пробваме? Зимата каза, че пушела бяло сутрин, но това може и да е конденз понеже после изчезвало като позагрее. Да пробваме ли с газ-анализатор да се види какво излиза от ауспуха? Тия дни ще пробвам и с бял лист да видим какво ще остане от парите отзад по листа. Ще съм благодарен ако дадете някакви насоки...

Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от zvetiko » 29 Май 2018, 10:55

Колега, половин литър на месец-два е нормално- охладителната система не е херметично затворена, споменал си за капачката, в която е клапана за високо налягане. Нали си чувал израза, че преди дълъг път е добре да се провери нивото на маслото и антифриза. ;)
Ако имаш някакви съмнения за изгорели газове в охладителната система- има специализирани тестери за наличието на въглероден двуокис в антифриза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от batkoto » 29 Май 2018, 12:40

Колега, имам е60 и за 2г. не е мръднал антифриза. Охладителната система работи под налягане, до колкото си спомням 1.4бара беше, така че няма как да не е херметически затворена. За това не мога да се съглася особено, че е нормално на 1-2 месеца да се долива половин литър антифриз. Имах едно е36, на годината я долея, я не и то говорим за максимум 200-300грама. Относно изгорелите газове - никъде не съм споменавал за изгорели газове в охладителната система, а точно обратното. Не разбрах и в каква връзка написа: "Нали си чувал израза, че преди дълъг път е добре да се провери нивото на маслото и антифриза. "?

Колеги, моля за адекватни отговори и идеи. Без никой да се убижда, но сме пробвали доста неща и не ми е до общи приказки...
Последна промяна batkoto на 31 Май 2018, 10:00, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от ивчо » 29 Май 2018, 13:26

Ся половината неща сте сменили, не спомена обаче за термостат ?
Таз перка дето охлажда - работи ли въобще ?
Иначе при пукнатина някъде е напълно възможно да не я виждат докато колата е студена ... Като сгреее обаче нещата се случват ...
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от stony1 » 29 Май 2018, 13:50

Аз пък си мисля, че може да е от "кадърно" направен чип.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 316ti
Мечтае да кара: 325ti

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от da_ne » 29 Май 2018, 14:02

При тия градуси маркучите няма как да са меки.
При мене на N42 мотор температурата е постоянно между 103 и 105 градуса, без значение градско, дълго, бързо, бавно и маркучите са твърди. Съвсем малко подават като гума на колело, а като е студена мога да ги смачкам. Ако се втвърдяват още като е студена колата може да надува, ама ако се втвърдяват постепенно със загряването нищо и няма.
Друг е въпроса при вашия случай каква е правилната температура на мотора.
Антифриза може да сълзи от някъде и да изпарява и да не си личи. Ако колегата обича да го държи все на максимума го изхвърля по-бързо. Ако го държи около минимума може да го пипа по-малко и да спре след време въобще.
Особено е вредно зимата да се налива до максимума, понеже е студено и се свива. В книжката на мойта пише да се проверява при 20 градуса и като се налее до макс на студа става повече и като загрее колата надува повече и избива от някъде и почва да сълзи без да си личи и филма почва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от batkoto » 29 Май 2018, 15:30

ивчо написа:Ся половината неща сте сменили, не спомена обаче за термостат ?
Таз перка дето охлажда - работи ли въобще ?
Иначе при пукнатина някъде е напълно възможно да не я виждат докато колата е студена ... Като сгреее обаче нещата се случват ...

Писал съм за термостатите, че са сменяни и те? Перката работи...

stony1 написа:Аз пък си мисля, че може да е от "кадърно" направен чип.

Абе и мен все ме гложди натам, защото си понапушва още от запалването. Няма ДПФ ама съм виждал читаво чипосани, които понапушват на бая по-високи обороти... Въпроса е обаче от кое може да надува? Къде може да е връзката с някоя настройка при чипосването? Ще го разпитам моя човек дали само софтуер са барали или и нещо по топлообменниците...

da_ne написа:При тия градуси маркучите няма как да са меки.
При мене на N42 мотор температурата е постоянно между 103 и 105 градуса, без значение градско, дълго, бързо, бавно и маркучите са твърди. Съвсем малко подават като гума на колело, а като е студена мога да ги смачкам. Ако се втвърдяват още като е студена колата може да надува, ама ако се втвърдяват постепенно със загряването нищо и няма.
Друг е въпроса при вашия случай каква е правилната температура на мотора.
Антифриза може да сълзи от някъде и да изпарява и да не си личи. Ако колегата обича да го държи все на максимума го изхвърля по-бързо. Ако го държи около минимума може да го пипа по-малко и да спре след време въобще.
Особено е вредно зимата да се налива до максимума, понеже е студено и се свива. В книжката на мойта пише да се проверява при 20 градуса и като се налее до макс на студа става повече и като загрее колата надува повече и избива от някъде и почва да сълзи без да си личи и филма почва.

Маркучите стават трърди още между 80 и 90 градуса. За сравнение я тествахме с моята при същите градуси моите маркучи бяха осезаемо по-меки. Същия мотор.

Един тъп въпрос: От къде на къде върти помпата водата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от RORO » 30 Май 2018, 5:14

Провери дали циркулира примерно (както на твоя мотор) горе през малкото маркуче ? Ако вкарва газове ,в радиатора мирише осезаемо като отвориш капачката . Ако няма парно значи вкарва газове . Дали циркулира през целият радиатор може да провериш след като прекараш ръка по питата на места ще е студена . Разбира се че ,системата е херметична и НЕ трябва да губи течност ! Помпата смуче от към първи цилиндър .Имал съм случай на крив блок към повърхноста където ляга главата и гарнитурата не може да го поеме и надуваше докато не го изравних . Успех колега !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от batkoto » 30 Май 2018, 10:17

Благодаря за отговора, ще направим тестовете... И ще пиша резултата...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от batkoto » 05 Юни 2018, 15:20

Имаме напредък..., направихме анализ на антифриза и е чист, не го меши. Радиатора е ок, навсякъде затопля като че ли равномерно. Въпреки всичко, може да му се направи една промивка, да видим дали няма да има подобрение. Обаче има проблем с обезвъздушаването. Няколко пъти е обезвъздушена колата и отново излиза въздух след известно време каране. Мисля да пробваме на стръмно да сложим колата и да се обезвъздушава, макар че според мен на равно не би трябвало да има проблем да изкара всичкия въздух... Възможно ли е от някъде системата да се пълни с въздух?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от vld » 05 Юни 2018, 15:40

Така като чета първото мнение в темата, проблема е в мръсен радиатор и кондензатор.
Измийте ги с пароструйка и обезмаслител отвътре навън и ще видите какви лайна ще изтекат от ламелите.
Гарантирано температурата ще падне след процедурата.
Няма причина да държи такава температура с постоянна скорост на равно, даже при тия условия трябва да седи на 86/88 градуса в това време.
Тоя мотор се обезвъздушава сам, няма как да излиза въздух постоянно.
Сипвате антифриз докато почне да излиза през пробката, после затваряте всичко, палите и карате, като загее и отвори големия крък гасите, чакате да падне налягането и ако има нужда доливате(ще събере малко).
В жегите може да изпарява по малко антифриз, при мен примерно на 5-6 месеца доливам 100-200мл.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от RORO » 06 Юни 2018, 5:39

vld написа:Така като чета първото мнение в темата, проблема е в мръсен радиатор и кондензатор.
Измийте ги с пароструйка и обезмаслител отвътре навън и ще видите какви лайна ще изтекат от ламелите.
Гарантирано температурата ще падне след процедурата.
Няма причина да държи такава температура с постоянна скорост на равно, даже при тия условия трябва да седи на 86/88 градуса в това време.
Тоя мотор се обезвъздушава сам, няма как да излиза въздух постоянно.
Сипвате антифриз докато почне да излиза през пробката, после затваряте всичко, палите и карате, като загее и отвори големия крък гасите, чакате да падне налягането и ако има нужда доливате(ще събере малко).
В жегите може да изпарява по малко антифриз, при мен примерно на 5-6 месеца доливам 100-200мл.




Напълно вярно ! Обезвъздушава се много лесно ,както е писал колегата . На изгасен мотор наливай препълвайки съда докато престане да изкарва мехурчета на напълно свалена пробка ,затваряш всичко палиш и си караш . Не отваряй на горещ мотор ! Провери я чак на следващият ден ,наистина ще иска малко да се долее и това е . Няма от къде да вкарва въздух сама освен ако няма проблем с гарнитура ,блок или глава .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 21.03.2015
Местоположение: France
Пол: Мъж
Кара: Bmw F30 340i
Мечтае да кара: GT3

Re: Проблем с твърди маркучи на охладителната система...

Мнение от frenchi03 » 06 Юни 2018, 8:41

Колега,сменете EGR cooler-a....класически проблем на този мотор.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook