Проблем с климатроника

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Проблем с климатроника

Мнение от Infinity_bg » 13 Апр 2018, 11:14

Здравейте колеги,

на моето Е90, поради някаква причина не се включва климатика. Колата я купих така, с неработещ климатроник. Парното работи, духа си, регулира се от врътките, копчета работят всички, но като натисна Ауто или бутона със снежинката, нищо не се случва. Не се чува да се включва компресора. Бушоните ги проверих, здрави са. Тези дни понеже ще е на сервиз колата за подмяна на амортесьори, ще погледна за повредени кабели, около компресора и където мога да погледна. Предишния собственик ми каза, че не било проблема от управлението и конзолата с врътките, защото бил пробвал с друга, а вероятно било проблем с тоците, защото ако се подаде директно ток на компресора той заработвал. Та мисълта ми е къде в София може да се отиде на качетвена диагнотика на климатика и евентуално да го сервизират, ако се наложи - Мирафиори, някой друг сервиз или ?

Поздрави!
BMW 325i M3 look.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем с климатроника

Мнение от Zubcho » 13 Апр 2018, 11:55

Причина да не се включва компресора според теб дали е липса на ток?

Има защита, ако няма фреон в системата, или определено налягане на същия, да не пуска компресора, защото може да се повреди. Освен фереон има и масло в системата, и без него, компресора няма да се маже и може да блокира. За това е и тази защита.

Отиваш някъде на сервиз за климатици и за начало изтеглят фреона, ако изобщо има такъв и правят тестове за пропуски, без да пълнят. Такъв тест се прави минимум 40 мин. Вакумират системата и чакат. Ако всичко е точно пълнят с фреон, масло и УВ реактивна течност и тестват. След седмица се връщаш да огледат за течове от системата.

Смяна на вентили също е препоръчителна.
Последна промяна Zubcho на 13 Апр 2018, 11:59, променена общо 1 път
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Проблем с климатроника

Мнение от Dextuar » 13 Апр 2018, 11:59

Премигва ли ти бутона със снежинката?


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Проблем с климатроника

Мнение от Infinity_bg » 04 Юни 2018, 20:45

Zubcho написа:Причина да не се включва компресора според теб дали е липса на ток?

Има защита, ако няма фреон в системата, или определено налягане на същия, да не пуска компресора, защото може да се повреди. Освен фереон има и масло в системата, и без него, компресора няма да се маже и може да блокира. За това е и тази защита.

Отиваш някъде на сервиз за климатици и за начало изтеглят фреона, ако изобщо има такъв и правят тестове за пропуски, без да пълнят. Такъв тест се прави минимум 40 мин. Вакумират системата и чакат. Ако всичко е точно пълнят с фреон, масло и УВ реактивна течност и тестват. След седмица се връщаш да огледат за течове от системата.

Смяна на вентили също е препоръчителна.


Мерси за инфото колега! Явно първо ще трябава да се илиминира теч и системата да няма утечки. Имаш ли наблюдение за някой наистина добър сервиз където си разбират от работата и не претупват нещата?

Между другото намерих едно ръководство където дават насоки относно сервизирането на климатичната система и в него пишат някои интересни неща, като например, че компресора работи само над определени обороти на двигателя и това което ме учуди, че Е90 няма съединител на компресора и всичко се управлява от IHKA модула. Също така, си има процедура при подмяна на компресора или пък системата е допълвана с охладител:

The compressor has no clutch. It is controlled by the IHKA logic through the JBE.

Running in A/C Compressor
If the A/C compressor has been replaced or if the refrigerant circuit has been recharged,
the A/C compressor must be placed in the “running in” mode. Running in is needed to
make sure that adequate lubrication (oil distribution) is available.
The A/C compressor must be run in the specified engine speed range during running in.
The oil added by the manufacturer is then mixed with the liquid refrigerant.
Running in will automatically be aborted if the engine speed exceeds the specified
engine speed range. Running in must then be repeated in full.
Note: When the IHKA is programmed it is automatically placed in the running
in mode. This mode should be cancelled or finished before handing over
the vehicle to the customer to avoid confusion or inconvenience (no
compressor activation is possible when at low rpm).

Предполагам че ако не се извърши процедурата правилно, дори след пълнене на системата със съответния охладител, то тя няма да работи дори да имаш достатъчно охладител... Та сигурно тези които пълнят климатиците, трябва да имат софтуера за да програмират!

То мога да го кача файла...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Infinity_bg на 04 Юни 2018, 20:51, променена общо 2 пъти
BMW 325i M3 look.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Проблем с климатроника

Мнение от Infinity_bg » 04 Юни 2018, 20:48

dextuar написа:Премигва ли ти бутона със снежинката?
Sent from my iPhone using Tapatalk


Как да мига? Не съм забелязал. Управлението иначе си работи, вентилаторите се регулират, духат си на макс, също така си работят правилно и съответните настройки за обдухвания (прозорец, крака и т.н.). Парно си има. Само студено не духа...но май не съм я пробвал в движение дали ще се оправи, тоест когато двигателя е в обороти, а само на място. Мислех си че компресора се включва чрез съединител, а то било по различно управлението му.
BMW 325i M3 look.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем с климатроника

Мнение от Zubcho » 04 Юни 2018, 20:49

Infinity_bg написа:
Zubcho написа:Причина да не се включва компресора според теб дали е липса на ток?

Има защита, ако няма фреон в системата, или определено налягане на същия, да не пуска компресора, защото може да се повреди. Освен фереон има и масло в системата, и без него, компресора няма да се маже и може да блокира. За това е и тази защита.

Отиваш някъде на сервиз за климатици и за начало изтеглят фреона, ако изобщо има такъв и правят тестове за пропуски, без да пълнят. Такъв тест се прави минимум 40 мин. Вакумират системата и чакат. Ако всичко е точно пълнят с фреон, масло и УВ реактивна течност и тестват. След седмица се връщаш да огледат за течове от системата.

Смяна на вентили също е препоръчителна.


Мерси за инфото колега! Явно първо ще трябава да се илиминира теч и системата да няма утечки. Имаш ли наблюдение за някой наистина добър сервиз където си разбират от работата и не претупват нещата?

Между другото намерих едно ръководство където дават някакви насоки относно сервизирането на климатичната система и в него пишат някои интересни неща, като например, че компресора работи само над определени обороти на двигателя и това което ме учуди, че Е90 няма съединител на компресора и всичко се управлява от IHKA модула. Също така, си има процедура при подмяна на компресора или пък системата е допълвана с охладител:

Running in A/C Compressor
If the A/C compressor has been replaced or if the refrigerant circuit has been recharged,
the A/C compressor must be placed in the “running in” mode. Running in is needed to
make sure that adequate lubrication (oil distribution) is available.
The A/C compressor must be run in the specified engine speed range during running in.
The oil added by the manufacturer is then mixed with the liquid refrigerant.
Running in will automatically be aborted if the engine speed exceeds the specified
engine speed range. Running in must then be repeated in full.
Note: When the IHKA is programmed it is automatically placed in the running
in mode. This mode should be cancelled or finished before handing over
the vehicle to the customer to avoid confusion or inconvenience (no
compressor activation is possible when at low rpm).

Предполагам че ако не се извърши процедурата правилно, дори след пълнене на системата със съответния охладител, то тя няма да работи дори да имаш достатъчно охладител... Та сигурно тези които пълнят климатиците, трябва да имат софтуера за да програмират!
За съжаление нямам сервиз където да са пипали БМВ. Може би единствената опция е МКар или Бавария Ауто или някой друг сервиз на БМВ. Цената обаче там изобщо не мога да си я представя каква ще е. Вероятно над 200лв. за диагностика и пълнене.

На мен когато ми допълваха климатика, се оказа, че компресора тръгва за 2-3 сек и пак спира. Онзи само вдигна рамене и вика, нямам диагностика за БМВ.

Платих си фреона и си тръгнах. Климатика започна да работи в движение, а на място спираше. Спрях пред нас и отворих предния капак. Вентилаторната перка не работеше. Бутнах буксата и воала, перката тръгна и климатика си заработи и стана зима в купето за 2 минути.
Последна промяна Zubcho на 04 Юни 2018, 20:53, променена общо 1 път
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Проблем с климатроника

Мнение от Infinity_bg » 04 Юни 2018, 20:53

Zubcho написа:
Infinity_bg написа:
Zubcho написа:Причина да не се включва компресора според теб дали е липса на ток?

Има защита, ако няма фреон в системата, или определено налягане на същия, да не пуска компресора, защото може да се повреди. Освен фереон има и масло в системата, и без него, компресора няма да се маже и може да блокира. За това е и тази защита.

Отиваш някъде на сервиз за климатици и за начало изтеглят фреона, ако изобщо има такъв и правят тестове за пропуски, без да пълнят. Такъв тест се прави минимум 40 мин. Вакумират системата и чакат. Ако всичко е точно пълнят с фреон, масло и УВ реактивна течност и тестват. След седмица се връщаш да огледат за течове от системата.

Смяна на вентили също е препоръчителна.


Мерси за инфото колега! Явно първо ще трябава да се илиминира теч и системата да няма утечки. Имаш ли наблюдение за някой наистина добър сервиз където си разбират от работата и не претупват нещата?

Между другото намерих едно ръководство където дават някакви насоки относно сервизирането на климатичната система и в него пишат някои интересни неща, като например, че компресора работи само над определени обороти на двигателя и това което ме учуди, че Е90 няма съединител на компресора и всичко се управлява от IHKA модула. Също така, си има процедура при подмяна на компресора или пък системата е допълвана с охладител:

Running in A/C Compressor
If the A/C compressor has been replaced or if the refrigerant circuit has been recharged,
the A/C compressor must be placed in the “running in” mode. Running in is needed to
make sure that adequate lubrication (oil distribution) is available.
The A/C compressor must be run in the specified engine speed range during running in.
The oil added by the manufacturer is then mixed with the liquid refrigerant.
Running in will automatically be aborted if the engine speed exceeds the specified
engine speed range. Running in must then be repeated in full.
Note: When the IHKA is programmed it is automatically placed in the running
in mode. This mode should be cancelled or finished before handing over
the vehicle to the customer to avoid confusion or inconvenience (no
compressor activation is possible when at low rpm).

Предполагам че ако не се извърши процедурата правилно, дори след пълнене на системата със съответния охладител, то тя няма да работи дори да имаш достатъчно охладител... Та сигурно тези които пълнят климатиците, трябва да имат софтуера за да програмират!
За съжаление нямам сервиз където да са пипали БМВ. Може би единствената опция е МКар или Бавария Ауто или някой друг сервиз на БМВ. Цената обаче там изобщо не мога да си я представя каква ще е. Вероятно над 200лв. за диагностика и пълнене.


Утре ще взема да им звънна да питам колко би струвала тази процедура. Най-малкото да направят една диагнотсика на климатичната система.
BMW 325i M3 look.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook