Проблем с двигател е90 N46 320i - РАЗРЕШЕН
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- smyrfcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.09.2015
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Совалка
Проблем с двигател е90 N46 320i - РАЗРЕШЕН
Здравейте имам много голям проблем с колата.Става на въпрос за е90 320i 2005г бензин с мотор N46B20B. Преди около месец когато беше по-студено тръгнах на път и ми светна лампата за маслото че е на минимум, долях съответно 1 литър масло. След 300км пак светна и пак долях и ми направи впечатление че пушеше бял дим, но като я изфорсирам димът ставаше сивкав. Стана ми ясно че гори масло но тъй като не бях в града от който съм нищо неможех да направя. След като се прибрах равносметката беше 3,5 л масло за 950км, което беше ужасно много. Закарах я в сервиз и ми казаха че най-вероятно са гумички на клапаните и маслени сепаратор. Сменихме сепаратора и когато отвориха двигателя да сменят гумичките се установи че в 3-ти цилиндър има 2 малки драскотини който на око не се забелязват но на пипане се усещат. Били по-малки от 0,25 от мм. След като направихме шлайв на главата, смяна на гумичките на клапаните,напасване на клапани, шлайф на леглата на клапаните( пълна ревизия на главата) и сглобихме колата проблема остана с горенето на масло и ми казаха ако искам да се оправи проблема ще трябва подмяна на 4-те бутала с нови и сигментите и биелните лагери. Но там цената вече отива в космоса. Искам да попитам има ли вариянт да се оправят тези драскотини или проблема може да е от другаде. Дали е добър вариянт да оправям този блок на двигателя или да търся само блока защото моята глава е проверене и е оправена на 100% и какви други вариянт имам за оправяне на моят блок.
Колеги моля ви давайте идей защото тези на майсторът ми се изчерпват и не ми харесват. Благодаря ви предварително
Колеги моля ви давайте идей защото тези на майсторът ми се изчерпват и не ми харесват. Благодаря ви предварително
Последна промяна smyrfcheto на 09 Юли 2018, 17:45, променена общо 1 път
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
Според мен е било малко несериозно да не се отвори корема докато е била долу главата. Тези драскотини(предполагам са по цилиндъра, така и не споменаваш) твърде вероятно са от счупен сегмент и е било доста лесно да се смени. Такъв голям разход на масло би трябвало да им говори нещо на хората, които са правили ремонта. 4л на 1000км си е огромен разход, как са се надявали да бъде провокиран от гумички? Отделно от това не се е изчиствал с форсиране, все неща, които е трябвало да вземат предвид.
В допълнение предложението за биелни лагери са точно бабини деветини! Тоя мотор на 100-200 х има ресурс за биелни лагери поне още 300 000! Буталата също не се знае как са и може да се окаже, че нищо им няма.
Главата пак трябва да падне, няма друг начин. За блок ако наистина е 0,25мм драскотината няма никаква нужда да се сменя, нищо му няма.
Тоест, равносметката е едни сегменти евентуално. Това разбира се, отсам монитора.
В допълнение предложението за биелни лагери са точно бабини деветини! Тоя мотор на 100-200 х има ресурс за биелни лагери поне още 300 000! Буталата също не се знае как са и може да се окаже, че нищо им няма.
Главата пак трябва да падне, няма друг начин. За блок ако наистина е 0,25мм драскотината няма никаква нужда да се сменя, нищо му няма.
Тоест, равносметката е едни сегменти евентуално. Това разбира се, отсам монитора.
Последна промяна ivoaudi на 03 Апр 2018, 19:21, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- smyrfcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.09.2015
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Совалка
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
Аз исках сегменти да се сменят но майстора ми вика че няма да се оправи. Само с ремонтни бутала който шлайфат цилиндъра на 0.25 и ще се оправи но трябвало 4 бутала неможело само едно. И хидтавлични подвигачи. Но ми е странно че 1 л масло замина за 80км сега и направо откачам. И едва ли от драскотините ще го издухва маслото. Май май ще сменям майстора но незнам при кой да ида за сегментите
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
Изключителен специалист е майстора ти. Можеш да му подхвърлиш, че тези 0,25мм, които го притесняват и които взима за проблем....я го попитай само знае ли какво е ключ на сегмента и до колко е допуска му. Има мотори си работят и с по 1-2мм топлинни ключове. Вярно, не са в линия, ама са огромни в сравнение с 0,25мм
Всъщност ти точно си му дал правилна насока на майстора как да протече ремонта, ама за него явно е било въпрос на чест да те набута коректно!
Всъщност ти точно си му дал правилна насока на майстора как да протече ремонта, ама за него явно е било въпрос на чест да те набута коректно!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- smyrfcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.09.2015
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Совалка
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
А дали ще е по добре да търся блок или да се пробвам със смяна на сегменти и оглед на буталата. Явно ще сменям майстора.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
Точно за блока ти писах, че тези 0,25мм няма да окажат почти никакво влияние. Най-много да загубиш половин атмосфера от компресията в този цилиндър, много важно. Цегменти и евентуално бутала(може и само едно) ще ти струва ремонта според мен. Повтарям се, но това го казвам базирайки се само на твоите описания.
Виж за майстора е задължителна смяната му!:)
Виж за майстора е задължителна смяната му!:)
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- smyrfcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.09.2015
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Совалка
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
А и друго ми каза майстора че задължително 4 бутала. Ако е само едно двигателя няма да работи равномерно. Ще потърся някой във Варна да свърши работата. Ако имате някой под ръка който да разбира и е във Варна ще съм благодарен
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
Единственото условие към буталата е да са в еднакъв теглови клас, което се оправя лесно при желание, но който не му се занимава сменя всичко наред. Сега обаче като спомена Варна и всичко изведнъж блесна:) Именно в този град ще ти е възможно най-трудно да намериш читав, а още по-трудно съвестен майстор!:) Отсега ти казвам, че например на околовръстното, където да речем са концентрирани сервизите в града не мисля, че имаш някакви шансове!:) Всъщност има един, който е повече от кадърен, но той не се цапа с двигатели, при все че точно в тях му е силата. В подфорума за Варна обаче има хора, доволни от определени майстори насам-натам, които аз просто не познавам, попрочети там?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- smyrfcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.09.2015
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Совалка
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
Околовръстното е последното място където ще отида. Имам един друг който може да свърши работа. Но ще поразпитам този път. Просто няма да си ходя при обичайния защото не е на ТИ с такива двигатели. Ще му спомена какво съм правил и ще искам да смени сегментите и да погледне буталата в какво състояние са.
Само последно, едно бутало проблем ли е да се смени или ще се наруши равномерната работа на двигателя заради променения обем на цилиндъра
Само последно, едно бутало проблем ли е да се смени или ще се наруши равномерната работа на двигателя заради променения обем на цилиндъра
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
Аз по-скоро мисля , че колегата не е разбрал добре майстора си ? Ако тези така наречени драскотини , са с дълбочина 0.25мм , аз лично мисля че също няма да се оправи само със сегменти . Тука работата отива на овал , цилиндъра . За да го изравниш , и да си стане идеален кръг отново , наистина ще трябва да се мине през нови бутала и сегменти . Биелните лагери са препоръчителни , както и основните разбира се . Въпроса е кое е по-голяма занимавка , да направиш твоя блок или да търсиш друг и после да имаш разправий в КАТ заради несъвпадащия код на двигателя вече . Иначе само за ориентир , скорошна подобна процедура на V 6 , само работата по блок-а излезе 500-600 лв , стържене на 6-те цилиндъра и хонинг съответно . Което ме подсеща , твойте цилиндри имаха ли още останал такъв или бяха гладки ?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
smyrfcheto написа:Само последно, едно бутало проблем ли е да се смени или ще се наруши равномерната работа на двигателя заради променения обем на цилиндъра
Това изцяло зависи от желанието и знанията на майстора ти. За проблем не е, стига да е изпълнено единственото условие както ти казах - всички бутала трябва да тежат еднакво. Не трябва да има дисбаланс от различно тежащи бутала и ако се допусне такава, то определено ще се появат вибрации и шумове. При високи обороти може да стане лесно мотора на салата дори, тъй както е прясно ремонтиран. Отделен е въпроса, че днес вече малко хора се занимават да теглят бутала, да отнемат материал и прочие с цел да им изравнят теглата и да сменят само едно бутало. Отделно от това буталата не са скъпи, та ако има счупено такова(твърде вероятно да) си ги смени и четирите, особено ако майстора ти не е наистина добър и достатъчно надъхан!:)
Последна промяна ivoaudi на 04 Апр 2018, 1:34, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- smyrfcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.09.2015
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Совалка
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
Не ми препоръча шлаф на цилиндрите защото може да се пукне стената между цилиндрите и тогава блока отива на боклука 50 на 50 било работата. А дали са били гладки аз като ги пипах не бяха като стъкло. Но може и да се бъркам. Ще разпитам на 1 2 места още за мнения и дали с едни сегменти ще се оправи. Или да си търся блок. Разправията с КАТ е за схидимост. 100лв за документ и нов талон.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
r3s1s74nc3 написа:Аз по-скоро мисля , че колегата не е разбрал добре майстора си ? Ако тези така наречени драскотини , са с дълбочина 0.25мм , аз лично мисля че също няма да се оправи само със сегменти . Тука работата отива на овал , цилиндъра . За да го изравниш , и да си стане идеален кръг отново , наистина ще трябва да се мине през нови бутала и сегменти . Биелните лагери са препоръчителни , както и основните разбира се . Въпроса е кое е по-голяма занимавка , да направиш твоя блок или да търсиш друг и после да имаш разправий в КАТ заради несъвпадащия код на двигателя вече . Иначе само за ориентир , скорошна подобна процедура на V 6 , само работата по блок-а излезе 500-600 лв , стържене на 6-те цилиндъра и хонинг съответно . Което ме подсеща , твойте цилиндри имаха ли още останал такъв или бяха гладки ?
По-скоро ти не си разбрал колегата и го подвеждаш сега. Още в първия пост колегата пише за, забележи, две драскотини, които явно са от нещо минало и заминало. Като говорим за огромен разход масло и пушене, най-вероятно парчета от сегмент. Как го измисли този овал? Няма да ти напомням, че такъв мотор износен все още не си виждал. Всъщност мотор на БМВ от който и да е клас с износен хонинг преди 3-400 000км виждал ли си? Сериозно питам, можем да вмъкнем и други марки ако искаш. Как набързо ги износвате тези мотори само....чудна работа. А за биелни лагери, предвид качеството на авточастите напоследък в БГ е СИЛНО ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО да не се бутат те, ако са хубави, в което аз лично не се и съмнявам. За основните пък....даже не ти вярвам, че го твърдиш сериозно!
Към автора: така и така ще се разглобява и ще се мери. Има си микромери за това и дано наистина да ти е читав новия майстор и знае какво прави. Ако не ти е проблем постни размери тук, когато се появят.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10439
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
ivoaudi написа:Единственото условие към буталата е да са в еднакъв теглови клас, което се оправя лесно при желание, но който не му се занимава сменя всичко наред. Сега обаче като спомена Варна и всичко изведнъж блесна:) Именно в този град ще ти е възможно най-трудно да намериш читав, а още по-трудно съвестен майстор!:) Отсега ти казвам, че например на околовръстното, където да речем са концентрирани сервизите в града не мисля, че имаш някакви шансове!:) Всъщност има един, който е повече от кадърен, но той не се цапа с двигатели, при все че точно в тях му е силата. В подфорума за Варна обаче има хора, доволни от определени майстори насам-натам, които аз просто не познавам, попрочети там?
За съжаление още един колега, който търси помощ с оплескана кола, който не се е поровил из форума преди да си вкара колата за експерименти за негова сметка...
Never mistake motion for action...
- smyrfcheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.09.2015
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Совалка
Re: Проблем с двигател е90 N46 320i
Ами за съжаление като незнам читав макстор на бмв та във Варна така става. Трябва сега след празниците да ходя и да питам наред докато си намеря човек да дооправи кашата. Поне една част е свършена - главата. Сега да намеря кой да погледне блока. Но трябва да е човек който ще може и да го зацепи после. Аз съм сигурен че моя не е искал да отваря блока защото няма комплекта за зацепване. Купи си заради мен само за валовете защото е 150лв. А целия е 580. Не му се даваха парите. Затова съм в това положение. Немога да карам колата защото ще запуши катализаторите. Почна да дава грешка и в едната ламбда сонда след катализатора и сега буквално е зазимена. Направо съм отчаян якоооLeon написа:ivoaudi написа:Единственото условие към буталата е да са в еднакъв теглови клас, което се оправя лесно при желание, но който не му се занимава сменя всичко наред. Сега обаче като спомена Варна и всичко изведнъж блесна:) Именно в този град ще ти е възможно най-трудно да намериш читав, а още по-трудно съвестен майстор!:) Отсега ти казвам, че например на околовръстното, където да речем са концентрирани сервизите в града не мисля, че имаш някакви шансове!:) Всъщност има един, който е повече от кадърен, но той не се цапа с двигатели, при все че точно в тях му е силата. В подфорума за Варна обаче има хора, доволни от определени майстори насам-натам, които аз просто не познавам, попрочети там?
За съжаление още един колега, който търси помощ с оплескана кола, който не се е поровил из форума преди да си вкара колата за експерименти за негова сметка...
Изпратено от моят SM-G925F с помощта на Tapatalk
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани