Проблем с двигател е90 N46 320i - РАЗРЕШЕН

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 27.09.2015
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Совалка

Проблем с двигател е90 N46 320i - РАЗРЕШЕН

Мнение от smyrfcheto » 03 Апр 2018, 12:50

Здравейте имам много голям проблем с колата.Става на въпрос за е90 320i 2005г бензин с мотор N46B20B. Преди около месец когато беше по-студено тръгнах на път и ми светна лампата за маслото че е на минимум, долях съответно 1 литър масло. След 300км пак светна и пак долях и ми направи впечатление че пушеше бял дим, но като я изфорсирам димът ставаше сивкав. Стана ми ясно че гори масло но тъй като не бях в града от който съм нищо неможех да направя. След като се прибрах равносметката беше 3,5 л масло за 950км, което беше ужасно много. Закарах я в сервиз и ми казаха че най-вероятно са гумички на клапаните и маслени сепаратор. Сменихме сепаратора и когато отвориха двигателя да сменят гумичките се установи че в 3-ти цилиндър има 2 малки драскотини който на око не се забелязват но на пипане се усещат. Били по-малки от 0,25 от мм. След като направихме шлайв на главата, смяна на гумичките на клапаните,напасване на клапани, шлайф на леглата на клапаните( пълна ревизия на главата) и сглобихме колата проблема остана с горенето на масло и ми казаха ако искам да се оправи проблема ще трябва подмяна на 4-те бутала с нови и сигментите и биелните лагери. Но там цената вече отива в космоса. Искам да попитам има ли вариянт да се оправят тези драскотини или проблема може да е от другаде. Дали е добър вариянт да оправям този блок на двигателя или да търся само блока защото моята глава е проверене и е оправена на 100% и какви други вариянт имам за оправяне на моят блок.
Колеги моля ви давайте идей защото тези на майсторът ми се изчерпват и не ми харесват. Благодаря ви предварително
Последна промяна smyrfcheto на 09 Юли 2018, 17:45, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от ivoaudi » 03 Апр 2018, 19:02

Според мен е било малко несериозно да не се отвори корема докато е била долу главата. Тези драскотини(предполагам са по цилиндъра, така и не споменаваш) твърде вероятно са от счупен сегмент и е било доста лесно да се смени. Такъв голям разход на масло би трябвало да им говори нещо на хората, които са правили ремонта. 4л на 1000км си е огромен разход, как са се надявали да бъде провокиран от гумички? Отделно от това не се е изчиствал с форсиране, все неща, които е трябвало да вземат предвид.
В допълнение предложението за биелни лагери са точно бабини деветини! Тоя мотор на 100-200 х има ресурс за биелни лагери поне още 300 000! Буталата също не се знае как са и може да се окаже, че нищо им няма.
Главата пак трябва да падне, няма друг начин. За блок ако наистина е 0,25мм драскотината няма никаква нужда да се сменя, нищо му няма.
Тоест, равносметката е едни сегменти евентуално. Това разбира се, отсам монитора.
Последна промяна ivoaudi на 03 Апр 2018, 19:21, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 27.09.2015
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Совалка

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от smyrfcheto » 03 Апр 2018, 19:20

Аз исках сегменти да се сменят но майстора ми вика че няма да се оправи. Само с ремонтни бутала който шлайфат цилиндъра на 0.25 и ще се оправи но трябвало 4 бутала неможело само едно. И хидтавлични подвигачи. Но ми е странно че 1 л масло замина за 80км сега и направо откачам. И едва ли от драскотините ще го издухва маслото. Май май ще сменям майстора но незнам при кой да ида за сегментите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от ivoaudi » 03 Апр 2018, 19:30

Изключителен специалист е майстора ти. Можеш да му подхвърлиш, че тези 0,25мм, които го притесняват и които взима за проблем....я го попитай само знае ли какво е ключ на сегмента и до колко е допуска му. Има мотори си работят и с по 1-2мм топлинни ключове. Вярно, не са в линия, ама са огромни в сравнение с 0,25мм
Всъщност ти точно си му дал правилна насока на майстора как да протече ремонта, ама за него явно е било въпрос на чест да те набута коректно! :)
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 27.09.2015
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Совалка

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от smyrfcheto » 03 Апр 2018, 19:48

А дали ще е по добре да търся блок или да се пробвам със смяна на сегменти и оглед на буталата. Явно ще сменям майстора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от ivoaudi » 03 Апр 2018, 20:20

Точно за блока ти писах, че тези 0,25мм няма да окажат почти никакво влияние. Най-много да загубиш половин атмосфера от компресията в този цилиндър, много важно. Цегменти и евентуално бутала(може и само едно) ще ти струва ремонта според мен. Повтарям се, но това го казвам базирайки се само на твоите описания.
Виж за майстора е задължителна смяната му!:)
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 27.09.2015
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Совалка

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от smyrfcheto » 03 Апр 2018, 20:25

А и друго ми каза майстора че задължително 4 бутала. Ако е само едно двигателя няма да работи равномерно. Ще потърся някой във Варна да свърши работата. Ако имате някой под ръка който да разбира и е във Варна ще съм благодарен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от ivoaudi » 03 Апр 2018, 21:13

Единственото условие към буталата е да са в еднакъв теглови клас, което се оправя лесно при желание, но който не му се занимава сменя всичко наред. Сега обаче като спомена Варна и всичко изведнъж блесна:) Именно в този град ще ти е възможно най-трудно да намериш читав, а още по-трудно съвестен майстор!:) Отсега ти казвам, че например на околовръстното, където да речем са концентрирани сервизите в града не мисля, че имаш някакви шансове!:) Всъщност има един, който е повече от кадърен, но той не се цапа с двигатели, при все че точно в тях му е силата. В подфорума за Варна обаче има хора, доволни от определени майстори насам-натам, които аз просто не познавам, попрочети там?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 27.09.2015
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Совалка

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от smyrfcheto » 03 Апр 2018, 22:04

Околовръстното е последното място където ще отида. Имам един друг който може да свърши работа. Но ще поразпитам този път. Просто няма да си ходя при обичайния защото не е на ТИ с такива двигатели. Ще му спомена какво съм правил и ще искам да смени сегментите и да погледне буталата в какво състояние са.

Само последно, едно бутало проблем ли е да се смени или ще се наруши равномерната работа на двигателя заради променения обем на цилиндъра

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от r3s1s74nc3 » 03 Апр 2018, 22:08

Аз по-скоро мисля , че колегата не е разбрал добре майстора си ? Ако тези така наречени драскотини , са с дълбочина 0.25мм , аз лично мисля че също няма да се оправи само със сегменти . Тука работата отива на овал , цилиндъра . За да го изравниш , и да си стане идеален кръг отново , наистина ще трябва да се мине през нови бутала и сегменти . Биелните лагери са препоръчителни , както и основните разбира се . Въпроса е кое е по-голяма занимавка , да направиш твоя блок или да търсиш друг и после да имаш разправий в КАТ заради несъвпадащия код на двигателя вече . Иначе само за ориентир , скорошна подобна процедура на V 6 , само работата по блок-а излезе 500-600 лв , стържене на 6-те цилиндъра и хонинг съответно . Което ме подсеща , твойте цилиндри имаха ли още останал такъв или бяха гладки ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от ivoaudi » 03 Апр 2018, 22:17

smyrfcheto написа:Само последно, едно бутало проблем ли е да се смени или ще се наруши равномерната работа на двигателя заради променения обем на цилиндъра


Това изцяло зависи от желанието и знанията на майстора ти. За проблем не е, стига да е изпълнено единственото условие както ти казах - всички бутала трябва да тежат еднакво. Не трябва да има дисбаланс от различно тежащи бутала и ако се допусне такава, то определено ще се появат вибрации и шумове. При високи обороти може да стане лесно мотора на салата дори, тъй както е прясно ремонтиран. Отделен е въпроса, че днес вече малко хора се занимават да теглят бутала, да отнемат материал и прочие с цел да им изравнят теглата и да сменят само едно бутало. Отделно от това буталата не са скъпи, та ако има счупено такова(твърде вероятно да) си ги смени и четирите, особено ако майстора ти не е наистина добър и достатъчно надъхан!:)
Последна промяна ivoaudi на 04 Апр 2018, 1:34, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 27.09.2015
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Совалка

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от smyrfcheto » 03 Апр 2018, 22:22

Не ми препоръча шлаф на цилиндрите защото може да се пукне стената между цилиндрите и тогава блока отива на боклука 50 на 50 било работата. А дали са били гладки аз като ги пипах не бяха като стъкло. Но може и да се бъркам. Ще разпитам на 1 2 места още за мнения и дали с едни сегменти ще се оправи. Или да си търся блок. Разправията с КАТ е за схидимост. 100лв за документ и нов талон.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от ivoaudi » 03 Апр 2018, 22:33

r3s1s74nc3 написа:Аз по-скоро мисля , че колегата не е разбрал добре майстора си ? Ако тези така наречени драскотини , са с дълбочина 0.25мм , аз лично мисля че също няма да се оправи само със сегменти . Тука работата отива на овал , цилиндъра . За да го изравниш , и да си стане идеален кръг отново , наистина ще трябва да се мине през нови бутала и сегменти . Биелните лагери са препоръчителни , както и основните разбира се . Въпроса е кое е по-голяма занимавка , да направиш твоя блок или да търсиш друг и после да имаш разправий в КАТ заради несъвпадащия код на двигателя вече . Иначе само за ориентир , скорошна подобна процедура на V 6 , само работата по блок-а излезе 500-600 лв , стържене на 6-те цилиндъра и хонинг съответно . Което ме подсеща , твойте цилиндри имаха ли още останал такъв или бяха гладки ?


По-скоро ти не си разбрал колегата и го подвеждаш сега. Още в първия пост колегата пише за, забележи, две драскотини, които явно са от нещо минало и заминало. Като говорим за огромен разход масло и пушене, най-вероятно парчета от сегмент. Как го измисли този овал? Няма да ти напомням, че такъв мотор износен все още не си виждал. Всъщност мотор на БМВ от който и да е клас с износен хонинг преди 3-400 000км виждал ли си? Сериозно питам, можем да вмъкнем и други марки ако искаш. Как набързо ги износвате тези мотори само....чудна работа. А за биелни лагери, предвид качеството на авточастите напоследък в БГ е СИЛНО ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО да не се бутат те, ако са хубави, в което аз лично не се и съмнявам. За основните пък....даже не ти вярвам, че го твърдиш сериозно!
Към автора: така и така ще се разглобява и ще се мери. Има си микромери за това и дано наистина да ти е читав новия майстор и знае какво прави. Ако не ти е проблем постни размери тук, когато се появят.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10414
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от Leon » 03 Апр 2018, 23:19

ivoaudi написа:Единственото условие към буталата е да са в еднакъв теглови клас, което се оправя лесно при желание, но който не му се занимава сменя всичко наред. Сега обаче като спомена Варна и всичко изведнъж блесна:) Именно в този град ще ти е възможно най-трудно да намериш читав, а още по-трудно съвестен майстор!:) Отсега ти казвам, че например на околовръстното, където да речем са концентрирани сервизите в града не мисля, че имаш някакви шансове!:) Всъщност има един, който е повече от кадърен, но той не се цапа с двигатели, при все че точно в тях му е силата. В подфорума за Варна обаче има хора, доволни от определени майстори насам-натам, които аз просто не познавам, попрочети там?

За съжаление още един колега, който търси помощ с оплескана кола, който не се е поровил из форума преди да си вкара колата за експерименти за негова сметка...
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 27.09.2015
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Совалка

Re: Проблем с двигател е90 N46 320i

Мнение от smyrfcheto » 04 Апр 2018, 9:08

Leon написа:
ivoaudi написа:Единственото условие към буталата е да са в еднакъв теглови клас, което се оправя лесно при желание, но който не му се занимава сменя всичко наред. Сега обаче като спомена Варна и всичко изведнъж блесна:) Именно в този град ще ти е възможно най-трудно да намериш читав, а още по-трудно съвестен майстор!:) Отсега ти казвам, че например на околовръстното, където да речем са концентрирани сервизите в града не мисля, че имаш някакви шансове!:) Всъщност има един, който е повече от кадърен, но той не се цапа с двигатели, при все че точно в тях му е силата. В подфорума за Варна обаче има хора, доволни от определени майстори насам-натам, които аз просто не познавам, попрочети там?

За съжаление още един колега, който търси помощ с оплескана кола, който не се е поровил из форума преди да си вкара колата за експерименти за негова сметка...
Ами за съжаление като незнам читав макстор на бмв та във Варна така става. Трябва сега след празниците да ходя и да питам наред докато си намеря човек да дооправи кашата. Поне една част е свършена - главата. Сега да намеря кой да погледне блока. Но трябва да е човек който ще може и да го зацепи после. Аз съм сигурен че моя не е искал да отваря блока защото няма комплекта за зацепване. Купи си заради мен само за валовете защото е 150лв. А целия е 580. Не му се даваха парите. Затова съм в това положение. Немога да карам колата защото ще запуши катализаторите. Почна да дава грешка и в едната ламбда сонда след катализатора и сега буквално е зазимена. Направо съм отчаян якооо

Изпратено от моят SM-G925F с помощта на Tapatalk

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook