Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс - ПРОБЛЕМА РЕШЕН

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс - ПРОБЛЕМА РЕШЕН

Мнение от BT9028BA » 22 Мар 2018, 22:03

Здравейте. Колата ми загряваше до 105-110 градуса и веднага смених термостатите. Малкия и големия с на БЕЕР. Малкия е оригинален а големия пише че е италиянски. Днеска ги смених но промяна никаква. Колата си загрява пак до 105-110 градуса. Като пусна парното на 28 градуса на макс и температурата пада до 99 градуса и не мърда. Като го пусна на макс се пуска и ел.перката.

Направи ми впечатление че долния маркуч е хладен а горния си е топъл, но не и горещ.
Маркучите са меки и не надуват. При стискане си докосвам пръстите
Ел.перката се пуска само като надуя парното на макс.
Последна промяна BT9028BA на 24 Мар 2018, 13:57, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от vvasilev1 » 22 Мар 2018, 23:32

Остава ти да промиеш системата и да заредиш нов антифриз + подмяна на водната помпа.
Радиатора зацапан ли е?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от vld » 23 Мар 2018, 9:09

Колега перката за охлаждане на радятора се включва на 97 градуса на първа степен, на 105 градуса е на максимум.
Малко вероятно е и двата термостата да не отварят на 88 градуса, така, че остава да ти е повреден датчика за температура който е на главата.
Другия вариант е да има някакво запушване и да не стига топъл антифриз до датчика за перката който е на радятора.
Но по веероятно е да е първото, щом казваш, че маркучите са меки.
При нормални обстоятелства особенно в това време за да вдигнеш 110 градуса колата трябва да е с много агресивен тунинг, много богата смес и да я мачкаш здраво.
Иначе трудно ще видиш повече от 100 градуса дори в летните жеги на някой баир.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от BT9028BA » 23 Мар 2018, 9:26

vld написа:Колега перката за охлаждане на радятора се включва на 97 градуса на първа степен, на 105 градуса е на максимум.
Малко вероятно е и двата термостата да не отварят на 88 градуса, така, че остава да ти е повреден датчика за температура който е на главата.
Другия вариант е да има някакво запушване и да не стига топъл антифриз до датчика за перката който е на радятора.
Но по веероятно е да е първото, щом казваш, че маркучите са меки.
При нормални обстоятелства особенно в това време за да вдигнеш 110 градуса колата трябва да е с много агресивен тунинг, много богата смес и да я мачкаш здраво.
Иначе трудно ще видиш повече от 100 градуса дори в летните жеги на някой баир.


На диагностика датчиците хваща ли ги. Перката със сигурност ще я хваща. Но на 97 градуса не се пуска. Само като усиля парното на макс и почва да духа ама на коя степен не мога да кажа
Последна промяна BT9028BA на 23 Мар 2018, 12:38, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от BT9028BA » 23 Мар 2018, 9:30

И колата на място загрява до тези градуси. В деижение не съм я гледал. Но като я взех и навъртях 20км и на места карах с 140- 150км но не ми е светвало че е прегряла. Иначе колата си върви много добре

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от vld » 23 Мар 2018, 10:04

Това на място няма как да загрее до тия градуси, просто КПД на мотора е много високо и много по трудно загрява, не е като бензинов мотор.
На място дори лятото в жегата повече от един час трябва да цъка на едно място за да стигне 88 градуса и да отвори големия кръг, камо ли да стигне 110.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от andy » 23 Мар 2018, 10:26

:nono: Aко има нагреватели в радиатора при околна 0 , парно на 22 за кратко стига 97 градуса и включва перката за секунди и си поддържа 97. Това при 3.0д. Едва ли 2.0д ще трака на място 1ч за да стигне 87градуса и още повече лятото.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от vld » 23 Мар 2018, 10:30

andy написа::nono: Aко има нагреватели в радиатора при околна 0 , парно на 22 за кратко стига 97 градуса и включва перката за секунди и си поддържа 97. Това при 3.0д. Едва ли 2.0д ще трака на място 1ч за да стигне 87градуса.

Моята 325д с М57 с оригинални термостати работещи перфектно, зимата загряваше супер бавно и то с каране, на място да цъка не съм я чакал никога, но като знам, че и трябва половин час да стигне 88 при околна 0 градуса....
а да качва над 88, тоест да загрява и големия кръг, околната трябва да е над 10-15 градуса.
Карал съм и М47 също загрява доста бавно, като е студено, особенно на място.
Вече ако има печка е друго, но тя печката или ел подгряването пак се изключват на 50-60 градуса на антифриза, така, че трудно....
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от vld » 23 Мар 2018, 11:33

BT9028BA написа:
vld написа:Колега перката за охлаждане на радятора се включва на 97 градуса на първа степен, на 105 градуса е на максимум.
Малко вероятно е и двата термостата да не отварят на 88 градуса, така, че остава да ти е повреден датчика за температура който е на главата.
Другия вариант е да има някакво запушване и да не стига топъл антифриз до датчика за перката който е на радятора.
Но по веероятно е да е първото, щом казваш, че маркучите са меки.
При нормални обстоятелства особенно в това време за да вдигнеш 110 градуса колата трябва да е с много агресивен тунинг, много богата смес и да я мачкаш здраво.
Иначе трудно ще видиш повече от 100 градуса дори в летните жеги на някой баир.


На диагностика датчиците хваща ли ги. Перката със сигурност ще я хваща. Но на 97 градуса не се пуска. Само като осиля парното на макс и почва да духа ама на коя степен не мога да кажа


Можеш да измериш температурата на маркичите с инфра ред термометър и да видиш дали са реални тия 110 дето ти ги показва вътре.
Ако го откачиш датчика сигурно ще запише грешка, но така като не показва точно може и да не запише.
Пусни си скритото меню още преди да запалиш колата и го наблюдавай как си изменя показанията, ако има плаващи нагоре надолу просто е дефектирал.
Имал съм такъв случай.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от BT9028BA » 23 Мар 2018, 12:12

Ами вчера сменях термостати и вакум помпа. Преди това колата не беше палена 3 дни. Като я сглобих и запалих и след 10мин пуснах инпа да гледам температурата. След 10мин беше стигнала 93 градуса. Изчаках я до 105 и пухнах парното и веднага се пусна перката и охлади до 99 но надолу не спадаше. Забелязах че на инпа градусите се движеха през 1 градус. 94.02 - 95.02 - 96.02 и тн.

Сега се замислям че наистина ми загря много бързо. Температурата беше 0 градуса и си беше студено
Последна промяна BT9028BA на 23 Мар 2018, 12:33, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от BT9028BA » 23 Мар 2018, 12:14

Забелязах че маркучите на радиатора при загрял мотор на 105 градуса горния е топъл, в никакъв случай не беше горещ, а долния маркуч си беше хладен

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от vld » 23 Мар 2018, 12:50

Термостата като отвори тогава се затопля долния, което значи че не е минал 88 градуса(или не работи и седи постоянно затворен).
На студен радятор няма да ти се включи охлаждащата перка просто няма от какво.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от BT9028BA » 23 Мар 2018, 19:00

vld написа:Термостата като отвори тогава се затопля долния, което значи че не е минал 88 градуса(или не работи и седи постоянно затворен).
На студен радятор няма да ти се включи охлаждащата перка просто няма от какво.


Нещо интересно намарих. Едно към едно е моя случай май

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1129146

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от vld » 23 Мар 2018, 20:49

BT9028BA написа:
vld написа:Термостата като отвори тогава се затопля долния, което значи че не е минал 88 градуса(или не работи и седи постоянно затворен).
На студен радятор няма да ти се включи охлаждащата перка просто няма от какво.


Нещо интересно намарих. Едно към едно е моя случай май

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1129146

Тук не видях някой да е писал какъв е бил проблема, ти провери ли преди да я запалиш какво показва в скритото меню на таблото и как се покачва?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Прегряване на БМВ Е90 320д 163кс

Мнение от awful » 23 Мар 2018, 22:23

Има въздух във ситемата отвори капачката на казанчето и е запали така и виж температурата, от въздух във системата прави такива работи.
Изображение

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook