Плюсове и минуси при панорамния таван на BMW e91

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 19.01.2012
Местоположение: V.Tarnovo
Пол: Мъж
Кара: 330xd avtomat

Re: Плюсове и минуси при панорамния таван на BMW e91

Мнение от Nikolay VT » 06 Май 2018, 12:23

Пробвах с тестване чрез задържане на бутона.Изпълнява си люка цялата програма и накрая щората пак не се прибира.И люка остава малко ниско, прибрах го плътно на ръка,под плафона с един шестограм.След много опити щората я прибрах и така го оставям.Движейки се забелязах,че нещо го тормози.Става някакъв таш...к но ще видим.Нямам нерви да се занимавам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Плюсове и минуси при панорамния таван на BMW e91

Мнение от asent1977 » 07 Май 2018, 13:02

msi200 написа:И таванът ти е по-нисък заради люка и качваш около 70кг на най-неподходящото място.


какви 70 кг ? ? ? :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: малеее ахахаххах + ТАВАНА Е ПО ВИСОК, защото щората е навътре ! няма абсолютно никакви скърцания ! НЕ Е ПО ШУМНА ( със затворена щора и сменени уплътнтния за 50-60лв в БМВ ) макс 10-15кг да е по тежко всичко.

+ Невероятно усещане в салона, изключителна видимост нагоре особено при разходки сред природа или в града, за мен лично това е най важното и ценно нещо в една кола. ( за мен лично е по готино от кабриолет )

+ Лесна поддръжка, но в оторизиран сервиз само !

За да има шумове, скърцания и повреди вероятно автомобила е бил удрян, или наводняван с повреда по ел инсталацията и т.н. :) механизма е изключително надежден. Отваряемата част е много голяма, при пълно отваряне се получава реверберация над 80км/ч и трябва да се притвори, затова във Ф30 е скъсена отваряемата повърхност.

Тази опция има само и единствено + и никакви -

Нищо не пречи при редовна годишна инспекция в оторизиран БМВ сервиз да ти прегледат и панорамата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Плюсове и минуси при панорамния таван на BMW e91

Мнение от drago9205 » 08 Май 2018, 13:44

Наистина ли смяната + уплътненята е само 60 лева? Ако е така си е оферта, но не ми се вярва.
Подръжката е евтина докато не се наложи да се прави нещо (я мотор, я водач, я някоя щипка) сумите са големи. Хубавото е, че наистина изглежда като да са редки тези проблеми.

Ако колата стои навън нон стоп или се кара в по-топъл климат е много вероятно да се прояви следната детска болест. Има една ветробранна мрежичка когато се отвори цялата панора - при нея от слънцето и жегата се отлепя мрежата от пластмасата, в която е хваната и започва да дрънка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Плюсове и минуси при панорамния таван на BMW e91

Мнение от asent1977 » 08 Май 2018, 16:46

drago9205 написа:Наистина ли смяната + уплътненята е само 60 лева? Ако е така си е оферта, но не ми се вярва.
Подръжката е евтина докато не се наложи да се прави нещо (я мотор, я водач, я някоя щипка) сумите са големи. Хубавото е, че наистина изглежда като да са редки тези проблеми.


на мен ми се раздрънкаха хармониките в страничната част, и беше много дразнещо отидох в дарукар и ми ги смениха заедно с уплътнението по 20тина лв е броя лява и дясна са и около 60лв уплътнение, за труд не помня защото имаше и други неща за правене :) иначе при всяка профилактика на колата могат да го поглеждат и, ако трябва да се намаже да се намаже, така няма да се развали. Развалят се наводнявани коли или, ако го забравиш отворен в порой има шанс да подгизне тавана и от там нещо по кабелите, но пак не е голям шанс :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Уплътнението ето го :54107199533 цена 27.98 евро с ДДС
Дефлектор с мрежа :54137164873 цена 112.55 евро с ДДС
Хармоники : 54137143761 цена 19.24 евро с ДДС комплект

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320d
Мечтае да кара: Ferrari
Детайли за колата: M47D20 6MT

Re: Плюсове и минуси при панорамния таван на BMW e91

Мнение от NeRoX » 06 Авг 2018, 14:53

Моята също е с панорамен таван и лично за мен това е една от най-големите екстри на колата. Има, няма, даже беше водещ фактор при избора ми на конкретна бройка, като че ли и затова се навих за комби, въпреки, че не си падам по комбита. Първата ми кола /Е36/ имаше шибидах и от тогава се влюбих в тази екстра. В купето се получава уникален простор и удоволствие при отворен таван, особено през топлите летни вечери. Направо си е половин кабрио. :lol: На втория ден след като я купих ми се появи "Sliding roof anti trap function" грешката и тавана не искаше да се отваря. Поразрових малко из Google и попаднах на решението с рестартиране, тестване, рекалибрация или както там му казвате. Накратко се задържа бутона нагоре, този за открехване на стъклата нагоре, докато системата раздвижи тавана във всички възможни посоки и спре в напълно затворено положение. При мен проработи и от тогава всичко е наред. Самия бутон ми е леко тегав за натискане. Предполагам, че като нов е бил доста по отзивчив и лек за натискане, но това са дреболии. Минусите са всякакви евентуални проблеми и технически повреди по него, разбира се. На една от колите, които ходих да гледам, тапицерията на щората беше много грозно провиснала. Може би е прана или тавана е бил протекъл много... Хората са си го казали - колкото повече екстри, механизми и електроника, толкова повече неща, които може да се скапят. Ама кеф цена няма... Имам познати, които имат коли с шибидах и не го ползват, карат предимно на климатик. За такъв тип хора тази екстра е напълно безсмислена. Аз я оценям и ме кефи страшно. С две думи всеки трябва да може да си прецени сам за себе си дали си заслужава или не този таван.

Що се отнася до поддръжката - нямам никаква представа как стоят нещата. На Е36-цата не съм правил нищо по люка и той си работеше коректно. Тук нещата изглеждат окей за сега, но съм отворен към всякакви предложения относно поддръжка на този механизъм. Винаги е по-добре да се инвестира някакаква сума от колкото да се остави да се потроши и после да струва твърде солено...

asent1977 написа:...Отваряемата част е много голяма, при пълно отваряне се получава реверберация над 80км/ч и трябва да се притвори, затова във Ф30 е скъсена отваряемата повърхност...

Първия път като чух "тътена" /както аз му викам :lol: / реших, че нещо не е наред. После се замислих, че сигурно за това отварянето му е направено на две степени и ето, че съм бил прав. При мен е абсолютно същото точно след 80км/ч на напълно отворено стъкло. При по-малката степен на отваряне няма проблеми и след 80км/ч. Вече съм по-спокоен, че проблема не е в моя телевизор. :smoke:

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook