Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Vlado Toshev
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 9.03.2018
- Пол: Мъж
Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
Здравейте колеги , изчетох темата за поддръжката на 330хд и дохода от 1500 лв на месец.И все пак не ми е много ясно следното: много по-скъпо ли е за поддръжка спрямо 320д? Тоест ако някой се е насочил така или иначе към е90 , чиято поддръжка все пак не е като на голф 3 ще трябва ли да отдели много повече средства?
Аз лично,за себе си изключвам неща като смяна на моторно масло, гуми , данък и ГО , това , че дюзите са 2 в повече също ми е ясно , но какво става от там нататък? Предполагам,че маслото на автоматика също е сходно като цена, такаче изключвам и него.
Аз лично,за себе си изключвам неща като смяна на моторно масло, гуми , данък и ГО , това , че дюзите са 2 в повече също ми е ясно , но какво става от там нататък? Предполагам,че маслото на автоматика също е сходно като цена, такаче изключвам и него.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
Има разлика да, но е много важно кое 320д гледаш - M47 или N47? С първия поддръжката трябва да ти стори доста по-евтина отколкото при 330д, а при 330хд просто добави по-скъпо окачване и раздатка, автоматите са им еднакви.
- ilian_krastnika
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 30.03.2015
- Пол: Мъж
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
Разлика в подръжката има ,но като се замисля е оправдана. Няколко литра повече масло ,обслужване на автоматик и раздатка ,гумите трябва да са еднакви и както ги дават по каталог ,данък 100-150лв отгоре и разход малко по висок като при извънградско с нормално каране изобщо не е нещо съществено . Всеки сам си преценява ,но в това сравнение има нещо друго доста важно за мен - удоволствието от шофирането. Двете коли може да са с еднакви купета ,но с 6 цилиндъра ,автомат и Хдрайв нещата са доста различни и колите нямат нищо общо. Преди 3 години имах Е90 163 коня ,ръчка...колата не беше лоша - със заводски шпер ,спортпакет...вървеше доста добре ,скоростите бяха дълги ,разхода беше много нисък за вървежа... но с времето прецених ,че не ми се кара 4 цилиндрова кола ,също така и ръчка...продадох я и си взех Е92 330хд ,автомат...още при първото каране осъзнах доста неща и ,че тази кола страшно добре ми пасва на нрава. Така ,че направи тест драйв на двата автомобила и прецени за теб самия дали е оправдано ,малко по-скъпата подръжка.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12755
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
ilian_krastnika написа:Разлика в подръжката има ,но като се замисля е оправдана. Няколко литра повече масло ,обслужване на автоматик и раздатка ,гумите трябва да са еднакви и както ги дават по каталог ,данък 100-150лв отгоре и разход малко по висок като при извънградско с нормално каране изобщо не е нещо съществено . Всеки сам си преценява ,но в това сравнение има нещо друго доста важно за мен - удоволствието от шофирането. Двете коли може да са с еднакви купета ,но с 6 цилиндъра ,автомат и Хдрайв нещата са доста различни и колите нямат нищо общо. Преди 3 години имах Е90 163 коня ,ръчка...колата не беше лоша - със заводски шпер ,спортпакет...вървеше доста добре ,скоростите бяха дълги ,разхода беше много нисък за вървежа... но с времето прецених ,че не ми се кара 4 цилиндрова кола ,също така и ръчка...продадох я и си взех Е92 330хд ,автомат...още при първото каране осъзнах доста неща и ,че тази кола страшно добре ми пасва на нрава. Така ,че направи тест драйв на двата автомобила и прецени за теб самия дали е оправдано ,малко по-скъпата подръжка.
Колега Е90 с заводски шпер НЯМА, особенно 320d
Удоволствие от шофирането можеш да получиш, ако го няма хДрайва, той може да ти донесе удоволствие единствено зимата за по няколко дни в годината
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
Разликата според мен не е толкова незначителна конкретно между 320d и 330xd. Ако се тегли чертата може би ще възлезе на около 40% отгоре, което от друга страна е приемливо имайки в предвид, че разполагаш с доста по-голям двигател и 4х4.
Освен данъка (около 150 отгоре) и ГО/Каско са с по 150-200 лева отгоре.
В стандартното обслужване е може би по-малката разлика (ако говорим за масла, ремъци, ролки, свещи). Но ако става дума за ремонти - има си по-големи компоненти където цената на частите си е 30% отгоре (напр. демпферна шайба), а по окачването вече говорим за поне 2 пъти по-скъпа поддръжка - много от проблемите/разходите по xd няма да ги има изобщо при 320-ката (предни полуоски, раздатка), а останалите са на 2-ни цени (амортисьори).
Гумите също са си фактор, защото в най-честия случай 330-ката ще е с 18-ки (или 19-ки) докато при 320-ката най-балансираната "рецепта" за гуми е 16-ки зимни 17-ки летни, размерите им са стандартни и спокойно се намират среден клас гуми до 150лв. парчето, докато 18-ките са чувствително по-скъпички (около 70-100 повече на гума).
Като цяло като се разбият разликите не изглеждат осезаемо повече, основният по-драстичен момент е окачването. Но като се съберат - сумарно си има едни 500-600 годишно отгоре само за административни разходи, едни 300-400 лева отгоре за комплект гуми и едни пари отгоре евентуално по окачването, които липсват при 320-ката.
Освен данъка (около 150 отгоре) и ГО/Каско са с по 150-200 лева отгоре.
В стандартното обслужване е може би по-малката разлика (ако говорим за масла, ремъци, ролки, свещи). Но ако става дума за ремонти - има си по-големи компоненти където цената на частите си е 30% отгоре (напр. демпферна шайба), а по окачването вече говорим за поне 2 пъти по-скъпа поддръжка - много от проблемите/разходите по xd няма да ги има изобщо при 320-ката (предни полуоски, раздатка), а останалите са на 2-ни цени (амортисьори).
Гумите също са си фактор, защото в най-честия случай 330-ката ще е с 18-ки (или 19-ки) докато при 320-ката най-балансираната "рецепта" за гуми е 16-ки зимни 17-ки летни, размерите им са стандартни и спокойно се намират среден клас гуми до 150лв. парчето, докато 18-ките са чувствително по-скъпички (около 70-100 повече на гума).
Като цяло като се разбият разликите не изглеждат осезаемо повече, основният по-драстичен момент е окачването. Но като се съберат - сумарно си има едни 500-600 годишно отгоре само за административни разходи, едни 300-400 лева отгоре за комплект гуми и едни пари отгоре евентуално по окачването, които липсват при 320-ката.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12755
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
Едното харчи с 5 литра повече от другото в градски режим, тоест 13 срещу 8 на 100.
Ако караш средно по 1000км. на месец това са ти едни 100лв. на месец разлика в поддръжката.
Маслото на едната е 8 литра на другата е 5 литра, при смяна на консумативи цената на тотала е с 30% по голяма за ХД-то.
Като ремонти на спирачките за едната дисковете са по 300лв. за брой, за другата са по 500.
Амотртесьори за ХД авърмаркет няма, а оригиналните са по 700+лв бройката за предните, за 320д можеш да купиш за 300лв. че и надолу от топ марките автърмаркет.
И тн, и тн. разлика си има и то не малка.
Ако са с ръчни кутии на едната комплект съединител е с двойна цена спрямо на другата....
Много са нещата, така, че ако нямаш гащи да сипваш стабилно по добре 320ка
Ако караш средно по 1000км. на месец това са ти едни 100лв. на месец разлика в поддръжката.
Маслото на едната е 8 литра на другата е 5 литра, при смяна на консумативи цената на тотала е с 30% по голяма за ХД-то.
Като ремонти на спирачките за едната дисковете са по 300лв. за брой, за другата са по 500.
Амотртесьори за ХД авърмаркет няма, а оригиналните са по 700+лв бройката за предните, за 320д можеш да купиш за 300лв. че и надолу от топ марките автърмаркет.
И тн, и тн. разлика си има и то не малка.
Ако са с ръчни кутии на едната комплект съединител е с двойна цена спрямо на другата....
Много са нещата, така, че ако нямаш гащи да сипваш стабилно по добре 320ка
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
vld написа:Едното харчи с 5 литра повече от другото в градски режим, тоест 13 срещу 8 на 100.
Ако караш средно по 1000км. на месец това са ти едни 100лв. на месец разлика в поддръжката.
Маслото на едната е 8 литра на другата е 5 литра, при смяна на консумативи цената на тотала е с 30% по голяма за ХД-то.
Като ремонти на спирачките за едната дисковете са по 300лв. за брой, за другата са по 500.
Амотртесьори за ХД авърмаркет няма, а оригиналните са по 700+лв бройката за предните, за 320д можеш да купиш за 300лв. че и надолу от топ марките автърмаркет.
И тн, и тн. разлика си има и то не малка.
Ако са с ръчни кутии на едната комплект съединител е с двойна цена спрямо на другата....
Много са нещата, така, че ако нямаш гащи да сипваш стабилно по добре 320ка
Чак пък по 500лв диск за брой бая го засили, дори в БМВ където смених моите не е толкова. За маслото отново в БМВ по акция разликата е незначителна. За разход на гориво, че си гори гори ама зависи от задкормилното устройство както при всяка изправна кола. Та колега ако имаш Д... кеф цена няма, по солено е но пък си заслужава 330хд
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
totiboy написа:vld написа:Едното харчи с 5 литра повече от другото в градски режим, тоест 13 срещу 8 на 100.
Ако караш средно по 1000км. на месец това са ти едни 100лв. на месец разлика в поддръжката.
Маслото на едната е 8 литра на другата е 5 литра, при смяна на консумативи цената на тотала е с 30% по голяма за ХД-то.
Като ремонти на спирачките за едната дисковете са по 300лв. за брой, за другата са по 500.
Амотртесьори за ХД авърмаркет няма, а оригиналните са по 700+лв бройката за предните, за 320д можеш да купиш за 300лв. че и надолу от топ марките автърмаркет.
И тн, и тн. разлика си има и то не малка.
Ако са с ръчни кутии на едната комплект съединител е с двойна цена спрямо на другата....
Много са нещата, така, че ако нямаш гащи да сипваш стабилно по добре 320ка
Чак пък по 500лв диск за брой бая го засили, дори в БМВ където смених моите не е толкова. За маслото отново в БМВ по акция разликата е незначителна. За разход на гориво, че си гори гори ама зависи от задкормилното устройство както при всяка изправна кола. Та колега ако имаш Д... кеф цена няма, по солено е но пък си заслужава 330хд
330d си заслужава, 330xd не
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12755
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
totiboy написа:vld написа:Едното харчи с 5 литра повече от другото в градски режим, тоест 13 срещу 8 на 100.
Ако караш средно по 1000км. на месец това са ти едни 100лв. на месец разлика в поддръжката.
Маслото на едната е 8 литра на другата е 5 литра, при смяна на консумативи цената на тотала е с 30% по голяма за ХД-то.
Като ремонти на спирачките за едната дисковете са по 300лв. за брой, за другата са по 500.
Амотртесьори за ХД авърмаркет няма, а оригиналните са по 700+лв бройката за предните, за 320д можеш да купиш за 300лв. че и надолу от топ марките автърмаркет.
И тн, и тн. разлика си има и то не малка.
Ако са с ръчни кутии на едната комплект съединител е с двойна цена спрямо на другата....
Много са нещата, така, че ако нямаш гащи да сипваш стабилно по добре 320ка
Чак пък по 500лв диск за брой бая го засили, дори в БМВ където смених моите не е толкова. За маслото отново в БМВ по акция разликата е незначителна. За разход на гориво, че си гори гори ама зависи от задкормилното устройство както при всяка изправна кола. Та колега ако имаш Д... кеф цена няма, по солено е но пък си заслужава 330хд
Прав си колега понамали ли са ги сега, на най първите бройки с малките дискове са 300лв. за брой, на по късните сле 09.2007 са по 400 за брой, аз като купувах миналата година бяха по 550
- Plamenv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 200
- Регистриран на: 22.09.2016
- Местоположение: Враца, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e90
- Мечтае да кара: John Deere
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
Защо да няма афтърмаркет амортисьори за хд?
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
Неговото е имало. Специално е произведен с диф от емка.vld написа:ilian_krastnika написа:Разлика в подръжката има ,но като се замисля е оправдана. Няколко литра повече масло ,обслужване на автоматик и раздатка ,гумите трябва да са еднакви и както ги дават по каталог ,данък 100-150лв отгоре и разход малко по висок като при извънградско с нормално каране изобщо не е нещо съществено . Всеки сам си преценява ,но в това сравнение има нещо друго доста важно за мен - удоволствието от шофирането. Двете коли може да са с еднакви купета ,но с 6 цилиндъра ,автомат и Хдрайв нещата са доста различни и колите нямат нищо общо. Преди 3 години имах Е90 163 коня ,ръчка...колата не беше лоша - със заводски шпер ,спортпакет...вървеше доста добре ,скоростите бяха дълги ,разхода беше много нисък за вървежа... но с времето прецених ,че не ми се кара 4 цилиндрова кола ,също така и ръчка...продадох я и си взех Е92 330хд ,автомат...още при първото каране осъзнах доста неща и ,че тази кола страшно добре ми пасва на нрава. Така ,че направи тест драйв на двата автомобила и прецени за теб самия дали е оправдано ,малко по-скъпата подръжка.
Колега Е90 с заводски шпер НЯМА, особенно 320d
Удоволствие от шофирането можеш да получиш, ако го няма хДрайва, той може да ти донесе удоволствие единствено зимата за по няколко дни в годината
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
dextuar написа:totiboy написа:vld написа:Едното харчи с 5 литра повече от другото в градски режим, тоест 13 срещу 8 на 100.
Ако караш средно по 1000км. на месец това са ти едни 100лв. на месец разлика в поддръжката.
Маслото на едната е 8 литра на другата е 5 литра, при смяна на консумативи цената на тотала е с 30% по голяма за ХД-то.
Като ремонти на спирачките за едната дисковете са по 300лв. за брой, за другата са по 500.
Амотртесьори за ХД авърмаркет няма, а оригиналните са по 700+лв бройката за предните, за 320д можеш да купиш за 300лв. че и надолу от топ марките автърмаркет.
И тн, и тн. разлика си има и то не малка.
Ако са с ръчни кутии на едната комплект съединител е с двойна цена спрямо на другата....
Много са нещата, така, че ако нямаш гащи да сипваш стабилно по добре 320ка
Чак пък по 500лв диск за брой бая го засили, дори в БМВ където смених моите не е толкова. За маслото отново в БМВ по акция разликата е незначителна. За разход на гориво, че си гори гори ама зависи от задкормилното устройство както при всяка изправна кола. Та колега ако имаш Д... кеф цена няма, по солено е но пък си заслужава 330хд
330d си заслужава, 330xd не
въпрос на лично мнение. аз лично предпочитам куката да ми е на задната броня и да си карам колата зимата както правих сега
- ilian_krastnika
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 30.03.2015
- Пол: Мъж
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
totiboy написа:dextuar написа:totiboy написа:vld написа:Едното харчи с 5 литра повече от другото в градски режим, тоест 13 срещу 8 на 100.
Ако караш средно по 1000км. на месец това са ти едни 100лв. на месец разлика в поддръжката.
Маслото на едната е 8 литра на другата е 5 литра, при смяна на консумативи цената на тотала е с 30% по голяма за ХД-то.
Като ремонти на спирачките за едната дисковете са по 300лв. за брой, за другата са по 500.
Амотртесьори за ХД авърмаркет няма, а оригиналните са по 700+лв бройката за предните, за 320д можеш да купиш за 300лв. че и надолу от топ марките автърмаркет.
И тн, и тн. разлика си има и то не малка.
Ако са с ръчни кутии на едната комплект съединител е с двойна цена спрямо на другата....
Много са нещата, така, че ако нямаш гащи да сипваш стабилно по добре 320ка
Чак пък по 500лв диск за брой бая го засили, дори в БМВ където смених моите не е толкова. За маслото отново в БМВ по акция разликата е незначителна. За разход на гориво, че си гори гори ама зависи от задкормилното устройство както при всяка изправна кола. Та колега ако имаш Д... кеф цена няма, по солено е но пък си заслужава 330хд
330d си заслужава, 330xd не
въпрос на лично мнение. аз лично предпочитам куката да ми е на задната броня и да си карам колата зимата както правих сега
Ако Х-драйв беше нещо толкова лошо, нямаше да се слага почти сериино на последната 5-ца...да не говорим за 7-ца. Системата държи колата в пътя ,уникално добре (карал съм 2 години и А6 3.0тди куатро...х-драйва ,за мен е по-добре) чувстваш се спокоен и уверен в автомобиа ,за разлика от задното ,което прави доста "к**ва номерца" ,когато най-малко очакваш...да ,сигурен съм ,че всеки е имал такава ситуация на мокро, хлъзгаво и т.н... и колкото да не му се иска да признае ,такъв автомобил не може да се кара спокойно. Мисля ,че това е нормално и интелигентно виждане ,за повечето хора ,а на вас "състезателите" без катализатори ,Ви желая приятно "въртене" в пясъка на Кауфланд!
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
По-какво разбра, че сме без катализатори - че ни горе с по 2-3 литра по малко от х-драйв-а ти, това не е доказателствоilian_krastnika написа:totiboy написа:dextuar написа:totiboy написа:vld написа:Едното харчи с 5 литра повече от другото в градски режим, тоест 13 срещу 8 на 100.
Ако караш средно по 1000км. на месец това са ти едни 100лв. на месец разлика в поддръжката.
Маслото на едната е 8 литра на другата е 5 литра, при смяна на консумативи цената на тотала е с 30% по голяма за ХД-то.
Като ремонти на спирачките за едната дисковете са по 300лв. за брой, за другата са по 500.
Амотртесьори за ХД авърмаркет няма, а оригиналните са по 700+лв бройката за предните, за 320д можеш да купиш за 300лв. че и надолу от топ марките автърмаркет.
И тн, и тн. разлика си има и то не малка.
Ако са с ръчни кутии на едната комплект съединител е с двойна цена спрямо на другата....
Много са нещата, така, че ако нямаш гащи да сипваш стабилно по добре 320ка
Чак пък по 500лв диск за брой бая го засили, дори в БМВ където смених моите не е толкова. За маслото отново в БМВ по акция разликата е незначителна. За разход на гориво, че си гори гори ама зависи от задкормилното устройство както при всяка изправна кола. Та колега ако имаш Д... кеф цена няма, по солено е но пък си заслужава 330хд
330d си заслужава, 330xd не
въпрос на лично мнение. аз лично предпочитам куката да ми е на задната броня и да си карам колата зимата както правих сега
Ако Х-драйв беше нещо толкова лошо, нямаше да се слага почти сериино на последната 5-ца...да не говорим за 7-ца. Системата държи колата в пътя ,уникално добре (карал съм 2 години и А6 3.0тди куатро...х-драйва ,за мен е по-добре) чувстваш се спокоен и уверен в автомобиа ,за разлика от задното ,което прави доста "к**ва номерца" ,когато най-малко очакваш...да ,сигурен съм ,че всеки е имал такава ситуация на мокро, хлъзгаво и т.н... и колкото да не му се иска да признае ,такъв автомобил не може да се кара спокойно. Мисля ,че това е нормално и интелигентно виждане ,за повечето хора ,а на вас "състезателите" без катализатори ,Ви желая приятно "въртене" в пясъка на Кауфланд!
Апропо, дай повече инфо за заводския шпер в 320-ка, че нещо не ти повЕрвАхме
Sent from my iPhone using Tapatalk
- khaled
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 18.10.2006
- Местоположение: Варна
- Кара: Х5 4.0д
Re: Разлик в поддръжката м/у 320d и 330xd
Разликата в цените на частите за 330 и 320 не мога да кажа дали има, но със или без Хдрайв разликата е основно в подръжката на гумите. Друг е проблема ако е вече е износена колата и примерно раздатката се счупи, само моторчето да смениш ето ти разлика от някоко стотин лева. Разликата в разхода според мен е нищожна ако и двете са автомат.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани