Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 17 Май 2018, 8:04

ionov написа:За ДПФ а не е точно така. Зависи колата колко е карана градско и колко извънградско.
Аз си бях вкарал едно Е90 330д от Германия на 191к км (реални с история) и ДПФ а беше тотал. Светеше на таблото, беше запушен и беше избило от гарнитурата на колектора и свиреше от там като се подава газ и отделно колата набираше като камък... много зле. Та след премахване шлайфане на колекторе и нови гарнитури колата полетя.
Та като цяло няма гаранция, че ДПФ няма да се предаде и преди 200к.
Това за да се случи означава, че е карана с повредени елементи по системата, реле свещи дросела, температурни сензори, термостати. Всички тези неща са пряко свързани с регенерацията. Моята кола я взех на 144к вече е на 170к и карам я на 90% само в града и и преди това е карана повече градско, ДПФ си бачка отлично регенерира си периодично и в града и извън все тая.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 18.07.2013
Кара: E91 320d xDrive 2010 184к.с.

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от donybg » 17 Май 2018, 8:10

vld написа:
ionov написа:За ДПФ а не е точно така. Зависи колата колко е карана градско и колко извънградско.
Аз си бях вкарал едно Е90 330д от Германия на 191к км (реални с история) и ДПФ а беше тотал. Светеше на таблото, беше запушен и беше избило от гарнитурата на колектора и свиреше от там като се подава газ и отделно колата набираше като камък... много зле. Та след премахване шлайфане на колекторе и нови гарнитури колата полетя.
Та като цяло няма гаранция, че ДПФ няма да се предаде и преди 200к.
Това за да се случи означава, че е карана с повредени елементи по системата, реле свещи дросела, температурни сензори, термостати. Всички тези неща са пряко свързани с регенерацията. Моята кола я взех на 144к вече е на 170к и карам я на 90% само в града и и преди това е карана повече градско, ДПФ си бачка отлично регенерира си периодично и в града и извън все тая.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk



Питанка. По какво се познава, че ДПФ-а се регенерира? Питам съвсем сериозно.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 17 Май 2018, 8:50

donybg написа:
vld написа:
ionov написа:За ДПФ а не е точно така. Зависи колата колко е карана градско и колко извънградско.
Аз си бях вкарал едно Е90 330д от Германия на 191к км (реални с история) и ДПФ а беше тотал. Светеше на таблото, беше запушен и беше избило от гарнитурата на колектора и свиреше от там като се подава газ и отделно колата набираше като камък... много зле. Та след премахване шлайфане на колекторе и нови гарнитури колата полетя.
Та като цяло няма гаранция, че ДПФ няма да се предаде и преди 200к.
Това за да се случи означава, че е карана с повредени елементи по системата, реле свещи дросела, температурни сензори, термостати. Всички тези неща са пряко свързани с регенерацията. Моята кола я взех на 144к вече е на 170к и карам я на 90% само в града и и преди това е карана повече градско, ДПФ си бачка отлично регенерира си периодично и в града и извън все тая.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk



Питанка. По какво се познава, че ДПФ-а се регенерира? Питам съвсем сериозно.
Когато колата е автомат картата за превключване на скоростите на кутията е друга и се усеща, сменя на по високи обороти. С ръчна кутия няма как да го усетиш. Там си остава варианта да я гледаш през седмица с компютъра и да следиш дали са били успешни регрнерациите. Има и мобилни приложения които дават инфо за регенерацията.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Satanism » 17 Май 2018, 8:53

Усеща се и на ръчна кутия, ако си познаваш колата. При подаване на газ има едно характерно забавяне...също, на равно, с равномерна скорост, разходомерът играе по много специфичен начин, вместо да седи относително в едно положение.В общи линии скача с литър-два, седи там 3-4 секунди, след което пада с литър-два...после пак така 3-4 секунди седи ниско...после пак се качва...и така

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 17.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M340i X Drive
Мечтае да кара: M ки

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от ionov » 17 Май 2018, 8:59

vld написа:
ionov написа:За ДПФ а не е точно така. Зависи колата колко е карана градско и колко извънградско.
Аз си бях вкарал едно Е90 330д от Германия на 191к км (реални с история) и ДПФ а беше тотал. Светеше на таблото, беше запушен и беше избило от гарнитурата на колектора и свиреше от там като се подава газ и отделно колата набираше като камък... много зле. Та след премахване шлайфане на колекторе и нови гарнитури колата полетя.
Та като цяло няма гаранция, че ДПФ няма да се предаде и преди 200к.
Това за да се случи означава, че е карана с повредени елементи по системата, реле свещи дросела, температурни сензори, термостати. Всички тези неща са пряко свързани с регенерацията. Моята кола я взех на 144к вече е на 170к и карам я на 90% само в града и и преди това е карана повече градско, ДПФ си бачка отлично регенерира си периодично и в града и извън все тая.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk


Ами не знам честно казано. Термостатите ги смених и тях тогава, защото на скритото меню не достигаше нормалната работна температура но иначе не ми беше дала грешка за тях. Показателите на дюзи, реил и тн бяха идеални. След тази интервенция с ДПФ а колата я карах 2 години без никакви проблеми и в момента момчето, което я взе продължава да си я кара.
Иначе сега имам Ф30 320д автомат и изобщо не разбирам кога регенерира. Правихме веднъж диагностика профилактично и злизаше, че е регенерирала преди 60 км а изобщо не съм го усетил.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 17 Май 2018, 9:49

Нямам наблюдения над ф30 колега, там кутията е друга, но предполагам, че пак ще се наблюдават разлики в поведението, просто трябва много добре да си познаваш колата. Просто с тия коли ако не искаш да ставаш донор на сервизите си трябва по често да си правиш диагностика. Системата така е направена, че трябва всичко да е изрядно, чакаш ли сигнализация вече е късно. А на ф30 има стрелка за температурата там поне лесно можеш да се ориентираш кога има проблем с термостата. Много колеги пишат, че свещите и релето нямат значение за дпф но всъщност без тях не стават градските регенерации и после рев.....

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 17.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M340i X Drive
Мечтае да кара: M ки

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от ionov » 17 Май 2018, 10:05

vld написа:Нямам наблюдения над ф30 колега, там кутията е друга, но предполагам, че пак ще се наблюдават разлики в поведението, просто трябва много добре да си познаваш колата. Просто с тия коли ако не искаш да ставаш донор на сервизите си трябва по често да си правиш диагностика. Системата така е направена, че трябва всичко да е изрядно, чакаш ли сигнализация вече е късно. А на ф30 има стрелка за температурата там поне лесно можеш да се ориентираш кога има проблем с термостата. Много колеги пишат, че свещите и релето нямат значение за дпф но всъщност без тях не стават градските регенерации и после рев.....

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk


За съжаление нямат стрелка за температурата на антифриза. Имат само за температурата на маслото.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 17 Май 2018, 10:09

Показанията са близки в 90% от времето, пак е по добре от е90/60 дето няма нищо и трябва да се ориентираш по разхода или по това дали духа достатъчно топло....

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 14.07.2010
Пол: Мъж

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от marmot123 » 17 Май 2018, 10:26

Здравейте! Спрял съм се на е90 за следваща кола и имам дилема между два мотора, като ще съм много благодарен за насоки. Моторите са 2ка дизел 163 коня и 2.5 бензин (който обмислям да му сложа газова). Автомобилът ще се ползва предимно за градско каране в София (единствено на отиване сутрин минавам по околовръстното и се води извънградско). Като цяло по наблюдения смятам, че дизелката може да ми излезе по-солено при евентуални проблеми (дюзи, турбо и т.н.) спрямо бензинката. Притеснява ме при бензина едиствено дали работи добре с газ. Кажете вашите впечатления относно двата двигателя.
Бюджетът ми е към 13000лв.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 17 Май 2018, 12:25

От тези двете 320д е по добрия избор от всяка една гледна точка.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vicho » 17 Май 2018, 12:49

Не една и две коли 25и - 218 , 30и - 258 коня направиха на газ в София, така, че можеш да не се притесняваш относно работата им на газ.
Бензиновите коли също си имат проблеми, кофтито в случая с газовата е, че багажника отива на кино заради бутилката (липса на резервна гума), а ако сложиш и патерица в багажника, хептен зле... това си е голям минус, дори и комби да вземеш...

320д е доста идиотоустойчив мотор и все пак могат да излязат разходи от 2-3 бона, ако всичко се строши, турбо, маховик, някой друг инжектор, демпферна шайба... голям + е вървежа, чипната 320д е доста сериозна машина и с около 200 коня и 400+ Нм ще върви чудесно, особено с ръчна кутия...

ориентирай се дали искаш ръчка или автоматик...

и все пак при така зададено упражнение, аз бих предпочел бензиновата кола + газова уредба...
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от nikola59 » 18 Май 2018, 0:30

donybg написа: Питанка. По какво се познава, че ДПФ-а се регенерира? Питам съвсем сериозно.

И аз съм като теб, не мога да усетя кога регенерира :) Аз заради този DPF взимах carly-то миналата година че лесно се следи и го поглеждам от време на време. Даже съм го следил - занам че ще прави регенерация, тръгвам и не мога да го хвана по признаците които колегите пишат. Следващият път ще пробвам да го хвана с втори човек да следи начало-край регенерация в реално време.

vld написа: .. Просто с тия коли ако не искаш да ставаш донор на сервизите си трябва по често да си правиш диагностика. Системата така е направена, че трябва всичко да е изрядно, чакаш ли сигнализация вече е късно. А на ф30 има стрелка за температурата там поне лесно можеш да се ориентираш кога има проблем с термостата. Много колеги пишат, че свещите и релето нямат значение за дпф но всъщност без тях не стават градските регенерации и после рев.....

:yes: Абсолютно! А и с горивата които имаме за тези коли честата диагностика по принуда става задължителна ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i touring '96

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от grayscale » 18 Май 2018, 11:08

Здравейте! Първо, успех на всички при търсенето и закупуването!
Бих помолил колегата kolp да сподели, ако има възможност, някаква информация за това комби:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=72bvhm
VIN: A361806
Идва от Германия и е сравнително скоро внесено, уж с валиден TUV.
Благодаря предварително и респект за помощта, която ни оказваш!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Dextuar » 18 Май 2018, 11:10

grayscale написа:Здравейте! Първо, успех на всички при търсенето и закупуването!
Бих помолил колегата kolp да сподели, ако има възможност, някаква информация за това комби:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=72bvhm
VIN: A361806
Идва от Германия и е сравнително скоро внесено, уж с валиден TUV.
Благодаря предварително и респект за помощта, която ни оказваш!

Още преди колп да е писал, моето предположение е, че км не са тези, поне по това, което виждам от снимките, без да изпадам в подробности. Интересно ми е колегата какво ще каже. Но друго може би е по-важното - по-добре гледай 20-ка 163кс, отколкото този detuned N47 ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i touring '96

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от grayscale » 18 Май 2018, 11:34

dextuar написа:
grayscale написа:Здравейте! Първо, успех на всички при търсенето и закупуването!
Бих помолил колегата kolp да сподели, ако има възможност, някаква информация за това комби:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=72bvhm
VIN: A361806
Идва от Германия и е сравнително скоро внесено, уж с валиден TUV.
Благодаря предварително и респект за помощта, която ни оказваш!

Още преди колп да е писал, моето предположение е, че км не са тези, поне по това, което виждам от снимките, без да изпадам в подробности. Интересно ми е колегата какво ще каже. Но друго може би е по-важното - по-добре гледай 20-ка 163кс, отколкото този detuned N47 ;)


Благодаря за мнението.
Сутринта бях там да я погледна на живо и състоянието й е задоволително.
По екстериора прави впечатление, че има пребоядисвани детайли по задницата, а фаровете изглеждат прекалено нови. Интериорът е какъвто трябва да е за 10годишен, дори е една идея по-запазен.
Относно мотора - ако 163к.с. не беше N47, а по-измислен, щях веднага да се съглася с теб. В случая, по-добрият екземпляр печели.
Поздрави!

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook