E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 22.01.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 318i
Мечтае да кара: Совалка

E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от kalmuz » 23 Яну 2018, 11:37

Здравейте,
Имам проблеми, който най-вероятно идват от валвтроник системата. Когато е включен колата губи цилиндър/и, минава в авариен режим и т.н. Тъй като трява да я предвижа от Плевен в София, в момента е с изключен валвториник и колата работи нормално / като изключим мощността и разхода на гориво/. Според вас ОК ли е да се кара така продължително време и километри, с оглед нужното време за отстряняване генерално на проблема.
Колата е нов внос и със сменяни сегменти на едидния цилиндър, което се е стигнало вероятно е непратилната работа дълго време на валвтроника.
Според вас от къде може да идва проблема с валвтроника - може на 15 паления колата да сработва нормално и на 16-то не зацепва правилно валвтроника. Тествано е моторчето и датчика и уж са ОК. Казват компютър ?
Мерси

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от Infinity_bg » 24 Яну 2018, 9:41

Ако знаеш английски можеш да прочетеш тази тема http://www.searchautoparts.com/automech ... s?page=0,0 . Там доста добре обясняват някои от проблемите и начина им на ремонт. Но въпреки всичко имай в предвид, всичко описано се извършва от квалифицирани сервизни техници, защото някои неща са доста сложни.

Според мен трябва да се довериш на сертифициран сервиз, защото може да има и изностване на някоя част по системата. За съжаление новите коли са много сложни и е почти невъзножно да си я оправиш сам в гаража. :|


Eто и видео как може да се диагностицира проблем с компютъра https://www.youtube.com/watch?v=cx4UYqKjQa0
BMW 325i M3 look.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 22.01.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 318i
Мечтае да кара: Совалка

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от kalmuz » 24 Яну 2018, 10:39

Мерси за инфото.
Колата е минала през специализиран сервиз, но искам да я погледнат и в сервиз в София и от тук ми възникна въпроса ОК ли е да се кара 250-300 км с изключен валвтроник, с оглед че колата я настоиха и работи нормално без него - не прекъсва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от Infinity_bg » 24 Яну 2018, 11:47

kalmuz написа:Мерси за инфото.
Колата е минала през специализиран сервиз, но искам да я погледнат и в сервиз в София и от тук ми възникна въпроса ОК ли е да се кара 250-300 км с изключен валвтроник, с оглед че колата я настоиха и работи нормално без него - не прекъсва.


Защо не я качиш на репатрак да ти е мирна главата? Дали ти ще караш и харчиш гориво или ще го платиш на друг разликата няма да е кой знае каква мисля, но алтернативата да си прецакаш двигателя карайки с проблем не е добра. :confused:
BMW 325i M3 look.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от pimpo » 24 Яну 2018, 15:05

Не бих се обзаложил, но...
Валвтроника определя дълбочината на отваряне на клапаните. Без него, няма да влиза достатъчно въздух в цилиндрите. Ако не се кара на високи опбороти, не виждам никакъв проблем. Аз лично съм карал с изключен мотор на валвтроника (не целия модул), но само в рамките на града. Така че бих карал кротко, на по-висока предавка, без да надвишавам 3000 об.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 22.01.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 318i
Мечтае да кара: Совалка

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от kalmuz » 24 Яну 2018, 16:50

Да, в момента е изключена само буксата към моторчето на валвтроника.
Така се шофира и до момента - до 3000 оборота / 90 -100 км. макс.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от b00st » 24 Яну 2018, 17:56

По принцип като изключиш валвтроника, двигателя би трябвало да работи както по-старите бензинови двигатели, т.е. с управление на дроселовата клапа (fail safe режим). Което значи, че ще загубиш мощност, но на практика може да си караш нормално.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от ivoaudi » 01 Фев 2018, 19:42

Можеш да си караш колкото ти душа иска с изключен Валвтроник, нищо няма да и стане на колата ти, тя просто се превръща в конвенционален мотор.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от pimpo » 01 Фев 2018, 22:33

Само малко допълнение: Зависи в какво положение е останал валвтроника! Ако е останал в начално положение (малък ход на клапаните) тогава ограничава притока и във високите обороти ще загуби доста мощност. Всъщност, повече от 3500об няма да може да вдигне (от опит го казвам). Но ако е останал в някакво "по-средно" положение - тогава ще си е нормален мотор - да.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от ivoaudi » 01 Фев 2018, 23:17

Всъщност Pimpo, ти може и да си прав, не се замислих за нещо толкова елементарно. Ако нещо в управлението на Валвтроника се повреди, то той сам отваря клапаните докрай и минаваме на управление посредством дроселовата клапа, но изключим ли хардуерно моторчето, клапаните остават отворени на шано както дойде. А паднат ли ни се притворени, предполагам с клизма ще можем да форсираме до някакви обороти.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от b00st » 02 Фев 2018, 10:46

ivoaudi написа:Всъщност Pimpo, ти може и да си прав, не се замислих за нещо толкова елементарно. Ако нещо в управлението на Валвтроника се повреди, то той сам отваря клапаните докрай и минаваме на управление посредством дроселовата клапа, но изключим ли хардуерно моторчето, клапаните остават отворени на шано както дойде. А паднат ли ни се притворени, предполагам с клизма ще можем да форсираме до някакви обороти.

Никакъв проблем не е да се врътне на ръка моторчето с шестограм и да се промени ъгъла, за да се подкара колата нормално ;)
https://www.pelicanparts.com/BMW/techar ... /pic15.jpg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: E 90 318i - деактивиран/откачен валвтроник

Мнение от ivoaudi » 02 Фев 2018, 12:03

Виж ти, това не ге го знаех. Благодаря колега за това инфо, много полезно. Уж съм го въртял из ръцете си това моторче, но не съм забелязал дори дупката отзад
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook