М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 1.06.2012
Пол: Мъж
Кара: 320ка, тихо и кротко
Мечтае да кара: по читави пътища

М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от pac0 » 05 Яну 2018, 14:50

За много години, колеги!

Знам че има много писано за тези ДПФи, и съм изчел много съответно, но тъй като не съм сигурен на какво се дължи точно и дали изобщо ДПФа е виновен, пускам нова тема.
Колата е на реални 200 хил км, наскоро чистихме ЕГР, колектор и МАР сензора, както и пеперудките са махнати. Грешки нямам, само на два пъти ми се появи 4667, че ДПФ регенерира често.
А той наистина си регенерира често, от порядъка на 70-100 км. Преди около 10 хил км се установи че термостатите са за смяна, имаше кофти дюза и т.н., та има вариант да му е дошло в повече тогава. Веднъж е чистен преди 20 хил км в БМВ, но след това му се случили страшните случки, включително и турбото се е издънило...
Това което не разбирам обаче е, защо понякога колата си върви съвсем нормално, пъргаво, тихо... А в следващия момент започва осезаемо да вибрира повече, и вървежа намалява? Следя какво се случва с едно малко С110 ( ще взимам к-т ДИС/ИНПА скоро...), и виждам че когато си работи идеално, налягането на рейката искано/реално е около 320-330, понякога и до 350 бара (мерните единици малко ала бала ги пише, не знам дали е бар или мбар), а обратното налягане на ауспуха е към 7-8 (не пише каква мерна единица е :) ) Когато започне да изгрубява мотора, виждам че налягането на горивото пада на около 300, а обратното стига 11-13 и т.н.. Тъй като знам че МАР-а управлява колко да е горивото, се чудя дали той е тръгнал да си ходи, въпреки че е чистен? След чистенето имаше подобрение отпреди, но може би не му е достатъчно, знам ли...
Или цялата драма идва от ДПФа че е стар и наблъскан с гадории? Възможно ли е като си регенерира, за кратко да е добре колата, и после толкова бързо да се затлачи пак че да намалее силата?... Кратко, т.е. в рамките на 20ина километра както беше тихо кротко всичко, изведнъж започна да трепери пак и да забавя развъртането на турбото.
Ясно ми е че през форума няма да я направим като нова колата, но всяко мнение и информация е добре дошла, та се обръщам към вас за мнения! Благодаря предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от Dextuar » 05 Яну 2018, 19:08

Диагностика на БМВ - INPA, ISTA и човек, който да ти прочете живите данни и ще го намериш проблема ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 1.06.2012
Пол: Мъж
Кара: 320ка, тихо и кротко
Мечтае да кара: по читави пътища

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от pac0 » 06 Яну 2018, 17:29

Гледали сме я с майстор на живи данни, колега. Грешки няма записани и на проф. диагностика, единственото което виждам на живи данни е това за налягането в рейката дето разказах че варира малко, някой път 330, някой път 300, и това че дебитомера мери реалното с около 100-150 mg/hub повече от желаното. Но за дебитомера ми казаха че това било все още в толеранса и не било проблем..? Друго сбъркано не видяхме, оборотите са си 830-840. Нещо друго конкретно трябва ли да обърна внимание като данни?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от 2707E91 » 07 Яну 2018, 21:26

Ако дебитомера показва повече от исканото, значи егр-а запича, затлачва и тн.
Най-вероятно когато я усещаш грубата работа тя регенерира.
Честите регенерации не водят до нищо добро-следи си нивото на маслото. Търси причина за тях в показанията на някой датчик. Щом грешка няма, шанса да се бъзика датчик е голяма.
Успех!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 1.06.2012
Пол: Мъж
Кара: 320ка, тихо и кротко
Мечтае да кара: по читави пътища

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от pac0 » 11 Яну 2018, 13:00

Благодаря за отговора колега!
ЕГР-а е чистен, не изкарва грешки, освен да си играе без да записва нищо... Още си чакам диагностиката, скоро трябва да дойде и ще гледам като бял човек кое как. Предстои и ДПФ-а да извадим и да го изчистим мъжката, с киснене, пароструйки и т.н, как си му е реда. Дано да живне малко от това.
Междувременно ми направи впечатление, че преди да почне да регенерира като вдигне налягането в рейла на 340-350 бара, колата върви осезаемо по-добре и по-спокойно, въртящ момент от самото начало. След като съм я понастъпвал малко, до 3-4 хил оборота, като спра на място вибрира малко повече и става една идея по-мудна докато развърти турбото. От 830 до 1000-1100 оборота набира доста бавно, после рязко дръпва и си тръгва адекватно, от 1500 нагоре като надуе турбината няма проблеми. Най-ме вбесява че това не е винаги, един ден върви, един ден по-слабо. Преди да изчистим МАРа сякаш винаги си придърпваше така, затова си мисля че може би той бърка всичко и чистенето само малко го е подобрило. Основно питам дали някой е имал подобни филми, да знам дали си струва направо да взимам нов, или да не го броя него. А иначе има ли как ЕГР да причини въпросните симптоми, въпреки че е чистен и уж си работи нормално?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от r3s1s74nc3 » 11 Яну 2018, 16:39

Допуските за налягане , в рейла на празни обороти са +/- 15 бара от желаното . Аз бих добавил в списъка със заподозряни , датчик налягане на рейла .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 1.06.2012
Пол: Мъж
Кара: 320ка, тихо и кротко
Мечтае да кара: по читави пътища

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от pac0 » 11 Яну 2018, 17:07

Исканото и реалното налягане съвпадат напълно, около 300 бара са и двете, когато не е в регенерация. Или имаш предвид че тези стойности са по-ниски от нормалното с около 15 бара?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от r3s1s74nc3 » 11 Яну 2018, 18:41

Моя грешка колега , +/- 35 бара е спецификацията . N47 работи на малко по-ниско налягане , 321 бара , но ако не ме лъже паметта , М47 работише на 348 бара налягане , при празни обороти ? 300 ми се вижда малко ниско .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от 2707E91 » 11 Яну 2018, 18:44

Пробвай да изолираш егр-а временно, покарай така за проба и виж дали до към 1200 оборота ще е мудна.Симптомите са му придърпване при плавно подаване на газ.Аз имах проблеми със зацапан мап,но нямам дпф и резултата си личеше по чернилката отзад при сръчкване.
Мап - сензора също често е проблемен при този модел,егр-а също...ДПФ-а и той трябва да се провери,когато моя се издъни и самозапуши колата загуби мощност за постоянно,докато не се премахна.Виж дали буталото на егр-а се движи мазно като го бутнеш с пръст.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 1.06.2012
Пол: Мъж
Кара: 320ка, тихо и кротко
Мечтае да кара: по читави пътища

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от pac0 » 11 Яну 2018, 21:15

МАПа направо мисля да го сменя профилактично, не са фрапиращи цени пък сума ти има писано за него явно си има давност... След почистването веднага имаше ефект, но постепенно сякаш се връща към старото. И доколкото знам, МАПа казва колко гориво да се впръска, мерейки налягането в колектора.. Ако той самия мери по-малко натоварване на двигателя, ще казва на модула да вкарва и по-малко гориво, откъдето да идва и малкото налягане, нали така...? Отделно и разхода ми е занижен сякаш, дава ми 6 по борд, като повечето е градско на къси разстояния в студа, малко съмнително звучи.
А ЕГРа умишлено не съм го затапвал, питах майстора при който ходя, каза ако ще си стои ДПФа, да не го затапвам, че бързо го затлачва... И както е тръгнал да си ходи, не ми се иска да го тормозя допълнително. Но за пробата ще затапя ЕГРа, има логика и да е това. След като и него го чистихме, в началото нямаше това дръпване на ~1100 оборота, сега пак си се появи... Как пък всичко на един път го чистихме, да не знаем сега кое се обажда първо :mhihi:

Благодарско колеги, ще действам като остане време и ще кажа, дано се събуди малко тая кола...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 1.06.2012
Пол: Мъж
Кара: 320ка, тихо и кротко
Мечтае да кара: по читави пътища

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от pac0 » 12 Яну 2018, 1:02

А за МАР-а, към коя марка да се насоча? Гледах че има безброй различни, MagnettiMarelli, Vemo, SWAG и още 1000... ОЕМ-ския производител някой знае ли кой е? Или няма голямо значение коя марка е, стига да не е най-евтиното?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от 2707E91 » 12 Яну 2018, 7:46

Мап и дебитомер задължително ОЕМ поне аз до този извод стигнах, но без диагностика не бързай предварително да сменяш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 1.06.2012
Пол: Мъж
Кара: 320ка, тихо и кротко
Мечтае да кара: по читави пътища

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от pac0 » 12 Яну 2018, 10:28

Да да, питам информативно, докато не потвърдим какво е няма да сменям напосоки... А за марката, питах тъй като нали за БМВ има разни външни производители за това онова, та често се случва въпросната част да е с 50-100 евро по-евтина, само и само защото не пише БМВ а Hella да речем, а фабричната примерно да е пак Хелла, та затова...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3198
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от laviatan » 12 Яну 2018, 11:17

pac0 написа:Да да, питам информативно, докато не потвърдим какво е няма да сменям напосоки... А за марката, питах тъй като нали за БМВ има разни външни производители за това онова, та често се случва въпросната част да е с 50-100 евро по-евтина, само и само защото не пише БМВ а Hella да речем, а фабричната примерно да е пак Хелла, та затова...

Мап-а точно задължително бмв ! Ще вземеш друг и няма да работи още от началото и ще мислиш ,че не е той виновника . Това ,че някоя марка гоправи за бмв е така , но качеството е различно :!:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 1.06.2012
Пол: Мъж
Кара: 320ка, тихо и кротко
Мечтае да кара: по читави пътища

Re: М47ТУ2 - Непостоянна работа - МАР, ДПФ, или друго...?

Мнение от pac0 » 07 Фев 2018, 0:59

Доста време мина, колеги, реших да споделя накрая какво стана. В крайна сметка се оказа че след номер 4, и инжектор номер 3 се беше предал, и бъркаше запалването в цилиндъра.. Оправихме го, уж засега е наред, друг проблем не можахме да намерим. ДПФа си остана така. Обаче реших да продам колата в последствие, така че оттук нататък каквото е.
Благодаря за отзивите, и поздрави!

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook