BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
Здравейте колеги,
нов съм във форума и с удоволствие следя всяка интересна за мен тема, но главната причина да се присъединя към вас е породена от следната лична дилема:
Предстои ми покупка на втори автомобил и след като реших да е BMW, започнах да се интересувам от тези два мотора на Е92.
Изчетох доста неща по анлийските форуми, но се надявам тук да намеря преки/непреки наблюдения върху ценовата разлика в поддръжката, усещането при каране и оборудването.
Това, което събрах като информация е следното:
330i има:
+ по-добър throthle response
+ няма турбо, което да се развали
+ по-нисък разход (~1/2l.)
+ много по-рядко се среща Wastegate проблема и може би някои други, които не биха се появили при не-турбиниран двигател
- по-ниско ниво на оборудване
- малки визуални разлики (single exhaust, по-малко вероятност да се срещнат с М пакет)
335i има:
+ по-добро оборудване
+ възможност за тунинг (бих направил само такъв, който ще подобри цялостната здравина и издръжливост на колата, не търся задължително по-голяма мощ)
+ пера за смяна на скоростите от волана (возил съм се често в М3-ката на познат и съм убеден, че при по-динамично каране или нужда от изпреварване са в голяма полза, най-вече заради downshifting-а )
- турбо(цели две), които могат да се развалят и мисля, че ремонта там е солен (към 3000лв)
- по-висок разход
- по-скъпa поддръжка (може би за частите, които липсват при 330i)
Разгледах "E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)" темата и се запознах по-добре и с някои от проблемите на 335i , но не мога да си представя дали това е осезаем фактор за джоба в сръвнение с 330i.
Ще се радвам на всеки коментар от вас и също така ще помоля админа да премести темата, ако случайно съм объркал мястото или счита, че трябва да бъде пост от някоя вече създадена.
Благодаря предварително за мненията ви!
нов съм във форума и с удоволствие следя всяка интересна за мен тема, но главната причина да се присъединя към вас е породена от следната лична дилема:
Предстои ми покупка на втори автомобил и след като реших да е BMW, започнах да се интересувам от тези два мотора на Е92.
Изчетох доста неща по анлийските форуми, но се надявам тук да намеря преки/непреки наблюдения върху ценовата разлика в поддръжката, усещането при каране и оборудването.
Това, което събрах като информация е следното:
330i има:
+ по-добър throthle response
+ няма турбо, което да се развали
+ по-нисък разход (~1/2l.)
+ много по-рядко се среща Wastegate проблема и може би някои други, които не биха се появили при не-турбиниран двигател
- по-ниско ниво на оборудване
- малки визуални разлики (single exhaust, по-малко вероятност да се срещнат с М пакет)
335i има:
+ по-добро оборудване
+ възможност за тунинг (бих направил само такъв, който ще подобри цялостната здравина и издръжливост на колата, не търся задължително по-голяма мощ)
+ пера за смяна на скоростите от волана (возил съм се често в М3-ката на познат и съм убеден, че при по-динамично каране или нужда от изпреварване са в голяма полза, най-вече заради downshifting-а )
- турбо(цели две), които могат да се развалят и мисля, че ремонта там е солен (към 3000лв)
- по-висок разход
- по-скъпa поддръжка (може би за частите, които липсват при 330i)
Разгледах "E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)" темата и се запознах по-добре и с някои от проблемите на 335i , но не мога да си представя дали това е осезаем фактор за джоба в сръвнение с 330i.
Ще се радвам на всеки коментар от вас и също така ще помоля админа да премести темата, ако случайно съм объркал мястото или счита, че трябва да бъде пост от някоя вече създадена.
Благодаря предварително за мненията ви!
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
ако 330-та е N53 272коня си в грешка ако си мислиш че няма какво да се развали. Помпа високо налягане, дюзи и бубини са доста често срещано явление.
Аз ако пак взимам е92 ще е 335d, много вървеж нисък разход и същите разходи за части както при 330/335и.
Аз ако пак взимам е92 ще е 335d, много вървеж нисък разход и същите разходи за части както при 330/335и.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
Другата ми е дизел и затова исках нещо по-различно. Иначе съм чувал, че тия също са корави, но бензина ме дърпа повече..
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
Здравей, колега(или бъдещ такъв),
не съм имал и поддържал 330, но имам 335i и мога само да ти кажа, че такъв автомобил се купува първо със сърце и второ със сериозен доход. Сърцето ти трябва за да издържаш психически на евентуалните проблеми, а доходът за да ги оправяш в сервиза.
Конкретно по точките, които си писал за 335i:
+ по-добро оборудване - не е задължително. Има и доста базови 335-ци, както и доста натруфени с екстри 330-ки. Единственото, което не може да го имаш в заводско 330 е таблото до 280 + темп. на маслото.
+ възможност за тунинг - това е една от най-сериозните причини човек да си купи 335.
+ пера за смяна на скоростите от волана - пера за смяна на скоростите можеш да срещнеш не само в 335, така че това да не ти е фактор.
- турбо(цели две), които могат да се развалят и мисля, че ремонта там е солен - турбините не са минус ) ако се развалят се правят/купуват нови. Не е толкова болка за умиране на фона на удоволствието от би-турбото и цената на колата като цяло.
- по-висок разход - не мисля. Каталожно да, но реално с по-малко натискане на газта стигаш по-бързо до желания вървеж при 335.
- по-скъпa поддръжка - Факт.
Според мен се качи да покараш 330 и 335и ако имаш познати и сам ще добиеш представа за нещата и ще усетиш кое е твоята кола. Ако си по-практичен човек - 330, ако искаш да гледаш филми от първия ред 335 - особено ако започнеш с тунинга Но пък усмивката като раздаваш газ е до уши.
не съм имал и поддържал 330, но имам 335i и мога само да ти кажа, че такъв автомобил се купува първо със сърце и второ със сериозен доход. Сърцето ти трябва за да издържаш психически на евентуалните проблеми, а доходът за да ги оправяш в сервиза.
Конкретно по точките, които си писал за 335i:
+ по-добро оборудване - не е задължително. Има и доста базови 335-ци, както и доста натруфени с екстри 330-ки. Единственото, което не може да го имаш в заводско 330 е таблото до 280 + темп. на маслото.
+ възможност за тунинг - това е една от най-сериозните причини човек да си купи 335.
+ пера за смяна на скоростите от волана - пера за смяна на скоростите можеш да срещнеш не само в 335, така че това да не ти е фактор.
- турбо(цели две), които могат да се развалят и мисля, че ремонта там е солен - турбините не са минус ) ако се развалят се правят/купуват нови. Не е толкова болка за умиране на фона на удоволствието от би-турбото и цената на колата като цяло.
- по-висок разход - не мисля. Каталожно да, но реално с по-малко натискане на газта стигаш по-бързо до желания вървеж при 335.
- по-скъпa поддръжка - Факт.
Според мен се качи да покараш 330 и 335и ако имаш познати и сам ще добиеш представа за нещата и ще усетиш кое е твоята кола. Ако си по-практичен човек - 330, ако искаш да гледаш филми от първия ред 335 - особено ако започнеш с тунинга Но пък усмивката като раздаваш газ е до уши.
- ggogoo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.03.2010
- Местоположение: Стара Загора/Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Кораб
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
Я кажи първо за какво точно ще я ползваш тази втора кола??
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
N53 и N54 разликата е само в турбините..
Ако ще ти е за кеф, а не евридейка, вземи си 335i
Но забравяте, че има N52 330, 272 коня.. Което, ако не му се дават много пари е СУПЕР вариант!
Даже една се продава доста богато оборудвана.
Ако ще ти е за кеф, а не евридейка, вземи си 335i
Но забравяте, че има N52 330, 272 коня.. Което, ако не му се дават много пари е СУПЕР вариант!
Даже една се продава доста богато оборудвана.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
Bexim написа:N53 и N54 разликата е само в турбините..
Предполагам, имаш в предвид като цена на поддръжката. Че главата и особено блока нямат общо И ще си напълно прав:
Повечето проблемни части са на сходни цени - инжектори, помпа високо налягане. Водната помпа е друга, по-мощна, но май не е по-скъпа.
Спирачките са или еднакви или сходни (по спомен ги правят 348мм с появата на н53).
Има разни дребни разлики тук и там, но ако изключим разхода, покупна цена, застраховки, данък и турбини, останалата част от поддръжката е не повече от 10-15% по-скъпа.
Но пък турбините не са никак малък разход... а смея да кажа че сигурно 2/3 от 335-те по пътищата са за нови турбини.
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
nero_ написа:Bexim написа:N53 и N54 разликата е само в турбините..
Предполагам, имаш в предвид като цена на поддръжката. .
Хахаха, да, разбира се..
Другото разликата е от земята до луната... И на луната е по-добре
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
nero_ написа:Bexim написа:N53 и N54 разликата е само в турбините..
Предполагам, имаш в предвид като цена на поддръжката. Че главата и особено блока нямат общо И ще си напълно прав:
Повечето проблемни части са на сходни цени - инжектори, помпа високо налягане. Водната помпа е друга, по-мощна, но май не е по-скъпа.
Спирачките са или еднакви или сходни (по спомен ги правят 348мм с появата на н53).
Има разни дребни разлики тук и там, но ако изключим разхода, покупна цена, застраховки, данък и турбини, останалата част от поддръжката е не повече от 10-15% по-скъпа.
Но пък турбините не са никак малък разход... а смея да кажа че сигурно 2/3 от 335-те по пътищата са за нови турбини.
Колко са скъпи тия прословути турбини?
Няколко пъти ги споменавате та ми стана интересно, да не би да не подлежат на ремонт с подмяна на всичко в тях както се ремонтират останалите турбо компресори при дизелите?
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
Ами не знам и аз какво толкова им се притеснявате. Все пак се купува кола за 20-30к, едни турбини за 2000-3000 лв. нови не виждам да са такъв проблем. И то предвид, че това е чарът на колата.
И да, рециклират се
И да, рециклират се
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
Те, че се рециклират, като всяко друго нещо в БГ, се рециклират и ще изкарат КОЛКО, докато пак не ги хвърли? Естествено, че нови е правилния вариант. Тия коли не се карат старт от скрапа. ОТМИНАХА времената на Е36, къде може да ги караш с подръчни средства. Новите БМВ-та си искат парата в тях, иначе трудна работа.
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
Цената е около 1400лв на бройка (с труд и всички болтове, гайки, гарнитури и други дреболии излиза около 3500лв). Проблема с рециклирането е, че не е особено успешно. Причината е wastegate маханизма. Има ремонтен комплект за около 300лв, но много често след известно време проблема се завръща. А труда по сваляне/качване е доста и за мен лично риска не оправда разликата с цената на нови турбини. Рециклирането е между 400 и 800 на бройка (в сервизите, в които съм питал) + около 400 (за двете) за ремонт на гейтовете.
Май трябва да си търся нова работа, щом тук 3к за турбо, 2к за спирачки, 4к за инжектори и помпа, 1к за водна помпа се считат за някви дребни пари... и това са все неща, които могат да ви сполетят в рамките на 15-20к км, без да е имало признаци преди това.
Май трябва да си търся нова работа, щом тук 3к за турбо, 2к за спирачки, 4к за инжектори и помпа, 1к за водна помпа се считат за някви дребни пари... и това са все неща, които могат да ви сполетят в рамките на 15-20к км, без да е имало признаци преди това.
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
vld написа:Колко са скъпи тия прословути турбини?
Няколко пъти ги споменавате та ми стана интересно, да не би да не подлежат на ремонт с подмяна на всичко в тях както се ремонтират останалите турбо компресори при дизелите?
Не толкова колкото ми мислят повечето
С вакуумните пътищи около тях и без отстъпка ~3300 с отстъпка ~3000 (говоря за ОЕМ) - БЯХА...
За всеки случай проверих пак Дару кар... БМВ много ме дразнят вече... Купих чисто нови турбини август месец за по 1300 на брой, сега цената е с "корекциика". Честито на печелившите...
- Код: Избери целия код
Номенклатурен номер : 11657649289
Описание : АТ-ТУРБОКОМПРЕСОР 1-3
Ед.цена (с ДДС) : 3322.46 BGN
+
Номенклатурен номер : 11657649290
Описание : АТ-ТУРБОКОМПРЕСОР 4-6
Ед.цена (с ДДС) : 3322.46 BGN
П.С.: Поздрав на майките им, с уважение!
Но като собственик на 335i се чувствам длъжен да те предупредя, че спрямо Е46 330i (предното ми БМВ), това е доста по-капризно и доста по-чупливо ако така мога да го нарека (или с проблемни компоненти, които се чупят малко след като си го взел, защото им е дошло времето ). Не знам как е E92 330i, но E46 беше бетон, за 2-3 години + доста писти се прееба тампона на дифа
Съответно като махнем някакви дребни обслужвания и масла и филтри - рядко съм излизал от ремонт под 1-2к лева (помпи, турбини, инжектори, съединител, тунинг)... Но тук говоря, че аз ги правя както трябва нещата с оригинални или по-добри/performance части.
Като добавя и тунинга ако ментално се настроиш за 1-2 години да дадеш колкото струва колата за труд и части - ще си ОК
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
nero_ написа:...........
Май трябва да си търся нова работа, щом тук 3к за турбо, 2к за спирачки, 4к за инжектори и помпа, 1к за водна помпа се считат за някви дребни пари... и това са все неща, които могат да ви сполетят в рамките на 15-20к км, без да е имало признаци преди това.
Да то на думи всички са много силни
А на практика им седят с месеци по гаражите.
Ако рециклирането излиза 1200-1500лв. не е чак такава драма, а на какви километри се скапват е въпроса?
Например на 320д с М47 мицубиши турбината рядко изкарва повече от 250к км.
На М57 гарет 2260 изкарва и по 400-500к без проблем.
Аз лично имам наблюдение над рециклирано мицубиши на една 320ка което вече е на над 130к км. след рециклажа и си е перфектно все още.
Цена нова 2600, цена на рециклажа 800лв. с една година гаранция, Дани което точно в схемата не си струва?
Профилактична подмяна на лагерите на гарет 2260 струва 300лв. заедно с минаването на стенд след това, това на практа е частта която се износва в една турбина и тя става нова.
На 335и ако им се направи само подмяна на лагерите преди да се счупят осите също би трябвало да е доста по ефтино.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)
Rainbow написа:vld написа:Колко са скъпи тия прословути турбини?
Няколко пъти ги споменавате та ми стана интересно, да не би да не подлежат на ремонт с подмяна на всичко в тях както се ремонтират останалите турбо компресори при дизелите?
Не толкова колкото ми мислят повечето
С вакуумните пътищи около тях и без отстъпка ~3300 с отстъпка ~3000 (говоря за ОЕМ) - БЯХА...
За всеки случай проверих пак Дару кар... БМВ много ме дразнят вече... Купих чисто нови турбини август месец за по 1300 на брой, сега цената е с "корекциика". Честито на печелившите...
- Код: Избери целия код
Номенклатурен номер : 11657649289
Описание : АТ-ТУРБОКОМПРЕСОР 1-3
Ед.цена (с ДДС) : 3322.46 BGN
+
Номенклатурен номер : 11657649290
Описание : АТ-ТУРБОКОМПРЕСОР 4-6
Ед.цена (с ДДС) : 3322.46 BGN
П.С.: Поздрав на майките им, с уважение!
Но като собственик на 335i се чувствам длъжен да те предупредя, че спрямо Е46 330i (предното ми БМВ), това е доста по-капризно и доста по-чупливо ако така мога да го нарека (или с проблемни компоненти, които се чупят малко след като си го взел, защото им е дошло времето ). Не знам как е E92 330i, но E46 беше бетон, за 2-3 години + доста писти се прееба тампона на дифа
Съответно като махнем някакви дребни обслужвания и масла и филтри - рядко съм излизал от ремонт под 1-2к лева (помпи, турбини, инжектори, съединител, тунинг)... Но тук говоря, че аз ги правя както трябва нещата с оригинални или по-добри/performance части.
Като добавя и тунинга ако ментално се настроиш за 1-2 години да дадеш колкото струва колата за труд и части - ще си ОК
Ебаси корекцийката +100%
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани