BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 18.11.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от johny_b3 » 18 Ное 2017, 16:29

Здравейте колеги,

нов съм във форума и с удоволствие следя всяка интересна за мен тема, но главната причина да се присъединя към вас е породена от следната лична дилема:

Предстои ми покупка на втори автомобил и след като реших да е BMW, започнах да се интересувам от тези два мотора на Е92.

Изчетох доста неща по анлийските форуми, но се надявам тук да намеря преки/непреки наблюдения върху ценовата разлика в поддръжката, усещането при каране и оборудването.

Това, което събрах като информация е следното:

330i има:

+ по-добър throthle response
+ няма турбо, което да се развали
+ по-нисък разход (~1/2l.)
+ много по-рядко се среща Wastegate проблема и може би някои други, които не биха се появили при не-турбиниран двигател
- по-ниско ниво на оборудване
- малки визуални разлики (single exhaust, по-малко вероятност да се срещнат с М пакет)

335i има:

+ по-добро оборудване
+ възможност за тунинг (бих направил само такъв, който ще подобри цялостната здравина и издръжливост на колата, не търся задължително по-голяма мощ)
+ пера за смяна на скоростите от волана (возил съм се често в М3-ката на познат и съм убеден, че при по-динамично каране или нужда от изпреварване са в голяма полза, най-вече заради downshifting-а :) )
- турбо(цели две), които могат да се развалят и мисля, че ремонта там е солен (към 3000лв)
- по-висок разход
- по-скъпa поддръжка (може би за частите, които липсват при 330i)

Разгледах "E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)" темата и се запознах по-добре и с някои от проблемите на 335i , но не мога да си представя дали това е осезаем фактор за джоба в сръвнение с 330i.

Ще се радвам на всеки коментар от вас и също така ще помоля админа да премести темата, ако случайно съм объркал мястото или счита, че трябва да бъде пост от някоя вече създадена.

Благодаря предварително за мненията ви! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от Nukem » 18 Ное 2017, 17:57

ако 330-та е N53 272коня си в грешка ако си мислиш че няма какво да се развали. Помпа високо налягане, дюзи и бубини са доста често срещано явление.
Аз ако пак взимам е92 ще е 335d, много вървеж нисък разход и същите разходи за части както при 330/335и.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 18.11.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от johny_b3 » 19 Ное 2017, 2:19

Другата ми е дизел и затова исках нещо по-различно. Иначе съм чувал, че тия също са корави, но бензина ме дърпа повече..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от devent » 19 Ное 2017, 2:44

Здравей, колега(или бъдещ такъв),

не съм имал и поддържал 330, но имам 335i и мога само да ти кажа, че такъв автомобил се купува първо със сърце и второ със сериозен доход. Сърцето ти трябва за да издържаш психически на евентуалните проблеми, а доходът за да ги оправяш в сервиза.

Конкретно по точките, които си писал за 335i:

+ по-добро оборудване - не е задължително. Има и доста базови 335-ци, както и доста натруфени с екстри 330-ки. Единственото, което не може да го имаш в заводско 330 е таблото до 280 + темп. на маслото.
+ възможност за тунинг - това е една от най-сериозните причини човек да си купи 335.
+ пера за смяна на скоростите от волана - пера за смяна на скоростите можеш да срещнеш не само в 335, така че това да не ти е фактор.
- турбо(цели две), които могат да се развалят и мисля, че ремонта там е солен - турбините не са минус :)) ако се развалят се правят/купуват нови. Не е толкова болка за умиране на фона на удоволствието от би-турбото и цената на колата като цяло.
- по-висок разход - не мисля. Каталожно да, но реално с по-малко натискане на газта стигаш по-бързо до желания вървеж при 335.
- по-скъпa поддръжка - Факт.

Според мен се качи да покараш 330 и 335и ако имаш познати и сам ще добиеш представа за нещата и ще усетиш кое е твоята кола. Ако си по-практичен човек - 330, ако искаш да гледаш филми от първия ред 335 - особено ако започнеш с тунинга :) Но пък усмивката като раздаваш газ е до уши.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 4.03.2010
Местоположение: Стара Загора/Варна
Пол: Мъж
Кара: Кораб
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: Е93 335i 6MT
483whp
682wnm

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от ggogoo » 20 Ное 2017, 0:34

Я кажи първо за какво точно ще я ползваш тази втора кола?? :lol:
"If you see the tree you are driving in to, you have under steered. If you only hear it, you have over steered." - Walter Röhrl

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от Bexim » 20 Ное 2017, 11:05

N53 и N54 разликата е само в турбините..
Ако ще ти е за кеф, а не евридейка, вземи си 335i
Но забравяте, че има N52 330, 272 коня.. Което, ако не му се дават много пари е СУПЕР вариант!
Даже една се продава доста богато оборудвана. :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от nero_ » 20 Ное 2017, 13:00

Bexim написа:N53 и N54 разликата е само в турбините..


Предполагам, имаш в предвид като цена на поддръжката. Че главата и особено блока нямат общо :) И ще си напълно прав:

Повечето проблемни части са на сходни цени - инжектори, помпа високо налягане. Водната помпа е друга, по-мощна, но май не е по-скъпа.

Спирачките са или еднакви или сходни (по спомен ги правят 348мм с появата на н53).

Има разни дребни разлики тук и там, но ако изключим разхода, покупна цена, застраховки, данък и турбини, останалата част от поддръжката е не повече от 10-15% по-скъпа.

Но пък турбините не са никак малък разход... а смея да кажа че сигурно 2/3 от 335-те по пътищата са за нови турбини.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от Bexim » 20 Ное 2017, 13:34

nero_ написа:
Bexim написа:N53 и N54 разликата е само в турбините..

Предполагам, имаш в предвид като цена на поддръжката. .


Хахаха, да, разбира се..
Другото разликата е от земята до луната... И на луната е по-добре :mrgreen:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от vld » 20 Ное 2017, 13:39

nero_ написа:
Bexim написа:N53 и N54 разликата е само в турбините..


Предполагам, имаш в предвид като цена на поддръжката. Че главата и особено блока нямат общо :) И ще си напълно прав:

Повечето проблемни части са на сходни цени - инжектори, помпа високо налягане. Водната помпа е друга, по-мощна, но май не е по-скъпа.

Спирачките са или еднакви или сходни (по спомен ги правят 348мм с появата на н53).

Има разни дребни разлики тук и там, но ако изключим разхода, покупна цена, застраховки, данък и турбини, останалата част от поддръжката е не повече от 10-15% по-скъпа.

Но пък турбините не са никак малък разход... а смея да кажа че сигурно 2/3 от 335-те по пътищата са за нови турбини.


Колко са скъпи тия прословути турбини?
Няколко пъти ги споменавате та ми стана интересно, да не би да не подлежат на ремонт с подмяна на всичко в тях както се ремонтират останалите турбо компресори при дизелите?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от devent » 20 Ное 2017, 13:56

Ами не знам и аз какво толкова им се притеснявате. Все пак се купува кола за 20-30к, едни турбини за 2000-3000 лв. нови не виждам да са такъв проблем. И то предвид, че това е чарът на колата.

И да, рециклират се :)

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от b00st » 20 Ное 2017, 14:20

Те, че се рециклират, като всяко друго нещо в БГ, се рециклират и ще изкарат КОЛКО, докато пак не ги хвърли? Естествено, че нови е правилния вариант. Тия коли не се карат старт от скрапа. ОТМИНАХА времената на Е36, къде може да ги караш с подръчни средства. Новите БМВ-та си искат парата в тях, иначе трудна работа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от nero_ » 20 Ное 2017, 14:32

Цената е около 1400лв на бройка (с труд и всички болтове, гайки, гарнитури и други дреболии излиза около 3500лв). Проблема с рециклирането е, че не е особено успешно. Причината е wastegate маханизма. Има ремонтен комплект за около 300лв, но много често след известно време проблема се завръща. А труда по сваляне/качване е доста и за мен лично риска не оправда разликата с цената на нови турбини. Рециклирането е между 400 и 800 на бройка (в сервизите, в които съм питал) + около 400 (за двете) за ремонт на гейтовете.

Май трябва да си търся нова работа, щом тук 3к за турбо, 2к за спирачки, 4к за инжектори и помпа, 1к за водна помпа се считат за някви дребни пари... и това са все неща, които могат да ви сполетят в рамките на 15-20к км, без да е имало признаци преди това.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от Rainbow » 20 Ное 2017, 14:39

vld написа:Колко са скъпи тия прословути турбини?
Няколко пъти ги споменавате та ми стана интересно, да не би да не подлежат на ремонт с подмяна на всичко в тях както се ремонтират останалите турбо компресори при дизелите?


Не толкова колкото ми мислят повечето :mhihi:

С вакуумните пътищи около тях и без отстъпка ~3300 с отстъпка ~3000 (говоря за ОЕМ) - БЯХА...

:paranoid:
За всеки случай проверих пак Дару кар... БМВ много ме дразнят вече... Купих чисто нови турбини август месец за по 1300 на брой, сега цената е с "корекциика". Честито на печелившите...

Код: Избери целия код
Номенклатурен номер :    11657649289
Описание :    АТ-ТУРБОКОМПРЕСОР 1-3
Ед.цена (с ДДС) :    3322.46 BGN

+

Номенклатурен номер :    11657649290
Описание :    АТ-ТУРБОКОМПРЕСОР 4-6
Ед.цена (с ДДС) :    3322.46 BGN


П.С.: Поздрав на майките им, с уважение! :kuku:


Но като собственик на 335i се чувствам длъжен да те предупредя, че спрямо Е46 330i (предното ми БМВ), това е доста по-капризно и доста по-чупливо ако така мога да го нарека (или с проблемни компоненти, които се чупят малко след като си го взел, защото им е дошло времето :mhihi: ). Не знам как е E92 330i, но E46 беше бетон, за 2-3 години + доста писти се прееба тампона на дифа :mhihi:

Съответно като махнем някакви дребни обслужвания и масла и филтри - рядко съм излизал от ремонт под 1-2к лева (помпи, турбини, инжектори, съединител, тунинг)... Но тук говоря, че аз ги правя както трябва нещата с оригинални или по-добри/performance части.

Като добавя и тунинга ако ментално се настроиш за 1-2 години да дадеш колкото струва колата за труд и части - ще си ОК ;)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от vld » 20 Ное 2017, 14:47

nero_ написа:...........

Май трябва да си търся нова работа, щом тук 3к за турбо, 2к за спирачки, 4к за инжектори и помпа, 1к за водна помпа се считат за някви дребни пари... и това са все неща, които могат да ви сполетят в рамките на 15-20к км, без да е имало признаци преди това.

Да то на думи всички са много силни :mhihi:
А на практика им седят с месеци по гаражите.
Ако рециклирането излиза 1200-1500лв. не е чак такава драма, а на какви километри се скапват е въпроса?
Например на 320д с М47 мицубиши турбината рядко изкарва повече от 250к км.
На М57 гарет 2260 изкарва и по 400-500к без проблем.
Аз лично имам наблюдение над рециклирано мицубиши на една 320ка което вече е на над 130к км. след рециклажа и си е перфектно все още.
Цена нова 2600, цена на рециклажа 800лв. с една година гаранция, Дани което точно в схемата не си струва?
Профилактична подмяна на лагерите на гарет 2260 струва 300лв. заедно с минаването на стенд след това, това на практа е частта която се износва в една турбина и тя става нова.
На 335и ако им се направи само подмяна на лагерите преди да се счупят осите също би трябвало да е доста по ефтино.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: BMW E92 330i (ATM) vs 335i (ATM)

Мнение от vld » 20 Ное 2017, 14:49

Rainbow написа:
vld написа:Колко са скъпи тия прословути турбини?
Няколко пъти ги споменавате та ми стана интересно, да не би да не подлежат на ремонт с подмяна на всичко в тях както се ремонтират останалите турбо компресори при дизелите?


Не толкова колкото ми мислят повечето :mhihi:

С вакуумните пътищи около тях и без отстъпка ~3300 с отстъпка ~3000 (говоря за ОЕМ) - БЯХА...

:paranoid:
За всеки случай проверих пак Дару кар... БМВ много ме дразнят вече... Купих чисто нови турбини август месец за по 1300 на брой, сега цената е с "корекциика". Честито на печелившите...

Код: Избери целия код
Номенклатурен номер :    11657649289
Описание :    АТ-ТУРБОКОМПРЕСОР 1-3
Ед.цена (с ДДС) :    3322.46 BGN

+

Номенклатурен номер :    11657649290
Описание :    АТ-ТУРБОКОМПРЕСОР 4-6
Ед.цена (с ДДС) :    3322.46 BGN


П.С.: Поздрав на майките им, с уважение! :kuku:


Но като собственик на 335i се чувствам длъжен да те предупредя, че спрямо Е46 330i (предното ми БМВ), това е доста по-капризно и доста по-чупливо ако така мога да го нарека (или с проблемни компоненти, които се чупят малко след като си го взел, защото им е дошло времето :mhihi: ). Не знам как е E92 330i, но E46 беше бетон, за 2-3 години + доста писти се прееба тампона на дифа :mhihi:

Съответно като махнем някакви дребни обслужвания и масла и филтри - рядко съм излизал от ремонт под 1-2к лева (помпи, турбини, инжектори, съединител, тунинг)... Но тук говоря, че аз ги правя както трябва нещата с оригинални или по-добри/performance части.

Като добавя и тунинга ако ментално се настроиш за 1-2 години да дадеш колкото струва колата за труд и части - ще си ОК ;)

Ебаси корекцийката +100% :shock:
Изображение

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook