Грешка 2AAC Variable intake system 2, self-diagnosis

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Грешка 2AAC Variable intake system 2, self-diagnosis

Мнение от zaharia » 30 Окт 2017, 13:16

Здравейте колеги, тия дни ми се появи горната грешка при четене на бордовия компютър. Доколкото разбирам става въпрос за малката DISA. Може ли някой да каже доколко е критична тя - не означава ли направо, че DISA-та е повередена, или първо трябва да се направят тестове и да се пробват активациите да се види как се държи, преди да се реши какво да се прави. Има ли опасност ако за момента игнорирам грешката - засега се е появявала само веднъж, да се стигне до разрушаването и с последващо засмукване и отиване на части от нея към цилиндрите? Пробегът за момента е 155к км. Ако се сменя малката DISA, не е ли добре профилактично да се смени и голямата която е от ранните модели с пластмасови зъбни колела и се скапва доста често както разбирам, така или иначе ще се сваля смукателния колектор?
Благодаря предварително.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Грешка 2AAC Variable intake system 2, self-diagnosis

Мнение от Gqbriel » 30 Окт 2017, 15:19

zaharia написа:Здравейте колеги, тия дни ми се появи горната грешка при четене на бордовия компютър. Доколкото разбирам става въпрос за малката DISA. Може ли някой да каже доколко е критична тя - не означава ли направо, че DISA-та е повередена, или първо трябва да се направят тестове и да се пробват активациите да се види как се държи, преди да се реши какво да се прави. Има ли опасност ако за момента игнорирам грешката - засега се е появявала само веднъж, да се стигне до разрушаването и с последващо засмукване и отиване на части от нея към цилиндрите? Пробегът за момента е 155к км. Ако се сменя малката DISA, не е ли добре профилактично да се смени и голямата която е от ранните модели с пластмасови зъбни колела и се скапва доста често както разбирам, така или иначе ще се сваля смукателния колектор?
Благодаря предварително.

Ако дава грешка малката - за да разбереш състоянието и трябва да се свали или да пуснеш теста през ИНПА за да чуеш дали отваря и затваря бързо и както трябва.
Игнорирането не ти печели нищо,защото ако не функционира правилно колата ще върви по друг начин,за да разбереш дали е пред чупене сваляш колектора,за голямата само нея можеш да свалиш без нищо..а това с нови зъбни колела къде си го чел?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Грешка 2AAC Variable intake system 2, self-diagnosis

Мнение от zaharia » 30 Окт 2017, 15:35

Gqbriel написа:..а това с нови зъбни колела къде си го чел?

Объркал съм се като съм чел твоята тема колега, всъщност имах предвид, че е променена конструкцията с по-здрава при новите изделия и оста не може да се чупи както на моделите от 2005 година какъвто е и моят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Грешка 2AAC Variable intake system 2, self-diagnosis

Мнение от Gqbriel » 30 Окт 2017, 16:50

zaharia написа:
Gqbriel написа:..а това с нови зъбни колела къде си го чел?

Объркал съм се като съм чел твоята тема колега, всъщност имах предвид, че е променена конструкцията с по-здрава при новите изделия и оста не може да се чупи както на моделите от 2005 година какъвто е и моят.

А не може :) ....направи тест на 2те ДИСА клапи ,ако се чува ясно и отчетливо на загасен мотор,че отваря и затваря може да е моментна грешка...ако не обаче - май най-добре да се свали,което не е много лесно без да се маха колектора ,а той е ужасен.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Грешка 2AAC Variable intake system 2, self-diagnosis

Мнение от zaharia » 29 Ное 2017, 0:20

Тия дни ми смениха DISA-ата, избрах Vaico - 148e срещу 233е за оригинална. На тестовете голямата се чуваше отчетливо, а тази нещо се мъчеше, освен това грешката се оказа записвана многкратно - 14 пъти. Днес отворих свалената част - производителят е бил Mahle, общо взето клапата си се движи нормално, няма износвания на зъбните колелета, но вътре беше влязъл малко прах и се беше смесил с греста по зъбците. Освен това моторчето беше цялото в масло, явно е влизало и текло навътре предполагам по оста на клапата. Изглежда маслото ще да е причинило проблема. В тая връзка за запитам - нормално ли е изобщо до тая ДИСА да стига масло и в какви случаи може да стане това?

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Грешка 2AAC Variable intake system 2, self-diagnosis

Мнение от b00st » 21 Май 2018, 11:47

zaharia написа:Тия дни ми смениха DISA-ата, избрах Vaico - 148e срещу 233е за оригинална. На тестовете голямата се чуваше отчетливо, а тази нещо се мъчеше, освен това грешката се оказа записвана многкратно - 14 пъти. Днес отворих свалената част - производителят е бил Mahle, общо взето клапата си се движи нормално, няма износвания на зъбните колелета, но вътре беше влязъл малко прах и се беше смесил с греста по зъбците. Освен това моторчето беше цялото в масло, явно е влизало и текло навътре предполагам по оста на клапата. Изглежда маслото ще да е причинило проблема. В тая връзка за запитам - нормално ли е изобщо до тая ДИСА да стига масло и в какви случаи може да стане това?

Не е нормално да има масло в клапата, почва да влиза като уплътнението предаде.
И на мен малката ми клапа здаде багажа със същата грешка, при около 286 К км пробег (мисля не е сменяна преди това). Предстои сваляне на колектора и смяна на клапата.
Ъпдейт:
При тази грешка общо взето се оказва, че сервомотора на клапата е чао (влязлото масло вътре е достатъчен знак), т.е. рециклиране с нова перка и ос няма да помогне, само смяна с нова, защото клапата просто не се затваря и отваря до край.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Грешка 2AAC Variable intake system 2, self-diagnosis

Мнение от zaharia » 11 Дек 2021, 0:07

След 4 години и 88К км, Vaico също сдаде багажа с аналогична грешка.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook