Температура на N46B20
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Температура на N46B20
krasig_k написа:Има ли колега с газ, който да е гледал температурата и същевременно колата да е била натоварена. Карах с газ до дупка по баир доста време и температурата е постоянно около 105градуса.
Има колеги с газ, да и никак не сме малко вече. Определено имаш проблем и по-конкретно не ти работи принудителното охлаждане при пълно натоварване, най-вероятно термостат. Колегата над мен също има проблем и 90 гр изобщо не е нормална температура за този мотор
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: Температура на N46B20
Дали може да се разбере с диагностика дали е термостат или е от софтуера, защото е пипан софтуера от разни майстори. С диагностика може ли да се тества принудителното отваряне на термостата.
Re: Температура на N46B20
Вижте каква работна температура му дават руснаците http://www.bmw-takt.ru/poleznaya-inform ... w-n46.html
- mitaka7
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Температура на N46B20
Термостата си отваря на 105 градуса и няма нищо страшно.
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Температура на N46B20
Защо във вряла вода не отваря? Реших, че може би е вързан за някакъв сензор и проследих кабела, който излиза от термостата. Отива горе някъде под капака на свещите. Какво ли не правих и в крайна сметка върнах стария, който е леко отворен и държи вече около 50-60 градуса, но знам че няма да прегрее. Новия не отваря изчаках го до 110 градуса и се отказах да не прегрее колата. Преди термостата е топло, след термостата е студено (долния маркуч). Остава ми единствен вариант да сваля горния пластмасов капак и да видя къде отива целия сноп жички от четирите датчика на валовете и тези, които идват от термостата. Не съм очаквал толкова сложен да е един термостат.
Къде мога да намеря схема на въпросната инсталация, за да се запозная преди да сваля капака и да видя какво командва термостата?
Изпратено от моят C6903 с помощта на Tapatalk
Къде мога да намеря схема на въпросната инсталация, за да се запозная преди да сваля капака и да видя какво командва термостата?
Изпратено от моят C6903 с помощта на Tapatalk
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Температура на N46B20
Грешка си направил колега, не е трябвало да бързаш да гасиш колата. И до 120 градуса да изчакаш да ти загрее колата, опастност от прегряване няма абсолютно никаква! Това естествено в случай, че охладителната система си държи налягане, тоест нямаш течове. Нормално е първото му отваряне да се случи на 112-115 градуса и последващите да са си наред. Той тъкмо е щял.да отвори и ти си го обрекъл
Върни си термостата и този път си го изчакай спокойно. Хубавото обезвъздушаване обаче е повече от важно!
Върни си термостата и този път си го изчакай спокойно. Хубавото обезвъздушаване обаче е повече от важно!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Температура на N46B20
А въпросните два кабела е излишно да се занимаваш с тях. Те при регулирането на температурата при нормална експлоатация не участват изобщо. Подава се напрежение чрез тях единствено при яко гонене и истинска опастност от прегряване. Кабелите отиват към ЕКУ, няма смисъл да ги търсиш.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Температура на N46B20
ivoaudi написа:Грешка си направил колега, не е трябвало да бързаш да гасиш колата. И до 120 градуса да изчакаш да ти загрее колата, опастност от прегряване няма абсолютно никаква! Това естествено в случай, че охладителната система си държи налягане, тоест нямаш течове. Нормално е първото му отваряне да се случи на 112-115 градуса и последващите да са си наред. Той тъкмо е щял.да отвори и ти си го обрекъл
Върни си термостата и този път си го изчакай спокойно. Хубавото обезвъздушаване обаче е повече от важно!
Пише, че отваря на 105 градуса. Аз го монтирах, обезвъздуших и го чаках до 110 градуса и спрях, защото перка не се включи
/предполагам нейния датчик е на долния студен маркуч/. В тенджерата вря 10 минути и пак не отвори. Затова тръгнах да търся откъде идва въпросната жица и какво и дали не е прекъснала някъде от ЕКУ-то до термостата /гледам, че влиза под капака на свещите/.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Температура на N46B20
Всъщност моите наблюдения са, че фирмите производителки доста "играят" с този така наречен момент на отваряне. Слагал съм не един термостат, конкретно на 105 градуса и крайния резултат може чувствително да варира при уж еднакви термостати. Получава се така, че едни го обявяват за 105 градусов да речем, но той едва ЗАПОЧВА да отваря при тази температура. Други термостати пък също са обявени за 105 градусови, но при тях тази температура е достигната при вече НАПЪЛНО отворен термостат. Политики разни на разни производители, мои наблюдения. Та според мен от това се получават разликите при доста наглед еднакви термостати.
За теб важното от предния ми пост е, че 115-120 градуса изобщо не са опасни за мотора и не бива да се притесняваш толкова. Повтарям се, но мисля че е важно. Този мотор наистина е предразположен на прегряване, но при сериозни гонки и нередности в охладителната система. Така да духнеш гарнитура на празен ход....трудна работа.
За теб важното от предния ми пост е, че 115-120 градуса изобщо не са опасни за мотора и не бива да се притесняваш толкова. Повтарям се, но мисля че е важно. Този мотор наистина е предразположен на прегряване, но при сериозни гонки и нередности в охладителната система. Така да духнеш гарнитура на празен ход....трудна работа.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Температура на N46B20
След като се усъмних, че може да са ми продали дефектен термостат MAHLE , купих нов оригинален от М КАР и при него същата история(мога да ги върна и двата). Тогава вече реших, че проблема е в моя телевизор. Като знам, че отваря на 88 градуса (колата трябва да държи 88-92). И първа скорост на перката е на 96 градуса, а втора скорост на 105(по форумни легенди). Днес като прочетох какво си отговорил видях в интернет, че MAHLE отваря на 105 и се обърках вече.
Та в крайна сметка вече се чудя дали да направя последен опит до 120 градуса или да я давам в сервиз (наиграх се почти). И в случая вече ще работи на 105 градуса или след като отвори един път ще се саморегулира на 88-92?
Та в крайна сметка вече се чудя дали да направя последен опит до 120 градуса или да я давам в сервиз (наиграх се почти). И в случая вече ще работи на 105 градуса или след като отвори един път ще се саморегулира на 88-92?
- FE LIPE
- младши ентусиаст
- Мнения: 310
- Регистриран на: 2.02.2008
- Местоположение: гр.Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 к.с. N46B20B
- Детайли за колата: arctic metallic
Re: Температура на N46B20
Хм,моята няколко пъти съм я гледал и на празен ход държи 107 градуса,това не ме притеснява понеже знам ,че термостата отваря на 105 градуса.Любопитно ми е друго,с баджанака се редуваме през ден да се возим.един ден с моето беемве,един ден с неговата дизелова тойота,та любопитното е ,че тойотата започва да духа топло много по-бързо от беемвето,хем дизелова.Много странна работа.
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Температура на N46B20
До 120 градуса не трябва да стига. 112-114 и сваля температурата охладителната течност. На 80 отваря когато маслото загрее над 110 градуса или се дава фаз до дупка. Тогава антифриза пада автоматично на 80 докато не падне температурата на маслото. Няма как да прегрее колата. Иначе над 115 ако вдига има проблем. Аз моя стария така го хванах, че е тръгнал да си заминава. има и тема във форума, където сме обсъждали.
Тойотата ако е турбо дизел имаш егр и турбо, които си греят сериозно и загряват антифриза.
Тойотата ако е турбо дизел имаш егр и турбо, които си греят сериозно и загряват антифриза.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Температура на N46B20
djakere4a написа:След като се усъмних, че може да са ми продали дефектен термостат MAHLE , купих нов оригинален от М КАР и при него същата история(мога да ги върна и двата). Тогава вече реших, че проблема е в моя телевизор. Като знам, че отваря на 88 градуса (колата трябва да държи 88-92). И първа скорост на перката е на 96 градуса, а втора скорост на 105(по форумни легенди). Днес като прочетох какво си отговорил видях в интернет, че MAHLE отваря на 105 и се обърках вече.
Та в крайна сметка вече се чудя дали да направя последен опит до 120 градуса или да я давам в сервиз (наиграх се почти). И в случая вече ще работи на 105 градуса или след като отвори един път ще се саморегулира на 88-92?
Направи си последен опит според мен. И нямам предвид, че колата ти непременно ще достигне 120 градуса, нито че това е нормално, както ме е разбрал колегата над мен. Просто казах, че дори и поради някакви си там причини мотора ти да достигне моментно тази температура, това не е чак опасно за мотора. 120 градуса са си проблем и за това никой не спори, казвам само че дори да поработи мотора на тези градуси нищо страшно няма. В твоя случай най-вероятно ще ти стигне 112-114 градуса първия път и после ще стабилозира на 105-110, каквито са масовите случаи при 105 градусовите термостати. А колко точно ще е в твоя случай никой не може да ти каже, прекалено много фактори и неизвестни играят. Състояние на водна помпа, колко ти е разреден антифриза, колко котлен камък има по ризите, в какво състояние е радиатора и мн други
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Температура на N46B20
expl0de написа:.... На 80 отваря когато маслото загрее над 110 градуса или се дава фаз до дупка. Тогава антифриза пада автоматично на 80 докато не падне температурата на маслото. ...
Колега, стана ми интересно, да не помислиш, че се заяждам, просто не знам - н46 има ли с какво да мери температура масло? Ако да, знаеш ли къде се намира този датчик?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: Температура на N46B20
Датчикът за ниво на маслото мери и температурата му, но няма как да се покаже освен с диагностика или някоя афтърмаркет навигация.
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани