Дизел и Motul 300V

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 16.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко с гуми !
Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(

Дизел и Motul 300V

Мнение от Ranchev » 25 Авг 2017, 14:55

Една надявам се интересна дискусия за тези които карат Дизелови автомобили и имат желание да карат с хубаво масло. Сега към сторито :P

Ползвам Мотул 300В в бензиновия си автомобил и съм много доволен и от това което чета в Интернет маслото е супер ако така мога да се изразя. Сравняват го с боготворените в Америка Amsoil и Royal Purple. Сега приятелката ми кара дизел-че няма споменавам марка защото не е БМВ само ще кажа че препоръчват да се кара с Mobil-1 :mhihi: :mhihi: :mhihi: . Тъка смених маслото с същото такова но никога не съм ползвал такова масло някак си им нямам доверие не знам защо и почнах се филмирам и да чета. Интересно попаднах на много сайтове , които пише че Мобил1 е най-доброто от най-доброто и на още повече места че ако не най-доброто е по-добро от Castrol Edge. Тогава ми хрумна може ли да се ползва Мотул 300В в дизел- е разбира се че може въпроса е колко добра идея е :|

Разглеждаме 5W30:
Влизам в интернационалния им сайт за да няма грешни преводи и измислици. Първото което виждам е:
"TYPE OF USE
All racing gasoline or diesel engines, naturally aspirated or turbocharged fitted with injection (direct /
indirect) or carburetted."
Супер става за дизел но 300В няма спецификации или утвърждения от производител на автомобили нито препоръчителен интервал за смяна. Започнах да разглеждам характеристиките на маслото.
Направих една недъгава таблица:
masla2.jpg

Хаххаха аз нищо не разбирам от масла но чисто теоретично на повечето спецификации разликите м/у 300В и Мобил1 са по-малки от колкото м/у Мобил1 и Кастрол. По това съдя че може спокойно да се ползва в дизелчето :mhihi: и още по добре според мен че се доближава повече до Кастрола което си е препоръчаното от БМВ и е изпитано вече.

Тук трябва да се обадят знаещите!
1. Добра идея ли е да се кара съвременен дизел с Motul 300V (n47,N47n,M57n2 и N57)
2. Какъв би бил интервала за смяна на маслото 10 000 км или по-малко (или бмв рекомент 30 000 :kuku:)
3. Още по-хубаво ще е ако някои кара с такова масло да си изкаже впечатленията. :driving:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Съжалявам за километричните постове :mrgreen:

"не съм богат ,за да купувам евтино"


SKYPE

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Дизел и Motul 300V

Мнение от b00st » 25 Авг 2017, 22:46

Гледам си ентусиазиран и ти е интересна темата за маслата, затова не е лошо да прочетеш за BMW LL04 / ACEA C3 стандартизацията на масла, с които са направени да работят в тези коли. Ако трябва да ти отговоря на въпроса, с това масло няма никакъв проблем да се кара, само ако dpf-а и катализатора са хванали гората. В случай, че са си още на мястото, не те съветвам да караш с рейсингово масло, защото ще им се види сметката. Можеш да си сложиш каквото и да е LL04 масло пълна синтетика, която като я сменяш на 10к км няма да има никакъв проблем, стига маслото да е истинско. Успех.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от Kurtov » 04 Окт 2017, 17:31

Ако няма филтър за твърди частици и катализатори сипвай спокойно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 16.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко с гуми !
Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от Ranchev » 25 Окт 2017, 9:31

Аз не говоря конкретно за автомобил а като разсъждение. Да предположим че като масовия случай има катализатор но дпф-а е избушен. А маслото се сменя на 10 000км. Как , от какво , и защо би навредило на катализатора това масло ? От опита ми с бензинови автомобили най-доброто масло по лична преценка за сега Мотул 300в и Bardahl XTR , Bardahl XTC- но цената им е златна някаде ако се намерят с отстъпка нещо :D. От ТУК сме поръчвали масла от Германия идват сравнително бързо. Някой неща са на много добра цена някои не толкова :mhihi: :mhihi: :mhihi: И в тоя ред на мисли Амсаоил имат ли база за сравнение с Мотул 300в ?
Съжалявам за километричните постове :mrgreen:

"не съм богат ,за да купувам евтино"


SKYPE

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от Kurtov » 02 Ное 2017, 10:07

Ranchev написа:Аз не говоря конкретно за автомобил а като разсъждение. Да предположим че като масовия случай има катализатор но дпф-а е избушен. А маслото се сменя на 10 000км. Как , от какво , и защо би навредило на катализатора това масло ? От опита ми с бензинови автомобили най-доброто масло по лична преценка за сега Мотул 300в и Bardahl XTR , Bardahl XTC- но цената им е златна някаде ако се намерят с отстъпка нещо :D. От ТУК сме поръчвали масла от Германия идват сравнително бързо. Някой неща са на много добра цена някои не толкова :mhihi: :mhihi: :mhihi: И в тоя ред на мисли Амсаоил имат ли база за сравнение с Мотул 300в ?


Състезателните масла имат голямо съдържание на противозадиращи съставки, разбира се включително ZDDP, а това съединение и особено фосфора в него не е добре за катализаторите. Затова и състезателните масла не отговарят на long life стандартите на BMW, а и не само. Не съм химик, така съм чувал по форумите.
Не че нещо колега, ама как разбра, че тези масла са най-доброто ?
По TDS ли ? Анализи ли си правил ?
Това, че ти е станал по-тих двигателя примерно, не винаги значи че маслото е подходящо, а и да не би да си карал с всички масла на пазара ?
Amsoil имат база за сравнение с 300v на Motul и това е серията им Dominator.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от zaharia » 02 Ное 2017, 12:31

Колегата Kurtov по-горе е направил уместни забелжки по темата. И аз ще добавя някои думи, за нещата които съм срещал за това масло, защото се вижда, че то е доста хвалено и си има и определена група привърженици. Първо - маслото е основно съзтезателно, в последните документи които срещах не пише да е предназначено за ежедневна употреба в гражданските автомобили. На BITOG има анализи на свежо масло от преди доста години мисля бяха от времето 2007/2010 където се вижда, че е високопепелно което си е типично за състезателните масла, в анализа(Motul 300V Trophy 0W-40) от 2012 на оil-club.ru се вижда, че са му намалили пеплното съдържание до около 1%, но от там му е паднало и базовото число. Някъде мернах и анализ на отработено масло от последните години - в него също се вижда, че са намалили добавките което говори, че е паднало и пепелното съдържение, т.е. маслото вероятно може и да се ползва не само на състезания. Другото нещо - много е странно едно състезателно масло да е с толкова малко добавки, макар, че и последните масла на Равенол които се заявяват като спортно ориентирани са с още по-малко пепел.
Второто важно нещо е, че то няма нито официален допуск на БМВ, нито такова съответствие гарантирано от производителя, т.е. всеки ще го налива на собствена отговорност. Трето - попадна ми писмо от дистрибутор в Русия(http://www.oil-club.ru/forum/index.php? ... ch_id=9008) - в него се казва, че маслото може да се ползва максимално 10 хил км при нормални условия, при тежки условия - като голям дял градско каране и ниска средна скорост този интервал следва да се намали - предполагам на 5к до 7,5к км в зависимост от натоварването. Какво е качеството на маслото - каква му е базата / анализите казват, че в него има малко естери, алкилирани нафталини, ПАО и дори малко хидрокрек. Разликата с Амсойл е, че там има много ПАО и много естери. Освен това ПАО-то при Мотул не е много ясно колко е, спектралния анализ казва, че не е много(пик 1) - в сравнение с други масла за които се знае, че са на ПАО основа(пик 1,3), но този метод за определяне не е съвсем надежен и не могат да се правят категорични заключения. Иначе цената и на едното и на другото е сравнима - минимума е към 12е за литър. Ако се сравни цената на компонените - Амсойла съдържа по-скъпи такива, естерите например са по скъпи от ПАО-то, а ПАО-то е по-скъпо от хидрокрека и предполагам алкилираните нафталини.
Иначе как ще се държи точно в конкретен двигател можем да кажем като се направят анализи на отработките на едно и на другото и се сравнят. За Амсойла има много такива и показват, че се представя изключително добре, тук имам предвид Signatures 0W40. За разлика от Мотул тук имаме много повече добавки - пепелното съдържание е 1,4% при 1,0% за Мотул, базовото число на първото е 13 на второто 9, така, че е нормално да издържа на доста по-голям пробег от него.
Ако колата няма да се товари много - като на състезание, особена полза от това масло не виждам при условие, че за кажи речи 2 пъти по-малко пари можеш да си вземеш друго което ще свърши същата работа.
Последна промяна zaharia на 14 Мар 2019, 14:50, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 16.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко с гуми !
Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от Ranchev » 14 Авг 2018, 15:48

Аз м/у временно пробвах в на жената C220 CDI сложих Мотул 300V 0w40 същия резултат като при Бмв-то и Ево-то 6000км и започна да намаля драстично до 10 000км доляхме литър и нещо. Сега е с кастрол на 9к и не съм доливал и капка. Интересното е че ужким естерното трябва да е много по-издръжливо а явно след 6000км нещо се променя. Мириса на 300V обаче е уникален и мирише като го слагаш и като го точиш.
Съжалявам за километричните постове :mrgreen:

"не съм богат ,за да купувам евтино"


SKYPE

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от Kurtov » 19 Авг 2018, 13:18

Според мен няма смисъл толкова скъпо масло, което е състезателно да се слага на всекидневен дизел.
Няма да стане по-мощен :lol: .
На каква цена го взимаш 300v-то ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 16.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко с гуми !
Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от Ranchev » 20 Авг 2018, 14:41

5W30 2л - 50лв
Съжалявам за километричните постове :mrgreen:

"не съм богат ,за да купувам евтино"


SKYPE

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от Kurtov » 21 Авг 2018, 7:49

Ами то си е състезателно масло и явно не е мислено за голям пробег.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 16.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Всичко с гуми !
Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от Ranchev » 03 Сеп 2018, 13:47

Kurtov написа:Според мен няма смисъл толкова скъпо масло, което е състезателно да се слага на всекидневен дизел.
Няма да стане по-мощен :lol: .
На каква цена го взимаш 300v-то ?

Аз масло повече от 10к км. не карам ако ще и от русалки да е :lol: Нямам очаквания да стане по-бърз а да съхрани състоянието на двигателя за по дълго.
Съжалявам за километричните постове :mrgreen:

"не съм богат ,за да купувам евтино"


SKYPE

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от asent1977 » 04 Сеп 2018, 17:59

Ако някой пробва от това : http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6159
Ще забрави бързо за всички други марки :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от Kurtov » 04 Сеп 2018, 20:44

По-скоро трябва да си забравил за всички други, за да дадеш 39 лв. за литър Бардал :lol: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от asent1977 » 05 Сеп 2018, 19:17

Kurtov написа:По-скоро трябва да си забравил за всички други, за да дадеш 39 лв. за литър Бардал :lol: .


Е аз не давам по толкова :nono: А и маслото превъзхожда в пъти всичко останало на пазара :ok:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Дизел и Motul 300V

Мнение от Kurtov » 06 Сеп 2018, 19:43

Би ли споделил как може и другите да не плащаме по 39 лв. за литър и какво му е по-хубавото на Бардал-а от на другите масла ?

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook