Дизел и Motul 300V
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Дизел и Motul 300V
Ranchev написа:Аз м/у временно пробвах в на жената C220 CDI сложих Мотул 300V 0w40 същия резултат като при Бмв-то и Ево-то 6000км и започна да намаля драстично до 10 000км доляхме литър и нещо. Сега е с кастрол на 9к и не съм доливал и капка. Интересното е че ужким естерното трябва да е много по-издръжливо а явно след 6000км нещо се променя. Мириса на 300V обаче е уникален и мирише като го слагаш и като го точиш.
Маслата на Мотул са били естерни до към 2012 година ако не се бъркам, после се появи новата им технология Ester Core, в която почти няма естери, и последните са заместени с алкилирани нафталини които имат малко по-различни свойства от тях. Относно горенето - с кое точно от маслата и колко повече в сравнение с останалите масла(ако може дай по-подробна информация за тях за да знем за какво иде реч) са ти горели - гледам ти пишеш ту за 0W40 ту за 5W30, а между двете има доста голяма разлика във вискозитета. При 5W30 например той е доста нисък и е някъде на границата на допустимото. Ако в маслото се натрупа и гориво, той ще падне още повече(стойността на параметърa HTHS ще е вече < 3,5 мПа∙с) и оттам се засили износването на двигателя, а също може и да започне да гори маслото, защото масленият слой в цилиндрите ще е прекалено тънък и нестабилен и няма да може да осигурява добро смазване в тях. При 0w40 обаче подобна опасност няма и ми е много чудно как може маслото да изгаря и то повече отколкото да речем с някакъв Кастрол. Впрочем какъв точно Кастрол имаш предвид, защото например 0w40 C3 си е напълно синтетичен, а 0w40 а3/b4 почти половината от базата също е напълно синтетична, така, че ако става въпрос за тях няма нищо чудно да се държат по-добре от въпросния Мотул, който май съдържа също и хидрокрек.
Освен това, в писмо от официален дистрибутор за тези масла пише, че максималния интервал за употреба в граждански автомобили е 10к км. Ако условията са по-тежки - има много градско и т.н., той следва да се намали.
Последна промяна zaharia на 10 Сеп 2018, 15:08, променена общо 1 път
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: Дизел и Motul 300V
Kurtov написа:Би ли споделил как може и другите да не плащаме по 39 лв. за литър и какво му е по-хубавото на Бардал-а от на другите масла ?
Ако отидеш в Prospeed ще ти направят задължително отстъпка, има различни прекупвачи който също дават отстъпки за бардал. По доброто е, че има много по добри смазващи свойства на висока температура и в самото масло има добавката фулерен която драматично понижава коефициента на триене от там и износване, и по високо КПД на двигателя. Разликата спрямо туин пауър на бмв е толкова голяма, че дори звука на мотора се променя. Не искам да звучи като реклама, нито искам да споря с когото и да било, карал съм и с най добрите състезателни масла.. та просто споделям опит, който си обича колата може да опита и няма да съжалява
- Ranchev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 115
- Регистриран на: 16.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко с гуми !
- Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
- Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(
Re: Дизел и Motul 300V
asent1977 написа:Ако някой пробва от това : http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6159
Ще забрави бързо за всички други марки
Аз много харесвам бардал но просто нямам никакви отстъпки където го предлагат и няма как да стане на тази цена. Въпреки всичко няколко пъти си купувам добавки от ProSpeed до сега отстъпка не са ми правили.
1-път сложих тази добавка http://www.bardahl.bg/bg/product/a/4449
и вече 2 пъти слагам тази http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6205
Не знам дали има ефект но прочетох много положителни коментари за фюлерина и си слагам дори и на дизелчето.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Дизел и Motul 300V
Тоз бардал и на 20-25 лева литъра пак ми се вижда супер скъп, сравнено с това какво разнообрзие от масла на доказани производители има. Тъкмо в другата тема колегата zaharia изреди 1 куп пълносинтетични масла на народни цени. А това, което съм оглеждал из чуждестранните сайтове е, че за около 50 евро/5л има наистина висок клас масла.
Забелязал съм даже, че 5w40 вискозитета обикновено е чувствително по-евтин независимо дали допускът е LL-01 или LL-04.
Забелязал съм даже, че 5w40 вискозитета обикновено е чувствително по-евтин независимо дали допускът е LL-01 или LL-04.
- Ranchev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 115
- Регистриран на: 16.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко с гуми !
- Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
- Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(
Re: Дизел и Motul 300V
zaharia написа:Ranchev написа:Аз м/у временно пробвах в на жената C220 CDI сложих Мотул 300V 0w40 същия резултат като при Бмв-то и Ево-то 6000км и започна да намаля драстично до 10 000км доляхме литър и нещо. Сега е с кастрол на 9к и не съм доливал и капка. Интересното е че ужким естерното трябва да е много по-издръжливо а явно след 6000км нещо се променя. Мириса на 300V обаче е уникален и мирише като го слагаш и като го точиш.
Маслата на Мотул са били естерни до към 2012 година ако не се бъркам, после се появи новата им технология Ester Core, в която почти няма естери, и последните са заместени с алкилирани нафталини които имат малко по-различни свойства от тях. Относно горенето - с кое точно от маслата и колко повече в сравнение с останалите масла(ако може дай по-подробна информация за тях за да знем за какво иде реч) са ти горели - гледам ти пишеш ту за 0W40 ту за 5W30, а между двете има доста голяма разлика във вискозитета. При 5W30 например той е доста нисък и е някъде на границата на допустимото. Ако в маслото се натрупа и гориво, той ще падне още повече(стойността на параметърa HTHS ще е вече < 3,5 мПа∙с) и оттам се засили износването на двигателя, а също може и да започне да гори маслото, защото масленият слой в цилиндрите ще е прекалено тънък и нестабилен и няма да може да осигурява добро смазване в тях. При 0w40 обаче подобна опасност няма и ми е много чудно как може маслото да изгаря и то повече отколкото да речем с някакъв Кастрол. Впрочем какъв точно Кастрол имаш предвид, защото например 0w40 C3 си е напълно синтетичен, а 0w40 а3/b4 почти половината от базата също е напълно синтетична, така, че ако става въпрос за тях няма нищо чудно да се държат по-добре от въпросния Мотул, който май съдържа също и хидрокрек.
Освен това, в писмо от официален дистрибутор за тези масла пише, че максималния интервал за употреба в граждански автомобили е 10к км. Ако условията са по-тежки - има много градско и т.н., той следва да се намали.
Е на C220cdi-то по книжка го дават с 5w30 когато слагах 300V-то беше зимата и за това реших да е 0W40 а не 5W30. Не разбирам много но може ли да обясниш защо смяташ че на 5W30 вискозитета е по нисък спрямо 0W40. Теоретично аз си мисля че 0W40 трябва да е с по-нисък вискозитет студено и да го запазва до по висока температура (по голям температурен диапазон) докато 5W30 е малко "по-гъсто" и запазва вискозитета си до по-ниска температура спрямо 0W40.
Re: Дизел и Motul 300V
Ranchev написа:...
Е на C220cdi-то по книжка го дават с 5w30 когато слагах 300V-то беше зимата и за това реших да е 0W40 а не 5W30. Не разбирам много но може ли да обясниш защо смяташ че на 5W30 вискозитета е по нисък спрямо 0W40. Теоретично аз си мисля че 0W40 трябва да е с по-нисък вискозитет студено и да го запазва до по висока температура (по голям температурен диапазон) докато 5W30 е малко "по-гъсто" и запазва вискозитета си до по-ниска температура спрямо 0W40.
В означението 0W40 първо число 0 показва нискотемепратурните свойства, както правилно си писал, а второто високотемпературните. В сравниениe с 5W30 предното масло е по-рядно при ниски температури -> 0 < 5 и по-гъсто при по-високи 40 > 30. Ако вземем две конкретни масла имаме
1. Castrol Edge Titanium FST 0W-40 A3/B4
Кинематически вискозитет при 100°С ASTM D445 мм2/с - 13.1
Кинематически вискозитет при 40°С ASTM D445 мм2/с - 79
Динамически вискозитет , CCS при -35°С (0W) ASTM D5293 мПа*с (сП) 5950
2. Castrol Edge Titanium FST 5W-30 C3
Кинематически вискозитет при 100°С ASTM D445 мм²/с -12.1
Кинематически вискозитет при 40°С ASTM D445 мм²/с - 70
Динамически вискозитет , CCS при -30°С (5W) ASTM D5293 мПа*с (сП) 5750
Освен това маслата 0wXX имат по-ниска температура на застиване - обикновено с около 5-10°C от 5wXX.
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани