Дизел и Motul 300V
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Ranchev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 115
- Регистриран на: 16.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко с гуми !
- Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
- Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(
Дизел и Motul 300V
Една надявам се интересна дискусия за тези които карат Дизелови автомобили и имат желание да карат с хубаво масло. Сега към сторито
Ползвам Мотул 300В в бензиновия си автомобил и съм много доволен и от това което чета в Интернет маслото е супер ако така мога да се изразя. Сравняват го с боготворените в Америка Amsoil и Royal Purple. Сега приятелката ми кара дизел-че няма споменавам марка защото не е БМВ само ще кажа че препоръчват да се кара с Mobil-1 . Тъка смених маслото с същото такова но никога не съм ползвал такова масло някак си им нямам доверие не знам защо и почнах се филмирам и да чета. Интересно попаднах на много сайтове , които пише че Мобил1 е най-доброто от най-доброто и на още повече места че ако не най-доброто е по-добро от Castrol Edge. Тогава ми хрумна може ли да се ползва Мотул 300В в дизел- е разбира се че може въпроса е колко добра идея е
Разглеждаме 5W30:
Влизам в интернационалния им сайт за да няма грешни преводи и измислици. Първото което виждам е:
"TYPE OF USE
All racing gasoline or diesel engines, naturally aspirated or turbocharged fitted with injection (direct /
indirect) or carburetted."
Супер става за дизел но 300В няма спецификации или утвърждения от производител на автомобили нито препоръчителен интервал за смяна. Започнах да разглеждам характеристиките на маслото.
Направих една недъгава таблица:
Хаххаха аз нищо не разбирам от масла но чисто теоретично на повечето спецификации разликите м/у 300В и Мобил1 са по-малки от колкото м/у Мобил1 и Кастрол. По това съдя че може спокойно да се ползва в дизелчето и още по добре според мен че се доближава повече до Кастрола което си е препоръчаното от БМВ и е изпитано вече.
Тук трябва да се обадят знаещите!
1. Добра идея ли е да се кара съвременен дизел с Motul 300V (n47,N47n,M57n2 и N57)
2. Какъв би бил интервала за смяна на маслото 10 000 км или по-малко (или бмв рекомент 30 000 )
3. Още по-хубаво ще е ако някои кара с такова масло да си изкаже впечатленията.
Ползвам Мотул 300В в бензиновия си автомобил и съм много доволен и от това което чета в Интернет маслото е супер ако така мога да се изразя. Сравняват го с боготворените в Америка Amsoil и Royal Purple. Сега приятелката ми кара дизел-че няма споменавам марка защото не е БМВ само ще кажа че препоръчват да се кара с Mobil-1 . Тъка смених маслото с същото такова но никога не съм ползвал такова масло някак си им нямам доверие не знам защо и почнах се филмирам и да чета. Интересно попаднах на много сайтове , които пише че Мобил1 е най-доброто от най-доброто и на още повече места че ако не най-доброто е по-добро от Castrol Edge. Тогава ми хрумна може ли да се ползва Мотул 300В в дизел- е разбира се че може въпроса е колко добра идея е
Разглеждаме 5W30:
Влизам в интернационалния им сайт за да няма грешни преводи и измислици. Първото което виждам е:
"TYPE OF USE
All racing gasoline or diesel engines, naturally aspirated or turbocharged fitted with injection (direct /
indirect) or carburetted."
Супер става за дизел но 300В няма спецификации или утвърждения от производител на автомобили нито препоръчителен интервал за смяна. Започнах да разглеждам характеристиките на маслото.
Направих една недъгава таблица:
Хаххаха аз нищо не разбирам от масла но чисто теоретично на повечето спецификации разликите м/у 300В и Мобил1 са по-малки от колкото м/у Мобил1 и Кастрол. По това съдя че може спокойно да се ползва в дизелчето и още по добре според мен че се доближава повече до Кастрола което си е препоръчаното от БМВ и е изпитано вече.
Тук трябва да се обадят знаещите!
1. Добра идея ли е да се кара съвременен дизел с Motul 300V (n47,N47n,M57n2 и N57)
2. Какъв би бил интервала за смяна на маслото 10 000 км или по-малко (или бмв рекомент 30 000 )
3. Още по-хубаво ще е ако някои кара с такова масло да си изкаже впечатленията.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Дизел и Motul 300V
Гледам си ентусиазиран и ти е интересна темата за маслата, затова не е лошо да прочетеш за BMW LL04 / ACEA C3 стандартизацията на масла, с които са направени да работят в тези коли. Ако трябва да ти отговоря на въпроса, с това масло няма никакъв проблем да се кара, само ако dpf-а и катализатора са хванали гората. В случай, че са си още на мястото, не те съветвам да караш с рейсингово масло, защото ще им се види сметката. Можеш да си сложиш каквото и да е LL04 масло пълна синтетика, която като я сменяш на 10к км няма да има никакъв проблем, стига маслото да е истинско. Успех.
- Ranchev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 115
- Регистриран на: 16.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко с гуми !
- Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
- Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(
Re: Дизел и Motul 300V
Аз не говоря конкретно за автомобил а като разсъждение. Да предположим че като масовия случай има катализатор но дпф-а е избушен. А маслото се сменя на 10 000км. Как , от какво , и защо би навредило на катализатора това масло ? От опита ми с бензинови автомобили най-доброто масло по лична преценка за сега Мотул 300в и Bardahl XTR , Bardahl XTC- но цената им е златна някаде ако се намерят с отстъпка нещо . От ТУК сме поръчвали масла от Германия идват сравнително бързо. Някой неща са на много добра цена някои не толкова И в тоя ред на мисли Амсаоил имат ли база за сравнение с Мотул 300в ?
Re: Дизел и Motul 300V
Ranchev написа:Аз не говоря конкретно за автомобил а като разсъждение. Да предположим че като масовия случай има катализатор но дпф-а е избушен. А маслото се сменя на 10 000км. Как , от какво , и защо би навредило на катализатора това масло ? От опита ми с бензинови автомобили най-доброто масло по лична преценка за сега Мотул 300в и Bardahl XTR , Bardahl XTC- но цената им е златна някаде ако се намерят с отстъпка нещо . От ТУК сме поръчвали масла от Германия идват сравнително бързо. Някой неща са на много добра цена някои не толкова И в тоя ред на мисли Амсаоил имат ли база за сравнение с Мотул 300в ?
Състезателните масла имат голямо съдържание на противозадиращи съставки, разбира се включително ZDDP, а това съединение и особено фосфора в него не е добре за катализаторите. Затова и състезателните масла не отговарят на long life стандартите на BMW, а и не само. Не съм химик, така съм чувал по форумите.
Не че нещо колега, ама как разбра, че тези масла са най-доброто ?
По TDS ли ? Анализи ли си правил ?
Това, че ти е станал по-тих двигателя примерно, не винаги значи че маслото е подходящо, а и да не би да си карал с всички масла на пазара ?
Amsoil имат база за сравнение с 300v на Motul и това е серията им Dominator.
Re: Дизел и Motul 300V
Колегата Kurtov по-горе е направил уместни забелжки по темата. И аз ще добавя някои думи, за нещата които съм срещал за това масло, защото се вижда, че то е доста хвалено и си има и определена група привърженици. Първо - маслото е основно съзтезателно, в последните документи които срещах не пише да е предназначено за ежедневна употреба в гражданските автомобили. На BITOG има анализи на свежо масло от преди доста години мисля бяха от времето 2007/2010 където се вижда, че е високопепелно което си е типично за състезателните масла, в анализа(Motul 300V Trophy 0W-40) от 2012 на оil-club.ru се вижда, че са му намалили пеплното съдържание до около 1%, но от там му е паднало и базовото число. Някъде мернах и анализ на отработено масло от последните години - в него също се вижда, че са намалили добавките което говори, че е паднало и пепелното съдържение, т.е. маслото вероятно може и да се ползва не само на състезания. Другото нещо - много е странно едно състезателно масло да е с толкова малко добавки, макар, че и последните масла на Равенол които се заявяват като спортно ориентирани са с още по-малко пепел.
Второто важно нещо е, че то няма нито официален допуск на БМВ, нито такова съответствие гарантирано от производителя, т.е. всеки ще го налива на собствена отговорност. Трето - попадна ми писмо от дистрибутор в Русия(http://www.oil-club.ru/forum/index.php? ... ch_id=9008) - в него се казва, че маслото може да се ползва максимално 10 хил км при нормални условия, при тежки условия - като голям дял градско каране и ниска средна скорост този интервал следва да се намали - предполагам на 5к до 7,5к км в зависимост от натоварването. Какво е качеството на маслото - каква му е базата / анализите казват, че в него има малко естери, алкилирани нафталини, ПАО и дори малко хидрокрек. Разликата с Амсойл е, че там има много ПАО и много естери. Освен това ПАО-то при Мотул не е много ясно колко е, спектралния анализ казва, че не е много(пик 1) - в сравнение с други масла за които се знае, че са на ПАО основа(пик 1,3), но този метод за определяне не е съвсем надежен и не могат да се правят категорични заключения. Иначе цената и на едното и на другото е сравнима - минимума е към 12е за литър. Ако се сравни цената на компонените - Амсойла съдържа по-скъпи такива, естерите например са по скъпи от ПАО-то, а ПАО-то е по-скъпо от хидрокрека и предполагам алкилираните нафталини.
Иначе как ще се държи точно в конкретен двигател можем да кажем като се направят анализи на отработките на едно и на другото и се сравнят. За Амсойла има много такива и показват, че се представя изключително добре, тук имам предвид Signatures 0W40. За разлика от Мотул тук имаме много повече добавки - пепелното съдържание е 1,4% при 1,0% за Мотул, базовото число на първото е 13 на второто 9, така, че е нормално да издържа на доста по-голям пробег от него.
Ако колата няма да се товари много - като на състезание, особена полза от това масло не виждам при условие, че за кажи речи 2 пъти по-малко пари можеш да си вземеш друго което ще свърши същата работа.
Второто важно нещо е, че то няма нито официален допуск на БМВ, нито такова съответствие гарантирано от производителя, т.е. всеки ще го налива на собствена отговорност. Трето - попадна ми писмо от дистрибутор в Русия(http://www.oil-club.ru/forum/index.php? ... ch_id=9008) - в него се казва, че маслото може да се ползва максимално 10 хил км при нормални условия, при тежки условия - като голям дял градско каране и ниска средна скорост този интервал следва да се намали - предполагам на 5к до 7,5к км в зависимост от натоварването. Какво е качеството на маслото - каква му е базата / анализите казват, че в него има малко естери, алкилирани нафталини, ПАО и дори малко хидрокрек. Разликата с Амсойл е, че там има много ПАО и много естери. Освен това ПАО-то при Мотул не е много ясно колко е, спектралния анализ казва, че не е много(пик 1) - в сравнение с други масла за които се знае, че са на ПАО основа(пик 1,3), но този метод за определяне не е съвсем надежен и не могат да се правят категорични заключения. Иначе цената и на едното и на другото е сравнима - минимума е към 12е за литър. Ако се сравни цената на компонените - Амсойла съдържа по-скъпи такива, естерите например са по скъпи от ПАО-то, а ПАО-то е по-скъпо от хидрокрека и предполагам алкилираните нафталини.
Иначе как ще се държи точно в конкретен двигател можем да кажем като се направят анализи на отработките на едно и на другото и се сравнят. За Амсойла има много такива и показват, че се представя изключително добре, тук имам предвид Signatures 0W40. За разлика от Мотул тук имаме много повече добавки - пепелното съдържание е 1,4% при 1,0% за Мотул, базовото число на първото е 13 на второто 9, така, че е нормално да издържа на доста по-голям пробег от него.
Ако колата няма да се товари много - като на състезание, особена полза от това масло не виждам при условие, че за кажи речи 2 пъти по-малко пари можеш да си вземеш друго което ще свърши същата работа.
Последна промяна zaharia на 14 Мар 2019, 14:50, променена общо 1 път
- Ranchev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 115
- Регистриран на: 16.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко с гуми !
- Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
- Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(
Re: Дизел и Motul 300V
Аз м/у временно пробвах в на жената C220 CDI сложих Мотул 300V 0w40 същия резултат като при Бмв-то и Ево-то 6000км и започна да намаля драстично до 10 000км доляхме литър и нещо. Сега е с кастрол на 9к и не съм доливал и капка. Интересното е че ужким естерното трябва да е много по-издръжливо а явно след 6000км нещо се променя. Мириса на 300V обаче е уникален и мирише като го слагаш и като го точиш.
Re: Дизел и Motul 300V
Според мен няма смисъл толкова скъпо масло, което е състезателно да се слага на всекидневен дизел.
Няма да стане по-мощен .
На каква цена го взимаш 300v-то ?
Няма да стане по-мощен .
На каква цена го взимаш 300v-то ?
- Ranchev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 115
- Регистриран на: 16.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко с гуми !
- Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
- Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(
Re: Дизел и Motul 300V
5W30 2л - 50лв
- Ranchev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 115
- Регистриран на: 16.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко с гуми !
- Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
- Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(
Re: Дизел и Motul 300V
Kurtov написа:Според мен няма смисъл толкова скъпо масло, което е състезателно да се слага на всекидневен дизел.
Няма да стане по-мощен .
На каква цена го взимаш 300v-то ?
Аз масло повече от 10к км. не карам ако ще и от русалки да е Нямам очаквания да стане по-бърз а да съхрани състоянието на двигателя за по дълго.
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: Дизел и Motul 300V
Ако някой пробва от това : http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6159
Ще забрави бързо за всички други марки
Ще забрави бързо за всички други марки
Re: Дизел и Motul 300V
По-скоро трябва да си забравил за всички други, за да дадеш 39 лв. за литър Бардал .
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: Дизел и Motul 300V
Kurtov написа:По-скоро трябва да си забравил за всички други, за да дадеш 39 лв. за литър Бардал .
Е аз не давам по толкова А и маслото превъзхожда в пъти всичко останало на пазара
Re: Дизел и Motul 300V
Би ли споделил как може и другите да не плащаме по 39 лв. за литър и какво му е по-хубавото на Бардал-а от на другите масла ?
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани