Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от vicho » 08 Яну 2019, 15:16

andy написа:Коментирам не с цел заяждане - напротив.
Колата ти върви много добре, поздравления за труда.
Коментара ми беше в съвсем друга посока, а именно в показанията на дино стендовете, както и сам се убеди.
За да няма манипулирани стойности е редно да ти дават меренето на колелата, приравнени към морско ниво и околна +20С, а пък после кой както иска да си ги наглася към вала.
Защото дори и едно и също дино ще ти даде различни резултати ако не корегират, като единия е на морето, а другия в София. :D


Това си е самата истина, но хората, които мерят на диностенд обикновено не се занимават с калибриране ;)

Или ги мързи, или не могат, или и двете :dunno:

Иначе аз виждам еднакви Нм измерени от двата диностенда, което ще рече, че са адекватни и двата, просто смятането на hp-то не е в час на едното или и на двете места :lalala:

и те така

п.с. мерси :angel: :bchug:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от Nickelback » 08 Яну 2019, 15:44

andy написа:...За да няма манипулирани стойности е редно да ти дават меренето на колелата, приравнени към морско ниво и околна +20С, а пък после кой както иска да си ги наглася към вала.
Защото дори и едно и също дино ще ти даде различни резултати ако не корегират, като единия е на морето, а другия в София. :D


Колега, никой никога не "коригира" и няма смисъл да го прави :!: Просто защото диното е инструмент за настройка, а не за съревнование и мерене на органи. Органи се мерят на пътя или писта с подходящата техника. Как смяташ някой да прави емпирични корекции, че видиш ли, температурата била десет градуса нагоре от 20 C и дай ще му резнем на тоя десет коня, надолу щото е с три литра шестак, а на оня другия 20 коня щото е с осмак. А ако има проблем с интейк темп. сензора/мапа за определен температурен диапазон, който не може да бъде обхванат в текущото измерване какво правим? Пак ли ще значи, че колата му е по-мощна при все че не е, като има явен проблем? Просто е безпредметно дори да ги споменавате такъв тип "корекции"...
Освен да има едно дино на брега във Варна и цяла България да ходи там да мери само нАпролет ли като е 20 градуса... не можах да ти разбера идеята..?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от andy » 08 Яну 2019, 16:06

Диното само си прави тази корекция, като мери околната и атмосферното налягане и го показва на графиката като готов коефициент (ако е е включен)
k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 293)^0,5

Постигат се разлики до 10% и повече, затова се налага таз корекция

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от Nickelback » 08 Яну 2019, 16:13

Мне... Както казах !измерването! се прави тук и сега при тези условия и всякакви други "корекции" са безпредметни, просто щото тоя автомобил е бил поставен точно НИКОГА при тези други условия, при които така би ни се искало. Оттам нататък са свободни съчинения на теоретиците. Те и на мотор "мерят" стендовете уж, но това е поредния маркетингов трик на всички мапери със собствено дино!

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от andy » 08 Яну 2019, 16:18

Колега физиката не съм я измислил аз. Има си формули, начини и принципи на каквото и да е мерене.
Аз казвам как са нещата от Научна гледна точка и ти си пиши каквото искаш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от Nickelback » 08 Яну 2019, 16:20

Тука няма наука. Има реалност. Има атмосферна и турбо кола, например, с измерени еднакви коне, които ти искаш да изравниш при различни атмосферни налягания и температури на околната среда. Два различни свята! Тц... бъркаш рейса тука сериозно!

Да не говорим за метанолови системи, нитро и друг вид гориво. С формули не става... а диното не знае за тия шукарии...

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от Rainbow » 08 Яну 2019, 16:34

Не съм съгласен и аз. Корекции трябва да се правят, защото иначе какво точно мериш? Ако настройваш кола / тунинг проект - нали си наясно, че може да не стане в рамките на един ден. И другият ден да е коренно различно. Та без корекции какво точно настройваш? Иначе съм съгласен, че диното е главно за преди / след, но всеки му е кеф да премери и за числата само :mhihi:

Ако няма корекции - да е поне на едно и също дино, с горе-долу еднакви входящи параметри / условия.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от Nickelback » 08 Яну 2019, 16:38

Пак питаме тогава в задачата - по един и същ начин ли правим корекция на турбо кола и атмосферна кола? С тоя ли същия коефициент на колегата на база атмосферно налягане и температура на околната среда или и други корекции ще правим... Какви? Диното ли пак ги прави или кое? :mhihi:

Отговаряте ми просто с ДА или НЕ и приключваме спора! :)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от andy » 08 Яну 2019, 16:46

https://www.dynomitedynamometer.com/dyn ... epower.htm

аз не откривам топлата вода, само я ползвам
Дано в този линк има отговор на твоя въпрос и защо са толкова нужни тез корекции, ако не питай Гугъл.

А за колегата Rainbow :yes:
Последна промяна andy на 08 Яну 2019, 16:49, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от Nickelback » 08 Яну 2019, 16:48

Тия глупости съм ги чел доста отдавна, колега (важат, ако сравняваме два идентични двигателя, да) :) Искам вашата гледна точка и да ми отговорите на конкретния въпрос с вашата физическа интерпретация. Ей тия две неща :)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от Rainbow » 08 Яну 2019, 17:26

Nickelback написа:Пак питаме тогава в задачата - по един и същ начин ли правим корекция на турбо кола и атмосферна кола? С тоя ли същия коефициент на колегата на база атмосферно налягане и температура на околната среда или и други корекции ще правим... Какви? Диното ли пак ги прави или кое? :mhihi:

Отговаряте ми просто с ДА или НЕ и приключваме спора! :)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


По един и същ, самото дино не би трябвало да се интересува, макар колите да имат разлика. Диното си има корекционен фактор, който за dynojet в повечето случаи е 5, сложи го на по-високо число и о изненада, колата станала по-мощна.

2 PDF пускам и аз от dynojet:
http://imageftp.dynojet.com/CMD/Truth_L ... _Final.pdf (тук се обяснява разликата между dynojet vs mustang например, където аз като пример ще дам, че изкарах 396 vs 306 коня на гуми)
http://www.dynojet.co.za/public_downloa ... Torque.pdf (тук се вижда, че корекцията, която диното прави само, е базирана на атмосферното налягане, температурата и влагата на въздуха)

То иначе малко излиза, че всеки път ще е много относително и на практика ще стане малко безсмислена операция и хвърляне на пари (на дино как ще настроиш кола за един ден не ми е ясно, като след 4-тия рън дига много температура и конете падат много рязко, та ходи разбери какво си направил, чакай пак някакво време и т.н. :mhihi: ).

:bchug:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от Nickelback » 08 Яну 2019, 18:15

Rainbow написа:
Nickelback написа:Пак питаме тогава в задачата - по един и същ начин ли правим корекция на турбо кола и атмосферна кола? С тоя ли същия коефициент на колегата на база атмосферно налягане и температура на околната среда или и други корекции ще правим... Какви? Диното ли пак ги прави или кое? :mhihi:

Отговаряте ми просто с ДА или НЕ и приключваме спора! :)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


По един и същ, самото дино не би трябвало да се интересува, макар колите да имат разлика.


Да вярно диното не го интересува, а и да го интересува, няма и да иска как реално да измери реалните величини в горивните камери, които определят процеса на горене и доколко ефективен е той! И ЗАТОВА тия корекции приложени едно към гьотере върху абсолютната темп. на въздуха на околната среда и абсолютното атмосферно налягане, нямат връзка с реалността, зацепвате ли го това!

Иво, от теб не съм го очаквал, честно... Пишете тотални глупости наизуст без грам да се замислите какви процеси се развиват в тия мотори!

Пореден пример - имаме атмосферна високооборотна кола с кофти направен интейк, който минава някъде около колекторите, които се напичат до 900-1000 градуса без зор.
При подобни условия, да речем реалната входяща температура на въздуха е 60-70 градуса да речем. Доколко ли се влияе от 20-те градуса на околоната среда - все е зле в работен режим, заради тоя проблем в дизайна.
Налягане в интейка - атмосферно!

От друга страна имаме перфектно направена турбо ралиджийка с воден интеркулер и метанолова инжекция. Входяща температура 35-40 градуса.
Перфектна и почти константна температура.
Налягане в интейка - колкото си иска - константно!

Айде сега кажете на коя от двете коли ѝ "пука" повече за температурата на въздуха на околната среда и най-вече за атмосферното налягане?!
Еднакво ли трябва да бъде направена "корекцията" с коефициента на Анди или не баш? ...При два фундаментално различни механизма на пълнене и охлаждане на въздуха, при които количеството молекули въздух под товар в горивните камери НЯМА нищо общо измежду двете коли!?
П'а нека са и измерени с еднаква мощност при 20 градуса и на морското равнище. Еднакво ли трябва да бъдат "ощетени" двете, а..?
Щото леко едната има сериозен превес, и дава изключително по-консистентни резултати, ама няма да казвам коя, та да ви е гадно...
Качете се на Пайкс Пийк с едната и с другата и споделете коя пада по очи!
Замислете се леко бе хора!
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от drago9205 » 08 Яну 2019, 21:40

Nickelback написа:Айде сега кажете на коя от двете коли ѝ "пука" повече за температурата на въздуха на околната среда и най-вече за атмосферното налягане?!

За атмосферното налягане съм съгласен, че оказва влияние, но в повечето случаи температурата на входящия въздух ще е горе-долу еднаква, независимо дали е атмосферка или с турбо. Кулерите компенсират повишаването на температурата от самото сгъстяване на въздуха от турбината, а интейка на атмосферките не е сложен до изпускателя и въздухът влиза близък до външната температура.

П.П. Май не съм виждал атмосферка където интейка минава близо до изпускателните колектори, че да се нагрее до 1000 градуса. В масовият случай интейка минава от едната страна, а изпускателя от другата и нямат допирни точки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от Nickelback » 08 Яну 2019, 21:59

Колега, давам възможно най-грубия пример, който ми хрумна в рамките на секунди, за две нарочно диаметрално натамънени мотора по концепция... Не се хващайте за детайлите, ясно е на всички откъде минава интейка и как трябва да се прави, за кулерите - също...
Акцентът е върху това как влияят тия два фактора от формулата назад на колегата и в каква степен на различни по концепция и технологии двигатели. И доколко са адекватни тия "корекции" :ok: От кола до кола има толкова огромни разлики, че не е истина направо, затова и тия проценти дето се цитират насам-натам са не просто несъстоятелни съждения, ами абсурдни дори :yes: Също така тия "корекции" никога няма да отразят реалната мощност на мотора в режим, който той просто би имал потенциален и/или непредвиден проблем, най-малкото - дали кофти мап в тоя диапазон, неадекватен сензор и т.н. Това диното не може да предвиди или компенсира по какъвто и да било начин! Е бива ли в такъв случай тая кола да бъде обявена за сравнително "силна" на база просто "корекции", като всъщност е супер спряла при именно тези външни условия?! После защо еди кой си го били бИли някакви други коли с по-малко коне и тем подобни детски истории. Това е щото всеки си мери пишока на диното, а не където е мястото за това! Смешна история...
За друго не споря аз :)
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: Е9х дино графики/ъпгрейди/резултати

Мнение от Rainbow » 09 Яну 2019, 11:09

Ти този коефициент нали не си представяш, че прави разлика от 100 коня при нормални 300 на колата да речем (в нормални условия)? Той трябва да е в някакви минимални според мен граници (не съм го смятал по тяхната формула колко би се различавал). А точно тази твоя ралиджийка без коефициент ако я мерим на едно и също дино, едното долу, другото на върха на Пайкс Пийк какво ще се получи? Едва ли колата изведнъж е станала 100-200 коня по-слаба, но с правилен коефициент, който да отчете разликата в налягането на въздуха може и да покаже еднакви коне (както те са дали +- 1 до 2 коня).

Това с меренето и колкото покаже сега аз няма как да го отчета. Ако не стенд с изваден мотор, където знаеш какъв поток и какъв въздух подаваш - ОК, не ти трябват никакви коефициенти и глупости.

Ама ако си решил да си тунинговаш колата, правиш рън преди лятото на 1040hPa и 27 градуса, правиш тунинга и решаваш да видиш какво точно си направил, но си уцелил ден с дъжд, температурата е 15 градуса и налягането е 1000hPa, какъв е ефекта? Тук не ме интересува каква е колата - турбо, мурбо, атмосферка и т.н. :?:

При желание за смятане, може да видим какво ще покаже:
formula.jpg


И както казваха в Досиетата Х - истината е някъде там :yes: :wave:

P.S.: Всички тези работи са, за да се изкарат някакви прецизни числа. Ако графиката те кефа на диното и колата върви добре, едва ли на някой му пука дали ще е 294 или 303 коня на колелата предполагам (в такива граници си представям този коефициент, при нормални условия). Въпреки, че при вторият вариант е по престижно после за пред познати и фейсбук/форума :mhihi: Отделно и разчитаме на диното да е ОК. Мен примерно ми е странно, че максималните коне никога не излизат на първият рън, когато колата и интейка са все още хладни (колата все пак е загряла, т.к. е била на ход до диното, визирам 2 мои коли, които съм правил), а идват на 2 или 3-ти. Вече от 4-ти нататък мисля на всички е ясно, че няма как да стане, освен може би в твоят вариант с ралиджийката, но пак е под въпрос.

P.S.2: Сега видях, че споменаваш за някой паднал с "по-бърза" кола. Това нали знаеш, че е супер субективно. Какви са му гумите, как е тръгнал, колко добре и бързо сменя скоростите, съединителя още ли е в топ състояние... Историята знае доста примерно на по-бавни коли, с добри пилоти, да дават по-добри времена от по-бързи коли. Особено ако са ръчки (сега някакви автомати с лаунч предполагам вече грешката е минимална). И да се има предвид, че и мен ми е смешно меренето на атрибути на дино, но е някаква отправна неутрална точка. И аз ако искам мога да си бодна мап на 20 пси за 1-2 ръна на диното да извадя едни 40-50 коня отгоре и после да си върна мапа на 17, за да не си убия турботата, ама има ли смисъл? :mhihi: А цялото това мерене, поне за България май го започнаха Маднеса и техните резултати във фейсбук (както и другите мапери де, те реално са тези, които си мерят работите :lol: ).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook