BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 2.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 328i
Мечтае да кара: BMW М3/M5

BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Razor90 » 06 Юли 2017, 15:07

Здравейте колеги,
Oт скоро ми се върти в главата идеята да сложа 3 stage интейк от 330 на моята американска 328-ца(до колкото прочетох същото важи и за 325). Първо да кажа, че не открих информация по българските форуми по тази тема. Интересно ми е, някой правил ли е такова нещо в България ? :dunno:

Информацията, която имам за момента е следната:
328-цата има почти същия 3-литров двигател като този в 330: n52b30. Този в 328 се води n52k.
Oсновните разлики между двата двигателя са:
- Интейка, който при 330 е с две DISA клапи
- Изходящите колектори и катализаторите са по-малко рестриктивни при 330
Съответно 330 е с 255 к.с., а 328 е с 230 к.с.

За преминаването към 3 stage intake са необходими следните части:

11617559523 Intake Manifold
11617559530 Vent Hose
11617579114 Adjustor Unit
11617560538 Adjustor Unit 2
11617547242 Gasket set
11617535850 x2 Screw 50x35
11617535849 x5 Screw 50x20
11617535851 x1 Screw 50x66

Предполагам, че ще успея да намеря повечето части втора употреба. Проблемът е, че след добавянето на новия интейк, ще е необходим ремап на двигателя, за да може да използва правилно DISA клапите. Текущия софтуер може да ги управлява, но не се възползва правилно от тях.
След интейк и ремап колата ще достигне 260к.с., което е повече от стокова 330-ка.

Относно ремапа в България, удрям леко на камък, защото явно никъде не е правено. На няколко места ми отказаха. Маднес и digital-tuning са готови да се пробват, но не могат да гарантират нищо.
Вариант е да я ремапна със софтуер от чужбина: https://store.activeautowerke.com/products/active-autowerke-bmw-e9x-328i-bmw-128i-n51-n52-performance-tune-software
Но нещо не ми харесва цената(около 1400лв без доставка), след добавяне на O2 sensor bypass(за да не следи данните след катализаторите) и SIMON 3 кабела, за да не се налага да изпращам ECU-то и да остана без кола за някакво време. Накрая всичко ще стъпи на 2000 лв, цена която е почти съпоставима с това да продам 328-цата и да си взема 335 ... :kuku:

Вариант в България е да направя само стандартен ремап който ще ми стъпи на 500 лв. и ще доабви едни 10-15 к.с., но при положение, че 3-stage интейка е толкова лесен за поставяне ме разколебава и търся вариант за по-евтин ремап който да го поддържа. :driving:

Има естествено и готови китове, на "добра" цена: https://www.turnermotorsport.com/p-340230-n52-330-intake-manifold-software-upgrade-for-128i325i328i528iz4/?pdk=CQQAAQED

Тук има още информация: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=381371

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Dextuar » 06 Юли 2017, 16:42

Как стои вариантът да се налее софт от 330-ка или да се ъпдейтне с парт номер от 330-ка, ако ЕКУ-тата са еднакви? Ако това стане, софтуерът е лесната част.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 2.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 328i
Мечтае да кара: BMW М3/M5

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Razor90 » 07 Юли 2017, 11:02

dextuar написа:Как стои вариантът да се налее софт от 330-ка или да се ъпдейтне с парт номер от 330-ка, ако ЕКУ-тата са еднакви? Ако това стане, софтуерът е лесната част.


Някъде, не помня точно къде, прочетох, че не е възможно да се налее софтуера от 330. Модифицирал се текущия.
Мисля си, че 3-те сейджа на интейка бяха:
-двете клапи отворени
-едната отворена другата затворена
-двете затворени
Като в самия софт на 328 това си го има заложено(управлява си клапите, но не коректно), защото хората който са сложили само интейк без ремап казват, че има подобрение в ниските обороти и оборотите след 4000. Средните обороти ставали по-зле, май имало и някаква неравномерна работа на двг.
Мап-а според мен коригира количеството подавано гориво в различните стейджове. Клапите реално насочват въздуха към цилиндрите, които имат нужда в момента, съответно е необходимо и повече гориво.
Не разбирам от ремапинг, но сиг е възможно да настроят колата според работата на DISA клапите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от u`F`o » 07 Юли 2017, 12:22

А, ако ти се занимава с интересни неща, защо не продадеш тази кола в това състояние и да си вземеш 330i или 335i. След това започваш от каквото имаш. 335i с ремап е на 400 коня. Ковани бутала и биели. Две турбини, ако сгънат се преправя на single turbo.
Истината е, че колкото и да буташ атомсферен мотор, си е тегаво. Една генерация и ремап ще ти помогнат, но няма да е нищо "Уау". Карал съм 325 с лек маховик, генерация, колектори и ремап... да ти кажа, ако можех да се върна назад, просто бих изтряскал едно 330i (за тогавашния ми бюджет) вътре и от там нагоре да градя. Според моето скромно мнение, гледай колко коня за колко пари можеш да добиеш. В атмосферния тунинг, евтини варианти няма.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 2.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 328i
Мечтае да кара: BMW М3/M5

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Razor90 » 07 Юли 2017, 13:49

u`F`o написа:А, ако ти се занимава с интересни неща, защо не продадеш тази кола в това състояние и да си вземеш 330i или 335i. След това започваш от каквото имаш. 335i с ремап е на 400 коня. Ковани бутала и биели. Две турбини, ако сгънат се преправя на single turbo.
Истината е, че колкото и да буташ атомсферен мотор, си е тегаво. Една генерация и ремап ще ти помогнат, но няма да е нищо "Уау". Карал съм 325 с лек маховик, генерация, колектори и ремап... да ти кажа, ако можех да се върна назад, просто бих изтряскал едно 330i (за тогавашния ми бюджет) вътре и от там нагоре да градя. Според моето скромно мнение, гледай колко коня за колко пари можеш да добиеш. В атмосферния тунинг, евтини варианти няма.


Да така е, то каквото и да вземеш все ще гледаш да му увеличиш мощността, няма спирка :D Ако вземеш 330 ще си викаш защо не взех 335, ако вземеш 335, защо не М3 и т.н. :D
До преди 6 месеца имах е46 330ci, съответно я бях ремапнал, изпускателни колектори и К&N филтър, ръчка.
Забавна беше, но не спираше да се чупи, за 3г. бях налял доволна сума пари, двойна и повече на цената на колата. Не съжалявам за нито един от тунингите които съм направил, а за това, че се чупеше нон стоп(всеки месец в сервиза, оправиш едно, друго се счупи и едни и същи неща по няколко пъти) и ми писна :D

Сега се сдобих с тази е90 328, като главната ми цел беше да не се чупи често. За това избягвах 335(турбини), а тази 328 я намерих на 60к. релани км :bowdown: от Дару. Проблемите са два, автоматик е и вече искам повече к.с. (крастата си иска) пък и кой обича да е сток :D
Плюса на тунинга при атмосверките, е че не им влиае толкова на живота, както тези с турбините. Вярно получаваш 400к.с. ама за ежедневка ...

Отзивите по форумите след 3-stage intake-a и ремап са много добри. Колата видимо се усеща по-пъргава и добавената мощност не пречи на автоматика. Въпроса е да го направя изгодно(к.с./лв), иначе което не става с пари, става с много пари :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от nero_ » 07 Юли 2017, 14:02

Доста разправия ми изглежда за не кой знае какви резултати, но пък ако е повече за проекта и за идеята защо не. Ако наистина търсиш подобрение, моят съвет е или се примири с това което имаш или търси 335. За съжаление в бг може би ще имаш проблеми да намериш някой да ти мапне за 2 клапи.

Сподели колко смяташ, че ще излезе цялата процедура (части, труд, ремап ако се намери кой). Да не се окаже наистина близо до 335 бюджет.

ПП: 335и е с лети бутала, не ковани, а преправянето към едно турбо е повече от 1/2 от цената на колата грубо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10418
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Leon » 10 Юли 2017, 7:08

Абонирам се за темата, но и моите проучвания преди време показаха, че икономически не е много изгодно да се прави конверсията. От друга страна, много си харесвам колата в нейната цялост, не искам да я сменям, та в някакъв момент може и да се хвърля, ако изпадне колектор. Мисля, че MadPresly беше правил подобен тунинг и даже си коментирахме в една тема, ако реши да се включи, ще е полезно. Станахме трима с 328-и във форума :driving:
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Alek_SV » 10 Юли 2017, 9:16

Да добавиш 45 коня на не-турбиниран двигател не е никак малко и си е доста осезаемо.
Който не го мързи да прочете тук :

http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=455180

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=372973

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 2.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 328i
Мечтае да кара: BMW М3/M5

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Razor90 » 11 Юли 2017, 11:10

По форумите пише, че софтуер тунинга на BPC е по-добър от този на АА. Освен това излиза и със 100$ по-евтин:
https://bimmerperformancecenter.com/products/e90-325i-328i-n51-n52-tune

Иначе за момента по моята 328-ца съм модифицирал:
- премахване на втория филтър(charcoal filter) във въздушната кутия: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=21590
- K&N панелен филтър. Този филтър малко ме притеснява, защото е вертикално разположен и маслото му се стича в дъното на кутията, а гроната част леко изсъхва. Според вас дали е проблем това нещо ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от u`F`o » 13 Юли 2017, 12:10

Razor90 написа:
Забавна беше, но не спираше да се чупи, за 3г. бях налял доволна сума пари, двойна и повече на цената на колата. Не съжалявам за нито един от тунингите които съм направил, а за това, че се чупеше нон стоп(всеки месец в сервиза, оправиш едно, друго се счупи и едни и същи неща по няколко пъти) и ми писна :D



Същата история с е36, както споменах по-горе. Мислех си, че е защото е стара, което със сигурност е част от проблема.
Има един недостатък на автомата, който не знам как се решава - като се счупи и струва над 3000лв да се оправи. Поне за е39 е 2000лв, а не може да се смени с ръчка, заради всички модули и т.н.

Според мен рискуваш с автомата, да й раздаваш газ. Виж проучи колко струва да оправят скоростната кутия, за да не стане да я счупиш 2-3 пъти и да искаш да продаваш колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от DigitalExile » 13 Юли 2017, 17:31

Аз съм с колектор от 330 на 328-цата, но софтуера още не съм се прежалил да го направя :lol:


Иначе в ниските има подобрение с колектора, средните и високите обороти са си същите.
Карам си с колектора само от няколко месеца.


На 335 най малкия проблем са му турбините, сложи и дюзите и горивната помпа, като цяло двигателя е доста по ненадежден

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от DigitalExile » 13 Юли 2017, 18:11

Между другото от 325 няма как да стане 330, говорим само за N52 мотори тук нали?

И горе видях,че сте писали някви коне.. като цяло идеята е на 328 да се сложи софт от 330 който е 272ps [ 268кс. ]

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 2.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 328i
Мечтае да кара: BMW М3/M5

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Razor90 » 17 Юли 2017, 14:51

u`F`o написа:Същата история с е36, както споменах по-горе. Мислех си, че е защото е стара, което със сигурност е част от проблема.
Има един недостатък на автомата, който не знам как се решава - като се счупи и струва над 3000лв да се оправи. Поне за е39 е 2000лв, а не може да се смени с ръчка, заради всички модули и т.н.

Според мен рискуваш с автомата, да й раздаваш газ. Виж проучи колко струва да оправят скоростната кутия, за да не стане да я счупиш 2-3 пъти и да искаш да продаваш колата.


:nono: Е стига колега, колата е на 68к км реални. Тази скоростна кутия, колкото и да е зле трябва да изкара поне още 100к, което с моето каране ще е след 5 години :lol:
Вече писах, че кутията издържа и на повечето конски сили, от мнения на други хора по чуждите форуми. Вярно, че не я карам много спокойно, но все пак автомата трябва да си знае как да си сменя скоростите. Износвал се повече ако сменяш ръчно. Също така автомата е с обновен софтуер до последна версия, ако е от значение и се води GM, а не ZF. Бил малко по-калпав от ZF, ама всички 328 са с такъв. Маслото в кутията не мисля да го сменям, докато не се появи проблем или не протече.

DigitalExile написа:Аз съм с колектор от 330 на 328-цата, но софтуера още не съм се прежалил да го направя :lol:
Иначе в ниските има подобрение с колектора, средните и високите обороти са си същите.
Карам си с колектора само от няколко месеца.


Колега, а има ли проблеми с претрисане или неравномерна работа, така както е само с колектора ? Колко пари ти излезе и има ли разлика в разхода на гориво ?

DigitalExile написа:Между другото от 325 няма как да стане 330, говорим само за N52 мотори тук нали?

И горе видях,че сте писали някви коне.. като цяло идеята е на 328 да се сложи софт от 330 който е 272ps [ 268кс. ]


За N52 говорим да, по чуждите форуми пише че 3-stage intake-a ставал и за 325 но за кои двигатели по-точно не знам.
Иначе софтуера на 330 е 255к.с. не 268кс:

330i 2005-2007 N52B30O0 190 kW (255 hp) 300 N·m (221 lb·ft) 6.2
330i 2007-2013 N53B30O0 200 kW (268 hp) 320 N·m (236 lb·ft) 6.1

268к.с. е N53, ние ще наливаме за N52. Ремап-а от чуждите сайтове го дават 260 к.с., а не 255, защото все пак е тунинг, а не оригиналния софт от 330.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от DigitalExile » 17 Юли 2017, 16:17

Има и 272ps [268к.с.] с N52. Може сам да провериш - WBAWB51020PU96679 - купе с N52K - 200kw
Колата си работи нормални нито тресе нито нищо, разхода и да има разлика е незначителна, но в ниските осезаемо дърпа по лесно и с по малко газ.
Колектора го взех с двете клапи и филтъра за картерните.. пълен комплект общо взето от колега тук от форума.
Взех си нов филтър за картерните естествено и го метнах на колата :angel:


Колектор на 325 не виждам смисъл да се слага защото така или иначе 330 няма да стане... 325 N52 e 2500cc, 328 и 330 са 3000cc

Е тука сме го говорили ако ти се чете по тоя въпрос за 272к.с N52
https://bmwpower-bg.net/forums/viewtopi ... 03c7eae831

Малко инфо за скоростната кутия на 328

The 6L45 is capable of handling up to 330 foot lbs of torque and a maximum GVWR of 2260 kg.


Кутията си държи до 447 Nm и 2260 кг.

Оригинално на 328 (234hp) му дават : 271 Nm / 200 ft-lb
Оригинално на 330 (268hp) му дават : 315 Nm / 232 ft-lb

Пак сме далече от максималната стойност дадена от GM.
Караме бензинови коли все пак.

Ако търсите инфо за моторите и кога и на кое се монтират тук ясно ги има и US и Europe, N52 и N53.
http://www.automobile-catalog.com/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10418
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Leon » 17 Юли 2017, 20:30

Нямате си друга работа, пак се запалих да търся колектор... :driving:
Never mistake motion for action...

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook