BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 5.05.2002
Местоположение: Плевен

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от biko » 27 Ное 2019, 16:08

stoqnov23 написа:Здравейте колеги. Да се включа, и аз със въпрос. Така и не разбрах колектора от 330 се различава от другите. заради двете диса клапи само ли? До колкото знам, най много се обсъжда тази промяна на Американските 28-ци,които май са със една клапа, или греша. Моята е 325ца европейска със 218-те магарета,и колектора е със 2те диса клапи, които смених със чисто нови оем. В крайна сметка не разбирам дали собственика преди мен е сменял колектора, или всички европейски 25-ци излизат със този колектор, или само някой? В крайна сметка може ли да се направи нещо, или другата разлика вече идва, в това че двигателят не е 3л а 2.5.. Нещо много ме обърка тази тема, като цяло в последно време някой може ли да ми обясни?Или като цяло колектора от евро 325 и 330, не е еднакъв,въпреки че и двата са със две клапи. Дали със някакъв мап може да се подобри работата на клапите за повече мощност, или там вече е много по-сложно

Колега тука объркването идва от това че никой не казва че съществува модел 323 който е с едната ДИСА и е 177кс . 323 е модел за канада и мала азия но е и рядък модел в европа . 323 и 328 са с една ДИСА кубиците са си за 323 и 325 2,5л а 328 и 330 са си 3,0л. Аз съм от скоро с 323 и определено ще мина на смук от 325 какво то и да ми коства защото в ниските е доста спряло и си погорва сериозно.
само най-добрите умират млади

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от DigitalExile » 27 Ное 2019, 16:37

Американски и Канадски 328ци с N52 нямат нито една диса на колектора. За справка -> realoem

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Leon » 28 Ное 2019, 14:31

Точно така, няма ДИСА клапи. Установено и с оглед, не само по документи :mhihi: 323 с 2,5л мотор има и за Европа обаче (мисля до средата на 2006г.), те вероятно имат диса и колегата има предвид тях.
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 3.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E82 125i+

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Mr_Boqnov » 03 Яну 2020, 19:56

Колеги, да ви ЪП-на малко темата :lalala:

Ето една :driving: с N52B30(N52к) мотор с "голям" всмукател с две диса клапи, голяма филтърна кутия със спортен филтър + малко насочване на въздуха, колектор с титаниева термолента за по-плътен звук без звънтене с бързо изхождане на газовете и плътен звук, генерацийка и ремапче :bang:

Резултатът е: +50к.с./ +50Нм
Много по-жива кола, върви във всички обороти, огнени лисици, много як звук и висок прекъсвач.
П.С. Жалко само, че не може да се ремапне GM кутията за повече фън :mrgreen: и е нужно каране на Спорт и пера за максимално усещане.
:bchug:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 26.01.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 325i 2006
Мечтае да кара: BMW M4 / M6

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от antani9 » 04 Фев 2020, 10:38

Здравейте!
На мен май ми се е прее...а голямата клапа... Като давам газ и почва да трака от нея сякаш перка на вентилатор се опира в нещо и колкото повече газ давам, толкова повече шуми .... Махам буксата на дисата и изчезва този звук ( чува се много леко при настъпване почти до кикдаун ).. Та въпросът ми е откъде ги взимате ( каква марка или оригиналната) ,ремонтни комплекти продават ли и по колко вървят като цена като цяло ?
Също така тази малката диса клапа как да разбера дали е заминала и тя ?
Колата е е90 2.5i 218hp 2005г.
Благодаря , лек и успешен ден :D :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 19.12.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90
Мечтае да кара: NISSAN GT-R

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от dido ra6kov » 08 Фев 2020, 10:06

Моята Е90 е от USA и 328i с код на мотора N52N - 254кс. И няма нито една диса клапа. Върви си чудно хубаво от ниски до високи (до прекъсвач).

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 14.10.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 Touring

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от demiriz » 08 Фев 2020, 14:38

Здравейте колеги!!!
Въпроса ми е следния: BMW с мотор N53B30 бензин. При смяната на маслото със свещите видях, че две свещи не са работили добре, тоест са черни, а не като останалите бели. Та въпроса ми е от какво са черни и имали нещо притеснително???

Благодаря предварително!!!

Изпратено от моят FIG-LX1 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от DigitalExile » 08 Фев 2020, 20:32

dido ra6kov написа:Моята Е90 е от USA и 328i с код на мотора N52N - 254кс. И няма нито една диса клапа. Върви си чудно хубаво от ниски до високи (до прекъсвач).


234к.с. трябва да е , да и аз си мислех, че в ниските е добре докато не сложих колектора с 2те клапи и европейски софтуер. Много се усеща в ниските разликата, а и разхода пада доволно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 19.12.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90
Мечтае да кара: NISSAN GT-R

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от dido ra6kov » 09 Фев 2020, 17:30

dido ra6kov написа:Моята Е90 е от USA и 328i с код на мотора N52N - 254кс. И няма нито една диса клапа. Върви си чудно хубаво от ниски до високи (до прекъсвач).


234к.с. трябва да е , да и аз си мислех, че в ниските е добре докато не сложих колектора с 2те клапи и европейски софтуер. Много се усеща в ниските разликата, а и разхода пада доволно.


20200209_172352.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от mad_presley » 12 Фев 2020, 13:18

Никой не е писал за основния проблем при смяна на всмукателния колектор с 2 диса клапи, а именно Power Class настройките в CAS (CLASS_PWR) и моторен компютър 6BMOT (stat_bsz_wert). Докато не се промени Power Class в CAS и моторен компютър, истинска 330-ка 272к.с няма да стане. Само с наливане на софт за 330 нищо не става или поне перформънса не си струва даже парите за колектора.

Понеже се оказа "голямата тайна", за която в БГ даже не са чували, че съществува, а в Cartechnology и другите подобни форуми не искат да споделят се изнервих и скоро ще пусна решението публично тук и навсякъде в нета. Когато ми дойде музата обаче, не ме заливайте с лични съобщения, защото и без това няма да ги получа, заради препълнена кутия.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 2.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 328i
Мечтае да кара: BMW М3/M5

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Razor90 » 13 Фев 2020, 11:06

mad_presley написа:Никой не е писал за основния проблем при смяна на всмукателния колектор с 2 диса клапи, а именно Power Class настройките в CAS (CLASS_PWR) и моторен компютър 6BMOT (stat_bsz_wert). Докато не се промени Power Class в CAS и моторен компютър, истинска 330-ка 272к.с няма да стане. Само с наливане на софт за 330 нищо не става или поне перформънса не си струва даже парите за колектора.

Понеже се оказа "голямата тайна", за която в БГ даже не са чували, че съществува, а в Cartechnology и другите подобни форуми не искат да споделят се изнервих и скоро ще пусна решението публично тук и навсякъде в нета. Когато ми дойде музата обаче, не ме заливайте с лични съобщения, защото и без това няма да ги получа, заради препълнена кутия.


Не е задължително, ако се използва неоригинален софт модифициран от 330 с променен power class съвпадащ с този на колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от mad_presley » 19 Фев 2020, 23:07

Razor90 написа:
Не е задължително, ако се използва неоригинален софт модифициран от 330 с променен power class съвпадащ с този на колата.

А модифицирания софтуер знае ли, че 330i няма дебитомер, а 325-328 са с дебитомер. Каквото и да си говорим, 272к.с са тоталния максимум от 3 литровия двигател и за да се постигнат тези коне, модифицирания софт не я прави реална 330i. Повече коне се вадят единствено и само след премахване на катализатори.
Постигането на 272к.с става само с промяна на Power Class в CAS и моторен компютър, ъпдейт със софтуер за 330i, всмукателен колектор с две диса клапи и кутия за въздушен филтър с температурен датчик вместо с дебитомер.
След като е постигнат реалния потенциал на 330, вече може да се махат катализатори и да се постигнат 300-315к.с.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от DigitalExile » 19 Фев 2020, 23:22

Къде го този дебитомер имам 328xi 2011 6-ти месец, може ли да ми го намериш в RealOEM, никой не твърди,че след софтуера колата става 272к.с. всъщност доколкото аз съм запознат софтуера в bimmerlabs специално за xi е 265 к.с. и най вероятно е от Х3 защото там има толкова коне за този двигател.

Иначе по спомен след флаш, тя си набива точно Missmatch на 6BMOT така или иначе. Фикса го има на много места в нета.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от Leon » 25 Фев 2020, 15:34

Много разправии и проблеми са това за 50к.с. :mhihi:
Never mistake motion for action...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: BMW e90 325/328i 3-stage intake от 330i

Мнение от b00st » 25 Фев 2020, 16:47

Leon написа:Много разправии и проблеми са това за 50к.с. :mhihi:

Факт. Чудя им се на колегите закакво си го причиняват това, няма лошо иначе.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook