E90 320i гори масло

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 9.12.2008
Кара: E 46 318i'99

E90 320i гори масло

Мнение от Martus » 02 Май 2017, 21:45

Здравейте колеги, тези дни се сдобих с една е90ка 2005 2.0i. Преди да я закупя я закарах в сервиза на Радков на Горубляне, като единствено откриха дребни течове на масло от гарнитури и втулки по окачването. След като я регистрирах и започнах да я карам започна да пуши силно отзад и да мирише на масло. Някой би ли ми казал дали има представа какви може да са причините, колко би ми струвало и къде би било добре да отида на майстор?

П.С изрично попитах в сервиза дали виждат индикации на това понеже аз не разбирам, но ми казаха, че нямало признаци, а след 10 км. каране се започна с пушенето от ауспуха, което е изключително разочароващо. Благодаря ви предварително за мненията!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: E90 320i гори масло

Мнение от majstorapetkov » 03 Май 2017, 8:47

Чети тук:
viewtopic.php?f=112&t=415046 и не се притеснявай. А къде да я правиш нека някой от София да каже.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: Bourgas
Пол: Мъж
Кара: 120i
Мечтае да кара: M POWER

Re: E90 320i гори масло

Мнение от WaCkY » 03 Май 2017, 18:43

Гумички на клапаните,сегменти и биелни лагери.Добре дошъл в N46 отбора :bchug: :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: E90 320i гори масло

Мнение от ivoaudi » 04 Май 2017, 1:11

И изгоряла крушка на заден ляв мигач, плюс олющена тапицерия на пасажерската седалка.... Би било добре само хора с поне елементарни познания да си дават компетентните мнения. Би ли обяснил на аудиторията, по какъв начин провокират горене на масло биелните лагери? А и сегментите, как изведнъж след 10км са решили набързо да се износят, след като в началото колата не е пушила? За гумичките позна, добре че се пише за това из форума. Толкова ли ти е важно да го набуташ човека да си осере мотора?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E90 320i гори масло

Мнение от vld » 04 Май 2017, 7:52

ivoaudi написа:И изгоряла крушка на заден ляв мигач, плюс олющена тапицерия на пасажерската седалка.... Би било добре само хора с поне елементарни познания да си дават компетентните мнения. Би ли обяснил на аудиторията, по какъв начин провокират горене на масло биелните лагери? А и сегментите, как изведнъж след 10км са решили набързо да се износят, след като в началото колата не е пушила? За гумичките позна, добре че се пише за това из форума. Толкова ли ти е важно да го набуташ човека да си осере мотора?

Ами вероятно защото в 90% от случаите това решава проблема.
Мотора е калпав и си иска своето, ако се отваря за сегменти е нормално да му се сменят лагерите.
Иначе като начало може да се опита със подмяна на гумички на клапаните, и ангренаж, както и гарнитура на капака на клапантите.
Това са му най слабите места.
После ако продължава да харчи мери му се компресия и се отваря.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 9.12.2008
Кара: E 46 318i'99

Re: E90 320i гори масло

Мнение от Martus » 04 Май 2017, 9:59

Колеги, благодаря за мненията. Бихте ли ми препоръчали майстор, при който да сменим гумичките на клапаните и да стискам палци, че няма да има нужда да отваряме двигателя?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E90 320i гори масло

Мнение от vld » 04 Май 2017, 10:53

При мирафиори е правена процедурата успешно без да се сваля главата, че повечето като видят тоя мотор искат да я свалят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: E90 320i гори масло

Мнение от dr.peshev » 04 Май 2017, 11:26

И като се надене гумичка на износен водач , какво се случва?!
Не че не може да се сменят , без да се сваля главата , но това се прави
ако колата ще заминава нататък по веригата за продажба!
Ако ще се прави трябва - нови гумички , напасване на клапани и водачи-
т.н. пълно ревизиране на главата , а като тя се сваля е добре да се смени верига с обтегачи ,
защото на този мотор последните са се опекли на бакелит!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: E90 320i гори масло

Мнение от ivoaudi » 04 Май 2017, 11:48

vld написа:
ivoaudi написа:И изгоряла крушка на заден ляв мигач, плюс олющена тапицерия на пасажерската седалка.... Би било добре само хора с поне елементарни познания да си дават компетентните мнения. Би ли обяснил на аудиторията, по какъв начин провокират горене на масло биелните лагери? А и сегментите, как изведнъж след 10км са решили набързо да се износят, след като в началото колата не е пушила? За гумичките позна, добре че се пише за това из форума. Толкова ли ти е важно да го набуташ човека да си осере мотора?

Ами вероятно защото в 90% от случаите това решава проблема.
Мотора е калпав и си иска своето, ако се отваря за сегменти е нормално да му се сменят лагерите.
Иначе като начало може да се опита със подмяна на гумички на клапаните, и ангренаж, както и гарнитура на капака на клапантите.
Това са му най слабите места.
После ако продължава да харчи мери му се компресия и се отваря.


Всъщност не. Не искам непременно да влизам в спор, но все пак форумът е да избистряме нещата кое как е. Та забелязвам аз как този n46 го набеждавате постоянно за тези сегменти. Същото бе преди години за n42 и постоянно спорех с кой ли не, да не си изхвърля качесвените сегменти и да държи да се абонира за сервизите с телени такива. А n42 в това отношение като гледам няма никаква разлика с n46. Същата технология, стомана "стърже" по алусил. Не само държат сегментите, а направо нямат никакво износване по този ми ти алусил. Лагерите също държат доволно дори при 25 000км смени на маслото, а какво става при напълно излишните 10 000км, които масово се прокламират и аз не знам защо. Ако включим риска от повличането на резба при стягане.....за мен си е глупост да се отваря мотора за едни гумички.

Та да обобщя, ето ги рисковете и негативите:

-сегменти. Телените такива не са малко на пазара, дори от "марковите", дори най-вече от тях. А смяната им комай е най-сложната, скъпа и губеща време операция. Ако не греша имаше една единствена тема за n46, в която наистина сегментите си бяха за смяна и най-вероятно се е случило нещо, а не са били износени.
-риск да повлече резба. Поради несмачкващата се, метална гарнитура при тоя ДВГ и предвид алуминиевите резби е от изключителна важност правилния натяг на главата. Достатъчно е първите 3nm, използвайки неточен динамометрик(90% от динамометричните ключове по сервизите са силно неточни в този нисък диапазон) да се окажат 4nm и сме готови, поне една стружка е гарантирана при вторите 90 градуса! Оттам насетне имаме най-много едно последващо отваряне и безброй някак странни проблеми с охл. система и 50 страници тема за "най-скапания ДВГ на БМВ". Визирам конкретна тема разбира се.
-лагерите. С лагерите също рискуваме да попаднем на кофти, а те са си качесвени. Дори на кофти масла си държат доволно:)

Моето мнение е само едни вложки(гумички) на клапаните, особено ако както казва колегата има моменти пуши и моменти не. И то само при условие да не се сваля главата. 200-300лв и 3-4ч работа. Алтернативата е поне 500 лв, като можем да стигнем и до няколко хиляди, нов ДВГ и месеци нерви. Евентуално и един клапан картерна вентилация може да се смени.

-
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E90 320i гори масло

Мнение от vld » 04 Май 2017, 12:55

dr.peshev написа:И като се надене гумичка на износен водач , какво се случва?!
Не че не може да се сменят , без да се сваля главата , но това се прави
ако колата ще заминава нататък по веригата за продажба!
Ако ще се прави трябва - нови гумички , напасване на клапани и водачи-
т.н. пълно ревизиране на главата , а като тя се сваля е добре да се смени верига с обтегачи ,
защото на този мотор последните са се опекли на бакелит!


Аз до сега несъм видял износен водач на клапан в работещ мотор, виж подбит клапан да нарани водача да, но заради едни гумички да се прави профилактика на главата...
И то на тия мотори проблемите от изпечени гумички на клапаните се появяват на доста малко километри далеч под 200к, което е нисък пробег за износване на метални части, при липса на силно прегряване.
Много зависи къде и как е карана конкретната кола, ако е някоя италянка дето само и е доливано масло, може и всичко да е тотал.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: Bourgas
Пол: Мъж
Кара: 120i
Мечтае да кара: M POWER

Re: E90 320i гори масло

Мнение от WaCkY » 04 Май 2017, 15:55

ivoaudi написа:И изгоряла крушка на заден ляв мигач, плюс олющена тапицерия на пасажерската седалка.... Би било добре само хора с поне елементарни познания да си дават компетентните мнения. Би ли обяснил на аудиторията, по какъв начин провокират горене на масло биелните лагери? А и сегментите, как изведнъж след 10км са решили набързо да се износят, след като в началото колата не е пушила? За гумичките позна, добре че се пише за това из форума. Толкова ли ти е важно да го набуташ човека да си осере мотора?

Карам мотора от 1 година вече и много добре знам кое се сменя и кое не.За това си позволям да давам мнения.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: E90 320i гори масло

Мнение от ivoaudi » 04 Май 2017, 19:12

Ами...не се сърди, но въпросната ти година изобщо не може да бъде абсолютно никакъв критерий за каквото и да е. Първо, че за тази година, я си врътнал 30-40х, я не. Второто, още по-важно е, че не толкова километрите и годините ти с този мотор имат някакво значение, колкото знанията и опитът ти. Вземи кажи с колко мотора си си изцапал ръцете и колко книги си прочел. Просто подвеждаш и то за сериозни неща и затова си позволих да се обадя. А нещата с този мотор, ПОДЧЕРТАВАМ, във средностатистическия случай, когато що-годе е поддържан добре седят по следния начин:

-вложки(гумички) на клапаните. Може би се почва с горенето още на 100-120хкм.
-сегменти. Противно на абсурдните теории тук не по рано от 500-600хкм
-водачи на клапаните. Наистина, че на около 200хкм вече имат известни луфтове си карат до към 500хкм без никакви излишни шумове и гумичките си държат плътно.
-верига. Отново абсурдни твърдения и за нея. Нищо и няма до 500хкм
-лагери. Също до 500хкм никакъв проблем
-цилиндрови втулки. Буквално без лимит. Не съм чувал някой да сменя износен блок

Периферия, каквато и да е тя, пълна скръб. Всичко се сговнява на по различно малко километри.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: E90 320i гори масло

Мнение от awful » 04 Май 2017, 19:41

ivoaudi написа:Ами...не се сърди, но въпросната ти година изобщо не може да бъде абсолютно никакъв критерий за каквото и да е. Първо, че за тази година, я си врътнал 30-40х, я не. Второто, още по-важно е, че не толкова километрите и годините ти с този мотор имат някакво значение, колкото знанията и опитът ти. Вземи кажи с колко мотора си си изцапал ръцете и колко книги си прочел. Просто подвеждаш и то за сериозни неща и затова си позволих да се обадя. А нещата с този мотор, ПОДЧЕРТАВАМ, във средностатистическия случай, когато що-годе е поддържан добре седят по следния начин:

-вложки(гумички) на клапаните. Може би се почва с горенето още на 100-120хкм.
-сегменти. Противно на абсурдните теории тук не по рано от 500-600хкм
-водачи на клапаните. Наистина, че на около 200хкм вече имат известни луфтове си карат до към 500хкм без никакви излишни шумове и гумичките си държат плътно.
-верига. Отново абсурдни твърдения и за нея. Нищо и няма до 500хкм
-лагери. Също до 500хкм никакъв проблем
-цилиндрови втулки. Буквално без лимит. Не съм чувал някой да сменя износен блок

Периферия, каквато и да е тя, пълна скръб. Всичко се сговнява на по различно малко километри.


Имаи на предвид едно нещо, 200к км градско са като 500к км извън градско така че км са относително нещо, може да се скапе на 150к може и на 400к км зависи как се подържа, но до някъде си прав че е излишно да се сменят сегменти лагер на 150к км та тои двигателя едвам се е разработил фиг...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: Bourgas
Пол: Мъж
Кара: 120i
Мечтае да кара: M POWER

Re: E90 320i гори масло

Мнение от WaCkY » 04 Май 2017, 21:42

ivoaudi написа:Ами...не се сърди, но въпросната ти година изобщо не може да бъде абсолютно никакъв критерий за каквото и да е. Първо, че за тази година, я си врътнал 30-40х, я не. Второто, още по-важно е, че не толкова километрите и годините ти с този мотор имат някакво значение, колкото знанията и опитът ти. Вземи кажи с колко мотора си си изцапал ръцете и колко книги си прочел. Просто подвеждаш и то за сериозни неща и затова си позволих да се обадя. А нещата с този мотор, ПОДЧЕРТАВАМ, във средностатистическия случай, когато що-годе е поддържан добре седят по следния начин:

-вложки(гумички) на клапаните. Може би се почва с горенето още на 100-120хкм.
-сегменти. Противно на абсурдните теории тук не по рано от 500-600хкм
-водачи на клапаните. Наистина, че на около 200хкм вече имат известни луфтове си карат до към 500хкм без никакви излишни шумове и гумичките си държат плътно.
-верига. Отново абсурдни твърдения и за нея. Нищо и няма до 500хкм
-лагери. Също до 500хкм никакъв проблем
-цилиндрови втулки. Буквално без лимит. Не съм чувал някой да сменя износен блок

Периферия, каквато и да е тя, пълна скръб. Всичко се сговнява на по различно малко километри.

Извинявай, ама ти си найстина най компетеннтия разбирач на всички двигатели на БМВ.Даже така като гледам си направил и анализ на всеки един двигател кое и кога се сменя.Няма какво повече да ти кажа.Явно си прав найстина... :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 9.12.2008
Кара: E 46 318i'99

Re: E90 320i гори масло

Мнение от Martus » 05 Май 2017, 16:32

Колеги, благодаря ви отново за мненията. Аз лично предпочитам да не пипам главата и ще рискувам да снемя гумичките първо. Само Мирафиори ли е вариант за сервиз или има и други подходящи в София? Мой приятел ми сподели, че е доволен от Никола, който работи в Суходол, но нямам представа дали прави подобни неща.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook