С какво масло карате колеги?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от awful » 24 Яну 2018, 14:27

zaharia написа:Вчера излезе анализ на Total Quartz 9000 Energy 0W40 А3/B4 LL-01, коeто е едно хубаво, икoномически изгодно масло(цена около 25-26е за 5л туба), на база пълна синтетика. Въз основа на състава на базата можем да го сравним с Ravenol VST 5W40 който обаче е с около 7е или 30% по-скъп. Съдържанието на ПАО според документите е в диапазона 40-50%, а хидрокрекa e 30-40%. Маслото е със съвремен пакет от добавки, сравнително ниска сулфатна пепел - 1,1%, високо базово число - около 10, няма естери и молибден. Анализът с описание на параметрите, може да се разгледа тук http://www.oil-club.ru/forum/topic/3218 ... 0-svezhee/


Преди няколко дена смених на едни приятелчета маслото със Total Quartz 9000 Energy самоче 5w40 това като 0w40 ли е или имат някаква разлика, маслото знам че е много добро за цената си везх 5 литра за 33 Евро.
Като се говори за ситетика ми е интересно защо тогава като на саита на немците пише че мобил и шел не са ситетични а на бутилките им пише синтетично, като и н мотул също пише че е 100% синтетично масло, ако ПАО е под 40% значи не напълно синтетично, или това със ПАО % се отнася само за немския пазар?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от zaharia » 24 Яну 2018, 15:33

awful написа:Преди няколко дена смених на едни приятелчета маслото със Total Quartz 9000 Energy самоче 5w40 това като 0w40 ли е или имат някаква разлика, маслото знам че е много добро за цената си везх 5 литра за 33 Евро.
Като се говори за ситетика ми е интересно защо тогава като на саита на немците пише че мобил и шел не са ситетични а на бутилките им пише синтетично, като и н мотул също пише че е 100% синтетично масло, ако ПАО е под 40% значи не напълно синтетично, или това със ПАО % се отнася само за немския пазар?

Значи по етикета може да се съди, само ако маслото е предназначено за немския пазар и евентулано надписите са на немски език. Това за пълната синтетика и надписа в етикета Vollsynthetische MotorÖl който го обозначава маслото като такова, важи само за немския пазар. В pdf-а дето съм го прикачил към горния постинг има пример с Mobil ESP Formula където на туба с етикет за немския пазар е обозначен като хидрокрек, а на друга туба - с надписи на английски за продабжа на други места е обозначен Full Synthetic.
Ако се разгледат надписите на етикетите с маслата на немските сайтове на Shell, Mobil и Castrol, ще се види, че там отсъства думата Vollsynthetische или Vollsynthese с изключение на трите масла на Кастрол дето съм ги споменал по-горе. Вместо нея пише или Syntetische или SHC Tehchnology или каквото и да е там. Същото важи и за маслата на немските сайтове на Rowe, на Тотал би трябвало да е вярно по-принцип и за Ravenol, макар, че за там имам някои въпроси.
Не знам какво е точно изискването - лично предполагам, че това е поне половината масло в базата да е ПАО, естери или алк нафталини, което като процент е около 40% или може понякога да е 2-3% по-малко в зависимост от останалите съставки които не броят към нея. Днес четох изказване на един руснак дето е направил немския сайт, че изискването е за 80%, но то няма как да е вярно, от това което знам до момента.
Така, че ако в маслото има 10-30% ПАО както е някои масла на Mobil да речем, то според немското законодателство не може да се обозначи Vollsynthetisch, защото в базата преобладава хидрокрека или минералното масло.

За разликите между Total Quartz 9000 Energy 0W40 и 5W40. Първото е на база ПАО, т.е. пълносинтетично, второто си е хидрокрек. 5 литра за 33 Евро ми се вижда висока цена, по немските сайтове по-качественото Total Quartz 9000 Energy 0W40 върви на минимална цена около 26е, другите им масла сред които също има хубави на база хидрокрек са около 24е. На близка до тая цена съм го виждал и по българските сайтове.

За Мотул - например да вземем серията 8100 - за нея надписите Vollsyntetisch на сайта не отговарят на истината и на изискванията на немското законодателство. На снимките стоят масла с английски етикети. В тая серия знам само едно масло в което има база пълна синтетика 8100 X-max 0W-40, останалото е на база хидрокрек. Това показва паспортите за сигурност на тия масла. Няма как хидрокрека да е 60-100% както пише в паспорта, а маслото да е пълна синтетика - както пише тук https://www.motul.com/de/de/products/81 ... an-fe-5w30. Прикачил съм и паспорта към постинга за сравнение.

Сега погледнах за Total Quartz 9000 Energy 5W40 - предлага се на цени от 18е нагоре за 5л.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от zaharia » 24 Яну 2018, 20:53

Още веднъж за понятието пълна синтетика в Германия. Оказва се, че е имало дело(https://openjur.de/u/128226.html) в което е ставало върпос за масло с 45%ПАО, 30% друго масло - минерално или хидрокрек не казват и 25% добавки. Съда е решил, че завелият делото има право, че е бил подведен и на подобно масло не може да се слага етикет пълна синтетика. Тук там във връзка с тоя въпрос се среща твърдението, че това значело цялата база или към 80% да е пълна синтетика - както твърди и руснка който споменах горе. Аз обаче се съмняавам, че всички производители наистина слагат 75+% от състава маслото или цялата база само синтетика. Например Равенол имат масла като VST в което има със сигурност хидрокрек, а на етикета стои vollsynthetisch. Тия масла като ги замразиха до -30 градуса и помътняха. Чистата синтетика не помътнява, а остава бистра и течлива до много ниски температури. Да не говорим за другите, камо ли за Мотул които откровено си лъжат на сайта. Така, че тая тема е малко тъмна, в смисъл какво е истинското количеството ПАО в тези масла - 40-50% ли или 60-70%. За мен важното в случая е, че е много повече от хидрокрека. Разликата при маслата с повече ПАО и естери се вижда и в цената, а също и в анализите. Прекалено много ПАО също не е добре, защото и то си има определени недостатъци които ще се проявят в тоя случай. Та така с "пълната синтетика" в Германия.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от Ganchev__ » 24 Яну 2018, 21:09

Мобил бяха завели дело срещу кастрол, точно заради брандирането "пълна синтетика" и подвеждане на клиентите.Тук има инфо:
http://www.1st-in-synthetics.com/a_defi ... hetics.htm

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.11.2014
Местоположение: София-Враца
Пол: Мъж
Кара: е92 335i
Мечтае да кара: е92 335i 500 коня

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от Щурми » 24 Яну 2018, 22:10

Исках да си поръчам масло на Mobil 1 new life 0w40, но в сервиза, където си правя колата им носели подобно, но не същото. Тогава поръчах от интернет, но ми пратиха същото като това което са пращали на на сервиза. На него не пише new life, а FS. Взех го и сложих 6 литра, а колата поема 6.5 за да е до горе, но като цъкнах да проверя нивото не ми показа межу минимум и максимум, а показа, че е на макса. Странна работа. Сега гледам, че FS е нова форму,а а старата new life вече не се произвежда. Нисан GT-R ползват това масло и са пращали масло за анализ след определни километри. От лабораторията им връщат, че маслото е в перфектно състояние и можело да се кара 7000-8000 мили до смяна.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91
Детайли за колата: '11

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от steppenwolfbg » 25 Яну 2018, 15:30

Опита при мен говори следното:
На БМВ то слагам брандираното БМВ масло, което преди беше Кастрол, сега е Шел. Колата се държи нормално, но не съм кой знае колко впечатлен!
Имам ФВ Голф, на който съм опитвал няколко видове масла, но с Мотул ми звучи най добре!
Имам и мотор, на който слагах Bеl Ray - продава се в Еди Мото Център. Маслото ми направи много добро впечатление! Звука на мотора е чудесен. С него карах един сезон, после минах на Мотул. Имам отлични впечатления от това масло и ползвам само него.
Та, на следващата смяна на БМВ-то съм по склонен да заложа на Мотул, отколкото на брандираният БМВ Шел.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от awful » 25 Яну 2018, 22:02

За мотул съм чувал само добри неща и сън го слагал на доста коли, на няколко коли налях последно време тотал кварц 9000 и няма ядове а и колите си работят добре, на моята съм със кастрол но на следващата смяна ще го сменя със Мобил 1 5в30 да видим как ще е със него макар че няма оплаквания от маслото, то наи доброто масло е това което е сменено на време.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91
Детайли за колата: '11

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от steppenwolfbg » 26 Яну 2018, 10:04

Да! За мен е важно маслото да оригинално, да са спазени предписанията на производителя и да се сменя на време.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 28.09.2016
Местоположение: Пловдив
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: камаз
Детайли за колата: E90 320i 2005г.

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от djakere4a » 19 Апр 2018, 10:56

zaharia написа:
Bexim написа:Добре, с кое точно Равенол-че да пробвам?
Търсих, но не намирам някое ЛЛ-04?
Или трябва да гледам спецификациите, но пак не мога много да се ориентирам? :oops:

Ето тук съм писал за среднопепелните масла ACEA C3.
viewtopic.php?f=116&t=255530&start=1395#p4341506

Относно вариантите на Равенол, мога да посоча следните.
Най-евтин, но всъщност по-скъп(около 9е за литър) от хидрокрека на пазара е VMP 5w30, към него съм се ориентирал и аз за следващата смяна. Още по-скъпи алтернативи(около 12е за литър) които са съвсем нови(излязоха на пазара през септември), в същото време са подходящи за съзтезания са RUP 5w40 и REP 5w30. В тези масла мисля няма никакъв хидрокрек, те са на 100% пълна синтетика. Има и още няколко варианта от категорията LL-04 и или C3, но аз не ги разглеждам.
Маслата отговарящи на спецификацията LL-04 мога да се видят на този адрес.
https://www.ravenol-shop.de/pkw/motoroe ... n=30&f=239
Маслата отговарящи на стандарта ACEA C3, някои от които евентуално също могат да се ползват, мога да се видят на този адрес.
https://www.ravenol-shop.de/pkw/motoroe ... n=30&f=224

Та значи, маслата на база хидрокрек, за предпочитане с малко ПАО и естери от топовите линии на производителите не са лоши, да не казвам, че са долу горе на същото ниво като пълната синтетика, и разликата с нея не е толкова голяма. Това при нормална ежедневна употреба. Когато стане върпос за натоварвания е редно да се предпочете пълната синтетика - например спортните масла и на Motul, Yacco, Millers, Fuchs и който и да е друг задължително са с таква база. Определени видими разлики, все пак има, като например това, че последние са по-стабилни, коетно например забелязах лично при употребата на такова масло. Така, че въпросът стои повече психологически и икономически - дали човек му се занимава да търси и купува подобни, обикновено по-скъпи масла, или просто си кара с някакъв качествен хидрокрек с малко ПАО и естери - каквото например е Mobil ESP Formula 5w30, или пък кара само с качествен хидрокрек на умерена цена - каквито са мнозинството от маслата на пазара.
При спортните масла има едно такова положение - в писано от представители на Мотул и Яко се твърди, че техните спорни масла трябва да се ползват до около 5000км защото след това до около 7000-8000км, качествата им рязко се влошават. Чудех се дали същото не се отнася и за маслата на Ravenol който съм споменал по-горе. Обаче от прочетеното най-вече на форума oil-club.de където се повдигнаха подобни върпоси, от това, че производителя се е постарал да им извади сертификати за допуски MB, VW и други се предполага, че по-скоро няма да има проблем те да се ползват и при гражданските автомобили. Разбира се, най-добре това ще се види след като излязат анализи на отработено масло, каквито за момента няма, но които скоро ще се появят, защото тези масла според писаното в същия форум се радват на популярност. Така, че се надявам скоро да се изясни и този въпрос, защото и аз за момента се колебая дали да не ги изпробвам и тях - все пак според характеристките си са едни от най-хубавите масла на пазара изобщо. Това е разбира се погледнато от естетическа гледна точка, като работа и функционалнст разлики големи в моя двигател няма как да има, все пак аз не съм състезател :).

ПС Като гледам маслата с допуск LL-04 на база пълна синтетика не са чак толкова много, някои производители дори нямат такива, а е добре да се разшири списъка от тия които са налични на пазара, да може човек да има по-богат избор.
Ето един кандидат отсят по изискването на немските закони, без проверка на характеристиките по анализи:
MANNOL Energy Premium 5W-30 API SN/CF на супер цена от 20,59е за 5л.




Относно MANNOL Energy Premium 5W-30 API SN/CF гледам, че в сайта им предлагат представител на марката от Димитровград.

Как е по-добре, според теб, да търся начин директно от Германия /в ибей не пращат към Бг/ или да го поръчам на представителя им от Димитровград? Дали има риск тука да бъркат някакви манджи?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от zaharia » 19 Апр 2018, 12:57

djakere4a написа:
zaharia написа:
Bexim написа:Добре, с кое точно Равенол-че да пробвам?
Търсих, но не намирам някое ЛЛ-04?
Или трябва да гледам спецификациите, но пак не мога много да се ориентирам? :oops:

Ето тук съм писал за среднопепелните масла ACEA C3.
viewtopic.php?f=116&t=255530&start=1395#p4341506

Относно вариантите на Равенол, мога да посоча следните.
Най-евтин, но всъщност по-скъп(около 9е за литър) от хидрокрека на пазара е VMP 5w30, към него съм се ориентирал и аз за следващата смяна. Още по-скъпи алтернативи(около 12е за литър) които са съвсем нови(излязоха на пазара през септември), в същото време са подходящи за съзтезания са RUP 5w40 и REP 5w30. В тези масла мисля няма никакъв хидрокрек, те са на 100% пълна синтетика. Има и още няколко варианта от категорията LL-04 и или C3, но аз не ги разглеждам.
Маслата отговарящи на спецификацията LL-04 мога да се видят на този адрес.
https://www.ravenol-shop.de/pkw/motoroe ... n=30&f=239
Маслата отговарящи на стандарта ACEA C3, някои от които евентуално също могат да се ползват, мога да се видят на този адрес.
https://www.ravenol-shop.de/pkw/motoroe ... n=30&f=224

Та значи, маслата на база хидрокрек, за предпочитане с малко ПАО и естери от топовите линии на производителите не са лоши, да не казвам, че са долу горе на същото ниво като пълната синтетика, и разликата с нея не е толкова голяма. Това при нормална ежедневна употреба. Когато стане върпос за натоварвания е редно да се предпочете пълната синтетика - например спортните масла и на Motul, Yacco, Millers, Fuchs и който и да е друг задължително са с таква база. Определени видими разлики, все пак има, като например това, че последние са по-стабилни, коетно например забелязах лично при употребата на такова масло. Така, че въпросът стои повече психологически и икономически - дали човек му се занимава да търси и купува подобни, обикновено по-скъпи масла, или просто си кара с някакъв качествен хидрокрек с малко ПАО и естери - каквото например е Mobil ESP Formula 5w30, или пък кара само с качествен хидрокрек на умерена цена - каквито са мнозинството от маслата на пазара.
При спортните масла има едно такова положение - в писано от представители на Мотул и Яко се твърди, че техните спорни масла трябва да се ползват до около 5000км защото след това до около 7000-8000км, качествата им рязко се влошават. Чудех се дали същото не се отнася и за маслата на Ravenol който съм споменал по-горе. Обаче от прочетеното най-вече на форума oil-club.de където се повдигнаха подобни върпоси, от това, че производителя се е постарал да им извади сертификати за допуски MB, VW и други се предполага, че по-скоро няма да има проблем те да се ползват и при гражданските автомобили. Разбира се, най-добре това ще се види след като излязат анализи на отработено масло, каквито за момента няма, но които скоро ще се появят, защото тези масла според писаното в същия форум се радват на популярност. Така, че се надявам скоро да се изясни и този въпрос, защото и аз за момента се колебая дали да не ги изпробвам и тях - все пак според характеристките си са едни от най-хубавите масла на пазара изобщо. Това е разбира се погледнато от естетическа гледна точка, като работа и функционалнст разлики големи в моя двигател няма как да има, все пак аз не съм състезател :).

ПС Като гледам маслата с допуск LL-04 на база пълна синтетика не са чак толкова много, някои производители дори нямат такива, а е добре да се разшири списъка от тия които са налични на пазара, да може човек да има по-богат избор.
Ето един кандидат отсят по изискването на немските закони, без проверка на характеристиките по анализи:
MANNOL Energy Premium 5W-30 API SN/CF на супер цена от 20,59е за 5л.




Относно MANNOL Energy Premium 5W-30 API SN/CF гледам, че в сайта им предлагат представител на марката от Димитровград.

Как е по-добре, според теб, да търся начин директно от Германия /в ибей не пращат към Бг/ или да го поръчам на представителя им от Димитровград? Дали има риск тука да бъркат някакви манджи?


Тия дни изчетох доста за маслата Mannol. Те се бъркат в Литва, в Германия се намира офиса на фирмата, която произвежда и резервни части, т.е. маслата не са германски в смисъл не се произвеждат в Германия и освен това нямат лиценза GVO (Gebinde-Verwertungsgesellschaft der Mineral Ӧlwirtschaft mbH). На oil-club.ru има доста силни негативни настроения към тях, защото при някои анализи са установили, че това кото пише на тубите не съответства по някои параметри на съдържанието. Така, че не препоръчвам да се ползват, ако някой търси икономия по добре да се насочи към утвръдени производители като Тотал да речем, може и към поделението им Елф, или други.
Онзи ден налях точно споменатото масло на Манол, което бях купил за промивка, но не мисля да карам с него повече от 3-4к км.
Ето тук съм писал по проблема в подфорума E60, viewtopic.php?f=116&t=255530&start=1620#p4380906

Ето малко повече информация за споменатия горе лиценз GVÖ от статия за фирмата ROWE.
Как распознать настоящее немецкое масло?
Первое, на что стоит обратить внимание, — на формулировку «Сделано в …». Если за надписью Made in EU или Mаde in Germany нет конкретного адреса производства, это верный признак, что стоит насторожиться.
Но даже если на этикетке указан адрес производства, не поленитесь, забейте его в поисковик и посмотрите на карте, что собой представляет завод. Иногда из подобных запросов становится понятно, что никакого собственного производства у фирмы нет.
На канистре с маслом ROWE указан адрес завода, где оно изготовлено
Еще одна группа производителей — это те, кто занимается исключительно розливом масла под разными торговыми марками на территории Германии. Часто без права продажи в своей собственной стране. Такие компании делают продукт на экспорт, нередко используя более дешевые ингредиенты. Зато с полным правом могут писать на канистре «Сделано в Германии».
Как понять, что перед вами «экспортное немецкое масло»? Очень просто: на канистре не будет лицензии GVO. По закону, масло, которое имеет право продаваться на территории Германии, должно получить допуск от организации GVO (Gebinde-Verwertungsgesellschaft der Mineral Ӧlwirtschaft mbH). Она занимается утилизацией тары от смазочных материалов и антифриза. Если производитель продает свое масло на территории Германии, то обязан указывать на канистре значок GVO. Если масло идет на экспорт в другие страны, получать лицензию GVO необязательно. Но в этом случае бывает, что продукт на экспорт уже не соответствует строгим немецким нормам по качеству. А такие заводы, как ROWE, вовсе не делают разницы между маслом на экспорт и на свой рынок. Все оно продается с лицензией GVO.
На этикетке масла ROWE, которое продается в Беларуси, есть значок GVO. Это значит, что качество продукта для белорусского и немецкого рынков одинаково высокое
Теперь понятно, почему все так гоняются за настоящим немецким маслом? Потому что его качество охраняется и традиционно серьезным инженерным подходом, который закреплен в строгих законах. Поэтому последний лайфхак будет таким: не гоняйтесь за дешевизной, не клюйте на громкие и раскрученные имена, выбирайте немецкое масло с лицензией GVO на канистре.
Читать полностью: https://auto.tut.by/news/autobusiness/586330.html

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320d
Мечтае да кара: Ferrari
Детайли за колата: M47D20 6MT

Re: С какво масло карате колеги?

Мнение от NeRoX » 29 Авг 2018, 14:55

Здравейте! Аз сипах IGAT PLATIN XI SAE 5W-40 (20068). Препоръчаха ми го и го купих за предишната кола /330d E46/, но така и не можах да го използвам и реших да го налея на новата, въпреки че доста се колебаех, защото повече хора препоръчаха 5W-30 като вискозитет. Със сигурност не мога да кажа, че усетих разлика в работата на двигателя след смяната на маслото, но що следя за евентуалния му разход. Благодаря много на колегата @zaharia, че ми даде информация за маслото! Ще споделя личното му съобщение към мен, мисля, че може да "освети" и други непросветлени като мен:

Здравей колега, ако маслото има одобрение или съответствие BMW LL-01 или BMW LL-04 значи става за двигателя ти и може да се ползва без да се страхуваш, че може да докара някакви неприятности. Когато си избираш и купуваш масло най-важните правила които трябва да се спазват са: да бъдем сигурни в неговия прозход - т.е. да не се купува от случайни и непроверени места, след това чак идва изискването да отговаря на някой от горните две спецификации. Вискозитета идва след тях, за нашите двигатели той е обикновено 5W30 и 5W40, също могат да се ползват и 0W30 и 0W40, макар и напоследък да не ги добавят в ръководствата за експлоатация. Иначе хубави масла има безброй, аз обаче съм се ориентирал и следя по известните световни и европейски марки. Ако не се търси икономия, човек може просто да се насочи към техните премиум продукти и няма да има никакъв проблем. В случая с Равенол се оказа, че те имат няколко масла(2-3) със сравнително умерени цени чиято база е пълна синтетика - ПАО(полиалфаолефини), естери и имат добавки против триене и износ съдържащи органичен молибден и волфрам. За съжаление в последно време леко им увеличиха цените, молибденът изчезна и лично за мен си изгубиха привлекателността. От друга страна фирмата им предлага висококачествени масла, но с по-високи цени, при които литъра струва между 9 и 12-13 евро и които са интересен избор за онези които са склонни да отделят повече средства за маслото в двигателя си. По мое мнение във връзка с това което се продава на пазара качествено масло, съдържащо пълносинтетични съставки в базата си е редно да струва около 7-8 евро за литър, разбира се има и по-евтини изключения.
Всъщност другото най-важно нещо което трябва да отчита човек когато се е снабдил с определено масло е подходящият интервал на който да го заменя. Той зависи от няколко неща - типът на двигателя, обемът на маслото в него, неговото състояние, условията на експлоатация, видът на маслото в зависимост от процентното съдържание на сулфатна пепел(маслата LL-01 са високопепелни, LL-04 са среднопепелни). Високопепелните масла съдържат по-голямо количество добавки които осигуряват по-дълъг живот на маслото в двигателя и следователно с тях може да се кара по дълго време, условно да речем 20% и повече.
От средната скорст на движение и пробега могат да се изчислят моторните часове или времето през което е работил двигателя и интервалът на замяна да се обвърже с тях. При голям дизлов двигател да кажем 7л според мен разумната граница е около 350-400 часа, при по-малък двигател с 4-5л масло тя трябва да е по ниска да кажем 300-350ч, като тук разглеждаме вископепeлните масла с допуск BMW LL-01, ACEA A3/B4. Ако се кара със среднопепелни BMW LL-04, ACEA C3 масла, тази граница трябва да се коригира надолу. Това разбира се са груби и приблизителни, ориентировъчни сметки, колко издържа и как се държи определено масло в даден двигател може да се каже само след като се направи анализ на отработеното масло.
Освен в темата за маслата в подфорума Е90 напоследък сме писали доста и в аналогичната тема в подфорум Е60(viewtopic.php?f=116&t=255530) така, че ако имаш интерес и време може да попрегледаш последните 20-30 страници там за да добиеш някаква по-обща информация и представа...

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook