Смяна на Е90 с Е92

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от Satanism » 24 Мар 2017, 16:50

При н57 е така...при М57 дюзите са тъпи.И не се мапва баш като 330ка, по тоя повод....но клоуз енъф.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от vld » 24 Мар 2017, 16:57

Satanism написа:При н57 е така...при М57 дюзите са тъпи.И не се мапва баш като 330ка, по тоя повод....но клоуз енъф.

Добре де може да има 5% разлика в крайния резултат :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от Satanism » 24 Мар 2017, 19:07

Моята около 240тия кон започна да дава отбой(мерено с ДПФ).Но аз и казах на мапера, при първите симптоми на съпротивление да спира...предполагам спокойно могат да се докарат докъм 260-265кс.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от Dextuar » 24 Мар 2017, 20:06

Добре, а като здравина/уж са еднакви, но все пак/, кое е по-добре като поддръжка 25д или 35д, ако махнем турбините от уравнението?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от vld » 24 Мар 2017, 20:41

325d е по евтин за поддръжка от към страна на дюзите.
Като махнеш турбините то разлики не остават.
Незнам изпускателния и всмукателния на 335 как са, при 325д са чугунен изпускател и всмукател без пеперуди фабрично.

Satanism написа:Моята около 240тия кон започна да дава отбой(мерено с ДПФ).Но аз и казах на мапера, при първите симптоми на съпротивление да спира...предполагам спокойно могат да се докарат докъм 260-265кс.

Това на колелата или на вала?
ДПФ-а на 325 и на 330 е един и същ, турбината също така, че и 330д ще се задъха по същото време при което и 325д.
Без ДПФ само с кат си отива на близо 300кс.
Като N57 може да се напомпа доста повече, там с лекота се докарват 330-340кс. и близо 700нм.
На мен лично 280-290 ми стигат и едни 630-40нм. :)
Ще видим някой ден ако си остане моя и това ще стане.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от bai_ILIA » 24 Мар 2017, 21:17

пеперуди има, изпускателния е чугунен. Блокът и буталата са само за този мотор, тъй като са очевидно по-натоварени, главата е идентична с на 330д M57N2 ревизията, тоест не е като на 325д. Интересно, че главата на 325д е същата като на M57N в Е46 204 коня, тоест от по-стария мотор, същата кратуна я има в 218 и 272 коня в Е60.

Има си разлики, уж еднакви 6 цилиндъра, но не точно...Различни версии на един и същ мотор като цяло - M57N и M57N2
"Чемодан, вокзал, Москва"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от ShoxXx » 24 Мар 2017, 21:44

Да смениш Е90/91 за Е92 е смислено само ако сменяш 320-ка за 335-ца. Само за 2 врати по-малко аз не виждам смисъл.

Ако предположим, че караш постна 320-ка, то ъпгрейд към 330 с екстри също е добре.

Да смениш Е90/91 320-ка за друга 320-ка е единствено ако се търси Е93, защото там поне няма и покрив освен, че е с 2 врати по-малко.

И въобще от опит ви казвам, че да смениш една кола със същата, ама с друг мотор или 2 врати повече/по-малко е скучно. Хем е нова, хем не е нова и писва много бързо ако ще и да смениш 163 за 286 коня.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от Satanism » 24 Мар 2017, 22:41

vld написа:325d е по евтин за поддръжка от към страна на дюзите.
Като махнеш турбините то разлики не остават.
Незнам изпускателния и всмукателния на 335 как са, при 325д са чугунен изпускател и всмукател без пеперуди фабрично.

Satanism написа:Моята около 240тия кон започна да дава отбой(мерено с ДПФ).Но аз и казах на мапера, при първите симптоми на съпротивление да спира...предполагам спокойно могат да се докарат докъм 260-265кс.

Това на колелата или на вала?
ДПФ-а на 325 и на 330 е един и същ, турбината също така, че и 330д ще се задъха по същото време при което и 325д.
Без ДПФ само с кат си отива на близо 300кс.
Като N57 може да се напомпа доста повече, там с лекота се докарват 330-340кс. и близо 700нм.
На мен лично 280-290 ми стигат и едни 630-40нм. :)
Ще видим някой ден ако си остане моя и това ще стане.


Значи аз тия с вала не ги обичам много. 200кс на колелата си говорим. Компютърът го изкарва 240кс на мотора - колко е вярно никога няма да разберем.
Иначе, разликата е в дюзите....и те спъват работата. Тия коне ги изкарвам само с +0.1 бара...което не е нищо, тоест не въздухът е проблем, а нафтата.330ките са 231кс по дефолт...няма как да се задъхат на 240...

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от nero_ » 25 Мар 2017, 9:49

ShoxXx написа:
И въобще от опит ви казвам, че да смениш една кола със същата, ама с друг мотор или 2 врати повече/по-малко е скучно. Хем е нова, хем не е нова и писва много бързо ако ще и да смениш 163 за 286 коня.


Моят опит пък е напълно противоположен. Изключително доволен от смяната на мотора и е90 към е92. Просто когато събереш много малки неща, комбинирани с голяма разлика в мотора получаваш коренно различен автомобил като изживяване. Две години вече - не спира да ме радва с всяко палене.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW F31 LCI

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от bellerephon » 25 Мар 2017, 18:53

А какво ви е мнението за X-Drive ? Имате ли впечатления относно разход, вървеж, конфорт и т.н. ? Въпросът ми касае основно 2.0 D 177 к.с. тъй като в момента има няколко коли, които влизат в бюджета ми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от Dextuar » 25 Мар 2017, 19:10

bellerephon написа:А какво ви е мнението за X-Drive ? Имате ли впечатления относно разход, вървеж, конфорт и т.н. ? Въпросът ми касае основно 2.0 D 177 к.с. тъй като в момента има няколко коли, които влизат в бюджета ми.

Виж темата за разход...

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от Top Gun Maverick » 26 Мар 2017, 9:57

Какво да е мнението, има плюсове, има и минуси. Като плюсове мога да кажа, че се тръгва по-лесно зимно време при голям наклон, за градско набира по-бързо по излъскана настилка, при мокро е същата работа. Като минуси е малко по-големия разход, малко по-голямото тегло и това, че колата определено губи динамика след 100, а след 160-180 направо умира откъм набиране, поради загубите при разпределени на мощността между осите. Това сравнимо със същия автомобил ако е само на задно.
Лично за мен и моите нужди при Е9Х не бих сменил задното с екс-драйв по никакъв повод. Но това е субективно и е важно кой, какво търси.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от ///M Power » 26 Мар 2017, 10:19

Top Gun Maverick написа:Какво да е мнението, има плюсове, има и минуси. Като плюсове мога да кажа, че се тръгва по-лесно зимно време при голям наклон, за градско набира по-бързо по излъскана настилка, при мокро е същата работа. Като минуси е малко по-големия разход, малко по-голямото тегло и това, че колата определено губи динамика след 100, а след 160-180 направо умира откъм набиране, поради загубите при разпределени на мощността между осите. Това сравнимо със същия автомобил ако е само на задно.
Лично за мен и моите нужди при Е9Х не бих сменил задното с екс-драйв по никакъв повод. Но това е субективно и е важно кой, какво търси.


+ бих добавал и евентуално повече разходи, ако се счупи нещо по Х-а.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от Dextuar » 26 Мар 2017, 11:24

Не можеш ли да и врътнеш дупето, за какво изобщо да си купуваш 3-ка? Аз поне така го разбирам, една от причините при Ф30 да не гледам 335д модела, затова и се насочвам евентуално към Е92 335д

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Смяна на Е90 с Е92

Мнение от Top Gun Maverick » 26 Мар 2017, 13:35

Да ти кажа относно Ф30 и други хора имат това като дилема. Там от старт новата дърпа доста, но от 100 нагоре старата върви на едно, в определен момент вече дори дърпа леко на новата, като имаш предвид, че старата пак си е със стария автомат, а новата с новия 8 степенен. Аз и други неща не харесвам във Ф30. Купуваш 4-ка примерно, но отпред разликата ти с 3-ката просто я няма както е при Е90 и Е92. Все същата кола си е и е парадоксално, че Е-тата се водят само 3-ки и се различават отпред много и то, а новите се водят 3-ка и 4-ка, а са едни и същи. Да не говорим, че фейсово купе Е92 отзад е доста по-красиво с тия стопове, спрямо морално остарелите стопове на Ф30 преди фейса. Вътре в интериорното отношение пък какво да говорим, при Ф30 може да се спасиш от повръщане само ако е поръчана с кожа, а още като седнеш и затвориш вратата се чува едно крайно обезспокоително "дран", все едно тая кола няма гуми на вратите и затваряш някакъв нов модел Вартбург. :shock:
Та наистина са много минусите и въобще не се изчерпват с това. Но да кажем, че 313 коня с този автомат като изпомпиш с един чип и т.н. самия екс-драйв в доста моменти ще ти помага, а на някои клиенти явно им е доста по-удобно с него, отколкото без. Но според мен е грешка на компанията, че остави клиентите без избор защото при Ф10 5-цата и Ф13 6-цата този мотор можеш да го поръчаш само на задно, предполагам заради по-голямото тегло, което с екс-драйв вече прилича като динамика повече на джип, отколкото на кола в дадени моменти.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook