3 серия - проблем при спиране на мокро
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
Днес пробвах със 140 аварийно спиране на дъжда на магистралата и колата не кривна грам, ОБАЧЕ и аз съм с ъпдейтнат софтуер и окачването е изправно
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
Taruno написа:Днес пробвах със 140 аварийно спиране на дъжда на магистралата и колата не кривна грам, ОБАЧЕ и аз съм с ъпдейтнат софтуер и окачването е изправно
Аз разбрах, че само при xDrive го имало уж? Като завали някой ден ще пробвам и аз.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
(h)aman написа:Taruno написа:Днес пробвах със 140 аварийно спиране на дъжда на магистралата и колата не кривна грам, ОБАЧЕ и аз съм с ъпдейтнат софтуер и окачването е изправно
Аз разбрах, че само при xDrive го имало уж? Като завали някой ден ще пробвам и аз.
Това имах пердвид,масово с xDrive сме с нов софтуер - вчера на околомръсното като валя по-обилно я засилих до 160 и натресах спирачките (не е нужно да е до спиране) ми забива муцуната и нищо....
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
Колеги, повечето коли от модел Е 90, докато стигнат до нас са със сменени дискове и накладки, а за да се измести една кола на мокър път това не зависи от лош инженеринг. Аз съм се местил с колата около метър в дясната лента до мен на магистрала "Тракия" със 120 от локва пред моста на "Вакарел" и това не се дължи на колата, а на неправилно избраната скорост. Дори не на гумите или накладките. При всички тестове ще видите максимална скорост при аквапланинг. Тя е около 90км/ч, но не и 140 км/ч. Скорост от 140 е неадекватна за мокър път и голям дъжд. Просто ние пазим равновесие, но не сме прави да надценяваме гумите си. А когато са остарели възможностите, които имаме и не осъзнаваме са още по- малки. Това не е проблем на БМВ Е 90, а на задкормилното устройство, което не зачита, че в дъжд гумите работят /изпомпват/ до едно време и затова е добре да се внимава с по- малка скоростм, без да се бърза. При натискане на спирчките при 140- 150км/ч, АБС-ът забавя скоростта, но въпреки това пак се събира вода под гумата и тя пак може да се надига, тогава изместването е много възможно.
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
Здравейте колеги, искам да поясня , че като цяло сте прави - всяка кола при горните обстоятелства не спира така както би спряла на сухо. Тук не става дума за това, не става дума и за аквапланинг, става дума конкретно за софтуерен/механичен проблем , проявяващ се основно при колите с Xdrive , но и при тези без. Става въпрос и за технически изправни автомобили !
Проблема настъпва при дълготрайно каране пo магистрала , при обилен валеж когато спирачките не са били натискани дълго време .Това , което се случва е че авомобила поднася на една страна. Системата за изсушаване на спирачки също се оказва неефективна.
На няколко места имаше и отговори от BMW по темата , но не мога да ги намеря...
Проблема настъпва при дълготрайно каране пo магистрала , при обилен валеж когато спирачките не са били натискани дълго време .Това , което се случва е че авомобила поднася на една страна. Системата за изсушаване на спирачки също се оказва неефективна.
На няколко места имаше и отговори от BMW по темата , но не мога да ги намеря...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
3 серия - проблем при спиране на мокро
гумата написа:Колеги, повечето коли от модел Е 90, докато стигнат до нас са със сменени дискове и накладки, а за да се измести една кола на мокър път това не зависи от лош инженеринг. Аз съм се местил с колата около метър в дясната лента до мен на магистрала "Тракия" със 120 от локва пред моста на "Вакарел" и това не се дължи на колата, а на неправилно избраната скорост. Дори не на гумите или накладките. При всички тестове ще видите максимална скорост при аквапланинг. Тя е около 90км/ч, но не и 140 км/ч. Скорост от 140 е неадекватна за мокър път и голям дъжд. Просто ние пазим равновесие, но не сме прави да надценяваме гумите си. А когато са остарели възможностите, които имаме и не осъзнаваме са още по- малки. Това не е проблем на БМВ Е 90, а на задкормилното устройство, което не зачита, че в дъжд гумите работят /изпомпват/ до едно време и затова е добре да се внимава с по- малка скоростм, без да се бърза. При натискане на спирчките при 140- 150км/ч, АБС-ът забавя скоростта, но въпреки това пак се събира вода под гумата и тя пак може да се надига, тогава изместването е много възможно.
Понякога се чудя,защо се опитваш да се направиш на най-разбиращия...Ако софтуер,който следи за скорост ,количество дъжд,и управляване степен на "прибиране" на спирачни апарати към дискове НЕ функционира правилно ,заради самия софтуер - си е ИНЖЕНЕРИНГ проблем!! АКО ДЯСНАТА/ЛЯВАТА СТРАНА НА СПИРАЧНАТА ТИ СИСТЕМА Е СУХА А ДРУГАТА МОКРА - я пак си помисли дали няма да се завъртиш/поднесеш може и леко да е (подсказка - как се управлява танк) ако треснеш спирачка..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
geraldo написа:Здравейте колеги, искам да поясня , че като цяло сте прави - всяка кола при горните обстоятелства не спира така както би спряла на сухо. Тук не става дума за това, не става дума и за аквапланинг, става дума конкретно за софтуерен/механичен проблем , проявяващ се основно при колите с Xdrive , но и при тези без. Става въпрос и за технически изправни автомобили !
Проблема настъпва при дълготрайно каране пo магистрала , при обилен валеж когато спирачките не са били натискани дълго време .Това , което се случва е че авомобила поднася на една страна. Системата за изсушаване на спирачки също се оказва неефективна.
На няколко места имаше и отговори от BMW по темата , но не мога да ги намеря...
В крайна сметка не разбрахме ти Е90 и съответно проблем със спирачките имаш ли или да местят темата в "Извън темата" ? Тук не е бг-мама да дискутираме какво сме прочели, чули, недочули и т.н.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
Аз също не знам защо го нападнахте така човека. Проблема го има и още как! Пресичам половината континент по 2 пъти на всеки два месеца от 15г насам и нещото ми се е случвало доволно често. На тези, които ще ме обвинят в неизправен автомобил ще бъда безкрайно благодарен да открият каквато и да е незначителна дреболия или неизправност по него. Мога дори да опиша детайлно усещането - ако си карал повече от 3ч без да ти се е наложило да изсушиш дисковете, първата секунда, секунда и половина, БУКВАЛНО НЯМАШ спирачки. Те не намалят вяло, тях просто ги няма никакви. За Тракия не правете изобщо сравнението, не виждам по нея как ще се кара със 140 в продължение на повече от час. За околомръсното пък дори не разбирам защо го споменавате, нито пък разбирам какво е значението каква кола кара колегата, отворил темата. Евентуалното заключване на темата, ще е загуба според мен.
ПС Не прокламирам ауди - не понасям коли с предно предаване.
ПС Не прокламирам ауди - не понасям коли с предно предаване.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
Как да няма значение, няма кола => няма проблем => празни приказки. Кой разумен човек кара със 140 при проливен дъжд в продължение на часове?
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
ivoaudi написа:...
Това спрямо опита ти с Е90 ли?
(h)aman написа:Как да няма значение, няма кола => няма проблем => празни приказки. Кой разумен човек кара със 140 при проливен дъжд в продължение на часове?
Точно!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
ivoaudi написа:Аз също не знам защо го нападнахте така човека. Проблема го има и още как! Пресичам половината континент по 2 пъти на всеки два месеца от 15г насам и нещото ми се е случвало доволно често. На тези, които ще ме обвинят в неизправен автомобил ще бъда безкрайно благодарен да открият каквато и да е незначителна дреболия или неизправност по него. Мога дори да опиша детайлно усещането - ако си карал повече от 3ч без да ти се е наложило да изсушиш дисковете, първата секунда, секунда и половина, БУКВАЛНО НЯМАШ спирачки. Те не намалят вяло, тях просто ги няма никакви. За Тракия не правете изобщо сравнението, не виждам по нея как ще се кара със 140 в продължение на повече от час. За околомръсното пък дори не разбирам защо го споменавате, нито пък разбирам какво е значението каква кола кара колегата, отворил темата. Евентуалното заключване на темата, ще е загуба според мен.
ПС Не прокламирам ауди - не понасям коли с предно предаване.
Ivo - ти имаш Е90Х или говори генерално за шофиране на мокро - извинявай ,но не те разбрах...ПО думите ти съдя,че говориш генерално,ако позволиш спри до тук,защото АКО не си забелязъл,Е90 Х са само 6цилиндъра,при които DSC има разширени опции ,като сушене на спирачните апарати ,което го няма при всички модели..А тази глупост -
- ай стига ,тва е несериозно твърдение ти си пресичай континента жив и здрав винаги,но аз пък минавам по тази магистрала от Април до Септ по 2 пъти на седмица,има моменти в които от София до Бургас не виждам нито една кола пред мен и си карам 3 часа със 140...За Тракия не правете изобщо сравнението, не виждам по нея как ще се кара със 140 в продължение на повече от час.
Не е нужно да караш 3 часа за да получат филм спирачните дискове,достатъчно е да е студено навън и да си тръгнал без да е имало интензивен трафик в града,има случаи в които ,като тръгна от нас до магистралата ползвам спирачки 1-2 пъти а на магистралата при правилна преценка ,дори не ползвам...та 1 часа е достатъчно в обилен дъжд..
Нека колеите,които нямат нищо общо с модела или нямат опит,нямат модела - да не генерализират нещата,нека оставим хората с опит с моделите,да напишат своето мнение..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
Аз все още мисля, че това са някакви спекулации... ако има такъв проблем (а проблем със спирачките не е нещо дребно) - щяха много коли да са изтеглени от пазара или да минават сервизни акции за ъпдейт... явно са или изолирани случаи или спекулации, или наистина просто неизправни коли. Концерните връщат коли от пазара за къде по-малки неща от "проблем със спирачките".
Въпреки, че карам най-слабата модификация на модела не съм си казал нито един път "е що тая кола има такива калпави спирачки". Единствено спира неравномерно (дърпа на 1 страна) по прекрасни пътища където има коловози като на черен път в полето, но в този случай мисля, че е напълно нормално.
Въпреки, че карам най-слабата модификация на модела не съм си казал нито един път "е що тая кола има такива калпави спирачки". Единствено спира неравномерно (дърпа на 1 страна) по прекрасни пътища където има коловози като на черен път в полето, но в този случай мисля, че е напълно нормално.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
drago9205 написа:Аз все още мисля, че това са някакви спекулации... ако има такъв проблем (а проблем със спирачките не е нещо дребно) - щяха много коли да са изтеглени от пазара или да минават сервизни акции за ъпдейт... явно са или изолирани случаи или спекулации, или наистина просто неизправни коли. Концерните връщат коли от пазара за къде по-малки неща от "проблем със спирачките".
Въпреки, че карам най-слабата модификация на модела не съм си казал нито един път "е що тая кола има такива калпави спирачки". Единствено спира неравномерно (дърпа на 1 страна) по прекрасни пътища където има коловози като на черен път в полето, но в този случай мисля, че е напълно нормално.
Само да вметна - колко години им бяха нужни ,за да има акция при Е46 за airbag-вете?Има резон в твоето мнение,но не съм сигурен дали пък,когато са били гаранционни не са им нашили ъпдейти на 1 модул и оп - няма следи
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
ivoaudi написа:Аз също не знам защо го нападнахте така човека...
Аз знам и то много добре ! Такова поведение се наблюдава постоянно навсякъде около нас ! Не случайно не мърдаме и сантиметър напред толкова години. Няма и да мръднем никога.
А сега за хората , които не бяха сигурни дали да повярват , че такъв проблем има :
Ето тук има 139 страници тема, в която собственици на е46 са се събрали преди години и са писали колективно писмо до БМВ :
https://www.auto-treff.com/bmw/vb/showt ... p?t=149271
Тема във вестник:
http://www.handelsblatt.com/auto/test-t ... 20164.html
И една тема от форум:
http://www.motor-talk.de/forum/bremsen- ... 28973.html
И още една :
http://www.motor-talk.de/forum/e91-zieh ... 78978.html
Има още доста такива... Всъщност ,ако изпишеш в гугъл "проблем със спиране на мокро" или ''мокри спирачки , проблем" Излизат на първи позиции няколко теми от BMW форуми...
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: 3 серия - проблем при спиране на мокро
Не мисля, че искаме да се заяждаме, а просто изразяваме мнение, че това поведение може да се дължи на много фактори. Само за справка като напиша "Пробле със спиране на мокро" излизат теми във форуми на лексус, на мазда, на ауди също и БМВ форуми.
Единствената причина да съществува проблем е ако въпросното сушене на спирачките (което не всички бмв-та имат) не изсушава равномерно. Също така в крайна сметка ти не може да контролираш колко вода мокри единият диск и колко вода другият това си зависи и от много фактори несвързани с колата. Тоест просто при мокро време трябва да си се внимава и този ефект е логична на всеки вид кола да може да се получи.
П.С. И в края на краищата има ли официален БМВ бюлетин за това или нещо такова, аз се опитах да намеря, но не успях.
Единствената причина да съществува проблем е ако въпросното сушене на спирачките (което не всички бмв-та имат) не изсушава равномерно. Също така в крайна сметка ти не може да контролираш колко вода мокри единият диск и колко вода другият това си зависи и от много фактори несвързани с колата. Тоест просто при мокро време трябва да си се внимава и този ефект е логична на всеки вид кола да може да се получи.
П.С. И в края на краищата има ли официален БМВ бюлетин за това или нещо такова, аз се опитах да намеря, но не успях.
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани