Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.02.2017
Пол: Мъж

Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от hripi » 12 Фев 2017, 1:11

Здравейте колеги. Живея в Италия и преди около 2 месеца си взех една e92 325i от 2007 с мотор N52B25, на 96000км. Платих я 9500 евро с доста светещи лампички по таблото. Предишния собственик казваше, че я е водил и в BMW и са му казали, че е abs помпата. Като си я доведох в къщи си я сканирах и аз, и разбрах, че е мотора на abs помпата. Както и да е, оправих я за няма и 4 часа (за щастие).

Та главния ми проблем, е че на студено ми играят оборотите, и сега вторник, ще я водя да и слагат газ, и се опасявам да не това нещо да спомогне за НЕперфектната инсталация на газта. Още като я взех, като я оставя за повече от 1 ден някаде, докато запаля и ми тракаха повдигачите на клапаните (мисля че е това). Смених маслото и май се оправи (в голяма част). Преди да сменя маслото, на студено, като ми играят оборотите, ми излизаше грешка 2A43 Valvetronic, thermal overload protection: Warning threshold. От както го смених не съм я виждал тая грешка. Бих казал също, че веднага след смяната на маслото и оборотите леко се стабилизираха, доста добре беше. Минах кам 300км с новото масло и пак започна да мени обороти. На студено и някакси предърпва мотора, ама не е такова рязко, като прекъсване на свещ, ами плавно едно такова..... Тва което ме нервира, е че не е винаги тоя проблем. 95% от случаите го има, останалите 5% е добре. Случи ми се на 2 пъти да излизам от скорост, и мотора слиза на 400 500 оборота и после се оправя, седи на 750 някаде като съм в движение, и на 600 като съм спрял. Слагам ви едно видео от преди малко, бях я спрял от около 2 часа (вижда се, че е леко топла). В първите 25 секунди се вижда най-добре, после се оправя... Какво може да е според вас?

Утре мисля да видя дали ще мога да извадя лесно дросела и да го изчистя (макар, че се съмнявам, незнам защо). Тия соленоиди на ваноса къде са точно? Лесно достъпни ли са и лесно ли се махат? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=z-LW1DIK7T0&feature=youtu.be[/youtube]

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.02.2017
Пол: Мъж

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от hripi » 04 Мар 2017, 18:29

На никого ли не му се е случвало да има 2A43 грешка?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от Gqbriel » 06 Мар 2017, 11:04

hripi написа:На никого ли не му се е случвало да има 2A43 грешка?

Вариянт 1 - ъпдейт на DME и тестваш колата,после вземи я прочети с ИСТА
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.02.2017
Пол: Мъж

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от hripi » 08 Мар 2017, 15:20

Не мога да намеря читава иста, която да върви добре. Имам една която долу-горе работи ама и с нея доста грешки излизат и прекъсва връзката с кабела. За сега ползвам Карли и от време на време ми излиза грешка 2A43 Valvetronic thermal protection... Тия дни не съм си вкъщи, но последно я оставих без грешки но когато натиснех рязко гас, малко трудно вдигаше обороти и към 2500 3000 оборота прекъсваше. Като се прибера ще пробвам да почистя соленоидите на валвтроника. Благодаря за сега!

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.02.2017
Пол: Мъж

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от hripi » 06 Май 2017, 15:49

Здравейте. ДМЕ обновена, изтрити грешки и адаптации директно в бмв без никаква промяна. За тази грешка иста казва 3 възможни проблема. Мотора на валвтроника, връзки между ДМЕ и мотора или проблем в магнитното колело в ексцентрик сензора (оня под капака на клапаните). Грешката 2A43 преведена на баварски значи P107A, P107B или P107C. И трите значат едно и също нещо: VVT Overload Protection Current Too High (Bank 1).

Моля за помощ. :(

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от b00st » 12 Май 2017, 13:09

Соленоидите ги изчисти със ВД40 хубаво пръскаш, въпреки че ако са прецакани ефекта ще е краткотраен. При тях дава по-различна грешка. Махни ексцентрик шафт сензора и виж буксата дали е пълна с масло, защото е често срещан проблем.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.02.2017
Пол: Мъж

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от hripi » 14 Май 2017, 22:00

Той сензор беше пълен с масло, но точно вчера го смених и няма промяна. Може малко повече да дърпа сега на ниските обороти. Ниските обороти играят от време на време. При палене на мотора лашка за първите 3 4 секунди и се оправя. На студено като тръгвам лашка цялата кола, чуди се да върви ли или не. Преди месец вадих и соленоидите да ги чистя, бяха чисти, но пак ги изчистих. Пуснах им около 8 волта е се отварят нормално. Вече незнам какво да правя. Да махам колата или да сменя и валвтроник мотора. Като е топло времето грешката 2A43 не излиза. Преди седмица в бмв я обновиха и изчистиха адаптациите, никакво подобрение. Днес пак ги изчистих сам (с иста и инпа), след смяната на сензора, никаква промяна. Какво да правя вече незнам...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от b00st » 15 Май 2017, 9:29

Единственото където бих пробвал е рекалибрация на валвтроника софтуерно и ако след това пак излиза, значи е за отваряне. Махай я по-добре, че да не правиш като мене мотор после.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.02.2017
Пол: Мъж

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от hripi » 16 Май 2017, 7:16

Е нали я направих рекалибрацията? Смяна на валвтроник мотора? Какво може да му стане на мотора, че чак да я махам? Толкова ли е калпав??

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от b00st » 04 Юни 2017, 20:08

hripi написа:Е нали я направих рекалибрацията? Смяна на валвтроник мотора? Какво може да му стане на мотора, че чак да я махам? Толкова ли е калпав??

Ако си сменил ексентрик шафт сензора, остава да е от мотора най-вероятно, въпреки, че го дават рядко да се прецаква.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.02.2017
Пол: Мъж

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от hripi » 06 Юни 2017, 0:16

Случайно да знаеш, като въртиш мотора на ръка упражнява ли някакво съпротивление или трябва да се върти съвсем спокойно?? Като сменях сензора го завъртях и.... някакси трудничко се въртеше, не много де, но известно съпротивление имаше. Четков е нали? Ако е четков може би е нормално?!?!

Ти какво му прави на твоя мотор? Защо е трябвало да го правиш целия??

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от b00st » 06 Юни 2017, 9:11

Нямам идея, какво трябва да е съпротивлението, не съм го въртял никога, ама по чуждите форуми тая грешка я свързват със сензора или мотора. Моя си беше за ревизия, понеже харчеше масло и се чудих да го махам или да го правя, в следващия момент удари и клапан на магистралата, та от там последва сваляне на главата и ревизия, та така. Сложно направени са тези мотори и след време, което не е много, си искат внимание.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.02.2017
Пол: Мъж

Re: Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от hripi » 07 Юни 2017, 7:27

Е как така клапан ще ти удари... е сега вече ме уплаши. Лятото трябва 4000км да правя... италия-българия... и трябва със страх да ги правя сега...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от b00st » 07 Юни 2017, 11:31

hripi написа:Е как така клапан ще ти удари... е сега вече ме уплаши. Лятото трябва 4000км да правя... италия-българия... и трябва със страх да ги правя сега...

Еми и аз не знам. Свалиха главата, спецовете я гледаха, няма нищо по нея, увиснал клапан от резонанс в някакви обороти вика майстора. Няма други поражения, само клапана на 4ти цилиндър е тоталка. Но това ме остави 3-4 седмици без кола, отделно едно отваряне на такъв мотор с шлайф и ревизия на глава, смяна и напасване на клапани, нова гарнитура, болтове, нов пвц капак на мотора с комплект гарнитури и болтове + труд, не искам да ти казвам какви пари излиза че сумата е 4 цифрена и не почва с 1ца...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Проблемни ниски обороти на студено е92 325i

Мнение от Gqbriel » 01 Юли 2017, 12:00

Аз смених най-накрая свещите,взех NGK фабричните lzfr ,проблема е ,че не мога да шофирам сега и жена ми кара,но днес се возих и на газ и на бензин определено се усеща разликата в самата работа,сега как върви и дали е ок,ще тествам аз след 2-3 седмици,когато почна да сядам зад волана.
Мерси за съветите


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook