Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Dextuar » 20 Яну 2017, 15:30

nasopraso написа:
dextuar написа:
nasopraso написа:Да, свалян е един път, защото светло-диода на DSC беше изгорял (лентовия кабел си беше наред), но намерих си нов модул сложихме го и го калибрахме както си трябва...също така съм минал и стенд. Всичко си работи по колата и нямам грешки

Трябва да си погледнеш steering angle сензора за всеки случай, да не е сложен грешно и оттам след това да е калибриран грешно. Не е нормално да поднася до 45 градуса...


Не знам..ще проверя въреки, че дълбоко ме съмнява да е това. Още повече по-горе бях написал че лятото на сухо го няма поднасянето..т.е неможе да занесе или ако занесе е за част от секундата и веднага се изправя.
Ако е сложен грешно няма да работи нито зимата нито лятото

Да, аз разбрах, че между зимата и лятото са ти го свалили.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Taruno » 20 Яну 2017, 15:39

Пс: на непочистен сняг с нови гуми и с 30км/ч ще се завърти някой друг път..


Sent from my iPhone using Tapatalk


Съгласен, никакъв шанс DSC бие спирачки на отделни
Гуми, за да контрира поднасянето. Отделно отнема и от газта.

То с DTC е трудно напълно да се завъртиш камоли dsc

Виж ако е било чист лед като онази вечер в Пловдив ( не бяха сипали сол заради трафика и беше страшно по булевардите) тогава само спайкове ще те спасят.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 22.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
Мечтае да кара: НЛО

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от nasopraso » 20 Яну 2017, 15:56

Хм...явно тогава при мен има някакъв проблем в колата :confused:
Всички удоволствия са описани в НК!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Gqbriel » 20 Яну 2017, 16:31

dextuar написа:
Gqbriel написа:
dextuar написа:
nasopraso написа:
dextuar написа:
nasopraso написа:Невероятно, но е факт. Онзи ден на колелото на панаира https://nova.bg/camera/view/8/%D0%BC%D0 ... %B8%D0%B2/ с не повече от 30 км съм влезнал и се завъртях. Нямаше лед, имаше сняг и не бяха почистили още. Всички гуми за напомпани както трябва...DSC да - може да ти отнема газта, но какво значение има след като вече си влезнал в завоя с някаква скорост дори без да държиш газта натисната, просто навиваш волана и колата занася.

Бие спирачка на колелото и те вкарва в пътя.


Ммм не.. първо се завърта задница на около 40-45 градуса и после трябва да въртя волана в обратната посока за да я изправя

Да не си свалял волана?

И да е свалял ,после ще калибрира сензорите,защото ше светне като коледна елха..а отделно при е90 шлицоте не са като при е46 и волана застава само по един начин,за да врътнеш шлица нялво или надясно иска здраво блъскане


Sent from my iPhone using Tapatalk


На мен бяха ми го сложили грешно, без някой да блъска каквото и да било, със М-ковия волан съм, ако това има някакво значение, карах сигурно няколко часа преди да светне грешка, така че не е веднага...

Ти беше ли докато го слагаха?Има си точно определен начин,по който се слага волана ,аз съшо съм с Мволан,дори ретрофотнах М с пера индватанса с определени шлици за монтаж,точно така се избягва тарикатското местене на волана след реглаж да седи накриво е да ама и ъгъла на волана е различен после ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от drago9205 » 20 Яну 2017, 16:34

Според мен много зависи от конкретните условия и щом ти работи на мокър или сух асфалт нямаш ядове.

А ако е хлъзгаво дори да не е лед - като направиш рязка маневра си поднася дори с DSC. То излезна, че с туй DSC сме безсмъртни. На хлъзгаво дори да е сняг, а не лед си му трябва време докато овладее поднасянето - също както на гумата поднася при силно натискане на спирачка на хлъзгаво така и DSC-то не може да упражнява особено големи сили върху колелата когато няма сцепление.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Gqbriel » 20 Яну 2017, 16:39

drago9205 написа:Според мен много зависи от конкретните условия и щом ти работи на мокър или сух асфалт нямаш ядове.

А ако е хлъзгаво дори да не е лед - като направиш рязка маневра си поднася дори с DSC. То излезна, че с туй DSC сме безсмъртни. На хлъзгаво дори да е сняг, а не лед си му трябва време докато овладее поднасянето - също както на гумата поднася при силно натискане на спирачка на хлъзгаво така и DSC-то не може да упражнява особено големи сили върху колелата когато няма сцепление.

Има тънки моменти,всичко е една система,реално има шанс да поднесеш,но без навиване на волана ,но това е при ниска скорост,но да се усучеш и завъртиш - абсурд!Освен ако не е лед,карам 6тангод с ДСЦ въртял съм се с всичко изключено,но с ДСЦ включено да ще поднесе,но няма да те завърти..особено с по-висока скорост,реагира по-бързо


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 22.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
Мечтае да кара: НЛО

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от nasopraso » 20 Яну 2017, 16:49

drago9205 написа:Според мен много зависи от конкретните условия и щом ти работи на мокър или сух асфалт нямаш ядове.

А ако е хлъзгаво дори да не е лед - като направиш рязка маневра си поднася дори с DSC. То излезна, че с туй DSC сме безсмъртни. На хлъзгаво дори да е сняг, а не лед си му трябва време докато овладее поднасянето - също както на гумата поднася при силно натискане на спирачка на хлъзгаво така и DSC-то не може да упражнява особено големи сили върху колелата когато няма сцепление.


Мисля че си прав колега...може би по-рязко съм завъртял волана и поднесе. Може би и мойте очаквания за тази система са по-големи от колкото са реалните. Все пак колата я карам втора година вече и ми е първата с подобни глезотии.

Аз го разбирам така, че когато работят тези системи каквото и както да въртя волана и газта колата трябва да остане стабилна и да не поднася без значение дали е сняг (за леда е ясно че няма спасение) или мокро/сухо. А може и да греша
Всички удоволствия са описани в НК!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Gqbriel » 20 Яну 2017, 16:52

nasopraso написа:
drago9205 написа:Според мен много зависи от конкретните условия и щом ти работи на мокър или сух асфалт нямаш ядове.

А ако е хлъзгаво дори да не е лед - като направиш рязка маневра си поднася дори с DSC. То излезна, че с туй DSC сме безсмъртни. На хлъзгаво дори да е сняг, а не лед си му трябва време докато овладее поднасянето - също както на гумата поднася при силно натискане на спирачка на хлъзгаво така и DSC-то не може да упражнява особено големи сили върху колелата когато няма сцепление.


Мисля че си прав колега...може би по-рязко съм завъртял волана и поднесе. Може би и мойте очаквания за тази система са по-големи от колкото са реалните. Все пак колата я карам втора година вече и ми е първата с подобни глезотии.

Аз го разбирам така, че когато работят тези системи каквото и както да въртя волана и газта колата трябва да остане стабилна и да не поднася без значение дали е сняг (за леда е ясно че няма спасение) или мокро/сухо.


Не се обиждайте,но и двамата бъркате нещата - рязкото свиваме на волана директно е импулс за активация на ДСЦ!
Тя колата ще остане стабилна но ма сняг или лошо сцепление най-вече рязко ще намали скоростта и ще ти помогне да се стабилизира.
Пробвайте го на широко да се убедите


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от drago9205 » 20 Яну 2017, 16:59

Аз съм пробвал и на широко с висока скорост и на снежно и много хлъзгаво... като цяло във вторият случай винаги има забавяне от страна на DSC-то. Това което за себе си виждам е, че в хлъзгаво не трябва много да се разчита на DSC-то. Поне при мен понякога се включва веднага а понякога не бърза много :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 22.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
Мечтае да кара: НЛО

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от nasopraso » 20 Яну 2017, 17:04

Не се обиждам :) за това е форума и затова питаме

Рязкото свиване на волана - да активира ДСЦ моментално и го виждам на таблото, но колата поне при мен не остава стабилна както казваш ти, а първо занася задницата и след 2-3 секунди се оправя - ето тук вече незнам дали аз я вкарвам в правия път като завъртам волана в противоположна посока на поднасянето или самата система ми помага с нещо. Защото ако го правя аз за какво ми е това ДСЦ...на всичкото отгоре и аз реагирам явно по бързо от самото ДСЦ
Всички удоволствия са описани в НК!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от drago9205 » 20 Яну 2017, 17:09

То си помага доста по принцип - ако пробваш тая маневра с всичко изключено се усеща разликата. Ноо и това, че помага не значи, че само ще се справи :D
Според мен както споменах - за да работи наистина ефективно трябва да има известна доза сцепление. Разбира се всеки попада в различни ситуации и усеща нещата различно. Приятел се завърта както си кара равномерно и спокойно с 50-60 без да е спирал каквито и да е системи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Gqbriel » 20 Яну 2017, 17:14

drago9205 написа:То си помага доста по принцип - ако пробваш тая маневра с всичко изключено се усеща разликата. Ноо и това, че помага не значи, че само ще се справи :D
Според мен както споменах - за да работи наистина ефективно трябва да има известна доза сцепление. Разбира се всеки попада в различни ситуации и усеща нещата различно. Приятел се завърта както си кара равномерно и спокойно с 50-60 без да е спирал каквито и да е системи.

Факт,не трянва да разчитаме само на него,то е спомагателна система за стабилност,не подценявайте вашите реакции ;) хора с опит за волана без да искат мислят една идея преди ДСЦ (мое мнение) а и когато сте в готовност рисковете намалят много


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 22.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
Мечтае да кара: НЛО

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от nasopraso » 20 Яну 2017, 17:19

drago9205 написа:То си помага доста по принцип - ако пробваш тая маневра с всичко изключено се усеща разликата. Ноо и това, че помага не значи, че само ще се справи :D
Според мен както споменах - за да работи наистина ефективно трябва да има известна доза сцепление. Разбира се всеки попада в различни ситуации и усеща нещата различно. Приятел се завърта както си кара равномерно и спокойно с 50-60 без да е спирал каквито и да е системи.


Ами това имам впредвид - то лятото на сухо и като има сцепление естествено е че почти е невъзможно да се завъртиш, както писах и по горе пробвал съм го и наистина не става и също колата реагира моментално, защото има сцепление! Докато при сняг (поне при мен) същия сценарии не работи...просто само светват едни лампички и това е...колата си поднася аз навивам волана в другата посока за да компенсирам поднасянето вкарвам я в пътя и си продължавам, чужда помощ не усещам :)
Всички удоволствия са описани в НК!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от vld » 20 Яну 2017, 18:12

Колега просто истинските коли се карат малко по различно от преднячките, това е напълно нормално да се налага да контрират поднасянията с волана, и е много по добре от това да нямаш никакви опции за корекция на треакторията на пързаляне, както е при всички преднячки :)
Доста по лош вариант е да ти тръгне голфа или пежото, там просто стискаш волана и се наслаждаваш на филма. А относно това че се налага да те бутат, аз не мога да повярвам, че с нови гуми на сняг без да е задрла от долу неможеш да тръгнеш.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от (h)aman » 20 Яну 2017, 18:17

Изключи ДСЦ и ще видиш, че има чужда помощ. Ако ти поднесат предните гуми в завой, системата се оправя сама, само държиш волана. Но ако тръгне задницата на много хлъзгав път, забравете, че която и да е система на света ще ви изправи колата без да контрирате волана дори съвсем малко. Правил съм си експерименти на сняг, по баир надолу с върната газ. Нарочно чупя волана рязко, за да я поднеса, без да давам газ. Задницата тръгва за секунда две, веднага контрирам волана и се включва системата, която спира поднасянето. Все пак гумите трябва да сочат посоката, в която искате системата да вкара колата. При тръгване на задницата, предните гуми също се завъртат заедно с колата, сочейки канавката(примерно) и ако не контрирате волана, колата ще спре да поднася, но ще продължи към канавката. Не знам как по-просто да го обясня, надявам се да сте разбрали какво се опитвам да обясня.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook