Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Тая гняс аз и с ръкавиците бъркам да я махам ако трябва - много ме дразни и според мен е много вредна за колата.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
От това при скорост над 70км/ч ми вибрираше волана. След като го разбих, нещата заспаха.Nukem написа:Както каза Габи с ДТЦ не можеш да се завъртиш и аз го пробвах това не става. Най-големия ми проблем е това което се събира по подкалниците и гумите стържат по него като замръзне и така здраво се пълни, че се чудя как завива. Не знам дали може да повреди рейката, много се дразня и гледам като спирам да чистя, даже ми се смеят като почна да клеча като спирам пред кафетата да си чистя подкалниците.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Няколко съвета и от мен.
Бъдете много внимателни на мостове,там шанса да има лед е много голям.
Внимавайте при излизане от тунели,защото често има изненади.
При пътно платно с коловози от сняг/лед при смяна на лентите/изпреварване шанса колата да ви поднесе от тях е доста голям.
Избягвайте всякакви камиони и рейсове и при първа възможност се отдалечавайте от тях,защото има много неприятни възможности ако се движите в близост до тях.
Винаги си почиствайте колите от снега!Сняг на предния капак и на тавана може така да ви остави без видимост,че да не ви се вярва!
Внимавайте за така наречения "черен лед" и при най-малки съмнения проверете дали го има,като леко изпробвате как спира колата.
Винаги спазвайте необходимата дистанция и подхождайте много внимателно със спирачките и газта.Също така и смяната на скоростите,особенно на по-ниска се прави внимателно,защото колата може да поднесе и от грешно превключване.
Системите помагат,но също така дават фалшиво чувство за сигурност!А дори и те са безсилни срещу законите на физиката.
Бъдете много внимателни на мостове,там шанса да има лед е много голям.
Внимавайте при излизане от тунели,защото често има изненади.
При пътно платно с коловози от сняг/лед при смяна на лентите/изпреварване шанса колата да ви поднесе от тях е доста голям.
Избягвайте всякакви камиони и рейсове и при първа възможност се отдалечавайте от тях,защото има много неприятни възможности ако се движите в близост до тях.
Винаги си почиствайте колите от снега!Сняг на предния капак и на тавана може така да ви остави без видимост,че да не ви се вярва!
Внимавайте за така наречения "черен лед" и при най-малки съмнения проверете дали го има,като леко изпробвате как спира колата.
Винаги спазвайте необходимата дистанция и подхождайте много внимателно със спирачките и газта.Също така и смяната на скоростите,особенно на по-ниска се прави внимателно,защото колата може да поднесе и от грешно превключване.
Системите помагат,но също така дават фалшиво чувство за сигурност!А дори и те са безсилни срещу законите на физиката.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
(bubsa) написа: проверете дали го има,като леко изпробвате как спира колата.
Мисля, че това е наистина много хубав и полезен навик. Почти винаги при промяна на пътните условия избирам участък или момент в който не виждам коли зад мен, за да проверя как спира колата. И разбира се ако не е както учаквам карам с много повишено внимание. Подобна ситуация беше миналата седмица вечерта по Черни Връх, точно когато обясняваха, че снегорините трудно чистели защото били по задръствания - тогава не беше чистено по булеварда и за известно време на спускането преди хемус всички вкл. 4х4 се движеха с максимум 20 км/ч. Боквално докато докачех спирачката и почваше да работи АБС-а. Но разбира се преди това вече бях усетил как стоят нещата. Трябва да призная беше един от най-напичащите ми зимни моменти
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
drago9205 написа:Аз мисля, че точно със DTC-то ако караш извънградско в зимни условия може да се лъзнеш така хубаво, че да не вкараш колата в пътя. Говорим не за 4х4, защото то дава едно доста подобро управления на хлъзгаво.
Просто ако не отреагираш на време и оставиш DTC-то до предела на заснежен или "кишав" път може да се стигне до таква точка където инерционните сили да надделеят над опитите на DTC. Това разбира важи за някакво по-оптимиситчна скорост тип "карам си зиме както и летоска". При ниски скорости системите много държат, нооо при 90 км/ч DTC-то може и да не се справи ако се хлъзне колата (и разбира се човек се панира и не реагира на време), затова и не препоръчват да се кара само на него. Иначе за фън с него ми е доста фън
Тия системи не ни правят безсмъртни - мой много добър приятел се е завъртял на връщане от боровец уикенда с една е90 ЛЦИ. 100% е карал на най-сигурно с DSC.
Карал ли си 4х4 по-дълго време в различни условия,не залъгвайте младите колеги (млади тип сега купили х),че ти дава устойчивост на хлъзгаво,в завои е много по-сериозно излитането ,а с автомат още по-пипкаво и иска усет във волана и добри гуми(под добри разбирайте макс 2год).Ще синтезирам за колегите с Xdrive в Е90 специално автомат
- в завой/и избягвайте спирачката преди апекса или връхнта точка на завоя - директно ви бута в канавката или извън пътя,по-добре оставете колата да завие леко сама и тогава изправяте волана и натискате,моя съвет и опит показва,че DS режим се държи по-добре - защото въпреки,че сте на по-ниска предавка колата реагира мигновенно при подаване на газ а не превключва тепърва,което води до лоши камшици и летене (имам 2 излитания от пътя за 2 дни за шастие без драскотина по колата ,но от тогава карам мноого различно,това което споделям) от завоя.Защо автомат специално - защото дори да натискате спирачка ,той "бута" колата а при 4х4 скоростта в завоите определено е по-голяма
-по възможност на снежни изкачвания ,които не познавате или DS или ръчен режим(за онези с пера)
- ако сте карали задно дълго време ,отделете време да научите как реагира колата и как прехвърля усилията(след време се усеща и се свиква)
- не се унасяйте от скоростта ,карал съм на мокро и на сняг пред колеги ,които са на задно с много опит и умение и имам ли сьепление ,не могат да ме настигнат,та това е много подвеждащо,както се казва - с 4х4 просто ше те вадят от по-далеч и с по-голяма машина
- HDC - hill descent control - това е уникална екстра на 4х4,при по-стръмни пътища аз го активирам иниставям колата сама да си спира(разбира се следя я,но е адски адекватна и реагира по-добре от нас) по-спомен тези с автопилот могат да променят до каква скорост да е активна
- ако затънете и не сте по корем,смачквате газта като сте изключили системите и не пускате,ако се окопа - назад и пак,това нешо си е снегорин
Последно - просто карайте по-внимателно зимата и се пазете,по-малката скорост = по-добра реакция и по-малки щети за всички
Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Аз самият подкрепям, че не трябва много да си вярваме като сме 4х4. По-скоро референцията която направих визираше еднакви условия като скорост. Инак е ясно, че ако с 60 задното се хлъзне и може да го вкараш, със 100 на 4х4 ще летиш от завоя.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
drago9205 написа:Аз самият подкрепям, че не трябва много да си вярваме като сме 4х4. По-скоро референцията която направих визираше еднакви условия като скорост. Инак е ясно, че ако с 60 задното се хлъзне и може да го вкараш, със 100 на 4х4 ще летиш от завоя.
Зависи от завоя и опита ,но по-скоро си прав
Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- BobbyD
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 15.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
първа зима с първи Х гумите не са толкоз зле, рови из снега но спреш ли... напред назад напред назад и с повечко газ (ако отдолу не е лед) ще издрапа, но лед ли е под снега... първото ми излизане към балкан газеше да си е*е спрях да пикая в една преспа (щот нали е 4х4 и съм господ) хааа не иска да отлепи, добре че имаше хора да са живи и здрави, повече не съм се надценявал нито мен нито колата, с включено DSC си е стабилна 50-60 в завои, изключиш ли го забравяте за по резките движения и тежкия крак, общо взето - бавничко, дистанция и концентрация!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Вярвай ми,ако не си по корем,гумите са ти зле..след като,на Градина я вкарах в пясъка ,оставих я по корем с летните гуми и после излезнах без особен проблем,догодиа мисли за гуми ,факт че понякога се надьеняваме ,но ше свикнеш
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна Gqbriel на 17 Яну 2017, 23:17, променена общо 2 пъти
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Ако сте се окопали и няма помощ или бутане не помага... Нека ви бутнат, включите на задна малко да мръдне, спирате, и засилване /добутвате напред вече. Защото просто понякога назад няма така висока преграда, защото сте се опитвали все напред да излезете.
Също като паркирате пуснете метър назад, метър напред колата и тогава спрете... Че да може ако сутринта е сериозно наваляло да може задните гуми на солидна основа да са стъпили и така имате по-голям шанс да излезете.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Също като паркирате пуснете метър назад, метър напред колата и тогава спрете... Че да може ако сутринта е сериозно наваляло да може задните гуми на солидна основа да са стъпили и така имате по-голям шанс да излезете.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
host написа:Ако сте се окопали и няма помощ или бутане не помага... Нека ви бутнат, включите на задна малко да мръдне, спирате, и засилване /добутвате напред вече. Защото просто понякога назад няма така висока преграда, защото сте се опитвали все напред да излезете.
Също като паркирате пуснете метър назад, метър напред колата и тогава спрете... Че да може ако сутринта е сериозно наваляло да може задните гуми на солидна основа да са стъпили и така имате по-голям шанс да излезете.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Да де,само че автомата е малко по-сложно и не обича резките смени ,като да контролираш със съединителя,номопределено хубав съвет за паркирането!
Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- alma359
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 119
- Регистриран на: 6.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: 2010 e90 330d
- Детайли за колата: Ръчка
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Днес си дрифтих с DTC режим на един паркинг и колата се държеше супер, обаче на едно място отдолу имаше лед и изведнъж се завъртях на 270 градуса! Така че може да се завъртиш с DTC. Пробвах и с изключен traction control и определено става по-добре за дрифт.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
alma359 написа:Днес си дрифтих с DTC режим на един паркинг и колата се държеше супер, обаче на едно място отдолу имаше лед и изведнъж се завъртях на 270 градуса! Така че може да се завъртиш с DTC. Пробвах и с изключен traction control и определено става по-добре за дрифт.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Поне четете какво пишете..на лед и с включени системи ще се превъртиш,ето заради такова мислене стават сакътлъци + подценяване на условията..
На лед очакваш какво точно от която и да е система,при положение че си давал газ,да те държи на леда ли...
Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Аз точно това написах на първа страница, но не беше счетено за важноalma359 написа:Днес си дрифтих с DTC режим на един паркинг и колата се държеше супер, обаче на едно място отдолу имаше лед и изведнъж се завъртях на 270 градуса! Така че може да се завъртиш с DTC. Пробвах и с изключен traction control и определено става по-добре за дрифт.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- sacrament
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 17.12.2016
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е90 320д
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Колеги, искам да попитам всички е90 ли имат DSC за DTC знам и го виждам, но за DSC нямам копче.
Колата е е90 2005 320д голямото нави
Колата е е90 2005 320д голямото нави
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани