Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от drago9205 » 17 Яну 2017, 21:00

Тая гняс аз и с ръкавиците бъркам да я махам ако трябва - много ме дразни и според мен е много вредна за колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Dextuar » 17 Яну 2017, 21:09

Nukem написа:Както каза Габи с ДТЦ не можеш да се завъртиш и аз го пробвах това не става. Най-големия ми проблем е това което се събира по подкалниците и гумите стържат по него като замръзне и така здраво се пълни, че се чудя как завива. Не знам дали може да повреди рейката, много се дразня и гледам като спирам да чистя, даже ми се смеят като почна да клеча като спирам пред кафетата да си чистя подкалниците.
Изображение
От това при скорост над 70км/ч ми вибрираше волана. След като го разбих, нещата заспаха.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от (bubsa) » 17 Яну 2017, 21:31

Няколко съвета и от мен.
Бъдете много внимателни на мостове,там шанса да има лед е много голям.
Внимавайте при излизане от тунели,защото често има изненади.
При пътно платно с коловози от сняг/лед при смяна на лентите/изпреварване шанса колата да ви поднесе от тях е доста голям.
Избягвайте всякакви камиони и рейсове и при първа възможност се отдалечавайте от тях,защото има много неприятни възможности ако се движите в близост до тях.
Винаги си почиствайте колите от снега!Сняг на предния капак и на тавана може така да ви остави без видимост,че да не ви се вярва!
Внимавайте за така наречения "черен лед" и при най-малки съмнения проверете дали го има,като леко изпробвате как спира колата.
Винаги спазвайте необходимата дистанция и подхождайте много внимателно със спирачките и газта.Също така и смяната на скоростите,особенно на по-ниска се прави внимателно,защото колата може да поднесе и от грешно превключване.
Системите помагат,но също така дават фалшиво чувство за сигурност!А дори и те са безсилни срещу законите на физиката.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от drago9205 » 17 Яну 2017, 21:41

(bubsa) написа: проверете дали го има,като леко изпробвате как спира колата.


Мисля, че това е наистина много хубав и полезен навик. Почти винаги при промяна на пътните условия избирам участък или момент в който не виждам коли зад мен, за да проверя как спира колата. И разбира се ако не е както учаквам карам с много повишено внимание. Подобна ситуация беше миналата седмица вечерта по Черни Връх, точно когато обясняваха, че снегорините трудно чистели защото били по задръствания - тогава не беше чистено по булеварда и за известно време на спускането преди хемус всички вкл. 4х4 се движеха с максимум 20 км/ч. Боквално докато докачех спирачката и почваше да работи АБС-а. Но разбира се преди това вече бях усетил как стоят нещата. Трябва да призная беше един от най-напичащите ми зимни моменти :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Gqbriel » 17 Яну 2017, 22:17

drago9205 написа:Аз мисля, че точно със DTC-то ако караш извънградско в зимни условия може да се лъзнеш така хубаво, че да не вкараш колата в пътя. Говорим не за 4х4, защото то дава едно доста подобро управления на хлъзгаво.
Просто ако не отреагираш на време и оставиш DTC-то до предела на заснежен или "кишав" път може да се стигне до таква точка където инерционните сили да надделеят над опитите на DTC. Това разбира важи за някакво по-оптимиситчна скорост тип "карам си зиме както и летоска". При ниски скорости системите много държат, нооо при 90 км/ч DTC-то може и да не се справи ако се хлъзне колата (и разбира се човек се панира и не реагира на време), затова и не препоръчват да се кара само на него. Иначе за фън с него ми е доста фън :D

Тия системи не ни правят безсмъртни - мой много добър приятел се е завъртял на връщане от боровец уикенда с една е90 ЛЦИ. 100% е карал на най-сигурно с DSC.

Карал ли си 4х4 по-дълго време в различни условия,не залъгвайте младите колеги (млади тип сега купили х),че ти дава устойчивост на хлъзгаво,в завои е много по-сериозно излитането ,а с автомат още по-пипкаво и иска усет във волана и добри гуми(под добри разбирайте макс 2год).Ще синтезирам за колегите с Xdrive в Е90 специално автомат

- в завой/и избягвайте спирачката преди апекса или връхнта точка на завоя - директно ви бута в канавката или извън пътя,по-добре оставете колата да завие леко сама и тогава изправяте волана и натискате,моя съвет и опит показва,че DS режим се държи по-добре - защото въпреки,че сте на по-ниска предавка колата реагира мигновенно при подаване на газ а не превключва тепърва,което води до лоши камшици и летене (имам 2 излитания от пътя за 2 дни за шастие без драскотина по колата ,но от тогава карам мноого различно,това което споделям) от завоя.Защо автомат специално - защото дори да натискате спирачка ,той "бута" колата а при 4х4 скоростта в завоите определено е по-голяма

-по възможност на снежни изкачвания ,които не познавате или DS или ръчен режим(за онези с пера)

- ако сте карали задно дълго време ,отделете време да научите как реагира колата и как прехвърля усилията(след време се усеща и се свиква)

- не се унасяйте от скоростта ,карал съм на мокро и на сняг пред колеги ,които са на задно с много опит и умение и имам ли сьепление ,не могат да ме настигнат,та това е много подвеждащо,както се казва - с 4х4 просто ше те вадят от по-далеч и с по-голяма машина :)

- HDC - hill descent control - това е уникална екстра на 4х4,при по-стръмни пътища аз го активирам иниставям колата сама да си спира(разбира се следя я,но е адски адекватна и реагира по-добре от нас) по-спомен тези с автопилот могат да променят до каква скорост да е активна

- ако затънете и не сте по корем,смачквате газта като сте изключили системите и не пускате,ако се окопа - назад и пак,това нешо си е снегорин

Последно - просто карайте по-внимателно зимата и се пазете,по-малката скорост = по-добра реакция и по-малки щети за всички



Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от drago9205 » 17 Яну 2017, 22:30

Аз самият подкрепям, че не трябва много да си вярваме като сме 4х4. По-скоро референцията която направих визираше еднакви условия като скорост. Инак е ясно, че ако с 60 задното се хлъзне и може да го вкараш, със 100 на 4х4 ще летиш от завоя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Gqbriel » 17 Яну 2017, 22:35

drago9205 написа:Аз самият подкрепям, че не трябва много да си вярваме като сме 4х4. По-скоро референцията която направих визираше еднакви условия като скорост. Инак е ясно, че ако с 60 задното се хлъзне и може да го вкараш, със 100 на 4х4 ще летиш от завоя.

Зависи от завоя и опита ,но по-скоро си прав


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 15.09.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от BobbyD » 17 Яну 2017, 22:50

първа зима с първи Х гумите не са толкоз зле, рови из снега но спреш ли... напред назад напред назад и с повечко газ (ако отдолу не е лед) ще издрапа, но лед ли е под снега... първото ми излизане към балкан газеше да си е*е спрях да пикая в една преспа (щот нали е 4х4 и съм господ) хааа не иска да отлепи, добре че имаше хора да са живи и здрави, повече не съм се надценявал нито мен нито колата, с включено DSC си е стабилна 50-60 в завои, изключиш ли го забравяте за по резките движения и тежкия крак, общо взето - бавничко, дистанция и концентрация!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Gqbriel » 17 Яну 2017, 23:13

Вярвай ми,ако не си по корем,гумите са ти зле..след като,на Градина я вкарах в пясъка ,оставих я по корем с летните гуми и после излезнах без особен проблем,догодиа мисли за гуми ,факт че понякога се надьеняваме ,но ше свикнеш ;)
Изображение


Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна Gqbriel на 17 Яну 2017, 23:17, променена общо 2 пъти
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от host » 17 Яну 2017, 23:14

Ако сте се окопали и няма помощ или бутане не помага... Нека ви бутнат, включите на задна ;) малко да мръдне, спирате, и засилване /добутвате напред вече. Защото просто понякога назад няма така висока преграда, защото сте се опитвали все напред да излезете.

Също като паркирате пуснете метър назад, метър напред колата и тогава спрете... Че да може ако сутринта е сериозно наваляло да може задните гуми на солидна основа да са стъпили и така имате по-голям шанс да излезете.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Gqbriel » 17 Яну 2017, 23:20

host написа:Ако сте се окопали и няма помощ или бутане не помага... Нека ви бутнат, включите на задна ;) малко да мръдне, спирате, и засилване /добутвате напред вече. Защото просто понякога назад няма така висока преграда, защото сте се опитвали все напред да излезете.

Също като паркирате пуснете метър назад, метър напред колата и тогава спрете... Че да може ако сутринта е сериозно наваляло да може задните гуми на солидна основа да са стъпили и така имате по-голям шанс да излезете.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Да де,само че автомата е малко по-сложно и не обича резките смени ,като да контролираш със съединителя,номопределено хубав съвет за паркирането!


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: 2010 e90 330d
Детайли за колата: Ръчка

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от alma359 » 18 Яну 2017, 0:18

Днес си дрифтих с DTC режим на един паркинг и колата се държеше супер, обаче на едно място отдолу имаше лед и изведнъж се завъртях на 270 градуса! Така че може да се завъртиш с DTC. Пробвах и с изключен traction control и определено става по-добре за дрифт.


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Gqbriel » 18 Яну 2017, 0:26

alma359 написа:Днес си дрифтих с DTC режим на един паркинг и колата се държеше супер, обаче на едно място отдолу имаше лед и изведнъж се завъртях на 270 градуса! Така че може да се завъртиш с DTC. Пробвах и с изключен traction control и определено става по-добре за дрифт.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Поне четете какво пишете..на лед и с включени системи ще се превъртиш,ето заради такова мислене стават сакътлъци + подценяване на условията..
На лед очакваш какво точно от която и да е система,при положение че си давал газ,да те държи на леда ли...


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от Dextuar » 18 Яну 2017, 7:15

alma359 написа:Днес си дрифтих с DTC режим на един паркинг и колата се държеше супер, обаче на едно място отдолу имаше лед и изведнъж се завъртях на 270 градуса! Така че може да се завъртиш с DTC. Пробвах и с изключен traction control и определено става по-добре за дрифт.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Аз точно това написах на първа страница, но не беше счетено за важно :mhihi:


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 17.12.2016
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е90 320д

Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия

Мнение от sacrament » 18 Яну 2017, 8:01

Колеги, искам да попитам всички е90 ли имат DSC за DTC знам и го виждам, но за DSC нямам копче.
Колата е е90 2005 320д голямото нави

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook