Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
66 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Исках да напиша същото, но ме мързеше Подкрепям колегата напълно(h)aman написа:Изключи ДСЦ и ще видиш, че има чужда помощ. Ако ти поднесат предните гуми в завой, системата се оправя сама, само държиш волана. Но ако тръгне задницата на много хлъзгав път, забравете, че която и да е система на света ще ви изправи колата без да контрирате волана дори съвсем малко. Правил съм си експерименти на сняг, по баир надолу с върната газ. Нарочно чупя волана рязко, за да я поднеса, без да давам газ. Задницата тръгва за секунда две, веднага контрирам волана и се включва системата, която спира поднасянето. Все пак гумите трябва да сочат посоката, в която искате системата да вкара колата. При тръгване на задницата, предните гуми също се завъртат заедно с колата, сочейки канавката(примерно) и ако не контрирате волана, колата ще спре да поднася, но ще продължи към канавката. Не знам как по-просто да го обясня, надявам се да сте разбрали какво се опитвам да обясня.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
мда имам и видео ,което донякъде подкрепя това по-горе,незнам колко се вижда,също не съм убеден и дали при ниски скорости е адекватна така както при високи,вижда се (донякъде) как при първоначалния опит за резки движения ДСЦ-то мигна за секунда а въртя не малко и леко,предницата определено поднасяше (това е посока надолу от Алеко) принвтория опит я залулях повече итогава реагира доста по-бързо..пробвах оше няколко пъти но трудно се държи телефона ,също така нагоре ми позволяваше леко да я поднеса в завои но леко..
.
Sent from my iPhone using Tapatalk
.
Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Първо и основно правило е да проверим налягането в гумите. Различното налягане е предпоставка за нестабилно пътно поведение и фактро за ПТП.
Второто е да проверим всички течности - масло, антифриз, масло хидравлика, течност за чистачки, самите чистачки, пръскалки... итн. за да гарантираме изправност на автомобила.
Трето следва проверка на светлини и ел. с-ма - акумулатор/алтернатор.
Проверяването на тези основни неща е изключително важно и може да предотврати излишни проблеми при пътуване. Неприятни часове извън пътя или на студа.
Също съветвам да се тръгва на път с пълен резервоар гориво и автомобила да не се оставя да загрява на място. Това е пагобно и има по-скоро негативен ефект върху автомобила. След запалване е хубаво автомобила да загрее в движение. Всички агрегати и системи които не се използват в статично положение се стресират, когато автомобила загрява на място. Основните такива са хидравликата и скоростната кутия. Маслото в тях при загряване на място продължава да не е в работна температура дори при загрял на 90 градуса двигател. Температурните разлики в различните системи е предпоставка за натоварване и повреда. Хубаво е всички системи да заграват в движение.
И в последствие полека с DSC/DTC.
Второто е да проверим всички течности - масло, антифриз, масло хидравлика, течност за чистачки, самите чистачки, пръскалки... итн. за да гарантираме изправност на автомобила.
Трето следва проверка на светлини и ел. с-ма - акумулатор/алтернатор.
Проверяването на тези основни неща е изключително важно и може да предотврати излишни проблеми при пътуване. Неприятни часове извън пътя или на студа.
Също съветвам да се тръгва на път с пълен резервоар гориво и автомобила да не се оставя да загрява на място. Това е пагобно и има по-скоро негативен ефект върху автомобила. След запалване е хубаво автомобила да загрее в движение. Всички агрегати и системи които не се използват в статично положение се стресират, когато автомобила загрява на място. Основните такива са хидравликата и скоростната кутия. Маслото в тях при загряване на място продължава да не е в работна температура дори при загрял на 90 градуса двигател. Температурните разлики в различните системи е предпоставка за натоварване и повреда. Хубаво е всички системи да заграват в движение.
И в последствие полека с DSC/DTC.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Това със загряването е точно така палиш колата изчакваш някоя секунда да кажем 1 минута ако вън е -10 -15 и се потегля без да се натоварва двигателя нормално каране, това е наи доброто за двигателя.
Зимно време носете си допълнителни дрехи или одеяло във колата, няма да ви натежи но може да ви спаси от премръзване ако нещо се случи по пътя.
Зимно време носете си допълнителни дрехи или одеяло във колата, няма да ви натежи но може да ви спаси от премръзване ако нещо се случи по пътя.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
Зиме, лете - одеялото винаги е в колата.
Никога не знаеш кога ще трябва да поркриеш колата с одеяло, за да предпазиш от градушка
Никога не знаеш кога ще трябва да поркриеш колата с одеяло, за да предпазиш от градушка
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Наръчник на водача за шофиране в зимни условия
одеялото няма да те спаси от градушка
Иначе си продават хората.
Иначе си продават хората.
66 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани