E90 325 N53 или дизел?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
60 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
E90 325 N53 или дизел?
Здравейте, колеги. Насочил съм се към е90 след фейслифта и ще се радвам да споделите кой двигател точно е най-евтин и лесен за поддръжка. Спрях се на 325 с н53 мотора, но разбрах, че той е с директно впръскване и създавал проблеми с течове на масло и т.н.- вярно ли е това, оскъпява ли много поддръжката? Дизел с 2.5 мотор или дори 2.0 като компромис по-надеждни ли са? Първоначално се спрях на бензина, защото има по-малко неща, които могат да се развалят, но точно този модел (нб3) заслужава ли си пред дизела, като се има предвид, че второто харчи по-малко? Отделно четох, че трудно се слага газ на двигател с директно впеъскване и било рисковано. Благодаря предварително.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E90 325 N53 или дизел?
Щом от сега я мислиш поддръжката и разхода, по добре дизел.
На ГАЗ е скъпо да се направи и не е достатъчно ефективно.
От фейсовите най-евтин за поддръжка е 325д преди 2010г.
На ГАЗ е скъпо да се направи и не е достатъчно ефективно.
От фейсовите най-евтин за поддръжка е 325д преди 2010г.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: E90 325 N53 или дизел?
Така зададен въпроса най-евтино откъм поддръжка ще му дойде М47 в Е90 320д преди фейса. Но поддръжката определено няма да му е като при Е36...
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E90 325 N53 или дизел?
dextuar написа:Така зададен въпроса най-евтино откъм поддръжка ще му дойде М47 в Е90 320д преди фейса. Но поддръжката определено няма да му е като при Е36...
320d в е90 определено е доста по безпроблемна кола за поддръжка от дизелово Е36
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: E90 325 N53 или дизел?
vld написа:Щом от сега я мислиш поддръжката и разхода, по добре дизел..
Друго нямам какво да добавя..
N53 с газ не става!!! Освен ако не се направи да работи само на газ и да си махнеш всичко бензиново.
Щом обмисляш дизела, то не си някакъв върл фен на бензина, за да взимаш бензин.
Вземи си 6-цилиндров дизел, ама май наистина 325 беше по-стабилен. Мисля, че е още с предната верига.. Или бъркам..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- martinbvbvbv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 61
- Регистриран на: 22.03.2012
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW R1100GS,BMW R1200GS и E90 330i
Re: E90 325 N53 или дизел?
Ако не държиш на газовото колега бензиновата кола с N53 е за предпочитане. Ако искаш газ си вземи N52. Дизелът определено е по-капризен и по-сложен за поддръжка. Дизелът също има дюзи които са по-скъпи и от на N53, турбина - която се рециклира по принцип но не всеки път става. Или не я балансират като хората, или проблеми с геометрията или нещо друго. Като се замисмиш и демпферните шайби не са евтини. Ами ЕГР, ами ДПФ. 320 Дизел събира 5,5л масло 330 Бензин събира 6,5л само литър повече. Всичко това са все консумативи при дизелите. Другото което е важно втора ръка дизел почти винаги е каран доста повече от бензинов мотор на същите години. 320 Дизел събира 5,5л масло 330 Бензин събира 6,5л. Недостатъкът на N53 са само дюзите може би горивната помпа и електрическата водна помпа, а на N52 само електрическата водна помпа. Най-много да се наложи да долееш малко масълце, но пък караш истинско BMW и от звука на мотора ти настръхва кожата от кеф . Пожелавам ти успех с избора .
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: E90 325 N53 или дизел?
martinbvbvbv написа: 320 Дизел събира 5,5л масло 330 Бензин събира 6,5л само литър повече. .
Нека добавим, че дизела не бута маслото, а с бензина ще долееш още 2-3 литра до следващата смяна (смятам средно 0.2л/100км). Не искам да се заяждам, просто трябва да сме обективни - 5.5. литра срещу 9-10.
И не знам за дюзите на n53 и колко скъпи са точно, но по спомен от другите теми си се броят за консуматив. М47 може да кара спокойно 400 хил. км без проблеми с дюзите и без да се налага смяната им. За демпферната съм съгласен, но като и дойде времето се сменя и забравяш, ДПФ-а докато работи го държиш после го махаш и продаваш и реално ти стъпва 200 лева цената на манипулацията, а може и колата да е без ДПФ. Специално ДПФ и ЕГР не бих ги мислил като проблемни звена, тъй като на диагностика ще си излезне дали всичко е наред, ако нещата не са ОК - тъкмо ще има поле за пазарлък - казваш "ДПФ-а заминава смъкни едни 300-400 лева"
Турбо - да може да е заминало, но може и да е читаво и да кара още 100 хил. км
Последна промяна drago9205 на 05 Яну 2017, 12:00, променена общо 1 път
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: E90 325 N53 или дизел?
Ако имаш въпроси, питай, колега. Аз за себе си съм си направил избора.
И определено дизелът НЕ ми липсва...
Аз звука от бензиновия 6-так го разменям само за 8-мак..
Повечето N53-ки са минали през смяна на дюзи и помпи по или малко извън гаранция. Всичко това го има в историята им в оторизираните сервизи.
В най-лошия случай си едни 4К лв - дюзи, помпа и ЗАБРАВЯШ!!! Но не вярвам всичко да се обади изведнъж.. Няма логика, особено ако са сменяни.
Водната помпа се сменя задължително!!! Но и на Дизела сменяш двата термостата и водната помпа и не са по-евтини..
Има нещо друго при дизелите, което хем е най-големият им коз, хем амортизира драйв-трейна много по-бързо от бензина - големият въртящ момент. И е вярно, че са на много повече км, повечето. Това всичко са си сухи теории, обаче..
Огледай тази, онази и виж коя ще ти падне на сърце.
И не на последно място - приготви се, че ще има ремонти, които честно казано ще зависят повече от конкретния екземпляр, отколкото от агрегата.
И определено дизелът НЕ ми липсва...
Аз звука от бензиновия 6-так го разменям само за 8-мак..
Повечето N53-ки са минали през смяна на дюзи и помпи по или малко извън гаранция. Всичко това го има в историята им в оторизираните сервизи.
В най-лошия случай си едни 4К лв - дюзи, помпа и ЗАБРАВЯШ!!! Но не вярвам всичко да се обади изведнъж.. Няма логика, особено ако са сменяни.
Водната помпа се сменя задължително!!! Но и на Дизела сменяш двата термостата и водната помпа и не са по-евтини..
Има нещо друго при дизелите, което хем е най-големият им коз, хем амортизира драйв-трейна много по-бързо от бензина - големият въртящ момент. И е вярно, че са на много повече км, повечето. Това всичко са си сухи теории, обаче..
Огледай тази, онази и виж коя ще ти падне на сърце.
И не на последно място - приготви се, че ще има ремонти, които честно казано ще зависят повече от конкретния екземпляр, отколкото от агрегата.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: E90 325 N53 или дизел?
Аз от това, което чета от доста време насам съм на мнението, че като се тегли чертата реално поддръжката идва долу-горе една исъща откъм консумативи и ремонти. Ако колата е наистина читава (и вече има неща оправяни по нея) - и в двата случая няма да има много разходи.
Наистина звукът на бензина си е друг, на мен сега много ми липсва това да си настъпвам колата в голям оборотен диапзон както и липсата на лаг, но от друга страна ме кефи да минавам над 1000 километра с 1 резервоар.
Един (за мен) голям плюс на дизелите е, че може да се ремапнат и да се изкарат още едни 30-40 коня, но това е свързано и с минусът - турбото, което в даден момент стига до ремонт.
Към автора - ако търси икономия на гориво (и затова обмисля и газификация), може би дизелът ще е по-добрият вариант.
Наистина звукът на бензина си е друг, на мен сега много ми липсва това да си настъпвам колата в голям оборотен диапзон както и липсата на лаг, но от друга страна ме кефи да минавам над 1000 километра с 1 резервоар.
Един (за мен) голям плюс на дизелите е, че може да се ремапнат и да се изкарат още едни 30-40 коня, но това е свързано и с минусът - турбото, което в даден момент стига до ремонт.
Към автора - ако търси икономия на гориво (и затова обмисля и газификация), може би дизелът ще е по-добрият вариант.
Re: E90 325 N53 или дизел?
Благодаря много за мненията! Икономията от горивото не е толкова голям фактор, все пак сега карам е36 само на бензин, а разходът на е90 се съмнявам да е повече от този в момента. Въпросът ми беше най-вече за цена за поддръжка, консумативи и кое е по-надеждно и ще издържи повече време без някакви интервенции. Явно си зависи и от модела.
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: E90 325 N53 или дизел?
N53B30 в 325 - само с ремап, без колектор ще извади около 250-260 коня, с колектор - около 270. Говорил съм с мапери
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: E90 325 N53 или дизел?
Само аз ли си мисля, че турбото е консуматив и за живота на един автомобил е нормално поне веднъж да бъде сменено/рециклирано. Вие го изкарахте едва ли не на цената на половината кола...
4к лева и забравянето няма да го коментирам...
4к лева и забравянето няма да го коментирам...
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E90 325 N53 или дизел?
Колеги много силни приказки, а ако се погледне реално рециклирането на турбото, барабар с профилактика и ремонт на дюзите на един 6 цилиндров М57 струва колкото една водна помпа за бензинов мотор.
Нещата са несравними, особенно ако попаднеш на някоя масларка и се наложи да ребилднеш целия мотор, защото не те кефи да гори 2-3-4л. масло на 10к км.
Ако караш повечеко едното харчи едно цифрено число дори в най големите задръствания, другото под 15 трябва да го буташ за да слезне, да не говорим ако го газиш как си трябва.
Не ме разбирайте погрешно, аз също много обичам бензиновите шестаци, но за ежадневна употреба са доста скъпи...
Нещата са несравними, особенно ако попаднеш на някоя масларка и се наложи да ребилднеш целия мотор, защото не те кефи да гори 2-3-4л. масло на 10к км.
Ако караш повечеко едното харчи едно цифрено число дори в най големите задръствания, другото под 15 трябва да го буташ за да слезне, да не говорим ако го газиш как си трябва.
Не ме разбирайте погрешно, аз също много обичам бензиновите шестаци, но за ежадневна употреба са доста скъпи...
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E90 325 N53 или дизел?
nero_ написа:Колко струва рециклиране на турбо и дюзи за М57, че ми стана интересно?
Без труд за сваляне и качване не повече от 1000лв.
Диагностиката на една дюза на стенд е 20-40лв. в зависимост от сервиза.
Трудно ще ти се случи и 6-те да имат нужда от подмяна на части, по-скоро 2-до 3, останалите са си ОК.
Пълно рециклиране на турбото със смяна на средна част се предлага за 650лв.
Ако го свалиш преди да се счупи за профилактика да му сменят лагерите и да го калибрират на стенд цената е 300лв.
60 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани