е90 омаслен двигател N46
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
е90 омаслен двигател N46
Здравейте, колеги,
Двигателят на колата е силно омаслен отдолу. Имаше теч от гарнитурата на картера, но я сменихме. Сега гледам пак тече от някъде и като я закарах да видят се вижда, че идва от някъде около хидравличната помпа. Явно от там е текло и от въздушната струя по време на каране е целия двигател се е зацапал - съответно не можем да сме сигурни от къде тече.
- къде да намеря автомивка да измият двигателя отдолу, за да разберем от къде е теча?
- казаха ми, че ако идва от около хидравличната помпа ме чака много тежък и скъп ремонт - така ли е?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Двигателят на колата е силно омаслен отдолу. Имаше теч от гарнитурата на картера, но я сменихме. Сега гледам пак тече от някъде и като я закарах да видят се вижда, че идва от някъде около хидравличната помпа. Явно от там е текло и от въздушната струя по време на каране е целия двигател се е зацапал - съответно не можем да сме сигурни от къде тече.
- къде да намеря автомивка да измият двигателя отдолу, за да разберем от къде е теча?
- казаха ми, че ако идва от около хидравличната помпа ме чака много тежък и скъп ремонт - така ли е?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: е90 омаслен двигател N46
Виж първо къде тече, после ще стане ясно колко е скъпо.
Като за начало червено ли е маслото или черно, ако не е червено със сигурност не е от хидравликата, като го гледам се стича отгоре, веро е капака на клапаните...
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Като за начало червено ли е маслото или черно, ако не е червено със сигурност не е от хидравликата, като го гледам се стича отгоре, веро е капака на клапаните...
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Re: е90 омаслен двигател N46
Не е от хидравликата, моторно масло е. От горната страна няма масло, само отдолу
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: е90 омаслен двигател N46
спокойно колега нищо ама нищо ново и страшно не е това за този двигател.Възможните места са капака на клапъните.Гарнитурата на ел-ринг е 160 лв. има и за по-малко на други фирми.Другите причини са от датчика на изпускателния разпределителен вал,капачката за наливане на маслото или буксата на датчика на валветроника.Там има един о-пръстен.Виж дали тавичката над изпускателните колектори е пълна с масло.От нея капе при спиране,тръгване точно върху маркучите на термостата около хидравличната помпа.Ако е хидравличната помпа и е червено маслото купувай втора ръка.Около 50 лв. е една помпа.Нищо скъпо няма.Не ги слушай тея дето ти ги разправят.Смяната е лесна.Но като гледам няма да е от нея.То капе над помпата.
Re: е90 омаслен двигател N46
@dentamed
Благодаря за отговора! От както писах все още не съм измил двигателя да видим от къде е теча, но другата седмица ще я карам на сервиз да я вдигнат пак и да проверим нещата, които спомена. Има и друго - сутрин при студеното време напоследък, като запаля колата започва да мирише на изгоряло масло и пуши от под капака над двигателя. За около 1500км съм долял 600мл. Аз знам, че гори масло, но освен това и хвърля някъде..
Благодаря за отговора! От както писах все още не съм измил двигателя да видим от къде е теча, но другата седмица ще я карам на сервиз да я вдигнат пак и да проверим нещата, които спомена. Има и друго - сутрин при студеното време напоследък, като запаля колата започва да мирише на изгоряло масло и пуши от под капака над двигателя. За около 1500км съм долял 600мл. Аз знам, че гори масло, но освен това и хвърля някъде..
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: е90 омаслен двигател N46
капе от вакуум помпата върху колектора и го изгаря.От там идва пушека на масло.Сменят се двата о-пръстена на помпата.Но по-добре с малко силикон.Но да не излезне в повече.
От там няма как толкова да губи обаче.Аз съм го минал тоя път.Ремонт си иска.Може първо да пробваш само с гумички.Сменят се и без да се сваля главата.Мисля,че ще спре само от гумичките да го гори.Направи и пръстените на вакуум помпата.Ако не спре да гори тогава сегменти.
От там няма как толкова да губи обаче.Аз съм го минал тоя път.Ремонт си иска.Може първо да пробваш само с гумички.Сменят се и без да се сваля главата.Мисля,че ще спре само от гумичките да го гори.Направи и пръстените на вакуум помпата.Ако не спре да гори тогава сегменти.
Re: е90 омаслен двигател N46
Здравейте,
Днес я гледахме колата и ми казаха, че трябва да сменя уплътненията на масления корпус и топлообменника, както и о-пръстените. Някой сменял ли ги е да сподели мнение от къде да ги търся и каква марка да са, и колко пари горе-долу излизат?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Днес я гледахме колата и ми казаха, че трябва да сменя уплътненията на масления корпус и топлообменника, както и о-пръстените. Някой сменял ли ги е да сподели мнение от къде да ги търся и каква марка да са, и колко пари горе-долу излизат?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: е90 омаслен двигател N46
на топлообменника са нещо от порядъка на 8 лева едното 5 лева другото.Ама нямам ясен спомен.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... exchanger/
номер 5 и 6 на схемата.Тук виждам,че цената е малко по-различна ама може и аз да не си спомням колко са били.
Иначе ги има само оригинални от м-кар,дарукар,камор,бовакар и т.н.
Питах и другаде ама като не ги намерих си ги поръчах от м-кар.
Смяната е елементарна.
Силикон не слагай там.Отива право в маслените магистрали и почва да работи като трактор и да свети емл.Пиша от опит.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... exchanger/
номер 5 и 6 на схемата.Тук виждам,че цената е малко по-различна ама може и аз да не си спомням колко са били.
Иначе ги има само оригинални от м-кар,дарукар,камор,бовакар и т.н.
Питах и другаде ама като не ги намерих си ги поръчах от м-кар.
Смяната е елементарна.
Силикон не слагай там.Отива право в маслените магистрали и почва да работи като трактор и да свети емл.Пиша от опит.
Re: е90 омаслен двигател N46
[quote="adavidkov"]Здравейте,
Днес я гледахме колата и ми казаха, че трябва да сменя уплътненията на масления корпус и топлообменника, както и о-пръстените. Някой сменял ли ги е да сподели мнение от къде да ги търся и каква марка да са, и колко пари горе-долу излизат?
Здравей,
аз имах подобен проблем наскоро ( двигател N43) и смених гарнитура на капака , о-пръстените и на гарнитура масления корпус. Гарнитурата за капака елринг беше около 45 лв, на масления филтър 12лв и о- пръстените на соленоидите около 10лв.
Успех
Днес я гледахме колата и ми казаха, че трябва да сменя уплътненията на масления корпус и топлообменника, както и о-пръстените. Някой сменял ли ги е да сподели мнение от къде да ги търся и каква марка да са, и колко пари горе-долу излизат?
Здравей,
аз имах подобен проблем наскоро ( двигател N43) и смених гарнитура на капака , о-пръстените и на гарнитура масления корпус. Гарнитурата за капака елринг беше около 45 лв, на масления филтър 12лв и о- пръстените на соленоидите около 10лв.
Успех
Re: е90 омаслен двигател N46
Благодаря, колега. Утре ще ги търся. Моя човек ми вика били скъпи о-пръстените и уплътненията по 80лв или нещо от сорта. Не е читава работата май
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: е90 омаслен двигател N46
30 лева двете гарнитури и наистина само оригинални ги има.Преди 3 седмици ги купувах и това е цената
Re: е90 омаслен двигател N46
Здравейте, колеги! Благодаря за помощта. Като махнахме капаците и корите решихме, че улътнения, гарнитури и тн на топлообменник и маслен корпус трябва да се сменят. Днес ми ги смени семеен приятел, който много много не се обяснява какво прави и ми взе 140лв. Стори ми се скъпо предвид горните коментари. Както и да е, утре ще мия двигателя, за да разберем дали теча ще изчезне. Бях в автомивка където мият двигатели и казаха, че е фасулска работа (ще го мият отгоре надолу, няма да я повдигат), но като че ли имам притеснения да не се прецака електрониката. Ще съм благодарен за мнение по въпроса.
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: е90 омаслен двигател N46
При мен се беше разтекло масло брутално даже и върху алтернатора. Самата смяна на гарнитурките я направих за по-малко и от час с почивките и след това с кухненска хартия и малко обезмаслител меглио посъбрах излишното масло под филтърното тяло. Та аз не бих дал да ми мият двигателя,но ако не те дразни много, от самата топлина на двигателя маслото ще поизчезне. Почти съм сигурен, че няма скоро да ти протече от тези места, защото при мен като махах старите гарнитурки бяха станали на пластмаса и се чупеха като започвах да ги огъвам- и после как няма да изпускат масло .
Re: е90 омаслен двигател N46
@azarovlado, мерси за отговора. Отказах се да го мия на автомивка, защото ме наплашиха, че ще скърцат ролките и това може да е най-малкия проблем.
Вече в купето не мирише на масло. Обаче сутринта като я запалих стидена имаше доста пушек от това място:
Когато колата загрее спира да пуши. Явно изгаря масло капало през нощта. Идеи?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Вече в купето не мирише на масло. Обаче сутринта като я запалих стидена имаше доста пушек от това място:
Когато колата загрее спира да пуши. Явно изгаря масло капало през нощта. Идеи?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: е90 омаслен двигател N46
100% ще ти кажа от къде е.Вакуум помпа.Слабо място на този мотор.Сваля се помпата.Има два о-пръстени мажат се много ама много тънко със силикон.Поставяш и стягаш.Това е.Силикона се слага тънко за да не излязат при стягането много излишачи и да не запушат някой тънак маслен отвор.Единия о-пръстен се намира между помпата и главата.Като свалиш помпата ще го видиш.Другия е между капаците на помпата.Като развиеш всички болчета по помпата ще го видиш.След поставянето обратно гледай хубаво жлеба на помпата да влезне в улея на разпределителния вал щото имаше случаи на шчупени валове от неправилен монтаж на помпата.Няма нищо сложно или скъпо в този ремонт.Силикона задължително високотемпературен примерно на викторренц около 15 лв.Другото е малко мъки щото е доста навряна в купето ама това е.3 болта трябва да се развият.
Причината за да мирише или пуши е следната.След като о пръстените пропускат по малко масло се събира капка на ръба на помпата и като капне отдоло е изпускателния колектор и маслото моментално се пали и изгаря.Затова пуши и мирише на масло.Теч няма щото каквото капне изгаря.Купи си ако нямаш едно разтегателно огледало и виж зад двигателя по ръба на помпата и ще се убедиш.Или с ръка опипай ,но да знаеш ,че на загрял мотор много пари.
Причината за да мирише или пуши е следната.След като о пръстените пропускат по малко масло се събира капка на ръба на помпата и като капне отдоло е изпускателния колектор и маслото моментално се пали и изгаря.Затова пуши и мирише на масло.Теч няма щото каквото капне изгаря.Купи си ако нямаш едно разтегателно огледало и виж зад двигателя по ръба на помпата и ще се убедиш.Или с ръка опипай ,но да знаеш ,че на загрял мотор много пари.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани