е90 омаслен двигател N46

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 16.08.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 M43
Мечтае да кара: Подводница :)

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от иван лефтеров » 16 Фев 2017, 15:21

Здравейте колеги, да не пускам нова тема, при мен проблема е същият. Двигателя ми е омаслен и пуши от същото място. Е46, М43б19. Незнам дали я имам тая вакуум помпа и там ли да търся проблема? Благодаря предварително.

п.с. Ако модератора прецени, нека прехвърли темата другаде. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от dentamed » 16 Фев 2017, 21:07

при тебе няма тая вакуум помпа.
твоя двигател има един проблем с гарнитурата на тялото на масления филтър.То е от от другата страна ама понякога от ремъка и центробежната сила има отпред и от ляво масло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 15.10.2011
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е 91 318I
Мечтае да кара: НОВ автомобил

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от kali76 » 18 Мар 2018, 17:14

Здравейте колеги , за да не добавям нова тема да попитам: при махане на капачката за наливане на маслото ми прави малко вакуум. До колкото знам от там трябва да духа, а щом смуче значи ,че клапана на картерната вентилация не работи. Двигателят е бензиновия N46 129 коня . Така ли е и ако е така клапана трябва да се смени...и къде се намира ,че нещо не мога да го видя? Схема или клип ако може . Търсих ,но не можах да намеря някаква информация.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от ivoaudi » 19 Мар 2018, 1:22

Клапана ти си работи много добре, не знам кой те е излъгал, че оттам трябва да духа. Иначе се намира под всмукателния колектор и почти не е видим така погледнато отгоре.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 15.10.2011
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е 91 318I
Мечтае да кара: НОВ автомобил

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от kali76 » 19 Мар 2018, 7:29

Когато свалях дроселовата клапа,за почистване, видях че в колекторите има масло. Така,че вакуума който прави от гърловината и маслото в колектора си мисля, че не трябва да е така.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от ivoaudi » 20 Мар 2018, 0:54

В първия си пост пишеш за "малко вакуум", цитирам те. Точно така и си работи клапана картерни газове - пропуска "малко вакуум" от всмукателните колектори в картера(разбирай в целия ти мотор" с цел да изсмуче картерните газове към всмукателните колектори, за да не попадат те в атмосферата. Съвсем друг ще е случая ско имаш силен вакуум отваряйки капачката на маслото. Ако е така, то явно клапан картерни газове се е повредил(спукана мембрана) и той трябва да се смени. Та:
Преди да го измъдрим трябва добре да уточниш - "малко" ли ти е вакуума или имаш трудности при отваряне на капачката от силен вакуум?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 15.10.2011
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е 91 318I
Мечтае да кара: НОВ автомобил

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от kali76 » 20 Мар 2018, 7:11

Нямам трудности при отварянето на капачката и вакуума е малко. Ами маслото в колекторите също е притеснително.... малко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 15.10.2011
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е 91 318I
Мечтае да кара: НОВ автомобил

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от kali76 » 21 Мар 2018, 7:09

И сега какво трябва да смуче или да духа ? Да сменям ли клапана за картерните газове или .... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от ivoaudi » 21 Мар 2018, 23:39

Истината е, че нито духа, нито смучи, но ще ми е много трудно да ти го обясня:
Като цяло този клапан(който е и филтър) пропуска както ти казах леко подналягане от всмукателния колектор към картерния отсег. Успоредно с така създаденото подналягане, което е четвърт атмосфера да речем, в картера имаме и пулсации налягане от пропуските между сегментите на всеки от цилиндрите по време на работа. Получава се така, че хем имаме наистина леко подналягане, хем пък имаме пулсации с налягане. Това и лъже хората като си отворят капачката и усетят тези пулсации, че мотора "духа" в картера, а то всъщност е само усещане. Те са кратки и със по силна стойност, съответно като усещане са по-осезаеми. Реално обаче като цяло имаме леко подналягане. Та:
Ако нямаш трудности с отварянето на капачката, силно завишен разход на масло или гориво, нямаш разни неестествени свирукания, нямаш странни, избиващи посоянно и на различни места течове на масло, клапана си ти е наред. Това са признаците. За маслото в колектора ти и колко е притеснително то, не се наемам така от дистанция да дам мнение.
Филосовско и дълго се получи, но за сметка на това вярно! :lol: дано съм бил полезен!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 15.10.2011
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е 91 318I
Мечтае да кара: НОВ автомобил

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от kali76 » 22 Мар 2018, 6:58

ivoaudi написа:Истината е, че нито духа, нито смучи, но ще ми е много трудно да ти го обясня:
Като цяло този клапан(който е и филтър) пропуска както ти казах леко подналягане от всмукателния колектор към картерния отсег. Успоредно с така създаденото подналягане, което е четвърт атмосфера да речем, в картера имаме и пулсации налягане от пропуските между сегментите на всеки от цилиндрите по време на работа. Получава се така, че хем имаме наистина леко подналягане, хем пък имаме пулсации с налягане. Това и лъже хората като си отворят капачката и усетят тези пулсации, че мотора "духа" в картера, а то всъщност е само усещане. Те са кратки и със по силна стойност, съответно като усещане са по-осезаеми. Реално обаче като цяло имаме леко подналягане. Та:
Ако нямаш трудности с отварянето на капачката, силно завишен разход на масло или гориво, нямаш разни неестествени свирукания, нямаш странни, избиващи посоянно и на различни места течове на масло, клапана си ти е наред. Това са признаците. За маслото в колектора ти и колко е притеснително то, не се наемам така от дистанция да дам мнение.
Филосовско и дълго се получи, но за сметка на това вярно! :lol: дано съм бил полезен!


Благодаря ти,наистина доста изчерпателен си. Взел съм го ,така или иначе ,в събота мисля да го сменям.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от ivoaudi » 22 Мар 2018, 13:58

За маркучите към него предполагам знаеш. Доста е вероятно да са бакелитови вече и да има нужда да се сменят и те.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 30.03.2015
Пол: Мъж

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от ilian_krastnika » 16 Апр 2018, 0:53

Здравейте ,колеги. Виждам ,че има доста компетентни хора във форума и искам да използвам темата ,за да не пускам нова. Днес и аз забелязах омасляване ,което преди месец го нямаше или поне не съм забелязал. Днес отворих капака да видя как е маслото ,защото минах доста километри за 2 седмици и видях това омасляване. Стекло се е масло надолу ,чак до кората на двигателя - локвичка. Колата е Е92 330хд. Прилагам снимки.
Благодаря на отзовалите се!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 15.10.2011
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е 91 318I
Мечтае да кара: НОВ автомобил

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от kali76 » 22 Ное 2020, 19:55

adavidkov написа:Здравейте, колеги,

Двигателят на колата е силно омаслен отдолу. Имаше теч от гарнитурата на картера, но я сменихме. Сега гледам пак тече от някъде и като я закарах да видят се вижда, че идва от някъде около хидравличната помпа. Явно от там е текло и от въздушната струя по време на каране е целия двигател се е зацапал - съответно не можем да сме сигурни от къде тече.

- къде да намеря автомивка да измият двигателя отдолу, за да разберем от къде е теча?
- казаха ми, че ако идва от около хидравличната помпа ме чака много тежък и скъп ремонт - така ли е?

Изображение



Sent from my iPhone using Tapatalk





Здравей колега , сподели при смяна на гарнитурата на картера , дали си откачал предния мост. И имали някой тънкости. Ако може да споделиш стъпките , в смисъл кое първо , второ...Благодаря

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от Guberkov » 23 Ное 2020, 12:53

dentamed написа:100% ще ти кажа от къде е.Вакуум помпа.Слабо място на този мотор.Сваля се помпата.Има два о-пръстени мажат се много ама много тънко със силикон.Поставяш и стягаш.Това е.Силикона се слага тънко за да не излязат при стягането много излишачи и да не запушат някой тънак маслен отвор.Единия о-пръстен се намира между помпата и главата.Като свалиш помпата ще го видиш.Другия е между капаците на помпата.Като развиеш всички болчета по помпата ще го видиш.След поставянето обратно гледай хубаво жлеба на помпата да влезне в улея на разпределителния вал щото имаше случаи на шчупени валове от неправилен монтаж на помпата.Няма нищо сложно или скъпо в този ремонт.Силикона задължително високотемпературен примерно на викторренц около 15 лв.Другото е малко мъки щото е доста навряна в купето ама това е.3 болта трябва да се развият.
Причината за да мирише или пуши е следната.След като о пръстените пропускат по малко масло се събира капка на ръба на помпата и като капне отдоло е изпускателния колектор и маслото моментално се пали и изгаря.Затова пуши и мирише на масло.Теч няма щото каквото капне изгаря.Купи си ако нямаш едно разтегателно огледало и виж зад двигателя по ръба на помпата и ще се убедиш.Или с ръка опипай ,но да знаеш ,че на загрял мотор много пари.


Айде стига с тия ганьовски-побългарявания , преди 2 месеца сменях О-пръстени на вакум-помпата - 15лв. BMW-оригинални.

Какви силикони,какви китайски о-пръстени - караме все-пак коли от порода и трябва да се подържат безкомпромисно, останалото по-ходи на хора с Опели и Голфове да кърпят от финансова невъзможност положението със самоделки и разни ганьовски-преправяния.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: е90 омаслен двигател N46

Мнение от dentamed » 28 Ное 2020, 11:49

няма лошо колега ама само за сведение,че оригиналните издържат няколко месеца.Сменял съм ги 2 пъти от м-кар и ми писна.И мястото е доста приятно от към пространство.
Тъй,че не пишете неподготвени.Аз с ганьовския силикон изкарах 250000 и продадох колата без течове.
Интересно как ги купи за 15 лв. като в м-кар са 25.39лв.
Явно си сменил само единия.
11 66 8 626 471

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook