Твърд волан - хидравлика
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- blagun
- младши ентусиаст
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Твърд волан - хидравлика
Воланът се втвърди миналата седмица, но не изчезна напълно. Реших, че е от помпата и онзи ден я смених, но нищо не се промени. Един майстор ми каза, че трябва да сменя маркуча за високото налягане (от помпата до рейката). Моят е омаслил външно доста. Специфичното било, че имало вътре клапани в него и може да не функционират. Моля за мнение по въпроса, за да не сменям пак напразно части. Благодаря Ви!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- bmw_machine
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 158
- Регистриран на: 29.08.2010
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 320dA M47
- Детайли за колата: УНИКАТ!!1
Re: Твърд волан - хидравлика
Течност има ли достатъчно и правилната (ATF D2)? Можеш да я флъшнеш, елементарно е и отнема 15 мин. Не претендирам за разбирач, но "клапани в маркуч" не ми звучи сериозно
- blagun
- младши ентусиаст
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Твърд волан - хидравлика
bmw_machine написа:Течност има ли достатъчно и правилната (ATF D2)? Можеш да я флъшнеш, елементарно е и отнема 15 мин. Не претендирам за разбирач, но "клапани в маркуч" не ми звучи сериозно
Смених течността като смених помпата.
Иначе съм склонен да вярвам, че има запресован някакъв клапан на самия маркуч, тъй като на него се вижда "запресовка" на 2 места - виж и на схемата, която съм дал. Но все пак чакам някой колега да се изкаже по въпроса.
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Твърд волан - хидравлика
Колега сега като спомена, на старото ми 320д хидравликата беше доста твърда и аз имах същото омасляване на същото място - по този маркуч..
Така и не съм правил нищо, но определено воланът не беше такъв, какъвто трябва да е.
Нищо чудно да има нещо такова!
Друго, което съм чувал е, че при БМВ се сменя и казанчето поради наличието на филтър вътре.
Като че ли в студовете е нормално да стане една идея по-тежък воланът...
Така и не съм правил нищо, но определено воланът не беше такъв, какъвто трябва да е.
Нищо чудно да има нещо такова!
Друго, което съм чувал е, че при БМВ се сменя и казанчето поради наличието на филтър вътре.
Като че ли в студовете е нормално да стане една идея по-тежък воланът...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Твърд волан - хидравлика
В казанчето има филтър и се сменя цялото казанче. Но не мисля,че ако се смени казанчето проблема ще изчезне. Аз го сменях без да има нужда.Ако пък толкова се е запушил филтъра в казанчето,може да се почисти ако е демонтирано казнчето. Малко е трудоемко,но става.
- blagun
- младши ентусиаст
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Твърд волан - хидравлика
Ако има клапани, то би трябвало да са там на ограденото от снимката....
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Твърд волан - хидравлика
blagun написа:Воланът се втвърди миналата седмица, но не изчезна напълно. Реших, че е от помпата и онзи ден я смених, но нищо не се промени. Един майстор ми каза, че трябва да сменя маркуча за високото налягане (от помпата до рейката). Моят е омаслил външно доста. Специфичното било, че имало вътре клапани в него и може да не функционират. Моля за мнение по въпроса, за да не сменям пак напразно части. Благодаря Ви!
Колега, провери внимателно дали някой от маншоните на рейката не е скъсан. Ако да, незабавно инспектирайте накрайника под маншона! Като се скъса маншона, започва да влиза вода и оста на щангата ръждясва. Оттам се затруднява движението на накрайниците, даже може да протече. При мен не течеше, но толкова трудно се въртеше волана, че не се центрираше сам в движение. Изходът беше рециклаж на рейката. Ако при теб е това, дано в ранен стадий да се размине, но проблемът може да се задълбочи с времето и да стане неизбежно. Колата ми е Е46, но би трябвало рейката на Е90 да е на същия принцип.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Твърд волан - хидравлика
Колега в този маркуч за високо налягане няма клапани. Това че на две места има метална снадка не означава че има клапан. Според мен проблема е на друго място. Сменената помпа същата ли е като оригиналната?
- blagun
- младши ентусиаст
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Твърд волан - хидравлика
Драгослав написа:Колега в този маркуч за високо налягане няма клапани. Това че на две места има метална снадка не означава че има клапан. Според мен проблема е на друго място. Сменената помпа същата ли е като оригиналната?
Разговарях с компетентни хора и мога да кажа, че това не са клапани, а запресовани втулки, и в доста случай се разпадала тефлоновата "вложка" и запушвала тръбичката между двете парчета маркуч.
Иначе рейката ми е суха, нямам теч, нямам и скъсани маншони....
Мисля да взема маркуч втора употреба и да го сменя, защото моят е омаслен целия, което ме води на мисълта, че се е запушил и избива през порите на маркуча
- blagun
- младши ентусиаст
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Твърд волан - хидравлика
Ето снимка на моя маркуч.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- blagun
- младши ентусиаст
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Твърд волан - хидравлика
Аз да си продължа темата... Смених и маркуча, и нищо не се промени
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Твърд волан - хидравлика
blagun написа:Аз да си продължа темата... Смених и маркуча, и нищо не се промени
Значи отиваш към рециклиране на реиката
Re: Твърд волан - хидравлика
Незнам дали не греша но помпата за хидравликата алтернатора и климатика не бяха ли на един ремък с една демпферна шайба ?Възможно ли е тои да трябва да се опъне или смени.А може и шайбата да е заминала.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Твърд волан - хидравлика
kingss написа:Незнам дали не греша но помпата за хидравликата алтернатора и климатика не бяха ли на един ремък с една демпферна шайба ?Възможно ли е тои да трябва да се опъне или смени.А може и шайбата да е заминала.
Прав си горе долу, на един ремък е хидравликата и демфера - отделен еластичен. При мен като ги смених всички ремъци и ролки на 150к не намерих разлика във волана.
- blagun
- младши ентусиаст
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Твърд волан - хидравлика
Taruno написа:kingss написа:Незнам дали не греша но помпата за хидравликата алтернатора и климатика не бяха ли на един ремък с една демпферна шайба ?Възможно ли е тои да трябва да се опъне или смени.А може и шайбата да е заминала.
Прав си горе долу, на един ремък е хидравликата и демфера - отделен еластичен. При мен като ги смених всички ремъци и ролки на 150к не намерих разлика във волана.
Един ремък върти помпата само - сменен е, той няма обтегач.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани