Твърд волан - хидравлика

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Твърд волан - хидравлика

Мнение от blagun » 19 Дек 2016, 11:16

Воланът се втвърди миналата седмица, но не изчезна напълно. Реших, че е от помпата и онзи ден я смених, но нищо не се промени. Един майстор ми каза, че трябва да сменя маркуча за високото налягане (от помпата до рейката). Моят е омаслил външно доста. Специфичното било, че имало вътре клапани в него и може да не функционират. Моля за мнение по въпроса, за да не сменям пак напразно части. Благодаря Ви!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 29.08.2010
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320dA M47
Детайли за колата: УНИКАТ!!1

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от bmw_machine » 19 Дек 2016, 12:31

Течност има ли достатъчно и правилната (ATF D2)? Можеш да я флъшнеш, елементарно е и отнема 15 мин. Не претендирам за разбирач, но "клапани в маркуч" не ми звучи сериозно :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от blagun » 19 Дек 2016, 13:54

bmw_machine написа:Течност има ли достатъчно и правилната (ATF D2)? Можеш да я флъшнеш, елементарно е и отнема 15 мин. Не претендирам за разбирач, но "клапани в маркуч" не ми звучи сериозно :dunno:

Смених течността като смених помпата.
Иначе съм склонен да вярвам, че има запресован някакъв клапан на самия маркуч, тъй като на него се вижда "запресовка" на 2 места - виж и на схемата, която съм дал. Но все пак чакам някой колега да се изкаже по въпроса. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от Bexim » 19 Дек 2016, 14:40

Колега сега като спомена, на старото ми 320д хидравликата беше доста твърда и аз имах същото омасляване на същото място - по този маркуч..
Така и не съм правил нищо, но определено воланът не беше такъв, какъвто трябва да е.
Нищо чудно да има нещо такова!
Друго, което съм чувал е, че при БМВ се сменя и казанчето поради наличието на филтър вътре.
Като че ли в студовете е нормално да стане една идея по-тежък воланът...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от Драгослав » 19 Дек 2016, 15:12

В казанчето има филтър и се сменя цялото казанче. Но не мисля,че ако се смени казанчето проблема ще изчезне. Аз го сменях без да има нужда.Ако пък толкова се е запушил филтъра в казанчето,може да се почисти ако е демонтирано казнчето. Малко е трудоемко,но става.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от blagun » 19 Дек 2016, 15:29

Ако има клапани, то би трябвало да са там на ограденото от снимката....
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от NGneer4eto » 19 Дек 2016, 22:04

blagun написа:Воланът се втвърди миналата седмица, но не изчезна напълно. Реших, че е от помпата и онзи ден я смених, но нищо не се промени. Един майстор ми каза, че трябва да сменя маркуча за високото налягане (от помпата до рейката). Моят е омаслил външно доста. Специфичното било, че имало вътре клапани в него и може да не функционират. Моля за мнение по въпроса, за да не сменям пак напразно части. Благодаря Ви!


Колега, провери внимателно дали някой от маншоните на рейката не е скъсан. Ако да, незабавно инспектирайте накрайника под маншона! Като се скъса маншона, започва да влиза вода и оста на щангата ръждясва. Оттам се затруднява движението на накрайниците, даже може да протече. При мен не течеше, но толкова трудно се въртеше волана, че не се центрираше сам в движение. Изходът беше рециклаж на рейката. Ако при теб е това, дано в ранен стадий да се размине, но проблемът може да се задълбочи с времето и да стане неизбежно. Колата ми е Е46, но би трябвало рейката на Е90 да е на същия принцип.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от Драгослав » 20 Дек 2016, 9:50

Колега в този маркуч за високо налягане няма клапани. Това че на две места има метална снадка не означава че има клапан. Според мен проблема е на друго място. Сменената помпа същата ли е като оригиналната?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от blagun » 20 Дек 2016, 11:34

Драгослав написа:Колега в този маркуч за високо налягане няма клапани. Това че на две места има метална снадка не означава че има клапан. Според мен проблема е на друго място. Сменената помпа същата ли е като оригиналната?

Разговарях с компетентни хора и мога да кажа, че това не са клапани, а запресовани втулки, и в доста случай се разпадала тефлоновата "вложка" и запушвала тръбичката между двете парчета маркуч.
Иначе рейката ми е суха, нямам теч, нямам и скъсани маншони....
Мисля да взема маркуч втора употреба и да го сменя, защото моят е омаслен целия, което ме води на мисълта, че се е запушил и избива през порите на маркуча :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от blagun » 20 Дек 2016, 15:25

Ето снимка на моя маркуч.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от blagun » 18 Яну 2017, 12:08

Аз да си продължа темата... Смених и маркуча, и нищо не се промени :banghead:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от awful » 18 Яну 2017, 14:26

blagun написа:Аз да си продължа темата... Смених и маркуча, и нищо не се промени :banghead:


Значи отиваш към рециклиране на реиката :confused:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.01.2015

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от kingss » 18 Яну 2017, 20:23

Незнам дали не греша но помпата за хидравликата алтернатора и климатика не бяха ли на един ремък с една демпферна шайба ?Възможно ли е тои да трябва да се опъне или смени.А може и шайбата да е заминала.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от Taruno » 19 Яну 2017, 9:26

kingss написа:Незнам дали не греша но помпата за хидравликата алтернатора и климатика не бяха ли на един ремък с една демпферна шайба ?Възможно ли е тои да трябва да се опъне или смени.А може и шайбата да е заминала.


Прав си горе долу, на един ремък е хидравликата и демфера - отделен еластичен. При мен като ги смених всички ремъци и ролки на 150к не намерих разлика във волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Твърд волан - хидравлика

Мнение от blagun » 19 Яну 2017, 11:54

Taruno написа:
kingss написа:Незнам дали не греша но помпата за хидравликата алтернатора и климатика не бяха ли на един ремък с една демпферна шайба ?Възможно ли е тои да трябва да се опъне или смени.А може и шайбата да е заминала.


Прав си горе долу, на един ремък е хидравликата и демфера - отделен еластичен. При мен като ги смених всички ремъци и ролки на 150к не намерих разлика във волана.

Един ремък върти помпата само - сменен е, той няма обтегач.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook