Метални частици в маслен филтър на M57

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.01.2016
Пол: Мъж

Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от nedkov » 18 Дек 2016, 9:32

Здравейте,

Преди да започна ремонти или да продам колата събирам мнения за следната ситуация.

E92 330xd от 2007-ма с вероятно реални 170К КМ (според БМВ историята).

При последната смяна на маслото, в масления филтър като се разтвори хубаво всяка секция се виждат метални частици, примерно на една секция 2-3, на друга една, на друга 7-8. На всяка секция има. Не съм обръщал внимание на миналата смяна (преди 10К КМ) какво е било състоянието.

Преди смяната ми се е случвало няколко пъти при изкачване на нагорнище да светне ' engine oil pressure low' и казва спри колата. Докато реагирам да намеря как да спра изгасва. След това проверка на нивото на маслото - нормално. Не се е случвало на равен път или спускане називисимо от начина на каране.

До момента като най-вероятни причини разбирам, че има:

- верига
- маслена помпа
- лагери

Моля, споделете опит и препоръки. Мерси.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 29.08.2010
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320dA M47
Детайли за колата: УНИКАТ!!1

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от bmw_machine » 19 Дек 2016, 12:52

По принцип е нормално при процеса на триене да се отделят частици, именно затова имаш маслен филтър. Веригата едва ли, тя се разтяга и се къса. Маслена помпа да си отива на 170к също ме съмнява. По-скоро си мисля, че си попаднал на кофти масло, което или не смазва като хората, или като си го наливал е имало тия боклуци вътре

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.01.2016
Пол: Мъж

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от nedkov » 19 Дек 2016, 14:05

Здравейте, направих 2 снимки, не се вижда много, но за обща представа.

https://postimg.org/image/4w0ghnq7b/64403dd3/

https://postimg.org/image/wgey9av5p/7d919130/

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.01.2016
Пол: Мъж

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от nedkov » 30 Дек 2016, 10:10

Нещо, което се сетих - някой има ли представа дали има място, където правят анализ на маслото (или филтъра) и определят от какъв материал са частиците?

Чувал съм за такива неща в чужбина и по анализа и конкретния модел на мотора определят какво се износва. Може би мога да пратя филтъра, но ако някой знае място тук и е ползвал - ще е интересно да сподели.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от Ganchev__ » 30 Дек 2016, 13:35

Има такава лаборатория по спомен в САЩ.Колегата Хаос беше пращал, ставаше с БГ Пощи пращането на символична цена.Трябва да пратиш известно количество източено масло.Blackstone мисля се казваше лабораторията.Разрови се във форума, има писано.

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от Atsalov » 30 Дек 2016, 17:01

Колегата stoimenov също мислеше да праща проби ... говори с него.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от zaharia » 30 Дек 2016, 17:24

В Русия има няколко лаборатории, изобилна информация има на адресите по-долу:
http://www.oil-club.ru/forum/forum/55-laboratorii/
http://www.oil-club.ru/forum/topic/3255 ... boratorij/
В Германия също знам една: https://www.oelcheck.de/
Аз също се каня да правя анализи и на свежо и на отработено масло, но още не съм проучил как става въпроса с плащането по сметки в Русия. Анализите в някои от лабораториите в Русия са доста по евтини и по повече параметри от тия в горната немска лаборатория, където най-елементарния - съдържание на разни хим елементи струваше към 40-50е. В Русия базов анализ(по подробен от немския) излизаше между 2 и 3 хил рубли, което е вече към 30-45е(рублата поскъпна към 15-20% спрямо еврото само за последния месец).
В препратките към руския форум за маслата по горе има подробна информация как се вземат пробите и как се изпращат и какво най-важни параметри на маслото се изследват при различните анализи, както и как могат да се тълкуват резултатите. Минималното количество масло за базов анализ мисля е 200мл, ако ще се тестват допълнителни неща, трябва до към 500мл. Най-подробните анализи - които се правят обикновено на свежо масло излизат към 6 хил рубли.
Лаборатории за анализи на масло има и в България, но какви са им цените и какво точно изледват, трябва да се пита в самите фирми.

Погледнах и споменатата по горе американска лаборатория - http://www.blackstone-labs.com/. Там анализа на хим елементи плюс вискозитет при 100°C и точка на кипене струва 28$. Има сметка ако се интересуваме главно от износването на двигателя и какво е положението с добавките в него. Ако ни интересуват и други параметри, анализа става прекалено скъп и може да се сравни с тоя в немската лаборатория където цените само за 3-4 допълнителни параметъра от 40е отиват на 120-140е. За подробни анализи на маслата най-изгодни цени предлагат руските лаборатории.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.01.2016
Пол: Мъж

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от nedkov » 02 Яну 2017, 18:06

Здравейте,

Реших да извадя масления филтър след 500км с новото масло. Не мога да видя частици сега. Струва ми се, че трябваше пак да има... мистерия
...

Върнах филтъра и може би след още 500 ще проверя пак.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от zaharia » 03 Яну 2017, 15:08

nedkov написа:Здравейте,

Реших да извадя масления филтър след 500км с новото масло. Не мога да видя частици сега. Струва ми се, че трябваше пак да има... мистерия
...

Върнах филтъра и може би след още 500 ще проверя пак.

Колега, какво беше предишното ви масло - при което се появиха металните частици? Сигурен ли сте, че не е било фалшиво? При какви режими експлоатирате колатa - в смисъл наторарвал ли сте често с високи обороти, ускорения, градско каране и много задръствания?
По принцип ако маслото се амортизира е нормално да се появи износ на двигателя и предполагам при вас точно това се е получило. И най-качествените масла в някои двигатели при градско каране заминават на около 7 хил км, по некачествените до към 5 хил, а минералните и на по-малко. При големи натоварвания това може да се случи и по-скоро, освен това е възможно маслото да се развали и от некачествен бензин или добавки които някои слагат за почистване на двигателя. Честите проверки които сте избрали, май за момента са най-добрия начин да се види кога точно започва да се явява износа.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.01.2016
Пол: Мъж

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от nedkov » 03 Яну 2017, 15:23

Здравейте,

Маслото беше Castrol Edge 5W30 . Не мога да съм сигурен дали е било качествено.

Текущото масло е BMW LL-04 .

Карал съм я предимно извънградско, съвсем нормално каране, без да я натоварвам и натискам много.

Ще пиша скоро като го проверя пак, мерси.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.01.2016
Пол: Мъж

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от nedkov » 04 Яну 2017, 10:16

Здравейте,

Сетих се нещо, което може би е важно. На миналото масло смених гарнитура на картер и т.к. маслото беше ново, означава, че в сервиза са го източили и върнали пак. Дали е възможно да се е замърсило там?

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от Leon » 09 Яну 2017, 13:09

Напълно е възможно. Освен това индикацията за ниско налягане на маслото не е за подценяване - в определени моменти някъде може да трие без омасляване и от там да са стружките.
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.01.2016
Пол: Мъж

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от nedkov » 13 Яну 2017, 10:12

Да, и на мен ми минава това през главата за налягането.

Не успях да намеря точна информация, но този мотор има ли сензор за качество на маслото? Ако да - каква лампа/грешка се появява при лошо качество?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от ivoaudi » 15 Яну 2017, 18:55

Е то си крещи къде е проблема, вземете го измерете това налягане с един манометър??! Налягането било ниско, ама ние търсим да анализираме маслото..... Ама то що ли да е просто, като може да е сложно..
Хора, тази тема сериозна ли е бре?
И не, нито един мотор на този свят няма вградена лаборатория за анализ качеството на маслото!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 28.01.2016
Пол: Мъж

Re: Метални частици в маслен филтър на M57

Мнение от nedkov » 19 Яну 2017, 9:13

ivoaudi написа:Е то си крещи къде е проблема, вземете го измерете това налягане с един манометър??! Налягането било ниско, ама ние търсим да анализираме маслото..... Ама то що ли да е просто, като може да е сложно..
Хора, тази тема сериозна ли е бре?
И не, нито един мотор на този свят няма вградена лаборатория за анализ качеството на маслото!

http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ing-system

По-спокойно де, третият пост, oil condition sensor, за него питах. Човек се учи винаги, целта на форума е информация, не пречи да се дискутира.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook