Температура антифриз в зимни градски условия
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Температура антифриз в зимни градски условия
Днес забелязах следната закономерност при мен - карам тази сутрин в града - минусови температури и здрав трафик, както обикновено (минах 10км за 1 час, тоест точно 10км/ч средна скорост). Пуснал съм си парното и си гледам температурата и като седя на празен ход не се вдига (или едвам едвам), спирам парното и почва да се качва значително по-бързо. на 2-3 пъти имах възможност да стъпя за 15-20 секунди на отсечки където вдигнах 50-60км/ч и тогава температурата се вдигаше с по 5 градуса.
Та нормално ли е колата за 30-40 на студено мин да не може да вдигне оптимална температура само заради пуснатото парно? (или пък може би тъпите термостати трябва отново да ги сменям )
Помня, че в някоя от темите колега споменава, че на място и в студено време никога няма да загрее тоз дизел, но все си мисля, че са направени да си достигат оптималната дори на място.
П.С. Термостатите уж са наред, сменени преди няколко месеца, преди 2-3 седмици (още беше топло) ги тествах по българия и околовръстното и си работеха на пушка.
Та нормално ли е колата за 30-40 на студено мин да не може да вдигне оптимална температура само заради пуснатото парно? (или пък може би тъпите термостати трябва отново да ги сменям )
Помня, че в някоя от темите колега споменава, че на място и в студено време никога няма да загрее тоз дизел, но все си мисля, че са направени да си достигат оптималната дори на място.
П.С. Термостатите уж са наред, сменени преди няколко месеца, преди 2-3 седмици (още беше топло) ги тествах по българия и околовръстното и си работеха на пушка.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Колега 1:1 с мен тази сутрин точно това наблюдавах. Сигурно 15 мин не можа да мине 60 градуса. А тръгва в задръстването, вдигне до 64 и после като я пусна по инерция и паднат пак на 61-62. След като можеше да си я карам без тръгни-спри-тръгни колата си вдигна 86 градуса, но за това и трябваха 10км И аз съм ги сменял миналата година април месец термостатите, толкова ли бързо да сдадат багажа?
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Буахахахаха, а аз като питам що за 20 км при -1 -2 едва стига 80 градуса, колегата вика термостат.
Както и да е, новият вече пътува към мен. Подчертавам, че съм взел оригинален!
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Както и да е, новият вече пътува към мен. Подчертавам, че съм взел оригинален!
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Мислех да напиша и горе долу времевите интервали и каква е температурата, но наистина 1:1 идва ситуацията
5 мин след като потеглих беше на към 30-35 градуса. 10 мин след това около 45 и на 15-20мин вече към 60 и горе долу тук беше критичната температура за загряване и на празен ход, след това имах малко каране без трафк и нагоре (има няма 500 метра) - стига 70 след това спирам в задръстване (за 5 мин влачене на 1 светофар) и от 70 градуса започна да пада 69..68. Спрях парното за 2 мин и се вдигна до 80.
Мисля, че това е типично за дизелите - да загряват по-трудничко. Пък и единственото обяснение, което намирам е, че реално топлоотделянето е хем заради студа - хем заради отвореното парно, което явно дърпа доста от топлината на двигателя. Това обяснява и много високият ми градски разход когато за 1 час минавам 10 км... тя просто колата не може да влезе в хубав работен режим да загрее с тия 1ва, 2-ра. Както споделих моите термостати са сменяни скоро - юли месец, а началото на ноемрви специално правих една пълна диагностика дали достига стойности за ДПФ регенерация, температура, корекция на дюзи и термостатите си работеха отлично.
Ще се радвам и други колеги да споделят наблюдения от задръстванията и студа и да кажат дали и при тях са такив температурите.
5 мин след като потеглих беше на към 30-35 градуса. 10 мин след това около 45 и на 15-20мин вече към 60 и горе долу тук беше критичната температура за загряване и на празен ход, след това имах малко каране без трафк и нагоре (има няма 500 метра) - стига 70 след това спирам в задръстване (за 5 мин влачене на 1 светофар) и от 70 градуса започна да пада 69..68. Спрях парното за 2 мин и се вдигна до 80.
Мисля, че това е типично за дизелите - да загряват по-трудничко. Пък и единственото обяснение, което намирам е, че реално топлоотделянето е хем заради студа - хем заради отвореното парно, което явно дърпа доста от топлината на двигателя. Това обяснява и много високият ми градски разход когато за 1 час минавам 10 км... тя просто колата не може да влезе в хубав работен режим да загрее с тия 1ва, 2-ра. Както споделих моите термостати са сменяни скоро - юли месец, а началото на ноемрви специално правих една пълна диагностика дали достига стойности за ДПФ регенерация, температура, корекция на дюзи и термостатите си работеха отлично.
Ще се радвам и други колеги да споделят наблюдения от задръстванията и студа и да кажат дали и при тях са такив температурите.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
motofan написа:Буахахахаха, а аз като питам що за 20 км при -1 -2 едва стига 80 градуса, колегата вика термостат.
Както и да е, новият вече пътува към мен. Подчертавам, че съм взел оригинален!
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Или всички сме за термостати или просто е такава ситуацията с дизелите, парното и студа . Ти 20 километра в трафик или извънградско обаче си ги карал? Защото аз като дръпнах по черни връх от Хемус до Баучер вдигна от 80 на 90 градуса?
П.С. Те така или иначе рано или късно се скапват... та ако ти е от скоро колата и не си ги сменял няма лошо, че ще го направиш, пък макар и по-рано
- PabloEscobar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 94
- Регистриран на: 25.04.2009
- Кара: BMW G31 540xd / BMW Z4 E85 3.0si
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
motofan написа:Буахахахаха, а аз като питам що за 20 км при -1 -2 едва стига 80 градуса, колегата вика термостат.
Както и да е, новият вече пътува към мен. Подчертавам, че съм взел оригинален!
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Същата работа е при мен. 20 км магистрала при -3 градуса и скорост 80-90 км/ч температурата ми е около 80 градуса. Преди година смених и двата термостата. В града след stop&go ми вдига 90, но след продължително каране.
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Отначало карам 5 -6 км градско без големи задръствания следват 10-12 км извън града с 60-80 в трафик и завършва с 2-3 км градско.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Значи при някакъв добър работен режим (да речем 1500-2000 об.) би трябвало и в студеното да си вдига оптимална температура (та може и наистина да се окаже, че си за термостат).
По-късно днес ще я пробвам колата на околовръстното, за да видя как стои положението извън трафик в режим на нормално извънградско каране. Понеже явно стоенето 1 час по светофари на място и с пуснато парно не е голям критерий
По-късно днес ще я пробвам колата на околовръстното, за да видя как стои положението извън трафик в режим на нормално извънградско каране. Понеже явно стоенето 1 час по светофари на място и с пуснато парно не е голям критерий
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
motofan написа:Буахахахаха, а аз като питам що за 20 км при -1 -2 едва стига 80 градуса, колегата вика термостат.
Както и да е, новият вече пътува към мен. Подчертавам, че съм взел оригинален!
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Днес на -6 за точно 5 км съм на 89 аре моля ти се - на място е едно в движение друго ( това важи особено много за на място С ПАРНО ) По светофари не трябва да ти пада температурата - веднъж стигнала оптимална.
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Споко ве Tanuro , в нищо не те обвинявам. Казах че съм поръча нов голям
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Taruno написа:По светофари не трябва да ти пада температурата - веднъж стигнала оптимална.
Това е прекрасно... лошото е, че от светофари май не можем да стигнем оптимална с dextuar
Интересно ми е, за да загрее така бързо - твоят маршрут от 5км по светофари и задръствания ли е или имаш и "нормално" каране да речем на 3-та 4-та (че аз за 10 км ако ръгна 3-та и се радвам ) За да се ориентирам нещо при мен ли не е у ред или просто маршрутът ми е наистина кофти...
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
drago9205 написа:Taruno написа:По светофари не трябва да ти пада температурата - веднъж стигнала оптимална.
Това е прекрасно... лошото е, че от светофари май не можем да стигнем оптимална с dextuar
Интересно ми е, за да загрее така бързо - твоят маршрут от 5км по светофари и задръствания ли е или имаш и "нормално" каране да речем на 3-та 4-та (че аз за 10 км ако ръгна 3-та и се радвам ) За да се ориентирам нещо при мен ли не е у ред или просто маршрутът ми е наистина кофти...
Тази сутрин беше предимно без трафик (с трафик ще е по-бавно). Пловдив - 6ти септември (голям булевард към 3ри сфетофара) - източен - цариградско - decathlon и обратно като до декатлона вече си беше над 86 градуса. Не смятам, че е нещо особено това да ти загрее колата От личен опит мога да кажа, че малкия термостат при мен едвам изкара 7 месеца (бер) сега с оригинал минахме 7тте месеца ще видим до кога. Втория път като ги смених и двата реших и да промия системата - да не би някакви боклуци да ги скапват, но си нямам идея дали това, оригиналния антрифриз, оем термостатите.
За посочения маршрут ги смятам 7 светофара в посока.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Taruno написа: Не смятам, че е нещо особено това да ти загрее колата
Аз напълно подкрепям - това трябва да е най-естественото нещо. Именно затова се и чудя защо толкова бавно вдига градусите. Може пък наистина да е заминал термостата за 5 месеца...
Предполагам по-късно като я изкарам без трафик и ако си държи 88-90 градуса значи термостатие са наред, а просто топлоотделянето при пуснато парно е достатъчно, за да не може да загрее колата
- PabloEscobar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 94
- Регистриран на: 25.04.2009
- Кара: BMW G31 540xd / BMW Z4 E85 3.0si
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Взех да чета и аз по тази тема... Из интернет пише, че ако колата не загрява 80+ градуса е големия термостат, а ако успява да вдигне 90, поддържа ги, но загрява много бавно е малкият.
Това ли упътване отнася ли се и за 6 цилиндровите дизелови двигатели?
Това ли упътване отнася ли се и за 6 цилиндровите дизелови двигатели?
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Taruno написа:drago9205 написа:Taruno написа:По светофари не трябва да ти пада температурата - веднъж стигнала оптимална.
Това е прекрасно... лошото е, че от светофари май не можем да стигнем оптимална с dextuar
Интересно ми е, за да загрее така бързо - твоят маршрут от 5км по светофари и задръствания ли е или имаш и "нормално" каране да речем на 3-та 4-та (че аз за 10 км ако ръгна 3-та и се радвам ) За да се ориентирам нещо при мен ли не е у ред или просто маршрутът ми е наистина кофти...
Тази сутрин беше предимно без трафик (с трафик ще е по-бавно). Пловдив - 6ти септември (голям булевард към 3ри сфетофара) - източен - цариградско - decathlon и обратно като до декатлона вече си беше над 86 градуса. Не смятам, че е нещо особено това да ти загрее колата От личен опит мога да кажа, че малкия термостат при мен едвам изкара 7 месеца (бер) сега с оригинал минахме 7тте месеца ще видим до кога. Втория път като ги смених и двата реших и да промия системата - да не би някакви боклуци да ги скапват, но си нямам идея дали това, оригиналния антрифриз, оем термостатите.
За посочения маршрут ги смятам 7 светофара в посока.
Е аз преди 2 седмици съм замерил колата От БПС по околовръсното с леко задръстване преди разклона за Пловдив за 8 км и около 13 минути достигнах 87 градуса. Да са се скапали, едва ли. Вчера вечерва минах същия маршрут, че пак ги дебнех обаче този път без трафик, еми вдигна си 81 градуса там, където днес със задръстване се колебаеше между 61-64...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани