Температура антифриз в зимни градски условия

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 01 Дек 2016, 9:59

Днес забелязах следната закономерност при мен - карам тази сутрин в града - минусови температури и здрав трафик, както обикновено (минах 10км за 1 час, тоест точно 10км/ч средна скорост). Пуснал съм си парното и си гледам температурата и като седя на празен ход не се вдига (или едвам едвам), спирам парното и почва да се качва значително по-бързо. на 2-3 пъти имах възможност да стъпя за 15-20 секунди на отсечки където вдигнах 50-60км/ч и тогава температурата се вдигаше с по 5 градуса.
Та нормално ли е колата за 30-40 на студено мин да не може да вдигне оптимална температура само заради пуснатото парно? (или пък може би тъпите термостати трябва отново да ги сменям :D )

Помня, че в някоя от темите колега споменава, че на място и в студено време никога няма да загрее тоз дизел, но все си мисля, че са направени да си достигат оптималната дори на място.

П.С. Термостатите уж са наред, сменени преди няколко месеца, преди 2-3 седмици (още беше топло) ги тествах по българия и околовръстното и си работеха на пушка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 01 Дек 2016, 10:22

Колега 1:1 с мен тази сутрин точно това наблюдавах. Сигурно 15 мин не можа да мине 60 градуса. А тръгва в задръстването, вдигне до 64 и после като я пусна по инерция и паднат пак на 61-62. След като можеше да си я карам без тръгни-спри-тръгни колата си вдигна 86 градуса, но за това и трябваха 10км :conf: И аз съм ги сменял миналата година април месец термостатите, толкова ли бързо да сдадат багажа? :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 6.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E91 325d 2008

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от motofan » 01 Дек 2016, 10:43

Буахахахаха, а аз като питам що за 20 км при -1 -2 едва стига 80 градуса, колегата вика термостат.
Както и да е, новият вече пътува към мен. Подчертавам, че съм взел оригинален!

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 01 Дек 2016, 10:47

Мислех да напиша и горе долу времевите интервали и каква е температурата, но наистина 1:1 идва ситуацията
5 мин след като потеглих беше на към 30-35 градуса. 10 мин след това около 45 и на 15-20мин вече към 60 и горе долу тук беше критичната температура за загряване и на празен ход, след това имах малко каране без трафк и нагоре (има няма 500 метра) - стига 70 след това спирам в задръстване (за 5 мин влачене на 1 светофар) и от 70 градуса започна да пада 69..68. Спрях парното за 2 мин и се вдигна до 80.

Мисля, че това е типично за дизелите - да загряват по-трудничко. Пък и единственото обяснение, което намирам е, че реално топлоотделянето е хем заради студа - хем заради отвореното парно, което явно дърпа доста от топлината на двигателя. Това обяснява и много високият ми градски разход когато за 1 час минавам 10 км... тя просто колата не може да влезе в хубав работен режим да загрее с тия 1ва, 2-ра. Както споделих моите термостати са сменяни скоро - юли месец, а началото на ноемрви специално правих една пълна диагностика дали достига стойности за ДПФ регенерация, температура, корекция на дюзи и термостатите си работеха отлично.

Ще се радвам и други колеги да споделят наблюдения от задръстванията и студа и да кажат дали и при тях са такив температурите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 01 Дек 2016, 10:50

motofan написа:Буахахахаха, а аз като питам що за 20 км при -1 -2 едва стига 80 градуса, колегата вика термостат.
Както и да е, новият вече пътува към мен. Подчертавам, че съм взел оригинален!

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk


Или всички сме за термостати или просто е такава ситуацията с дизелите, парното и студа :D. Ти 20 километра в трафик или извънградско обаче си ги карал? Защото аз като дръпнах по черни връх от Хемус до Баучер вдигна от 80 на 90 градуса?

П.С. Те така или иначе рано или късно се скапват... та ако ти е от скоро колата и не си ги сменял няма лошо, че ще го направиш, пък макар и по-рано :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 25.04.2009
Кара: BMW G31 540xd / BMW Z4 E85 3.0si

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от PabloEscobar » 01 Дек 2016, 10:53

motofan написа:Буахахахаха, а аз като питам що за 20 км при -1 -2 едва стига 80 градуса, колегата вика термостат.
Както и да е, новият вече пътува към мен. Подчертавам, че съм взел оригинален!

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk


Същата работа е при мен. 20 км магистрала при -3 градуса и скорост 80-90 км/ч температурата ми е около 80 градуса. Преди година смених и двата термостата. В града след stop&go ми вдига 90, но след продължително каране.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 6.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E91 325d 2008

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от motofan » 01 Дек 2016, 10:54

Отначало карам 5 -6 км градско без големи задръствания следват 10-12 км извън града с 60-80 в трафик и завършва с 2-3 км градско.

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 01 Дек 2016, 11:13

Значи при някакъв добър работен режим (да речем 1500-2000 об.) би трябвало и в студеното да си вдига оптимална температура (та може и наистина да се окаже, че си за термостат).

По-късно днес ще я пробвам колата на околовръстното, за да видя как стои положението извън трафик в режим на нормално извънградско каране. Понеже явно стоенето 1 час по светофари на място и с пуснато парно не е голям критерий :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Taruno » 01 Дек 2016, 11:25

motofan написа:Буахахахаха, а аз като питам що за 20 км при -1 -2 едва стига 80 градуса, колегата вика термостат.
Както и да е, новият вече пътува към мен. Подчертавам, че съм взел оригинален!

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk


Днес на -6 за точно 5 км съм на 89 аре моля ти се - на място е едно в движение друго ( това важи особено много за на място С ПАРНО ) По светофари не трябва да ти пада температурата - веднъж стигнала оптимална.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 6.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E91 325d 2008

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от motofan » 01 Дек 2016, 11:27

Споко ве Tanuro , в нищо не те обвинявам. Казах че съм поръча нов голям

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 01 Дек 2016, 11:32

Taruno написа:По светофари не трябва да ти пада температурата - веднъж стигнала оптимална.

Това е прекрасно... лошото е, че от светофари май не можем да стигнем оптимална с dextuar :D

Интересно ми е, за да загрее така бързо - твоят маршрут от 5км по светофари и задръствания ли е или имаш и "нормално" каране да речем на 3-та 4-та (че аз за 10 км ако ръгна 3-та и се радвам :D) За да се ориентирам нещо при мен ли не е у ред или просто маршрутът ми е наистина кофти...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Taruno » 01 Дек 2016, 12:45

drago9205 написа:
Taruno написа:По светофари не трябва да ти пада температурата - веднъж стигнала оптимална.

Това е прекрасно... лошото е, че от светофари май не можем да стигнем оптимална с dextuar :D

Интересно ми е, за да загрее така бързо - твоят маршрут от 5км по светофари и задръствания ли е или имаш и "нормално" каране да речем на 3-та 4-та (че аз за 10 км ако ръгна 3-та и се радвам :D) За да се ориентирам нещо при мен ли не е у ред или просто маршрутът ми е наистина кофти...


Тази сутрин беше предимно без трафик (с трафик ще е по-бавно). Пловдив - 6ти септември (голям булевард към 3ри сфетофара) - източен - цариградско - decathlon и обратно като до декатлона вече си беше над 86 градуса. Не смятам, че е нещо особено това да ти загрее колата :D От личен опит мога да кажа, че малкия термостат при мен едвам изкара 7 месеца (бер) сега с оригинал минахме 7тте месеца :D ще видим до кога. Втория път като ги смених и двата реших и да промия системата - да не би някакви боклуци да ги скапват, но си нямам идея дали това, оригиналния антрифриз, оем термостатите.

За посочения маршрут ги смятам 7 светофара в посока.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 01 Дек 2016, 12:52

Taruno написа: Не смятам, че е нещо особено това да ти загрее колата

Аз напълно подкрепям - това трябва да е най-естественото нещо. Именно затова се и чудя защо толкова бавно вдига градусите. Може пък наистина да е заминал термостата за 5 месеца...
Предполагам по-късно като я изкарам без трафик и ако си държи 88-90 градуса значи термостатие са наред, а просто топлоотделянето при пуснато парно е достатъчно, за да не може да загрее колата :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 25.04.2009
Кара: BMW G31 540xd / BMW Z4 E85 3.0si

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от PabloEscobar » 01 Дек 2016, 13:02

Взех да чета и аз по тази тема... Из интернет пише, че ако колата не загрява 80+ градуса е големия термостат, а ако успява да вдигне 90, поддържа ги, но загрява много бавно е малкият.
Това ли упътване отнася ли се и за 6 цилиндровите дизелови двигатели?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 01 Дек 2016, 13:06

Taruno написа:
drago9205 написа:
Taruno написа:По светофари не трябва да ти пада температурата - веднъж стигнала оптимална.

Това е прекрасно... лошото е, че от светофари май не можем да стигнем оптимална с dextuar :D

Интересно ми е, за да загрее така бързо - твоят маршрут от 5км по светофари и задръствания ли е или имаш и "нормално" каране да речем на 3-та 4-та (че аз за 10 км ако ръгна 3-та и се радвам :D) За да се ориентирам нещо при мен ли не е у ред или просто маршрутът ми е наистина кофти...


Тази сутрин беше предимно без трафик (с трафик ще е по-бавно). Пловдив - 6ти септември (голям булевард към 3ри сфетофара) - източен - цариградско - decathlon и обратно като до декатлона вече си беше над 86 градуса. Не смятам, че е нещо особено това да ти загрее колата :D От личен опит мога да кажа, че малкия термостат при мен едвам изкара 7 месеца (бер) сега с оригинал минахме 7тте месеца :D ще видим до кога. Втория път като ги смених и двата реших и да промия системата - да не би някакви боклуци да ги скапват, но си нямам идея дали това, оригиналния антрифриз, оем термостатите.

За посочения маршрут ги смятам 7 светофара в посока.


Е аз преди 2 седмици съм замерил колата :lol: От БПС по околовръсното с леко задръстване преди разклона за Пловдив за 8 км и около 13 минути достигнах 87 градуса. Да са се скапали, едва ли. Вчера вечерва минах същия маршрут, че пак ги дебнех :mhihi: обаче този път без трафик, еми вдигна си 81 градуса там, където днес със задръстване се колебаеше между 61-64...

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook