Температура антифриз в зимни градски условия
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
На голямото спускане на АМ Хемус (посока Варна след 1-вият тунел) температурата от оптимална (~90) започна да пада и стигна до към 70 (външната температура беше ~-10). След това като стъпих на равното и колата влезна в работен режим температурата се вдигна пак до оптимална. Все пак ми се струва, че нещо не функционират баш както трябва тия мои термостати.
- homey
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 126
- Регистриран на: 6.12.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е53
- Мечтае да кара: Боинг 777
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Ако термостатът е заминал, както пишете колеги, това би означавало да е останал в някакво отворено положение и да върти вода и през големия кръг още преди да е загрята водата, нали! Само че маркучът на големия кръг е студен като фризер, не се усеща никаква топлина, което ме навежда на мисълта че термостатът си е затворен и чака заветните 80 и няколко градуса да отвори, т.е. здрав е!
Днес за 15 ина минути каране по бул. България, околовръстен път загря до 81 (повече не иска, мамка и) и на колелото за Симеоново изчаках един светофар. Веднага градусите паднаха на 75 за 2 мин престой и като спрях на Айко в обратната посока така си и останаха. После по обратния път до НДК повече от 67 не можа да вдигне (кучка).
Днес за 15 ина минути каране по бул. България, околовръстен път загря до 81 (повече не иска, мамка и) и на колелото за Симеоново изчаках един светофар. Веднага градусите паднаха на 75 за 2 мин престой и като спрях на Айко в обратната посока така си и останаха. После по обратния път до НДК повече от 67 не можа да вдигне (кучка).
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
@homey - поиграй си една вечер да направиш врътка на околовръстното или скоростната тангента. Ако след 15-20 мин равномерно каране извънградско си стои на 75-80 са за смяна.
Това с маркучите е интересен тест. (в е60 подфорума четох, че го прилагат за проверка на топлообменника на ск. кутия при автоматиците, но ми е интересно дали дака мога да хвана недобре работещ голям/малък термостат).
Някой може ли да сподели какъв точно трябва да е очакваният резултат? Тоест преди колата да достигне ~80 градуса всички маркучи преди/след радиоатора ли трябва да са студени?
Вчера ги поопипах и маркучът който влиза в горната част на радиатора беше затоплен още на 45-50 градуса, също беше затоплено и малкото маркуче от казанчето/разширителният съд/ към радиатора. EGR кулеруът и той беше хладък до колкото успях да го пипна без да махам кората.
Това с маркучите е интересен тест. (в е60 подфорума четох, че го прилагат за проверка на топлообменника на ск. кутия при автоматиците, но ми е интересно дали дака мога да хвана недобре работещ голям/малък термостат).
Някой може ли да сподели какъв точно трябва да е очакваният резултат? Тоест преди колата да достигне ~80 градуса всички маркучи преди/след радиоатора ли трябва да са студени?
Вчера ги поопипах и маркучът който влиза в горната част на радиатора беше затоплен още на 45-50 градуса, също беше затоплено и малкото маркуче от казанчето/разширителният съд/ към радиатора. EGR кулеруът и той беше хладък до колкото успях да го пипна без да махам кората.
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Имаите на предвид че термостата е затворил на пълно ноо има една малка дупка през която да преминава малко количество антифриз така да се загрява бавно не като почне да отваря и да се получи рязка промяна на температурата, при е90 се разбира лесно дали термостата е заминал, минати ли са 3 години + не държи ли над 85 градуса значи са за смяна няма какво да го мислите.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Колеги, да се оплача и аз. Днес след 20км каране не пожела да качи повече от 83 градуса. Явно Mahle-то (май ОЕМ е също тяхно) се предаде след 1.5г. Понеже съм изолирал ЕГР-а, трябва ли според вас да купивам и малкия термостат?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Трябва. Вземи малък Бехр, 30лв е и получаваш същия термостат, който ще ти продадат от БМВ, но с изтрито лого.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Смятам този път да взема и голям Бехр, че нещо не ми се купува ОЕМ освен ако някой не удари рамо с някоя по-тлъста отстъпка(h)aman написа:Трябва. Вземи малък Бехр, 30лв е и получаваш същия термостат, който ще ти продадат от БМВ, но с изтрито лого.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Ей много се шашкате, просто е много студено, дизелите имат много високо КПД и просто бавно загряват, даже доста бавно и трудно особенно в студено време от порядъка на -10 и надолу.
Даже невиждам как ще го загрееш на висока температура ако тръгваш и спираш постоянно в градски условия.
Парното го охлажда зверски купето изтива постоянно през стъклата и парното не спира да отнема температура.
Не за друго, ама и да ги смениш термостатите същото ще видиш...
Аз обаче се замислям да си ретрофитна една печка
Даже невиждам как ще го загрееш на висока температура ако тръгваш и спираш постоянно в градски условия.
Парното го охлажда зверски купето изтива постоянно през стъклата и парното не спира да отнема температура.
Не за друго, ама и да ги смениш термостатите същото ще видиш...
Аз обаче се замислям да си ретрофитна една печка
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Ми и аз като теб разсъждавам, ама карах по околовръсното и северната тангента и чак като я изпържих на 4-та 160 и тогава отиде 85-86 градуса. Като пуснах парното, от 82 в движение падна на 78 и после се качи до 81.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
dextuar написа:Ми и аз като теб разсъждавам, ама карах по околовръсното и северната тангента и чак като я изпържих на 4-та 160 и тогава отиде 85-86 градуса. Като пуснах парното, от 82 в движение падна на 78 и после се качи до 81.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Нищо им няма, аз какво да каже, в тоя студ като се спускам сутрин надолу минава повече от 10км. докато стигна 80 градуса...
Да не казвам, че първите 5-6км. едвам стига до 60....
Виж вечер като се прибирам, като я опъна по баирите си вдига и до 88, повече в тоя студ само като се пързалям някъде продължително, и как върнеш газта и почнеш да караш по полекичка хоп 80-85, така, че стига си мислил глупости, ако ти беше забил някой отворен термостат в тоя студ повече от 50 градуса нямаше да можеш да вдигнеш
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Купете си: http://www.water-technic.com/kapilyaren ... 5-m-p2406/
И ако искате да сте сигурни за новите термостати, а и също да проверите старите, прочетете на кутията на колко градуса трябва да отваря и го изпробвайте в една тенджера гореща вода. Не всеки нов термостат отваря на точната температура, на която трябва. Дори ОЕМ. Аз сменям доста термостати, само че не на коли, а на лодки и на 8-10 термостата винаги има един, който отваря на по-ниска температура. Говоря за ОЕМ термостати на yamaha, honda и др. ! Да не говоря и че се случвало термостат да не отвори до 100С и тогава може да стане голямата беля. Иначе е нормално дизелите да загряват по-бавно в големите студове и също като си набримчил парното да ти свали 4-5 С от температурата, но не е нормално както някой беше написал, че по надолнища и трафик му спадала темп. до 60 С.
И ако искате да сте сигурни за новите термостати, а и също да проверите старите, прочетете на кутията на колко градуса трябва да отваря и го изпробвайте в една тенджера гореща вода. Не всеки нов термостат отваря на точната температура, на която трябва. Дори ОЕМ. Аз сменям доста термостати, само че не на коли, а на лодки и на 8-10 термостата винаги има един, който отваря на по-ниска температура. Говоря за ОЕМ термостати на yamaha, honda и др. ! Да не говоря и че се случвало термостат да не отвори до 100С и тогава може да стане голямата беля. Иначе е нормално дизелите да загряват по-бавно в големите студове и също като си набримчил парното да ти свали 4-5 С от температурата, но не е нормално както някой беше написал, че по надолнища и трафик му спадала темп. до 60 С.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Всичко това ме кара да мисля, че дизелът не е ефективна градска кола зимата.
Тази сутрин трафикът беше по-лек и наистина мога да потвърдя, че с по-малко висене по светофарите колата успя да загрее чувствително по-бързо - малко след 7-мият километър (и след 20-тата минута) градско вече беше на 88-90 градуса.
@vld НАистина печката ми се вижда смислен ретрофит - но ми е интересно каква сума би излезнало
Тази сутрин трафикът беше по-лек и наистина мога да потвърдя, че с по-малко висене по светофарите колата успя да загрее чувствително по-бързо - малко след 7-мият километър (и след 20-тата минута) градско вече беше на 88-90 градуса.
@vld НАистина печката ми се вижда смислен ретрофит - но ми е интересно каква сума би излезнало
- nikolaysk
- Потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 30.05.2016
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: е91 320D
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Проверка на термостати те се прави ,това от личен опит за големия по маркучите а малкия със сваляне на термостата и проверка с гореща вода на котлона че понякога остава отворен.За бързото скапване на термостатите играе голямото количество течност което преминава и явно от антифриза зависи.На всяка смяна на антифриза и нови термостати,,,,,,,,,Задължително.Устроиството и на двата термостата са се състои от по една пружина която като се затопли омеква и отваря главата на термостата на опредилени градуси .
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Grozdanoff написа:Купете си: http://www.water-technic.com/kapilyaren ... 5-m-p2406/
И ако искате да сте сигурни за новите термостати, а и също да проверите старите, прочетете на кутията на колко градуса трябва да отваря и го изпробвайте в една тенджера гореща вода. Не всеки нов термостат отваря на точната температура, на която трябва. Дори ОЕМ. Аз сменям доста термостати, само че не на коли, а на лодки и на 8-10 термостата винаги има един, който отваря на по-ниска температура. Говоря за ОЕМ термостати на yamaha, honda и др. ! Да не говоря и че се случвало термостат да не отвори до 100С и тогава може да стане голямата беля. Иначе е нормално дизелите да загряват по-бавно в големите студове и също като си набримчил парното да ти свали 4-5 С от температурата, но не е нормално както някой беше написал, че по надолнища и трафик му спадала темп. до 60 С.
Точно това е - не всички термостати са равни, дори от един и същи производител.
Ако парното не ти е на макс няма как да ти падне температурата до 80 градуса. Пробвах и с Х3ката (М57) и там след достигане на температура, на ауто на 22 градуса не пада под 86 градуса, а беше -7.
п.с. колкото и да не е подходяща зимата си е доста подходяща - КПД-то на дизела е една от причините да е толкова ефективен двигател като цяло.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Taruno написа:Grozdanoff написа:Купете си: http://www.water-technic.com/kapilyaren ... 5-m-p2406/
И ако искате да сте сигурни за новите термостати, а и също да проверите старите, прочетете на кутията на колко градуса трябва да отваря и го изпробвайте в една тенджера гореща вода. Не всеки нов термостат отваря на точната температура, на която трябва. Дори ОЕМ. Аз сменям доста термостати, само че не на коли, а на лодки и на 8-10 термостата винаги има един, който отваря на по-ниска температура. Говоря за ОЕМ термостати на yamaha, honda и др. ! Да не говоря и че се случвало термостат да не отвори до 100С и тогава може да стане голямата беля. Иначе е нормално дизелите да загряват по-бавно в големите студове и също като си набримчил парното да ти свали 4-5 С от температурата, но не е нормално както някой беше написал, че по надолнища и трафик му спадала темп. до 60 С.
Точно това е - не всички термостати са равни, дори от един и същи производител.
Ако парното не ти е на макс няма как да ти падне температурата до 80 градуса. Пробвах и с Х3ката (М57) и там след достигане на температура, на ауто на 22 градуса не пада под 86 градуса, а беше -7.
п.с. колкото и да не е подходяща зимата си е доста подходяща - КПД-то на дизела е една от причините да е толкова ефективен двигател като цяло.
Аз го държа на 24, като от към пасажерската страна ми духа леко хладно, а не топло, най-вероятно проблема е в клапата, но няма вариант да се види, без да се свали таблото
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани