Температура антифриз в зимни градски условия

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 24 Яну 2017, 16:35

На голямото спускане на АМ Хемус (посока Варна след 1-вият тунел) температурата от оптимална (~90) започна да пада и стигна до към 70 (външната температура беше ~-10). След това като стъпих на равното и колата влезна в работен режим температурата се вдигна пак до оптимална. Все пак ми се струва, че нещо не функционират баш както трябва тия мои термостати.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 6.12.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е53
Мечтае да кара: Боинг 777

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от homey » 24 Яну 2017, 17:24

Ако термостатът е заминал, както пишете колеги, това би означавало да е останал в някакво отворено положение и да върти вода и през големия кръг още преди да е загрята водата, нали! Само че маркучът на големия кръг е студен като фризер, не се усеща никаква топлина, което ме навежда на мисълта че термостатът си е затворен и чака заветните 80 и няколко градуса да отвори, т.е. здрав е!
Днес за 15 ина минути каране по бул. България, околовръстен път загря до 81 (повече не иска, мамка и) и на колелото за Симеоново изчаках един светофар. Веднага градусите паднаха на 75 за 2 мин престой и като спрях на Айко в обратната посока така си и останаха. После по обратния път до НДК повече от 67 не можа да вдигне (кучка).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 25 Яну 2017, 12:13

@homey - поиграй си една вечер да направиш врътка на околовръстното или скоростната тангента. Ако след 15-20 мин равномерно каране извънградско си стои на 75-80 са за смяна.

Това с маркучите е интересен тест. (в е60 подфорума четох, че го прилагат за проверка на топлообменника на ск. кутия при автоматиците, но ми е интересно дали дака мога да хвана недобре работещ голям/малък термостат).
Някой може ли да сподели какъв точно трябва да е очакваният резултат? Тоест преди колата да достигне ~80 градуса всички маркучи преди/след радиоатора ли трябва да са студени?

Вчера ги поопипах и маркучът който влиза в горната част на радиатора беше затоплен още на 45-50 градуса, също беше затоплено и малкото маркуче от казанчето/разширителният съд/ към радиатора. EGR кулеруът и той беше хладък до колкото успях да го пипна без да махам кората.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от awful » 25 Яну 2017, 14:16

Имаите на предвид че термостата е затворил на пълно ноо има една малка дупка през която да преминава малко количество антифриз така да се загрява бавно не като почне да отваря и да се получи рязка промяна на температурата, при е90 се разбира лесно дали термостата е заминал, минати ли са 3 години + не държи ли над 85 градуса значи са за смяна няма какво да го мислите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 25 Яну 2017, 22:17

Колеги, да се оплача и аз. Днес след 20км каране не пожела да качи повече от 83 градуса. Явно Mahle-то (май ОЕМ е също тяхно) се предаде след 1.5г. Понеже съм изолирал ЕГР-а, трябва ли според вас да купивам и малкия термостат?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от (h)aman » 25 Яну 2017, 22:49

Трябва. Вземи малък Бехр, 30лв е и получаваш същия термостат, който ще ти продадат от БМВ, но с изтрито лого.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 25 Яну 2017, 22:54

(h)aman написа:Трябва. Вземи малък Бехр, 30лв е и получаваш същия термостат, който ще ти продадат от БМВ, но с изтрито лого.
Смятам този път да взема и голям Бехр, че нещо не ми се купува ОЕМ освен ако някой не удари рамо с някоя по-тлъста отстъпка :mhihi:


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от vld » 25 Яну 2017, 22:54

Ей много се шашкате, просто е много студено, дизелите имат много високо КПД и просто бавно загряват, даже доста бавно и трудно особенно в студено време от порядъка на -10 и надолу.
Даже невиждам как ще го загрееш на висока температура ако тръгваш и спираш постоянно в градски условия.
Парното го охлажда зверски купето изтива постоянно през стъклата и парното не спира да отнема температура.

Не за друго, ама и да ги смениш термостатите същото ще видиш...
Аз обаче се замислям да си ретрофитна една печка :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 25 Яну 2017, 22:57

Ми и аз като теб разсъждавам, ама карах по околовръсното и северната тангента и чак като я изпържих на 4-та 160 и тогава отиде 85-86 градуса. Като пуснах парното, от 82 в движение падна на 78 и после се качи до 81.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от vld » 25 Яну 2017, 23:03

dextuar написа:Ми и аз като теб разсъждавам, ама карах по околовръсното и северната тангента и чак като я изпържих на 4-та 160 и тогава отиде 85-86 градуса. Като пуснах парното, от 82 в движение падна на 78 и после се качи до 81.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Нищо им няма, аз какво да каже, в тоя студ като се спускам сутрин надолу минава повече от 10км. докато стигна 80 градуса...
Да не казвам, че първите 5-6км. едвам стига до 60....
Виж вечер като се прибирам, като я опъна по баирите си вдига и до 88, повече в тоя студ само като се пързалям някъде продължително, и как върнеш газта и почнеш да караш по полекичка хоп 80-85, така, че стига си мислил глупости, ако ти беше забил някой отворен термостат в тоя студ повече от 50 градуса нямаше да можеш да вдигнеш ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Grozdanoff » 26 Яну 2017, 8:47

Купете си: http://www.water-technic.com/kapilyaren ... 5-m-p2406/

И ако искате да сте сигурни за новите термостати, а и също да проверите старите, прочетете на кутията на колко градуса трябва да отваря и го изпробвайте в една тенджера гореща вода. Не всеки нов термостат отваря на точната температура, на която трябва. Дори ОЕМ. Аз сменям доста термостати, само че не на коли, а на лодки и на 8-10 термостата винаги има един, който отваря на по-ниска температура. Говоря за ОЕМ термостати на yamaha, honda и др. ! Да не говоря и че се случвало термостат да не отвори до 100С и тогава може да стане голямата беля. Иначе е нормално дизелите да загряват по-бавно в големите студове и също като си набримчил парното да ти свали 4-5 С от температурата, но не е нормално както някой беше написал, че по надолнища и трафик му спадала темп. до 60 С.
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 26 Яну 2017, 10:09

Всичко това ме кара да мисля, че дизелът не е ефективна градска кола зимата.

Тази сутрин трафикът беше по-лек и наистина мога да потвърдя, че с по-малко висене по светофарите колата успя да загрее чувствително по-бързо - малко след 7-мият километър (и след 20-тата минута) градско вече беше на 88-90 градуса.

@vld НАистина печката ми се вижда смислен ретрофит - но ми е интересно каква сума би излезнало

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 30.05.2016
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: е91 320D

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от nikolaysk » 26 Яну 2017, 10:30

Проверка на термостати те се прави ,това от личен опит за големия по маркучите а малкия със сваляне на термостата и проверка с гореща вода на котлона че понякога остава отворен.За бързото скапване на термостатите играе голямото количество течност което преминава и явно от антифриза зависи.На всяка смяна на антифриза и нови термостати,,,,,,,,,Задължително.Устроиството и на двата термостата са се състои от по една пружина която като се затопли омеква и отваря главата на термостата на опредилени градуси .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Taruno » 26 Яну 2017, 12:04

Grozdanoff написа:Купете си: http://www.water-technic.com/kapilyaren ... 5-m-p2406/

И ако искате да сте сигурни за новите термостати, а и също да проверите старите, прочетете на кутията на колко градуса трябва да отваря и го изпробвайте в една тенджера гореща вода. Не всеки нов термостат отваря на точната температура, на която трябва. Дори ОЕМ. Аз сменям доста термостати, само че не на коли, а на лодки и на 8-10 термостата винаги има един, който отваря на по-ниска температура. Говоря за ОЕМ термостати на yamaha, honda и др. ! Да не говоря и че се случвало термостат да не отвори до 100С и тогава може да стане голямата беля. Иначе е нормално дизелите да загряват по-бавно в големите студове и също като си набримчил парното да ти свали 4-5 С от температурата, но не е нормално както някой беше написал, че по надолнища и трафик му спадала темп. до 60 С.


Точно това е - не всички термостати са равни, дори от един и същи производител.

Ако парното не ти е на макс няма как да ти падне температурата до 80 градуса. Пробвах и с Х3ката (М57) и там след достигане на температура, на ауто на 22 градуса не пада под 86 градуса, а беше -7.

п.с. колкото и да не е подходяща зимата си е доста подходяща - КПД-то на дизела е една от причините да е толкова ефективен двигател като цяло.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 26 Яну 2017, 12:11

Taruno написа:
Grozdanoff написа:Купете си: http://www.water-technic.com/kapilyaren ... 5-m-p2406/

И ако искате да сте сигурни за новите термостати, а и също да проверите старите, прочетете на кутията на колко градуса трябва да отваря и го изпробвайте в една тенджера гореща вода. Не всеки нов термостат отваря на точната температура, на която трябва. Дори ОЕМ. Аз сменям доста термостати, само че не на коли, а на лодки и на 8-10 термостата винаги има един, който отваря на по-ниска температура. Говоря за ОЕМ термостати на yamaha, honda и др. ! Да не говоря и че се случвало термостат да не отвори до 100С и тогава може да стане голямата беля. Иначе е нормално дизелите да загряват по-бавно в големите студове и също като си набримчил парното да ти свали 4-5 С от температурата, но не е нормално както някой беше написал, че по надолнища и трафик му спадала темп. до 60 С.


Точно това е - не всички термостати са равни, дори от един и същи производител.

Ако парното не ти е на макс няма как да ти падне температурата до 80 градуса. Пробвах и с Х3ката (М57) и там след достигане на температура, на ауто на 22 градуса не пада под 86 градуса, а беше -7.

п.с. колкото и да не е подходяща зимата си е доста подходяща - КПД-то на дизела е една от причините да е толкова ефективен двигател като цяло.


Аз го държа на 24, като от към пасажерската страна ми духа леко хладно, а не топло, най-вероятно проблема е в клапата, но няма вариант да се види, без да се свали таблото :ranting:

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook