Температура антифриз в зимни градски условия
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
(h)aman написа:Не споря, колега, но ако можеш дай някакво обяснение защо се получава така, понеже аз не намирам такова?
Честно казано като се гледат кръговете малкия термостат частично може да игнорира големия и дебита му далече не е малък съответно извънградско температурата почва да пада. При автоматиците същото може да се случи и с охладителното тяло на скоростите. Това е, защото макар да е един кръг цялата система има кратки пътища до термостатите.
- silver_knight
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 20.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD E61
- Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
- Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
drago9205 написа:Днес забелязах следната закономерност при мен - карам тази сутрин в града - минусови температури и здрав трафик, както обикновено (минах 10км за 1 час, тоест точно 10км/ч средна скорост). Пуснал съм си парното и си гледам температурата и като седя на празен ход не се вдига (или едвам едвам), спирам парното и почва да се качва значително по-бързо. на 2-3 пъти имах възможност да стъпя за 15-20 секунди на отсечки където вдигнах 50-60км/ч и тогава температурата се вдигаше с по 5 градуса.
Та нормално ли е колата за 30-40 на студено мин да не може да вдигне оптимална температура само заради пуснатото парно? (или пък може би тъпите термостати трябва отново да ги сменям )
Помня, че в някоя от темите колега споменава, че на място и в студено време никога няма да загрее тоз дизел, но все си мисля, че са направени да си достигат оптималната дори на място.
П.С. Термостатите уж са наред, сменени преди няколко месеца, преди 2-3 седмици (още беше топло) ги тествах по българия и околовръстното и си работеха на пушка.
Дами и Господа,
Дизела, работата му и запалването на нафтата не са са променили много коренно от времето когато го е изобретил Рудолф Дизел. При сгътяване на въздуха преди да се впръска нафтата, температурата е 700 К, или около 426 С , след като се впръска нафтата и се възпламени, температурата се повишава още. Така,че има достатъчно огън в цилиндрите за да сгрее . BMW не са много по различни от другите дизели, някои като моето ( Е61, 53XD, 235 кс, automate) имат 3 термостата ( голям, малък на EGR-a, и един на скоростната кутия) За да не загрява двигателя някой от тях не работи и охладителната течност не циркулира само през малкия кръг ( блока на двигателя), а навлиза и през големия кръг ( радиатор). Големия термостат на E61 отваря при 88 *C Може ли някой да си помисли, че инженерите от БМВ ще пропусната да заложат на кофти термостати и така да няма оптимална температура за работа на двигателя и смазване. Оптималната работата на двигателя,смазването , икономичната работа са изчислени да работят при определн диапазон на температурата . Имам същия проблем със загряването, разхода и майсторите , които мисля в скоро време да разреша!
Това, че е с пуснато парно ще я забави с няколко минути но ще загрее. Ако трябва водата ще циркулира само през малкия кръг ( термостата е затворил) и ще се стопли по-бързо
*
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Явно и моите термостати са за смяна e91 318i 129 к.с.
При -9гр. на двигателя до 40гр. за 10мин
до 50гр. за 15мин
до 77гр. за 23мин
Прави ми впечатление, че градско температурата ми варира, като най- често е около 81-83гр и рядко 90гр. с колебания нагоре надолу.
При -9гр. на двигателя до 40гр. за 10мин
до 50гр. за 15мин
до 77гр. за 23мин
Прави ми впечатление, че градско температурата ми варира, като най- често е около 81-83гр и рядко 90гр. с колебания нагоре надолу.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
@silver_knight
Съгласен съм с теб, но тогава защо при мен феноменът с бавното загряване го няма когато карам извънградско - там температурата стои на около 90 и не пада под 87 градуса. Моите догатки са следните: термостатите си работят сравнително добре, но просто отварят по-рано или при "затворено" положение са всъщност леко отворени ИЛИ просто дизелът наистина не загрява ефективно когато работи на празен ход. Второто се наблюдава и от мои приятели с дизели на шкода, ваг и.т.н
Просто когато си 100% сигурен, че проблемът е отстранен пробвай да я оставиш на празен ход 2-3 минути и пуснеш парното да речем на 25-26 градуса и да духа на 4-та степен - температурата ще почне да пада особено ако не е загряла а е все още на 75 градуса. Ще е интересен експеримент - ако на някой друг колега му се занимава и е със 100% изправни термостати - нека пробва и да каже резултатите.
Съгласен съм с теб, но тогава защо при мен феноменът с бавното загряване го няма когато карам извънградско - там температурата стои на около 90 и не пада под 87 градуса. Моите догатки са следните: термостатите си работят сравнително добре, но просто отварят по-рано или при "затворено" положение са всъщност леко отворени ИЛИ просто дизелът наистина не загрява ефективно когато работи на празен ход. Второто се наблюдава и от мои приятели с дизели на шкода, ваг и.т.н
Просто когато си 100% сигурен, че проблемът е отстранен пробвай да я оставиш на празен ход 2-3 минути и пуснеш парното да речем на 25-26 градуса и да духа на 4-та степен - температурата ще почне да пада особено ако не е загряла а е все още на 75 градуса. Ще е интересен експеримент - ако на някой друг колега му се занимава и е със 100% изправни термостати - нека пробва и да каже резултатите.
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Ох, ужас....ако температурата на извънградско ви е над 86 и под 100 градуса, колата ви работи нормално и няма никакъв смисъл, да се занимавате със смени на каквото и да било.
На място дизел загрява.....но особено с парно, това отнема доста дълго време.Моята вдига под градус на минута.
На място дизел загрява.....но особено с парно, това отнема доста дълго време.Моята вдига под градус на минута.
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Ако приемем, че казаното от колегите а именно, че колата на -15 градуса, трябва да загрее за 20 мин то не били следвало с по-богатата смес благодарение на студения въздух разхода да намалява а не да се увеличава?
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
koksimir написа:Ако приемем, че казаното от колегите а именно, че колата на -15 градуса, трябва да загрее за 20 мин то не били следвало с по-богатата смес благодарение на студения въздух разхода да намалява а не да се увеличава?
Е как с по-богата смес ще намалее разхода, нали се вкарва повече гориво от нормалното.
- klintan66
- старши ентусиаст
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
(h)aman написа:koksimir написа:Ако приемем, че казаното от колегите а именно, че колата на -15 градуса, трябва да загрее за 20 мин то не били следвало с по-богатата смес благодарение на студения въздух разхода да намалява а не да се увеличава?
Е как с по-богата смес ще намалее разхода, нали се вкарва повече гориво от нормалното.
Когато въздуха е студен е по-свит. Така влиза повече въздух през кулера и турбото. Съответно в сместа има повече въздух.
Има вероятност да се усеща в разхода, но на по дълги извънградски разстояния.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
- Satanism
- ентусиаст
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Да, но пък студеният въздух, като по-плътен, създава по-голямо въздушно съпротивление...което, при по-висока скорост, обикновено е виновник за по-голямата част от разхода на гориво...така, че всичко е относително
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
По темата 15 мин вися на място в Пазарджик на запалена кола, парно -2 градуса и температурата не слиза по 86 (седи на 87 за секунда пада на 86 и се вдига обратно
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
А парното на коя степен (колко чертички) е пуснато? Че при мен в зависимост от силата на която духа - поведението на температурата на двигателя е много различно (нормално разбира се като духа силно да охлажда по-бързо).
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
drago9205 написа:А парното на коя степен (колко чертички) е пуснато? Че при мен в зависимост от силата на която духа - поведението на температурата на двигателя е много различно (нормално разбира се като духа силно да охлажда по-бързо).
auto
- dilyanyordanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 72
- Регистриран на: 6.10.2016
- Кара: ///m5 e60
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
Гледам все за дизели коментирате в тази тема. Някой ще даде ли жокер за бензина...Преди новата година и като станаха минус температурите, докато карах и бях пуснал през скритото меню да гледам темп. на антифриза, като карах по Цариградско,температурата почна да пада( с включено парно) до момент,в който се усещаше лек студен полъх. Спрях да изчакам приятел и колата почна да загрява и да духа по-топло и след това пак почна да пада температурата и то що годе рязко..да кажем от 82 до 65-60 градуса...Реших,че е термостата.Купих Бехр и майстора го смени. Смени цялата система с червен антифриз(6 литра и 5 литра вода). Взимам си колата тези дни,че правеше и други неща по нея и включвам скритоот меню и покарах...20км и трудно стигна 80 градуса. Имах 10-15 мин чистене на сняг и влизам в колата и си беше на 106 градуса. Почна ли обаче сутрин да карам и изстива леко. Застана ли на светофар и загрява. Колата я карам доста лекичко в зимните условия. Днес пробвах да я настъпя малко и като чали почна да качва температура по-бързо. За 20 минути да кажем вдига 82-83 градуса. Най-трудно и е като чали от 65 нагоре да качи.Стигна ли 65 и почна ли да карам и пада до 58...не повече и така 2-3 пъти да кажем и вече се вдига над 70. Чудя се за температурен датчик на антифриза...или това е нормално ? Чудя се да хвана ли утре да покарам да видя за колко време ще ми даде 100 градуса и после да пробвам да покарам да видя дали ще падне значително и ако падне какво знаич това - скапан термостат или ?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
За мен ти е скапан термостат. Бензиновите загряват значително по бързо и не изтриват работейки на мястото за разлика от дизелите.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Температура антифриз в зимни градски условия
vld написа:За мен ти е скапан термостат. Бензиновите загряват значително по бързо и не изтриват работейки на мястото за разлика от дизелите.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Ако е към Taruno, ми той си е дизел
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани