330d избор масло?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: 330d избор масло?

Мнение от zaharia » 07 Дек 2016, 14:53

Трябва да се прави разлика и между бензинови и дизелови мотори. От това което съм чел се оказва, че в дизеловите маслото може да си запазва свойствата поне с 20-30% по дълго отколкото в бензиновите. Също трябва да правим и разлика между минерално, полусинтетично(хидрокрекинг), синтетично(смес от различни видове синтетични и основа хидрокрекинг) и напълно синтетични(където дори и да има някакъв хидрокрекинг количеството е минимално) масла. Всяко от тях си губи свойствата за различно време като и цената им се различава в пъти(да речем минерално масло за 5 лв литър до синтетично с естери за 30лв литър). Ясно е, че колкото е по-скъпо маслото, толкова по дълъг живот ще има то. Нещата не са толкова прости и еднозначни колкото изглеждат на пръв поглед.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: 330d избор масло?

Мнение от zaharia » 07 Дек 2016, 16:33

Относно препоръката на БМВ за сервизните интервали на маслото искам да се поправя - тя е от юли 2013 и се отнася за моделите 2014+. Ясно е обаче, че някакви коренни разлики в по-новите и по старите двигатели няма, и следователно е редно тя да се отнася и до предишните двигатели. Освен максималния пробег с нея се намалява и максималното време до следващата смяна на маслото - от 2 години то е намалено на 1.
На този линк може да се види повече информация за нея - http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=868291

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: 330d избор масло?

Мнение от Alexi » 07 Дек 2016, 17:01

asent1977 написа:
Alexi написа:моторите влагани е Е90 са с много по малък ресурс от тия в Е36 и няма място за сравнение


Пълни глупости са това, няма нужда от спорове

напротив това е тъжната истина и не важи само за БМВ .. отделно са излишно усложнени за това и цената на едно 7-8 годишно БМВ струвало 150к е 15к

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: 330d избор масло?

Мнение от vld » 07 Дек 2016, 17:41

Някой има ли преки впечатления от това масло : http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6123 ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: 330d избор масло?

Мнение от asent1977 » 07 Дек 2016, 17:46

Alexi написа:
asent1977 написа:
Alexi написа:моторите влагани е Е90 са с много по малък ресурс от тия в Е36 и няма място за сравнение


Пълни глупости са това, няма нужда от спорове

напротив това е тъжната истина и не важи само за БМВ .. отделно са излишно усложнени за това и цената на едно 7-8 годишно БМВ струвало 150к е 15к


:) Момче без да се обиждаш ама явно в някаква друга реалност живееш, кое БМВ което е струвал 150к струва 15 ? и ако е 15 на какви км е ? не ставай смешен. Съвременните мотори са в пъти по здрави несравнимо по добри материали използват и имат заложен многократно по голям ресурс, ДА експлоатационните им разходи и консумативите за тях са с цените на един автопарк от Е36ци. Много сложни са заради повишените нужди на пазара, не може да сравниш едно съвременно БМВ с Е36 или с Е30. Много е несериозно, а истинско БМВ на реални км и с реална история държи доста висока остатъчна стойност. Вярно е има екземпляри на 500.000+ км който в БГ се продават като на 124.000 за 15к но това не са коли и не е обективно просто. Гледам цена на Е90 фейслифт тук в САЩ, в Австрия и в Германия ами кола до 150.000км с хубави екстри и мотор си има цена колкото нов голф :) тия кръчмарски приказки си ги запази за кварталната кръчма. Хубаво фейс-лифт Е90 330д примерно под 200к км е около 35-40к лева :) в германия е 20-22.000евро.

Ако пък намериш нещо по евтино то ще ти се уравни от първо обслужване само да спомена, че един спирачен комплект с труда в БГ е около 1200-1300лв :) да продължаваме ли ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: 330d избор масло?

Мнение от asent1977 » 07 Дек 2016, 17:47

vld написа:Някой има ли преки впечатления от това масло : http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6123 ?


да страхотно е, но C60 e още по добро, като цяло на Bardahl и Yacco маслата за мен са най добрите на пазара, а и нямат ментаци :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: 330d избор масло?

Мнение от Dirty M5 driveR » 07 Дек 2016, 17:57

Аз пък не мога да разбера какво е това издигане в култ на автомобилите на реални километри до 200к км. :dunno: Всички знаем, че такава кола в чужбина се кара много заради развитата инфраструктура и големите разстояния. Аз предпочитам от Германия на 500к км, отколкото купувана нова в БГ на реални 200к км, карана по дупките и с гадни горива. И като цяло кое му е ненормалното кола на 10 години да е на 500к км? 90% са на по толкова и си вървят, щом са обслужвани добре. Просто човек трябва да е наясно, че купува кола, която в Германия е взета да се кара, кара, кара...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: 330d избор масло?

Мнение от drago9205 » 07 Дек 2016, 18:11

asent1977 написа:Съвременните мотори са в пъти по здрави несравнимо по добри материали използват и имат заложен многократно по голям ресурс

На теория е така, ама на практика май има много повече примери за обратното :D Не знам много по-нови мотори да се славят с евтина поддръжка и здравина (защото да е сполучлив и здрав даден мотор не означава и да трябва постоянно да наливаш пари в него и да си казваш "то туй поддръжка")

А относно реалните 200к - тамън тогава някъде на по-новите мега здрави коли вече е за смяна верига, DMF, съединител, турбо доста често, дпф-а също може да е почнал бавно да умира вече.
Това не значи, че не съм фен на по-новите коли... друго си да се возиш в по-съвременен автомобил, но просто не съм съгласен с тезата за качеството.

Ноо аз предлагам да прекратим офтопика и да се фокусираме на маслата :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: 330d избор масло?

Мнение от vvasilev1 » 07 Дек 2016, 18:54

Някой има ли представа дали зеления кастрол, който се продава в мото пфое (имам предвид, че маслото е зелено) 5W 30 става за М47N? Мисля, че го водят А1. Моля за мнението на запознати хора, а не за врачуване.

Sent from my F3111 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: 330d избор масло?

Мнение от zaharia » 07 Дек 2016, 18:55

asent1977 написа:
vld написа:Някой има ли преки впечатления от това масло : http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6123 ?


да страхотно е, но C60 e още по добро, като цяло на Bardahl и Yacco маслата за мен са най добрите на пазара, а и нямат ментаци :)


И аз нямам преки впечетления, но от проучвания се разбира, че най-качественото което предлага Бардал е C60, а за дизели C60 EXCEED, като на Амазон .it, и май и на .fr се предлага на по-човешки цени от 9-13 евро за литър, което също не е малко, има други масла които са с 50% по евтини и ще свършат същата работа(за пример 5л Мобил 1 0W40 или Mobil 1 ESP Formula 5W-30 се предлагат и за 32-33е за 5литра). Маслата на Бардал и на Мотул, имам предвид най-качествените с тази цени са повече за отявлените привърженици на тези марки които са готови да плащат отгоре само заради марката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: 330d избор масло?

Мнение от Alexi » 07 Дек 2016, 20:04

asent1977 написа:
Alexi написа:
asent1977 написа:
Alexi написа:моторите влагани е Е90 са с много по малък ресурс от тия в Е36 и няма място за сравнение


Пълни глупости са това, няма нужда от спорове

напротив това е тъжната истина и не важи само за БМВ .. отделно са излишно усложнени за това и цената на едно 7-8 годишно БМВ струвало 150к е 15к


:) Момче без да се обиждаш ама явно в някаква друга реалност живееш, кое БМВ което е струвал 150к струва 15 ? и ако е 15 на какви км е ? не ставай смешен. Съвременните мотори са в пъти по здрави несравнимо по добри материали използват и имат заложен многократно по голям ресурс, ДА експлоатационните им разходи и консумативите за тях са с цените на един автопарк от Е36ци. Много сложни са заради повишените нужди на пазара, не може да сравниш едно съвременно БМВ с Е36 или с Е30. Много е несериозно, а истинско БМВ на реални км и с реална история държи доста висока остатъчна стойност. Вярно е има екземпляри на 500.000+ км който в БГ се продават като на 124.000 за 15к но това не са коли и не е обективно просто. Гледам цена на Е90 фейслифт тук в САЩ, в Австрия и в Германия ами кола до 150.000км с хубави екстри и мотор си има цена колкото нов голф :) тия кръчмарски приказки си ги запази за кварталната кръчма. Хубаво фейс-лифт Е90 330д примерно под 200к км е около 35-40к лева :) в германия е 20-22.000евро.

Ако пък намериш нещо по евтино то ще ти се уравни от първо обслужване само да спомена, че един спирачен комплект с труда в БГ е около 1200-1300лв :) да продължаваме ли ?

момчето е на 40 и когато е карал БМВ ти си бил .. да не гадая дали те е имало :mhihi: ама защо да ми се уравнява при поддръжката ,нали е здрав :mhihi: я отвори форума на Е36 и ми намери тема за скъсана верига примерно ( на под 500к реални ) никой не ги е жалил и тях навремето нито са били на по малко км ама такива драми нямаше ,10г съм карал Е36ци и за тогава са си били актуални модели - сегашните просто са от кашкавал като чета темите тука и в Е60 форума - говоря за самия мотор останалите модули ясно .. тоя 3.0д бидейки най здравия мотор напоследък не може да изкара 200к без смяна на верига или ако изкара си на тръни да не се скъса някъде .. маховици дюзи дпф да не споменаваме .. а при бензините фарса е пълен .. отвори малко западни форуми почети хората се организират петиции до БМВ пускат с оплаквания .. БМВ на 150к км било 20 евра .. ама това е 3 годишна кола нормално е ,не е "2007 уникат" от Горубляне върната от 350 на 150 и не ми я давай за пример щото тука такива се броят на пръстите на едната ръка сигурно

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: 2010 e90 330d
Детайли за колата: Ръчка

Re: 330d избор масло?

Мнение от alma359 » 08 Дек 2016, 12:16

Вискозитета при 40 градуса на едно масло трябва да бъде по-нисък, за да смазва по-добре двигателя когато е студен. А при 100 градуса вискозитета трябва да е по-висок, за да смазва двигателя по-добре когато е топъл. Правилно ли съм го разбрал това, и добра идея ли е да избирам масло като гледам тези характеристики ? Маслото ми е сменяно винаги на 30-35к км в бмв. Колата в момента е на 360к км и верига не е сменяна N57 двигателя.


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: 330d избор масло?

Мнение от Taruno » 08 Дек 2016, 14:26

alma359 написа:Вискозитета при 40 градуса на едно масло трябва да бъде по-нисък, за да смазва по-добре двигателя когато е студен. А при 100 градуса вискозитета трябва да е по-висок, за да смазва двигателя по-добре когато е топъл. Правилно ли съм го разбрал това, и добра идея ли е да избирам масло като гледам тези характеристики ? Маслото ми е сменяно винаги на 30-35к км в бмв. Колата в момента е на 360к км и верига не е сменяна N57 двигателя.


Sent from my iPhone using Tapatalk


По-скоро мисли за верига отколкото за масло :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: 330d избор масло?

Мнение от asent1977 » 08 Дек 2016, 19:26

Може и изобщо да не я сменя, може да не се скъса и след 500.000км, но всеки си преценява аз реших да я сменя по препоръка на БМВ за смяна на 200.000км и не съжалявам :D :) :( :mhihi: . Доколкото съм чел скъсвания стават на X5 40d и М50d защото там натоварванията са екстремни и много по големи от на една 3ка, х5 тжеи 2.5 тона ! + налягане и услие от 2 или 3 турбини значително увеличава риска от тежка повреда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: 330d избор масло?

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Дек 2016, 19:36

Какво пък общо има колко тона тежи Х5 с това колко ще изкара веригата?

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook