Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от dentamed » 14 Фев 2018, 15:52

Незнам какво сменяте ама аз на един двигател наливах по 1л на 1000 км. След това взех един от морга много запазен и на незнайни километри.Само аз съм навил 220 000 за 8 години на този двигател.Незнам колко са били преди мене.Но мога да кажа,че грам масълце не гори този двигател.От смяна до смяна(10 000) от максимума маслото отива до средата.Дори на минимума не пада.Не съм правил нищо на този мотор.Нито гумички нито сегменти.Но съм направил термостата да отваря на 87 °С .Колата мърка.
Няма проблем този двигател със сегменти.Само ако гори масло от гумички и нагара се запича в каналите на буталото.Затова сменете термостатите с дизелови на 87-90 °С и ако гори масло сменете само гумички.Ако от много време е бил проблема с горенето вече може да има нагари,а тях трудно ще почистите само с препарат.
Ако не е сменяно маслото навреме ,или е прегряване там вече е ясно

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 6.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 118i

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от nono44 » 07 Юли 2018, 16:39

Напълно съм съгласен с Митака относно проблем с валветроника при 118i. От около година се появи при мен. И няколко пъти влиза в авариен режим, който изчезва от само себе си на следващия ден. Интересува ме как да се преодолее аварийния ако това се случи на път?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 20.08.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 N46B20
Мечтае да кара: M4 CS

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от merx » 07 Юли 2018, 22:35

Когато моторчето на валвтроника сдаде багажа, колата влиза в авариен режим и не излиза, докато не се смени. И да палиш, и да гасиш, все тая. През това време колата се движи едва-едва.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 6.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 118i

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от nono44 » 08 Юли 2018, 19:52

Ок, но на 2-3 диагностики (вкл и в Мопарт) точно това показа. И да допълня, в авариен режим влиза след като съм карал, спра и изключа двигателя без да слизам от колата поне 20-30 минути. На следващия ден колата е като нова.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 28.09.2016
Местоположение: Пловдив
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: камаз
Детайли за колата: E90 320i 2005г.

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от djakere4a » 06 Сеп 2018, 14:19

Трябва ли да ресетна моторчето на валветроника след като съм го сменилпрез OBD? Защото след смяната като дам на контакт грешката си я има пак. Гледах, че някои включват на контакт чакат 10 секунди, за да засече новото моторче и палят, но при мен излезе грешката пак и несмея да я запаля. Ако трябва да се ресетва с Инпа ще стане ли?

Изпратено от моят SM-J730F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 20.08.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 N46B20
Мечтае да кара: M4 CS

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от merx » 06 Сеп 2018, 14:21

С ИНПА става. Ще чуеш едно прещракване като избереш опцията за адаптация на валвтроника.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 2.07.2015
Пол: Мъж
Кара: E90

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Dany Boy » 22 Ное 2018, 4:05

Привет, колеги. :) Имам нужда от помощ. Четвърта година подкарах с моето е90 320i (на 160х.км. досега без сериозни ремонти) и дойде време и аз да оправям проблема с харча на масло и сериозния пушек отзад. Първите две години харчеше литър-два на смяна на маслото (10-12 хил.), но третата година се увеличи на 4л. Колата влезе в сервиза преди около месец. Почна се... сваляне на главата, нови гумички (старите били трагедия, нищо не останало от тях), гарнитури (капак, глава), напасване на клапани... цялата процедура. За сегментите казах ако трябва да ги сменят и тях, но след оглед и преценка на майстора, каза, че били добре,цилиндрите били добре. Надолу нещата били ок. За това не ги сменихме. Сменихме масления сепаратор с тръбичките към него също. Имало счупена пружина на единия клапан (не знам как...?). Не можаха да намерят нова или втора употреба и затова поръчахме от Германия (дойде след 5 дни). Сглобиха колата и отидох да си я взема. Вече НЕ ПУШИ отзад! :) Като мине време ще споделя как се отразява на колата тази процедура и как е разхода на масло. НО... като я взех от сервиза още първия ден усетих, че нещо набучава между 2000 и 3000 оборота и се почна ходене по мъките.... Най-много се усеща на първа, после на втора, трета.. и така. Като стигне около 1900 оборота започва да се чува и вече към 2200-2300 е осезаемо бученето. На свободна е същото. Усеща се и лека вибрация, сякаш има и резонанс. Обратно в сервиза да я прегледат. Прегледаха всичко на ново - всичко е сглобено и точно! Взимам си колата, карам я един ден, но пак си бучи. Бучи все едно имам малка дупка в ауспуха но бученето се чува под капака. Обратно в сервиза. Усъмниха се нещо в гърнето дрънчало.... Ходих на майстор за ауспуси, но всичко е точно. На другия ден пак я оставям в сервиза. Дали проблема е свързан с интервенцията по смяната на гумичките??? Проверяваха центровката, проверяваха каквото са правили и майстора казва: "Всичко каквото сме правили е наред. Проверихме два пъти". На следващия ден пак я взимам да я карам. Пак бучи.Карам я на трета с 2300 оборота 200 -300 метра бучейки, пускам педала на газта за да паднат оборотите на 1600-1700 и... рай за ушите ми.. всичко изчезва. Давам пак газ бученето идва дразнещо с лека вибрация пак. На другия ден в сервиза решихме да сменим тампоните на капака на двигателя, защото при размърдване леко дрънчи и вибрира. Направо го свалихме и карах без него.Няма промяна, пак бучи, не е там проблема. На другия ден провериха колектора и се оказа, че клапите му били счупени и вероятно от там идва проблема. Взехме друг колектор да пробваме дали ще спре бученето. Този който взехме се оказа,че няма такива клапи. Сложиха го и взех да карам. Имаше промяна, но на половина. Бученето беше намаляло, но вибрацията си а имаше. След ден два отново в сервиза решиха да сменят тампоните да двигателя (моите били доста омекнали), за да видим дали ще изчезне напълно проблема. Смениха ги, карах пак колата и нищо. Не е от тампоните, пак има бучене и вибрация. И така вече месец. Иначе няма никакъв проблем с вървене, прекъсване, разход, не светят чекове. Ако се кара на усилена музика никой няма да разбере, че колата бучи. Ако някой се е сблъсквал с такъв случай ще се радвам да помогне. Ще се радвам на някакъв съвет от ваша страна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от dentamed » 22 Ное 2018, 10:08

ами колега то най-елементарно първо да се види гарнитурата на изпускателния колектор,Тя е една ламарина и може при монтажа да са я наранили.Като знам какъв ужас е развиването и завиването на този двигател този колектор може и шпилка да има развита,не завита,забравена,скъсана и т.н Мястото е неудобно,малко и трудно се вижда нещо.Ако колектора изпуска няма как да не бучи.
Гумичките се сменят и без сваляне на главата.Ревизията винаги е хубава процедура ама при тоя алуминиев блок крие рискове.
Колко км мина за тези години с този разход на масло?Сегментите не са проблем в повечето случаи на този мотор

много ли пушеше?Имал съм случай да гори масло,а не пуши грам

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 2.07.2015
Пол: Мъж
Кара: E90

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Dany Boy » 22 Ное 2018, 11:25

Колата я взех от Германия на 119хил.км. Навъртял съм 41хил. Първата година не пушеше. От втората година почна, на моменти пушеше доста. Забелязах, че когато маслото е по средата или на минимум пуши по малко а ако е на максимум пушеше доста повече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от dentamed » 22 Ное 2018, 17:32

Колега щтом другото е наред и колата работи добре и вече не пуши няма страшно.Най-важното сте го направили.Сега малко донагласяне на гарнитурата и си готов.Кажи да ти потледнат изпускателния колектор

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от katronski_br » 13 Дек 2018, 22:26

Dany Boy написа:Привет, колеги. :) Имам нужда от помощ. Четвърта година подкарах с моето е90 320i (на 160х.км. досега без сериозни ремонти) и дойде време и аз да оправям проблема с харча на масло и сериозния пушек отзад. Първите две години харчеше литър-два на смяна на маслото (10-12 хил.), но третата година се увеличи на 4л. Колата влезе в сервиза преди около месец. Почна се... сваляне на главата, нови гумички (старите били трагедия, нищо не останало от тях), гарнитури (капак, глава), напасване на клапани... цялата процедура. За сегментите казах ако трябва да ги сменят и тях, но след оглед и преценка на майстора, каза, че били добре,цилиндрите били добре. Надолу нещата били ок. За това не ги сменихме. Сменихме масления сепаратор с тръбичките към него също. Имало счупена пружина на единия клапан (не знам как...?). Не можаха да намерят нова или втора употреба и затова поръчахме от Германия (дойде след 5 дни). Сглобиха колата и отидох да си я взема. Вече НЕ ПУШИ отзад! :) Като мине време ще споделя как се отразява на колата тази процедура и как е разхода на масло. НО... като я взех от сервиза още първия ден усетих, че нещо набучава между 2000 и 3000 оборота и се почна ходене по мъките.... Най-много се усеща на първа, после на втора, трета.. и така. Като стигне около 1900 оборота започва да се чува и вече към 2200-2300 е осезаемо бученето. На свободна е същото. Усеща се и лека вибрация, сякаш има и резонанс. Обратно в сервиза да я прегледат. Прегледаха всичко на ново - всичко е сглобено и точно! Взимам си колата, карам я един ден, но пак си бучи. Бучи все едно имам малка дупка в ауспуха но бученето се чува под капака. Обратно в сервиза. Усъмниха се нещо в гърнето дрънчало.... Ходих на майстор за ауспуси, но всичко е точно. На другия ден пак я оставям в сервиза. Дали проблема е свързан с интервенцията по смяната на гумичките??? Проверяваха центровката, проверяваха каквото са правили и майстора казва: "Всичко каквото сме правили е наред. Проверихме два пъти". На следващия ден пак я взимам да я карам. Пак бучи.Карам я на трета с 2300 оборота 200 -300 метра бучейки, пускам педала на газта за да паднат оборотите на 1600-1700 и... рай за ушите ми.. всичко изчезва. Давам пак газ бученето идва дразнещо с лека вибрация пак. На другия ден в сервиза решихме да сменим тампоните на капака на двигателя, защото при размърдване леко дрънчи и вибрира. Направо го свалихме и карах без него.Няма промяна, пак бучи, не е там проблема. На другия ден провериха колектора и се оказа, че клапите му били счупени и вероятно от там идва проблема. Взехме друг колектор да пробваме дали ще спре бученето. Този който взехме се оказа,че няма такива клапи. Сложиха го и взех да карам. Имаше промяна, но на половина. Бученето беше намаляло, но вибрацията си а имаше. След ден два отново в сервиза решиха да сменят тампоните да двигателя (моите били доста омекнали), за да видим дали ще изчезне напълно проблема. Смениха ги, карах пак колата и нищо. Не е от тампоните, пак има бучене и вибрация. И така вече месец. Иначе няма никакъв проблем с вървене, прекъсване, разход, не светят чекове. Ако се кара на усилена музика никой няма да разбере, че колата бучи. Ако някой се е сблъсквал с такъв случай ще се радвам да помогне. Ще се радвам на някакъв съвет от ваша страна.


Виж си кутията на въздушният филтър. отдолу има едно тампонче което пада доста лесно. Често майсторите се подпитрат на тая кутия и то се размества и пада.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 2.07.2015
Пол: Мъж
Кара: E90

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Dany Boy » 18 Дек 2018, 1:44

Малко ъпдейт... Тампона на кутията го сменях, наред е. Вибрацията и бученето с течение на времето още се увеличиха и стана непоносимо. Тогава майстора реши да вземе верига и да я смени на негова отговорност(въпреки, че нямаше характерните симптоми), защото вече просто нямаше какво да се прави. На другия ден отидох в сервиза и взех да я карам. Чудо! Колата се оправи, няма вибрация и бучене! Покарах я 3-4 дни и сякаш има лек шум все още не изчистен - остатък около 10-15% от това което беше. Все пак е много-по добре от това гадно бучене и вибрация. Обаче има нещо много интересно... Аз веригата я бях сменял преди 35 хил.км. при същия майстор и затова не търсихме проблема там. И тук сега изникват въпросите, как и защо се е получил този кратък живот на веригата? На тази модификация N46 не би ли трябвало да изкара една верига около 80-100 хил?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от katronski_br » 24 Яну 2019, 16:04

Я сподели за премахване на пушенето на синият пушек отзад и харча на масло, че и моята напоследък иска по два литра на 10 000 км и някой пят като дам газ и ме хваща срам че отзад става синя мъгла. колко като цена ти стъпи ремонта.?
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от dentamed » 24 Яну 2019, 21:20

Гумички на клапаните.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 2.07.2015
Пол: Мъж
Кара: E90

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Dany Boy » 03 Фев 2019, 23:06

3-4 месеца след смяната не пуши, няма го това кълбо дим зад колата... :D На пръв поглед няма харч на масло. Сега като сменя маслото ще засека да видя с точност как ще е и ще споделя.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook